Gå til innhold

Iphone4 eller Samsung Galaxy s2


Anbefalte innlegg

Angående battertid så er det en 3,5 tommer skjerm mot en 4,3'-skjerm. Mobilen er også kraftigere så dette går naturligvis utover battertiden.

 

Men ja, battertiden er bedre på iPhone 4 dersom en ikke tar i betraktning hardware og skjermstørrelse.

 

Skjermoppløsningen er også høyere men her spiller også skjermstørrelse og faktisk kvalitet inn. I de testene jeg har lest så er de fleste enige om at på skjerm er S II bedre.

 

Begge mobilene er gode HW-messig men iPhone 4 er nærmere ett år gammel og ser seg derfor kraftig slått på HW. Det er naturlig.

 

Til trådstarter: Hvis du er mest giret på Apple så kommer 5'eren ut i September og jeg ville absolutt ventet til da for så å gjort en sammenligning med diverse Android-telefoner som er på markedet da.

 

Hvis du vil ha mobil nå; Prøv begge telefonene om dette er mulig for så å se hva du liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om du ikke er helt på bærtur ute i gokk, så vet du at Samsung Galaxy S II knuser iPhones i alt. Og alle tester bekrefter dette, så du kan lyge så mye du bare vil. Men fanboyismen min har vi faktisk godt av da, fordi en god latter forlenger livet.

Fixed

Skal si at du virkelig imponerer med dine fantastiske svar tilbake må jeg si.

Du imponerer også. Det er spesielt imponerende at du tilsynelatende ikke klarer å sette deg inn i andre personers behover, og innser at folk flest ikke bryr seg om mange av de tingene hvor Galaxy S II er mye bedre enn iPhone 4 på.

 

Ta bil som et eksempel. VW Pasat er så vidt jeg vet Norges mest mest solgte bil så langt i 2011, selv om det ikke er denne bilen som er best med hensyn på spesifikasjoner eller valutta for pengene.

 

Angående battertid så er det en 3,5 tommer skjerm mot en 4,3'-skjerm. Mobilen er også kraftigere så dette går naturligvis utover battertiden.

 

Men ja, battertiden er bedre på iPhone 4 dersom en ikke tar i betraktning hardware og skjermstørrelse.

Jepp, og for en stor gruppe folk er det da bedre med en mindre skjerm og bedre batteritid. Det er også knakende likegyldig hvilken type prosessor telefonen har, spiller ingen rolle om den kan overklokkes eller ikke. Telefonen er uansett rask nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er et argument er jo nokia n95 et flott valg. Mye bedre batteritid på ikkesmartphones og bedre connection under samtaler om jeg husker rett. Det er vel bortimot tidenes telefon til slikt bruk (sms, tale, epost og annet win).

 

Så basically... nokia 95? Fåes sikkert skambillig på ebay eller noe i den dur, om du er heldig :) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er et argument er jo nokia n95 et flott valg. Mye bedre batteritid på ikkesmartphones og bedre connection under samtaler om jeg husker rett. Det er vel bortimot tidenes telefon til slikt bruk (sms, tale, epost og annet win).

 

Så basically... nokia 95? Fåes sikkert skambillig på ebay eller noe i den dur, om du er heldig :) .

Faktisk så kan det jo godt hende at mange av de som i dag hiver seg over avanserte android telefoner ville ha vært like godt hjulpen med en N95. Som du sier, bra batterilevetid, bra samtale kvalitet, god å skrive sms på osv osv. Men de ønsker jo som mange andre, å ha det nye, det som kompisen har osv osv.

 

 

Så hele greia er jo at hva som er best mellom iphone 4 og sgs2 blir jo helt opp til brukeren og behovet sitt. Da nytter det ikke at en som elsker Samsung Galaxy II mer enn mora si lovpriser telefonen til halve landet.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei enig der, samme med iphone4-fanatikernes ville påstander. Skal man absolutt ha det nyeste og beste uansett, så blir det jo sgs2 per i dag. Men det viktige er å se på hva man ønsker i en telefon og finne den som passer til ditt bruk.

