Gå til innhold

Kan Frp styre Norge?


Anbefalte innlegg

Men uansett: Demokratene vil jeg si er mye verre enn FrP. Jeg beklager at jeg uttrykker mine meninger og tar i bruk yttringsfriheten på denne måten, men det er faktisk det jeg mener. Enten du kaller meg fundamentalist eller ikke ;)

 

Så, nå er jeg Demokrat, nå?

 

Du står fritt til å uttrykke deg akkurat som du vil, men forvent ikke å bli tatt seriøst av andre når du behandler dem som idioter.

 

Og velkommen til blokkeringslisten min.

...Noen er jo overfølsomme... =)

Du har jo tydeligvis et svært nært forhold til FrP og Demokrater dersom du ikke tåler å se de blir kritisert og tullet med? For meg virker det som om du tenker mye likt med fundamentalister som ikke tåler at religionen deres blir kritisert og tullet med...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

Lenke til kommentar

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Flytt til en plass midt i jungelen da veit du. Der kan holde på akkurat som det passer deg... Kaste deg fra grein til grein med en ladd pistol og skrike "huggabugga", og være lik friheten selv i en anarkistisk lovløs tilstedeværelse. Det tror jeg hadde vært tingen for deg tenker jeg...

Lenke til kommentar

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Flytt til en plass midt i jungelen da veit du. Der kan holde på akkurat som det passer deg... Kaste deg fra grein til grein med en ladd pistol og skrike "huggabugga", og være lik friheten selv i en anarkistisk lovløs tilstedeværelse. Det tror jeg hadde vært tingen for deg tenker jeg...

 

Skulle ønske jeg slapp å betale for at sånne som deg skal få gratis livsopphold uten å jobbe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Flytt til en plass midt i jungelen da veit du. Der kan holde på akkurat som det passer deg... Kaste deg fra grein til grein med en ladd pistol og skrike "huggabugga", og være lik friheten selv i en anarkistisk lovløs tilstedeværelse. Det tror jeg hadde vært tingen for deg tenker jeg...

 

 

Skulle ønske jeg slapp å betale for at sånne som deg skal få gratis livsopphold uten å jobbe.

Du hadde ikke gjort det dersom du hadde bodd i Jungelen. Da kunne du fått fri utfoldelse blant andre aper. =)

Lenke til kommentar

 

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Flytt til en plass midt i jungelen da veit du. Der kan holde på akkurat som det passer deg... Kaste deg fra grein til grein med en ladd pistol og skrike "huggabugga", og være lik friheten selv i en anarkistisk lovløs tilstedeværelse. Det tror jeg hadde vært tingen for deg tenker jeg...

 

 

Skulle ønske jeg slapp å betale for at sånne som deg skal få gratis livsopphold uten å jobbe.

Du hadde ikke gjort det dersom du hadde bodd i Jungelen. Da kunne du fått fri utfoldelse blant andre aper. =)

 

Så du er en snylter som lever på staten (les folkets) penger?

 

Så flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Jeg bodde i Sveits for ett-to år siden og kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen din, hvordan er det du mener de er blitt sosialistiske i det siste?

Lenke til kommentar

 

FRP er atlfor sosialistiske. Vi må avslutte velferdsstaten og sparke trygdesnylterne ut på gata.

 

Snakk om skivebom. Alle partiene på stortinget er sosialdemokratiske og ingen av dem vil avvikle velferdsstaten eller sikkerhetsnettet staten Norge gir til sine innbyggere.

 

Mener du jeg bommer skiver ved å si at FRP er sosialistiske? Jeg er klar over at man kun kan velge sosialdemokrati i Norge ja.

Hvis du syntes det er så fryktelig her. Hvorfor flytter du ikke da til et land som passer din smak bedre? Jeg vil tro de fleste her vil mene at det er helt OK at du flytter ut av landet, og bosetter deg et helt annet sted på jorda. =)

 

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Flytt til en plass midt i jungelen da veit du. Der kan holde på akkurat som det passer deg... Kaste deg fra grein til grein med en ladd pistol og skrike "huggabugga", og være lik friheten selv i en anarkistisk lovløs tilstedeværelse. Det tror jeg hadde vært tingen for deg tenker jeg...

 

 

Skulle ønske jeg slapp å betale for at sånne som deg skal få gratis livsopphold uten å jobbe.

