Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Hvis noen andre her på forumet klarer å få noe fornuft ut av innleggene til kgun så hjelp meg gjerne, jeg sliter med å forstå hverken synspunkter eller meninger her.

Jeg selv er for både private og offentlige sykehjem. Variasjon er viktig. Men det er viktig at vi har valgmulighet og frihet.

 

Turbonello - Regjeringen har blankt avvist den type finansiering. Tromsø var et prøveprosjekt og er såvidt jeg vet den eneste gangen lokal bensinavgift har vært brukt i landet.

OK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen andre her på forumet klarer å få noe fornuft ut av innleggene til kgun så hjelp meg gjerne, jeg sliter med å forstå hverken synspunkter eller meninger her.

 

Jeg har forstått at FrP og muligens Høyre ikke har rett til å eksistere, ellers er retorikken hans en smule underlig. Ellers er å diskutere med både han og turbonella totalt meningsløst, de svarer bare på det de har lyst på og som regel noe du ikke har skrevet en gang, og ellers er de ganske spydige for å si det pent. Jeg har satt dem på blokkeringslisten, så jeg slipper å lese noe av dem, samtidig som jeg kan konsentrere meg om de mer saklige innleggene.

Snakk om å heve seg over andre. Noen her som kan fortelle meg hvordan jeg blokkerer Clarkson? Link? For da slipper jeg å høre gnålet hans hele tiden. Han tåler ikke høre andres meninger, og er svært hårsår... Retorikken hans er ikke så veldig mye bedre heller. Eneste denne fyren gjør er å syte og klage... Og det er forsåvidt helt bortkastet tid for meg i alle fall å lese... Som man roper i vasken får man svar...

Lenke til kommentar

Hvis noen andre her på forumet klarer å få noe fornuft ut av innleggene til kgun så hjelp meg gjerne, jeg sliter med å forstå hverken synspunkter eller meninger her.

 

Jeg har forstått at FrP og muligens Høyre ikke har rett til å eksistere, ellers er retorikken hans en smule underlig. Ellers er å diskutere med både han og turbonella totalt meningsløst, de svarer bare på det de har lyst på og som regel noe du ikke har skrevet en gang, og ellers er de ganske spydige for å si det pent. Jeg har satt dem på blokkeringslisten, så jeg slipper å lese noe av dem, samtidig som jeg kan konsentrere meg om de mer saklige innleggene.

 

Takk! Jeg trodde jeg hadde havnet i en slags twillight zone her, etter flere dager med innlegg uten mening. Blokkeringslisten høres ut som et godt tiltak og kgun er herved på min. Etter mange år på diskusjon.no så får han den tvilsomme glede å være den første til å bli blokkert av meg. Det er på en måte trist, men jeg blokkerer ihvertfall ikke for hans meninger, for de virker å være vanskelig å få ut i lyset...

Jeg syntes blokkering er tullete, egentlig. Dersom man ikke hater en person så mye at man ikke tåler å høre noe mer fra personen da.

 

Men når for eksempel folk har blokkert noen, slik som Clarkson har blokkert meg, da syntes jeg at han kan slutte å nevne meg også. Å først blokkere noen, og så slenge dritt om de personene man har blokkert, syntes jeg er utrolig feigt.

Lenke til kommentar

Hagen vil ansette spanjoler i tolvtimersskift

 

Frp-veteran Carl I. Hagen foreslår å leie inn spanjoler som skal arbeide tolvtimersskift i 14 dager til spansk tariff for å bygge firefelts veitunnel mellom Østfold og Vestfold.

 

Det er mannen som bryr seg om lovverket det. Ønsker han fremdeles å bli ordfører?

 

Det igjen ødelegger for FrP, siden veldig mange binder han sammen med FrP.

 

FrP vil ikke få noen mulighet til å kunne styre landet på mange år. Og om det skulle skje, så må de ha fått en litt mer fornuftig og seriøs politikk.

Lenke til kommentar

Ikke en dårlig ide i disse tider med finansiell uro i Europa.

 

Hva med Norske oljearbeidere som henter olje utenfor Aserbajan? Skal de jobbe etter lokale lønnsforhold? Neida, de får norske vilkår. Ville det da være så ille for Spanjoler å jobbe til Spanske tariffer? Kan minne om at det var sånn oljeeventyret i Nordsjøen gikk til. Norsk regelverk bidrar til at landet råtner på rot, slik man ser på f.eks infrastrukturen.

Lenke til kommentar

Ikke en dårlig ide i disse tider med finansiell uro i Europa.