 

Selv har jeg vanskelig for å se bruken til en iphone over si sgs2 siden vi snakker om den og n95.

 

Jeg tenker, enten vil du ha en smartphone, og da kommer jo sgs2 bra ut, eller så trenger du ikke slikt og bruker basic shit, noe n95 er saaaabla god på. Føler iphone faller midt i mellom?

 

Men uansett veldig merkelig å begrense søket sitt til en av de to og utelukke alle andre.

 

Kanskje herremannen eller frøknen som skrev førsteposten kan utdype litt om hva som er kriteriene for denne nye telefonen?

 

 

forresten, siden jeg er nysgjerrig; hvordan er kart og kompass funksjonen på iphone? turn by voice og offline kartbruk og kjøredirections og alt sånt?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hvis det er et argument er jo nokia n95 et flott valg. Mye bedre batteritid på ikkesmartphones og bedre connection under samtaler om jeg husker rett. Det er vel bortimot tidenes telefon til slikt bruk (sms, tale, epost og annet win).

 

Så basically... nokia 95? Fåes sikkert skambillig på ebay eller noe i den dur, om du er heldig :) .

For all del, dersom N95 er rask nok og gjør det brukerne trenger, og ellers fungerer slik at brukeren er fornøyd, så ser jeg egentlig ikke noen argument for at disse brukerne skal anskaffe noe annet.

Det samme gjelder forsåvidt for iPhone-utgaven som jeg bruker til daglig (1. generasjon), som kom i salg kun 3 måneder etter Nokia N95 - har vært såpass fornøyd med den at jeg bare har fortsatt å bruke den, selv om jeg har sett et "par" grunner til at en nyere telefon kunne være "kjekt å ha"... ;)

 

(Personlig anser jeg N95 for å være en gedigen møkkatelefon, som var plaget med enormt mye feil og problemer - men det er bare mitt subjektive inntrykk ut fra at flere jeg kjenner hadde den.)

 

 

Når det gjelder navigasjonsløsninger på iPhone kontra Android, så kan du ta en titt her:

http://www.mobilen.no/artikler/apps_til_bilnavigasjon/98017

Lenke til kommentar
(Personlig anser jeg N95 for å være en gedigen møkkatelefon, som var plaget med enormt mye feil og problemer - men det er bare mitt subjektive inntrykk ut fra at flere jeg kjenner hadde den.)

 

Du mener ikke tilfeldigvis N97 nå?

 

 

N95: http://www.mobilegazette.com/handsets/nokia/nokia-n95-8gb/nokia-n95-8gb-combo.jpg

 

Vet den sleit på launch, what didnt. Men etter et par updates ble den visstnok helt crazy mongo optimus prime bra.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hvis en istedet for å jakte på «best» tar til takke med «best egnet» ville diskusjonen kommet et godt stykke videre; jakten på det universelt beste er forbeholdt de som ikke anerkjenner eksistensen av smak, preferanser og forskjellige bruksmønstre.

 

iMessage kan bli viktig for noen, komplett irrelevant for andre. Instagram betyr alt for noen, ingenting for de fleste. Prosessorhastighet og skjermstørrelse er viktig for noen, på marginen nokså ubetydelig for andre. Apples automatiske synkronisering ekstremt praktisk i manges øyne, åpenbart ikke høyt elsket av en del andre.

Lenke til kommentar

Synkronisering har da alle smarttelefoner? Imessage blir vel nøyaktig det samme som huddle og whatsapp, som har vært ute lenge.

 

Problemet med preferanser er at op spør om to spesifikke telefoner og utdyper ingen ønsker. Så da blir det bredt.

 

Selv mener jeg det må bli sgs2 dersom man vil ha det beste akkurat nå, eller n95 om man vil bruke telefonen til kart, avtalebok, kalender, epost, sms og telefon. Altså basicbruk. Ser ikke hvor iphone5 passer inn som konkurrent for noen av de to brukene :s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt endel android telefoner, men må personlig si at jeg gikk tilbake til Apple.