Du hadde ikke gjort det dersom du hadde bodd i Jungelen. Da kunne du fått fri utfoldelse blant andre aper. =)

 

Så du er en snylter som lever på staten (les folkets) penger?

 

Så flott.

 

Ja. Og siden du er inne på det. Du definerer staten: "som folket". Og du har tidligere sagt du vil kvitte deg med staten. Er det rart du får oppfordring om å flytte fra landet? =) Jeg oppfordrer deg til å flytte til Jungelen, for der behøver du ikke gi fem flate øre til noen som helst. Der kan du løpe rundt naken som et barn, og rope ut med full røst: "Jeg er fri, helt fri; Endelig kan jeg dyrke egoet uten å gi noe til noen andre enn meg selv" ...

Lenke til kommentar

Norge er et fint land. Synd vi har sosialdemokratisk diktatur.

 

Vurderer Sveits, men de har blitt voldsomt sosialistiske i det siste.

Jeg bodde i Sveits for ett-to år siden og kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen din, hvordan er det du mener de er blitt sosialistiske i det siste?

 

Hvordan var det der? Nei, jeg hører at de tar imot asylsøkere og gir dem trygd og opphold. Når vanlige skattebetalere skal betale for det, er det sosialisme. Tar jeg feil? Håper det...

 

Hvordan er skattenivået der? Eneste landet med direkte demokrati og oppdelte kantoner. Hvor uavhengige er kantonene?

Lenke til kommentar

Er ikke FRPer selv, men mitt inntrykk er at når sosialdemokratiske/sosialistiske partier sitter ved makten lenge nok, så havner landet ofte i et økonomisk uføre, som vi har sett i f. eks Hellas og Storbritannia.

I GB må man kutte kraftig i pengebruken som et resultat av en svulmende offentlig sektor og høye skatter som var under den forrige regjeringen. Mange beskylder FrP for å ha en meget uansvarlig økonomisk politikk, men faktum er jo at de rødgrønne bruker flere milliarder en FrP ville ha gjort:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja. Og siden du er inne på det. Du definerer staten: "som folket". Og du har tidligere sagt du vil kvitte deg med staten. Er det rart du får oppfordring om å flytte fra landet? =) Jeg oppfordrer deg til å flytte til Jungelen, for der behøver du ikke gi fem flate øre til noen som helst. Der kan du løpe rundt naken som et barn, og rope ut med full røst: "Jeg er fri, helt fri; Endelig kan jeg dyrke egoet uten å gi noe til noen andre enn meg selv" ...

:thumbup:

 

Men den norske stats lange arm når jo også ut i den tropiske regnskogsjungelen ettersom vi bidrar årlig med 3 millarder til regnskogsfondet :yes: .

Lenke til kommentar

  1. Mener du at oljeformuen skal brukes til å finansiere folkets skatter og således brukes opp av en generasjon?
  2. Hvorfor er det galt å omdanne oljeformue til finansformue, slik at midlene kan brukes på en regnværsdag og av etterfølgende generasjoner?

Jeg venter som vanlig ikke noe svar.

Også gikk oljefondet tommt etter noen generasjoner og Norge var igjenn et fattig land.... snipp snapp snute så var oljeeventyret ute...

 

... Eller man kan gjøre som FRP vil og investere oljepengene i å etablere nye industrier som kan bære Norge videre som et av værdens rikeste land per innbygger.

 

 

Hva er lurest kgun for dine fremmtidige generasjoner hvis du hadde vært ganske rik og hatt en grei formue?:

1. Å sette pengene i banken og lage en avtale hvor de frammtidige generasjonene kan ta ut litt av gangen for å leve greit til det etterhvert blir tommt.

2. Eller å investere pengene i en kjempegod utdanning for barna dine på de beste skolene også kjøpe opp ny industri som de kan drive videre, forbedre, utvide mer, også overlate til generasjonene etter dem igjenn.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

... Eller man kan gjøre som FRP vil og investere oljepengene i å etablere nye industrier som kan bære Norge videre som et av værdens rikeste land per innbygger.

Nei

  1. De ville opprinnelig bruke skatteinntektene fra oljevirksomheten til skattelette som igjen kunne brukes til å finansiere økt privat forbruk.
  2. Jeg har aldri hørt at de vil investere i nye industrier og det høres da ganske sosialistisk ut. Tviler på at du kjenner partiets program bedre enn de jeg hører på i Tv debatter.