 

Hva med Norske oljearbeidere som henter olje utenfor Aserbajan? Skal de jobbe etter lokale lønnsforhold? Neida, de får norske vilkår. Ville det da være så ille for Spanjoler å jobbe til Spanske tariffer? Kan minne om at det var sånn oljeeventyret i Nordsjøen gikk til. Norsk regelverk bidrar til at landet råtner på rot, slik man ser på f.eks infrastrukturen.

 

Nå har jeg egentlig ingen informasjon om oljearbeiderne du snakker om, men vil tippe de jobber for Statoil eller liknende. Hadde de jobbet for et firma fra Aserbadjan hadde de nok ikke fått "norske lønninger". Å ansette utenlandske arbeider med forhold som strider med norsk arbeidsmiljølov er nok ingen god ide. Hvor lang tid tror du det tar før det sitter 7000 kinesere i en fabrikk på Øst-landet og jobber for 14 kroner dagen? Hvis man får muligheten til å bruke billig arbeidskraft pleier man som regel å bruke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frp stuper på ny måling

 

Kjempefint. Dersom mange nok FrPere stemmer Høyre, så vil kanskje Høyre samarbeide med FrP.

Det er bra for Høyres regjeringsprosjekt fordi det er enklere for Høyre å håndtere et Fremskrittsparti som er en god del mindre. Lysten på å regjere med Frp blir større jo mindre Frp er, sier Jenssen.

Publisert 15.04.11 - 05:23, endret 15.04.11 - 05:34 ?

Lenke til kommentar

Vær litt forsiktig med å tro på alle målingene. De kan være ganske så upresise.

 

Jeg personlig syntes og det er vanskeligere å stemme på kommune/fylkes-valg, siden det partiet som er bra der, er ofte ikke det partiet som er bra på stortinget.

 

Men jeg føler at Carl ødelegger litt for mye for tiden.

Lenke til kommentar

Hagen vil ansette spanjoler i tolvtimersskift

 

Frp-veteran Carl I. Hagen foreslår å leie inn spanjoler som skal arbeide tolvtimersskift i 14 dager til spansk tariff for å bygge firefelts veitunnel mellom Østfold og Vestfold.

 

Det er mannen som bryr seg om lovverket det. Ønsker han fremdeles å bli ordfører?

 

Det igjen ødelegger for FrP, siden veldig mange binder han sammen med FrP.

 

FrP vil ikke få noen mulighet til å kunne styre landet på mange år. Og om det skulle skje, så må de ha fått en litt mer fornuftig og seriøs politikk.

Det hjelper å lese litt mer i artikkelen.

- For ikke å skape press i økonomien kunne vi fly inn arbeidere fra Spania, der det er 20 prosent arbeidsledighet, til brakkebyer ved Rygge. De kunne arbeide lange skift på sitt hjemlands tarifflønn før de ble sendt tilbake.

 

Spanjoler får arbeid, Norge får gjennomført arbeid. Faktisk har jeg ikke sett noen sitere Hagen for "tolvtimersskift".

Lenke til kommentar

Ikke en dårlig ide i disse tider med finansiell uro i Europa.

 

Hva med Norske oljearbeidere som henter olje utenfor Aserbajan? Skal de jobbe etter lokale lønnsforhold? Neida, de får norske vilkår. Ville det da være så ille for Spanjoler å jobbe til Spanske tariffer? Kan minne om at det var sånn oljeeventyret i Nordsjøen gikk til. Norsk regelverk bidrar til at landet råtner på rot, slik man ser på f.eks infrastrukturen.

 

Nå har jeg egentlig ingen informasjon om oljearbeiderne du snakker om, men vil tippe de jobber for Statoil eller liknende. Hadde de jobbet for et firma fra Aserbadjan hadde de nok ikke fått "norske lønninger". Å ansette utenlandske arbeider med forhold som strider med norsk arbeidsmiljølov er nok ingen god ide. Hvor lang tid tror du det tar før det sitter 7000 kinesere i en fabrikk på Øst-landet og jobber for 14 kroner dagen? Hvis man får muligheten til å bruke billig arbeidskraft pleier man som regel å bruke det.

 

 

Det er nok neppe interessant å hente 7000 kinesere til en bedrift på Østlandet. Det er mye mye annet i Norge som gjør det helt uaktuelt å starte storproduksjon av joggesko. Som prinivået på leie av eiendom, strøm, HMS-krav, osv.

 

Nå er Europa i en spesiell situasjon og Norge er i samme situasjon som vi har vært i flere titalls år, infrastrukturen regelrett råtner der det står. Det utvides ikke i forhold til behovet, og det som er bygd vedlikeholdes ikke i nærheten av tilstrekkelig.