Hatt SG2, Desire HD og gx2 eller hva den nå heter, jeg orker rett og slett ikke alt rotet med android telefoner.

 

Rotete menyer, irriterende tastatur, uansett hvilket du bruker eller laster ned.

Irriterende programvarebehandling osv.

 

Smaken er som baken, men jeg må innrømme at jeg ikke lenger orker å "dille" mye med telefoner, og da er Iphone4 grei. Et bedre valg for oss som er lat og bare vil ha ting som fungerer ut av boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, om du ikke er helt på bærtur ute i gokk, så vet du at Samsung Galaxy S II knuser iPhones i alt. Og alle tester bekrefter dette, så du kan lyge så mye du bare vil. Men fanboyismen din har vi faktisk godt av da, fordi en god latter forlenger livet.

s2 *knuser* *ikke* den tilårskomne iPhone4 på noe som helst, med godvilje kan man si den er marginalt bedre på noen ubetydelige hardwaremetrikker, men dårligere på flere. poenget er at Apples økosystem samlet er overlegent Android, og at totalopplevelsen på iPhone udiskutabelt er best for de fleste. noe salgstall, tester, kundetilfredshet, Apples overskudd, etc bekrefter til de grader. en bedre telefon, rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt endel android telefoner, men må personlig si at jeg gikk tilbake til Apple.

Hatt SG2, Desire HD og gx2 eller hva den nå heter, jeg orker rett og slett ikke alt rotet med android telefoner.

 

Rotete menyer, irriterende tastatur, uansett hvilket du bruker eller laster ned.

Irriterende programvarebehandling osv.

 

Smaken er som baken, men jeg må innrømme at jeg ikke lenger orker å "dille" mye med telefoner, og da er Iphone4 grei. Et bedre valg for oss som er lat og bare vil ha ting som fungerer ut av boksen.

Dere blir bortskjemt og får sydd puter under armene av iPhones.

 

Er uansett best å kunne sette opp telefonen etter sitt eget ønske uansett hvor mye jobb det skulle være. For når du har satt opp telefonen etter ditt ønske, så trenger du ikke å forandre på det på lang lang tid.

Lenke til kommentar

Vel, om du ikke er helt på bærtur ute i gokk, så vet du at Samsung Galaxy S II knuser iPhones i alt. Og alle tester bekrefter dette, så du kan lyge så mye du bare vil. Men fanboyismen din har vi faktisk godt av da, fordi en god latter forlenger livet.

s2 *knuser* *ikke* den tilårskomne iPhone4 på noe som helst, med godvilje kan man si den er marginalt bedre på noen ubetydelige hardwaremetrikker, men dårligere på flere. poenget er at Apples økosystem samlet er overlegent Android, og at totalopplevelsen på iPhone udiskutabelt er best for de fleste. noe salgstall, tester, kundetilfredshet, Apples overskudd, etc bekrefter til de grader. en bedre telefon, rett og slett.

 

Hm tester sier vel at sgs2 er den beste telefonen på markedet. Salgstall har ikke Samsung publisert men de forutser at de tar iphone når de launcher i USA, men det tar ikke iphone5 i betraktning såklart.

 

Og joda, den knuser feks iPhone4 på netthastighet med h+, og det var vel noe benchmarking jeg linker tidligere med nettbruk som var ganske solid, sgs2 mot iPhone4 og ipad2 om jeg husker rett. Den knuser om ikke annet iphone på customization bare pga OSet.

 

Du kan ikke påstå at salgstall beviser mye uansett om telefonen i seg selv, da veldig mange ikke bruker telefonen til noe mer avansert enn man kan bruke en n95 til. Spesielt brukertilbakemeldinger er ganske uviktige da folk normalt sett ikke har referansepunkter til å gjøre noen form for sammenlikning.