Jeg er mildt sagt lei av å tilbakevise denne misinformasjonen og mangel på forståelse av økonomiske sammenhenger, så jeg kan ikke garantere at jeg vil fortsette med å tilbakevise misinformsjon.

Lenke til kommentar

Er ikke FRPer selv, men mitt inntrykk er at når sosialdemokratiske/sosialistiske partier sitter ved makten lenge nok, så havner landet ofte i et økonomisk uføre, som vi har sett i f. eks Hellas og Storbritannia.

I GB må man kutte kraftig i pengebruken som et resultat av en svulmende offentlig sektor og høye skatter som var under den forrige regjeringen. Mange beskylder FrP for å ha en meget uansvarlig økonomisk politikk, men faktum er jo at de rødgrønne bruker flere milliarder en FrP ville ha gjort:)

 

Uten at jeg ønsker å legitimere røveriet som foregår i Hellas, vil jeg bare si at disse såkalte soaialistene som styrer nå har ikke alltid styrt. Før disse styrte såkalte konservative. Det spiller egentlig ingen rolle uansett, da politikerne i Hellas ikke er de som virkelig sitter med makten.

 

De Rød/grønne bruker nok mer penger enn hva FrP ville ha gjort, man samtidig har de også høyere skatter enn det FrP ville ha hatt. Dagens regjering sørger også for at man går med et solig overskudd.

Lenke til kommentar

... Eller man kan gjøre som FRP vil og investere oljepengene i å etablere nye industrier som kan bære Norge videre som et av værdens rikeste land per innbygger.

Nei

  1. De ville opprinnelig bruke skatteinntektene fra oljevirksomheten til skattelette som igjen kunne brukes til å finansiere økt privat forbruk.
  2. Jeg har aldri hørt at de vil investere i nye industrier og det høres da ganske sosialistisk ut. Tviler på at du kjenner partiets program bedre enn de jeg hører på i Tv debatter.

Jeg er mildt sagt lei av å tilbakevise denne misinformasjonen og mangel på forståelse av økonomiske sammenhenger, så jeg kan ikke garantere at jeg vil fortsette med å tilbakevise misinformsjon.

Lavere skatter og avgifter stimulerer da ikke bare til privat forbruk.... Det er lov å tenke litt utenfor sin egen ideologiske nese...

 

Staten trenger ikke selv å investere i eller starte nye industrier for å stimulere nye industrier til å dannes... Det klarer markedet fint selv bare det legges til rette for det...

 

Tenk deg om litt før du svarer.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lavere skatter og avgifter stimulerer da ikke bare til privat forbruk.... Det er lov å tenke litt utenfor sin egen ideologiske nese...

Den marginale komsumtilbøyelighet i Norge er vel ca .75. Det vil si at 75 % av en skattelette går til økt privat forbruk. Resten går til sparing / investering. Multiplikatorvirkningen av økte offenltige ugifter er større enn multiplikatorvirkningen av skattelette. Dvs at det bidrar mer til økonomisk vekst å bruke pengene på offentlige utgifter som undervisning, helse etc enn å bruke dem på skattelette. Jeg kunne satt opp en enkel modell som illustrer dette bedre. Har du en bedre mental modell i ditt hode håper jeg at du kan få den ned på papiret og viser at der er konsistens i ressonementene.

 

Staten trenger ikke selv å investere i eller starte nye industrier for å stimulere nye industrier til å dannes... Det klarer markedet fint selv bare det legges til rette for det...

Ingen er vel bedre på det enn arbeiderpartiet. De ser arbeidsplasser over alt. Du skal ha problemer med å overbevise meg om noe annet.

 

Du kan jo Google

 

Lafferkurven - Tilbudsside økonomi.

 

Nobelprisvinner Haavelmos teorem om en balansert budsjettendring.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

privat forbruk, privat forbruk og enda mer privat forbruk ja...

 

Hva hjelper det å øke de offentlige utgiftene til utdanning og helse i forrhold til å skaffe mer internasjonalt ledende industrier i norge i stor størrelse som kan overta for oljen?

 

Forskningen viser at nivå på utdanningen har veldig lite sammenheng med hvor mye penger som pøses inn i den (hvis man ser bort fra fattige land). Og økt satsing på helse, brann, politi, byråkrati, el offentlige tjenester gir vel heller ingen insinativ til store internasjonale værdensladende industrier. For de er det kunn en ting som er interessangt (annet enn evt. råstoff og krafttillgang) og det er avgiftene de må ut med (og evt tillskuddene de får).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...