 

Under sånne forhold ser jeg for meg et man ville kunne gjøre unntak for en "vinn/vinn"-løsning. Vi får bygd sårt tiltrengt infrastruktur, et europeisk land hjelpes med noe mer håndfast og nyttig enn nye milliardoverføringer fra eurosonen. Dessverre er det naturligvis en utopi å kunne gjøre noe smart som ganger alle. Nei her på berget skal det vurderes og justeres og godkjennes i alle himmelretninger. Før det kommer i orden er det enten noen som sier konsekvent nei grunnet tungrodd og obskur regel nummer xx, eller så bruker papirmølla i AS Norge så lang tid at alle har flyvebiler og veiene er dermed ikke lenger til nytte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frp stuper på ny måling

 

Kjempefint. Dersom mange nok FrPere stemmer Høyre, så vil kanskje Høyre samarbeide med FrP.

Det er bra for Høyres regjeringsprosjekt fordi det er enklere for Høyre å håndtere et Fremskrittsparti som er en god del mindre. Lysten på å regjere med Frp blir større jo mindre Frp er, sier Jenssen.

Publisert 15.04.11 - 05:23, endret 15.04.11 - 05:34 ?

Tja..=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Din politikk vil føre til større ghettoer, ikke mindre.

Om Oslo får 5 - 10 milliarder kroner ekstra i skatteinntekter og skjønnsmidler skulle de kunne bygge langt bedre kommunale boliger med krav til standard.

 

Hvis det er liberalisme som er årsaken til ghettodannelse, hvordan forklarer du Malmø og diverse andre venstrevridde byer?

Vi kunne selvsagt funnet mye verre problemer enn Malmø om det var hensikten. Jeg har annet å gjøre enn utvide denne tråden til de andre byene i andre land.

 

Hvorfor skal vi snakke om Malmø når problemet er Oslo. Vi får holde oss i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men når for eksempel folk har blokkert noen, slik som Clarkson har blokkert meg, da syntes jeg at han kan slutte å nevne meg også. Å først blokkere noen, og så slenge dritt om de personene man har blokkert, syntes jeg er utrolig feigt.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er mannen som bryr seg om lovverket det. Ønsker han fremdeles å bli ordfører?

 

Det igjen ødelegger for FrP, siden veldig mange binder han sammen med FrP.

Han har forstått at han ikke har sjans til å bli ordførere i Oslo. Nå prøver han å markedsføre seg selv eller FrP. Dersom FrP ikke snart setter den mannen på plass, sier også det en god del om partiet. Det verste av alt er jo at kolovnen får plass i beste sendetid på NrK med sin markedsføring - hvor all reklame er bedre enn ingen reklame.

Lenke til kommentar

Om Oslo får 5 - 10 milliarder kroner ekstra i skatteinntekter og skjønnsmidler skulle de kunne bygge langt bedre kommunale boliger med krav til standard.

Hva med å faktisk svare på det jeg skrev. Du nevnte en rekke reguleringer, og jeg skrev at reguleringene vil føre til større ghettoer.

 

Jeg spurte også hvorfor du mener at norske statsborgere skal subsidiere innvandre. Det er vel ikke særlig bærekraftig når antall ikke-vestlige innvandre doblet fra 2000 til 2010.

 

 

Hvorfor skal vi snakke om Malmø når problemet er Oslo. Vi får holde oss i Norge.

Du skrev at liberalisme er årsaken til ghettoer. Da kan du ikke forvente at jeg holder meg til Norge.

 

Eller mener du at liberalisme er årsaken til ghettoer, men bare i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva med å faktisk svare på det jeg skrev. Du nevnte en rekke reguleringer, og jeg skrev at reguleringene vil føre til større ghettoer.

Så du mener at lover og regler for hvordan bydeler og mer presist bygårder skal drives i Oslo vil skape flere ghettoer i Oslo? Ønsker du anarki uten lover og regler?

 

Jeg spurte også hvorfor du mener at norske statsborgere skal subsidiere innvandre. Det er vel ikke særlig bærekraftig når antall ikke-vestlige innvandre doblet fra 2000 til 2010.

Jeg noterte det, men unnlot å svare da jeg ikke kan si at jeg skrev at man direkte skulle subsidiere innvandrere. Jeg skrev at man skulle subisidere dem som bygde grønt og miljøvennlig og beskatte dem som lot gårdene forfalle. Det bor vel ikke bare innvandrere i disse boligene.

 

Du skrev at liberalisme er årsaken til ghettoer. Da kan du ikke forvente at jeg holder meg til Norge.