Lenke til kommentar

Synkronisering har da alle smarttelefoner? Imessage blir vel nøyaktig det samme som huddle og whatsapp, som har vært ute lenge.

En slags form for synkronisering, ja – men ikke en som er like altoppslukende som iTunes (og den som kommer i iOS 5), der butikk, enheter og bibliotek er ett. Fordel eller ulempe? Med min bruk – og min manglende motivasjon til å bruke tid på å ordne slikt – er dette en klar fordel, andre i tråden har uttrykt det motsatte, og det får være helt greit. Poenget med iMessages blir i stor grad nettverkseffekten dersom en har mange venner med iOS-enheter, teknologien i seg selv er ikke særlig revolusjonerende. Viktig? Tja ... Som vanlig.

 

Problemet med preferanser er at op spør om to spesifikke telefoner og utdyper ingen ønsker. Så da blir det bredt.

[/quote9

Kurant nok; mitt innlegg var like mye en oppfordring til trådstarter om å komme med noen tanker om bruk og preferanser som en brannfakkel til fanskaren.

Lenke til kommentar

Vel, om du ikke er helt på bærtur ute i gokk, så vet du at Samsung Galaxy S II knuser iPhones i alt. Og alle tester bekrefter dette, så du kan lyge så mye du bare vil. Men fanboyismen din har vi faktisk godt av da, fordi en god latter forlenger livet.

s2 *knuser* *ikke* den tilårskomne iPhone4 på noe som helst, med godvilje kan man si den er marginalt bedre på noen ubetydelige hardwaremetrikker, men dårligere på flere. poenget er at Apples økosystem samlet er overlegent Android, og at totalopplevelsen på iPhone udiskutabelt er best for de fleste. noe salgstall, tester, kundetilfredshet, Apples overskudd, etc bekrefter til de grader. en bedre telefon, rett og slett.

Ok, la oss se på dette under.

 

1. Samsung Galaxy S II har MYE bedre skjerm enn iPhone 4. Skjermoppløsning har lite å si når kvaliteten blir som en fis på iPhone 4 i forhold til Galaxy S II sin skjerm.

 

2. Samsung Galaxy S II har større skjerm enn iPhone 4 som gjør filmtitting, web surfing, se på bilder, bruke GPS og spille spill og ellers bruk i et OS mye bedre og enklere. iPhone 4 har kun en LOL 3.5 tommers dverg skjerm på telefonen.

 

3. Samsung Galaxy S II har 21 Mbps HSDPA hvor iPhone 4 har ufattelige lille 7.2 Mbps HSDPA. Og dette gjør at alt som har med internett å gjøre på telefonen går ufattelig mye fortere på Galaxy S II.

 

4. Samsung Galaxy S II har Bluetooth v3.0 + HS hvor iPhone 4 har Bluetooth v2.1. Og her går alt mye fortere å overføre med Galaxy S II enn hva det gjør med iPhone 4.

 

5. Samsung Galaxy S II har microSD slot som gjør at jeg kan lagre opp til 48 GB med filer totalt mens du bare kan lagre opp til 32 GB maks på en iPhone 4.

 

6. Samsung Galaxy S II har Wi-Fi 802.11 a/b/g/n (innkludert 5 GHz Wi-FI signaler), Wi-Fi hotspot, DLNA og Wi-Fi Direct mens iPhone 4 bare har Wi-Fi 802.11 b/g/n og Wi-Fi hotspot.

 

7. Samsung Galaxy S II har microUSB (MHL) med HDMI uttaket via micro-USB posten og USB On-the-go som gjør at du kan koble til USB-minnepinner, eksterne harddisker, mus og tastaturer rett til telefonen mens iPhone 4 bare har en egen dårlig plugg som går via USB porten.

 

8. Samsung Galaxy S II har et MYE bedre kamera og videoopptaks kvalitet enn det iPhone 4 noen gang ville ha drømt om å kunne få.

 

9. Samsung Galaxy S II kan filme i 1080p med VELDIG god kvalitet. Er bare å se på kvaliteten på mitt klipp her (høyreklikk på linken og velg 'lagre som'). Mens iPhone 4 bare kan filme i 720p.

 

10. Samsung Galaxy S II kan gjøre en videosamtale til hvilken som helst mobil som støtter videosamtaler. Mens iPhone 4 kan bare ha videosamtale KUN over Wi-Fi til andre iPhone 4 mobiler lol.

 

11. Samsung Galaxy S II har en CPU og GPU som grisebanker iPhone 4 i absolutt alt. Nytter lite at det går fort å åpne en menu i OS'et når resten av telefonen er sirup tregt i forhold til Galaxy S II. Det er jo hastigheten over hele telefonen totalt sett som gjelder.

 

Samsung Galaxy S II laster web sider MYE fortere enn iPhone 4 uten flash selv med flash innhold aktivert på Galaxy S II. Og Galaxy S II laster andre programmer mye kjappere enn det iPhone 4 gjør.

 

12. Samsung Galaxy S II støtter de fleste film og musikk formatene som er å oppdrive i dag rett ut av boksen, mens iPhone 4 støtter kun noen få formater som du i de fleste tilfeller må konvertere i iTunes til for å kunne bruke det på iPhone 4. Og nå snakker jeg om rett i fra iPhone 4 og ikke noe streaming tull.

 

13. Samsung Galaxy S II støtter Adobe Flash som iPhone 4 og ingen andre iPhones i fremtiden kommer til å støtte.

 

14. Samsung Galaxy S II kan brukes som en ekstern harddisk for enkel og rask overførsel av filer til telefonen eller i fra en PC via telefonen til en annen PC. Dette kan du ikke gjøre med iPhone 4.

 

15. Samsung Galaxy S II (og andre Android mobiler) har muligheten til å kunne bruke et Equializer program som gjør at du kan forandre på lyd frekvensene som gjør at lyden blir ufattelig mye bedre enn det iPhone 4 er der. Samsung Galaxy S II har allerede bedre lydkvalitet out of the box enn det iPhone 4 har uansett.

 

16. Samsung Galaxy S II kan skifte batteri. Eller du kan ha et ekstra batteri med deg om du er på en ekstra lang reise. Og dette kan du ikke med iPhone 4. Blir du tom for strøm på iPhone, så må du nok finne deg en PC eller en stikkontakt med 230v om du har denne stikkontakt til USB laderen til Apple.

 

17. Samsung Galaxy S II har 1 GB med RAM hvor iPhone 4 kun har 512 MB. Og med dette så vil det si at jeg kan kjøre enormt store og tunge / mange programmer samtidig uten å merke noe på ytelsen.

 

18. Samsung Galaxy S II kan du personalisere etter ditt behov hvor på iPhone 4, så er det Steve Jobs som bestemmer hvordan du skal ha hjemmeskjermen din.

 

19. Samsung Galaxy S II har mye flere valgmuligheter og funksjoner hvor iPhone 4 er skrapet for dette.

 

20. Samsung Galaxy S II untytter fronten MYYYYYE bedre til skjermen enn det iPhone 4 gjør. Og dermed ser iPhone 4 dårligere ut.

 

21. Samsung Galaxy S II er en del lettere enn iPhone 4, så blir bedre å ha den i lommen om man er ute å springer seg en tur.

 

22. Samsung Galaxy S II tåler ufattelig mye mere enn det iPhone 4 med sine glassplater i fronten og bak gjør. Er bare å

på hvor solid plastikken på Galaxy S II er. Så plastikk -> glass any days.

 

23. Samsung Galaxy S II har et mye bedre kamera i fronten. Galaxy S II har et 2 MP kamera (1920x1080 i oppløsning) i fronten hvor iPhone 4 har lattelige lave 0.3 MP (640x480 i oppløsning) lol.