Liberalisme er selvsagt satt på spissen siden Høyre også er med å regjerer Oslo. Jo sterkere FrP blir i Oslo, jo mer liberalistisk politikk vil bli innført i Oslo. Er du uenig i det?

 

Eller mener du at liberalisme er årsaken til ghettoer, men bare i Norge?

Jeg har skrevet om de sammenhengene jeg tror på ovenfor. Du tror tydleigvis at det er innvandrerne som skaper ghettoer. Hvis så er tilfelle, hvorfor har ikke da FrP og Høyre som er så opptatt av å stille krav til innvandrere greidd å unngå dannelse av ghettoer i Oslo?

 

Kan grunnen være at din hypotese er for overfladisk og at mine hypoteser formulert ovenfor er mer riktige?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så du mener at lover og regler for hvordan bydeler og mer presist bygårder skal drives i Oslo vil skape flere ghettoer i Oslo? Ønsker du anarki uten lover og regler?

 

Jeg noterte det, men unnlot å svare da jeg ikke kan si at jeg skrev at man direkte skulle subsidiere innvandrere. Jeg skrev at man skulle subisidere dem som bygde grønt og miljøvennlig og beskatte dem som lot gårdene forfalle. Det bor vel ikke bare innvandrere i disse boligene.

At jeg er uenig i dine forslag for reguleringer, betyr ikke at jeg er for anarki.

 

Du skrev at vi skulle innføre eindomskatt og bruke det på kommunalboliger for innvandre. Det er subsiduering av innvandre. De reguleringene du nevnte vil ikke fungere. Som nevnt tidligere vil det føre til

1. Massiv økning i leieprisene, fordi det er mange som vil trekke seg ut av leiemarkedet om man stiller mange krav.

2. Folk vil bo trangere, fordi de har ikke råd til leieprisene.

3. Staten må bruke mer penger på sosialbolig for de som ikke har råd. De boligene vil nok ikke følge de nye standarene, fordi de har ikke råd.

 

Dette vil føre til større ghettoer.

 

 

Jeg har skrevet om de sammenhengene jeg tror på ovenfor. Du tror tydleigvis at det er innvandrerne som skaper ghettoer. Hvis så er tilfelle, hvorfor har ikke da FrP og Høyre som er så opptatt av å stille krav til innvandrere greidd å unngå dannelse av ghettoer i Oslo?

 

Kan grunnen være at din hypotese er for overfladisk og at mine hypoteser formulert ovenfor er mer riktige?

Jeg tror verden er litt mer komplisert enn som så.

 

Det finnes ingen politikk i Oslo som kunne ha forhindret ghettoer, fordi innvandringen har vært for høy og av feil type. FRP og Høyre har gjort det overaksende godt, men det er forsatt store problemer.

 

Jeg vil at du skal forklare Malmø. Malmø er styrt av venstrevridde i et svært venstrevridd land. Forholdene der er langt verre enn Oslo. Hvis det er liberalisme som er årsaken til ghettoer, hvorfor er forholdene langt verre i Malmø. Jeg antar jeg kan bruke Malmø som eksempel, siden du ikke valgte å svare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du skrev at vi skulle innføre eindomskatt og bruke det på kommunalboliger for innvandre. Det er subsiduering av innvandre.

Hvorfor vrir du på det jeg skriver?

 

Om Oslo får 5 - 10 milliarder kroner ekstra i skatteinntekter og skjønnsmidler skulle de kunne bygge langt bedre kommunale boliger med krav til standard.

Kommunale boliger bygges for de svakeste i samfunnet. Innvandrere og spesielt flyktninger faller av naturlige årsaker ofte i den gruppen. Men der finnes også innfødte nordmenn der. Jeg har heller ikke sagt at der ikke skal betales husleie i kommunale boliger. Fordelen er at kommunen selv setter standarden for disse boligene i stedet for private spekulanter og hushaier.

 

Jeg vil at du skal forklare Malmø. Malmø er styrt av venstrevridde i et svært venstrevridd land. Forholdene der er langt verre enn Oslo. Hvis det er liberalisme som er årsaken til ghettoer, hvorfor er forholdene langt verre i Malmø. Jeg antar jeg kan bruke Malmø som eksempel, siden du ikke valgte å svare.

Nei av følgende grunner:

  1. Når man er i ferd med å tape en diskusjon er det en vanlig taktikk å begynne et nytt tema innen tråden.
  2. Det forutsetter at andre faktorer er konstante og det er de ikke. Det kan være en enda større forenkling å hevde at problemene i Malmø skyldes innvandrere.
  3. Jeg må ha inngående kjennskap til Svensk politikk generelt og svensk kommunal politikk spesielt for å vite hva som skjer i Malmø.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...