 

24. Samsung Galaxy S II kan brukes 100% uten å måtte være avhengig av noen som helst datamaskin eller laptop. Dette kan du ikke med iPhone 4 siden du er avhengig av iTunes for å kunne slette musikk og for å kunne konvertere filmer til rette format hele tiden.

 

25. Samsung Galaxy S II kan installere andre fullverdige nettlesere, musikk spillere, e-post lesere, og kan også installere andre typer tastaturer. Bare for å ta et eksempel. Med iPhone 4 så er du totalt låst til Safari f.eks i iOS om du vil bruke en mere fullverdig nettleser (uten flash lol). Det nermeste du kommer noe der er Opera Mini som fungerer på en helt annen måte enn Safari. Og er derfor Opera Mini er tillatt i AppStore.

 

Og du kan heller ikke skifte ut musikk spilleren, video spilleren, e-post programmet og tastaturet til noe bedre i iOS. Med andre ord, dere et totalt låst inne i Steve Jobs sitt fengsel.

 

26. Samsung Galaxy S II (og andre Android telefoner) kan laste ned YouTube filmer i 720p og 1080p rett til telefonen. Det er bare å bruke et program som dette f.eks.

 

Så om du vil ha noen YouTube filmer til din iPhone 4, så må du først laste dem ned i fra PC'en for så å overføre / konvertere dem i iTunes for så å overføre dem til iPhone 4.

 

27. Samsung Galaxy S II (og andre Android mobiler) kan på lovlig vis laste ned en Playstation emulator og spille gode gamle Playstation spill. Og det beste med det er jo at programmet er helt gratis. Bare se her.

 

Dette kan du ikke med iPhone 4. Eller om du kan det så må du i så fall ty til en jailbreak som ikke gjelder i denne sammenhengen.

 

28. Samsung Galaxy S II (og andre Android mobiler) kan installere themes med andre home launchere. Med iPhone 4 så er du fastlåst til samme kjedelige rainbow heaven themet som dere har hatt helt siden 2007 på iPhone 4.

 

29. Samsung Galaxy S II (og andre Android mobiler) har mulighet til Widgets som kommer godt til nytte. Med iPhone 4 så er det kun en masse rot av ikoner på skjermen. Det blir som å sammenligne iOS / iPhone 4 med dette. Med andre ord, møkk kjedelig og LOLFUNNY.

 

30. Samsung Galaxy S II sin CPU og GPU kan overklokkes ganske mye om det er behov for det, og med dette så gjør du Galaxy S II enda kraftigere og raskere enn den er nå. Det er alltid noen som vil gjøre dette. og dette er noe som er klin umulig med iPhones.

 

31. Samsung Galaxy S II (og andre Android mobiler) kan installere et slikt program som dette som kan få en Android telefon til å gjøre nesten hva som helst ettersom hva du vil at den skal gjøre. Dette kan du ikke med iOS / iPhones.

 

32. Så til siste grunn til at Samsung Galaxy S II er bedre. Samsung Galaxy S II er laget av et firma som bryr seg om hva de fleste i verden i dag vil ha på sine smartmobiler. Hvor Apple kun går etter hva de eksisterende iPhone kundene vil ha. Er jo derfor det er så lite nytt i iOS fra versjon til versjon i forhold til hva som var i iOS i 2007.

 

Og med dette, så knuser og grisebanker Samsung Galaxy S II iPhone 4 og mest sannsynligvis iPhone 5 også i alt. Nytter lite at dere har flere apps i AppStore og at menu'ene går smooth og at iPhones / iOS er litt sikrere enn Android når iPhones / iOS mangler alt det som er skrevet over.

 

Android er som Windows på PC. Du står i fullt ansvar på hva du installerer på din datamaskin. Installerer du mye / noe dritt så får du som regel spywares og kanskje virus osv osv. Slikt er det med Android også. Så er du en Windows bruker, så er Android 100% perfekt.

 

Så dere skal bare få kose dere med iPhone 4 som ikke kan gjøre en skit i forhold til hva Samsung Galaxy S II kan gjøre :!: .

Endret av Vindicator
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...