Gå til innhold

Iphone4 eller Samsung Galaxy s2


Anbefalte innlegg

Skal ha ny mobil, og har idag Iphone 3gs

 

Er veldig gla i apple, men kikker litt på Samsung Galaxy s2 i tillegg til Iphone 4

 

er en vanlig mobilbruker som eløsker duppetitter, men vanskelig å velge

 

Hva synes dere er et bra valg for en vanlig mann i gata

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Galaxy SII, utvilsomt. Her er hvorfor:

 

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/htc-sensation-vs-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-ii-942788

 

http://nokiafanboy.com/2011/02/22/samsung-galaxy-s2-vs-iphone-4-review/

 

http://www.androidauthority.com/iphone-4-vs-samsung-galaxy-sii-10109/

 

http://www.gforgames.com/gadgets/news-gadgets/samsung-galaxy-s2-iphone-4-landslide-8985/

 

 

Det er verdt å notere seg at Samsung Galaxy SII er litt større enn Iphone 4, og mange synes den er for stor.

Har selv nylig kjøpt meg ny smart-telefon (forrige uke), men det ble en HTC Desire S. Dette var mest for at jeg ikke ville bruke så enormt mye penger på en mobil.

 

Still, HTC Desire S blir betegnet som en bedre mobil enn Iphone 4 av flere mobil-anmeldere (link til en av de). Jeg er iallefall sinnsykt fornøyd...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy SII, utvilsomt. Her er hvorfor:

 

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/htc-sensation-vs-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-ii-942788

 

http://nokiafanboy.com/2011/02/22/samsung-galaxy-s2-vs-iphone-4-review/

 

http://www.androidauthority.com/iphone-4-vs-samsung-galaxy-sii-10109/

 

http://www.gforgames.com/gadgets/news-gadgets/samsung-galaxy-s2-iphone-4-landslide-8985/

 

 

Det er verdt å notere seg at Samsung Galaxy SII er litt større enn Iphone 4, og mange synes den er for stor.

Har selv nylig kjøpt meg ny smart-telefon (forrige uke), men det ble en HTC Desire S. Dette var mest for at jeg ikke ville bruke så enormt mye penger på en mobil.

 

Still, HTC Desire S blir betegnet som en bedre mobil enn Iphone 4 av flere mobil-anmeldere (link til en av de). Jeg er iallefall sinnsykt fornøyd...

Rart den listen var. Galaxy S så langt fra iPhone4? Disse to var erkerivaler og ble betegnet som de to beste på sine operativsystem ifjor.

 

Valget mellom Galaxy S2 og iPhone4 er vel opplagt? Oppdatert vs. utdatert? Your choice.

Lenke til kommentar

Skal ha ny mobil, og har idag Iphone 3gs

 

Er veldig gla i apple, men kikker litt på Samsung Galaxy s2 i tillegg til Iphone 4

 

er en vanlig mobilbruker som eløsker duppetitter, men vanskelig å velge

 

Hva synes dere er et bra valg for en vanlig mann i gata

Hvis det ikke brenner så hadde nok ventet litt til og tittet på hva som kommer fra Apple senere i høst. iPhone 5 blir lansert i september.

 

Din iPhone 3GS kommer forresten til å bli oppdatert til iOS 5 så fort det blir lansert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar da at din iPhone 3Gs fungerer som den skal, slik at du har en telefon som er helt grei å bruke. I så fall: vent et par måneder, og se hvordan iPhone 5 blir før du bestemmer deg. Selv bruker jeg en iPhone som er et par år eldre enn din, og har det ikke så travelt med å oppgradere at jeg ikke kan vente til høsten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min mening: Android telefonene kan ha så gode specs og funksjoner de bare vil, men i praksis så gir det deg ingenting mer enn du får i en iphone. Har nå en iphone 3gs, og fikk en samsung galaxy s II når den kom ut, jeg brukte s II'en litt før jeg solgte den.

 

Det skal sies at jeg bruker telefonen stort sett til ringe, melding, surfing og fun 'n games.

Jeg bruker ikke mobilkamera til å ta brudebilder med, og trenger derfor ikke 12 megapixels kamera.

 

Så min mening er at med mindre du bruker mobilkameraet som en erstatning til ekte kamera, eller liker å fikle mye med softwaren, så er iphone uansett versjon det aller mest behagelige å bruke, smootheste, og kompatible.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal ha ny mobil, og har idag Iphone 3gs

da venter du noen uker på iPhone 5. iPhone 4 er selfølgelig bedre enn Galaxy xx, med Android går du jo

glipp av Apples app store, iTunes, bøttevis med tilbehør, etc etc. så det hjelper ikke en dritt om prosessoren spinner på en ghz eller to... iPhone er rask nok. iPhone har bedre skjerm, bedre størrelse og et tidløst design. du kan jo også se på skjebnen til Androidtelefoner som kom samtidig med 3GS, feks HTC hero, hvilken android kjører den i dag og hva kjører 3gs til høsten? hva er bruktprisen på en hero vs bruktprisen på en 3gs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening: Android telefonene kan ha så gode specs og funksjoner de bare vil, men i praksis så gir det deg ingenting mer enn du får i en iphone. Har nå en iphone 3gs, og fikk en samsung galaxy s II når den kom ut, jeg brukte s II'en litt før jeg solgte den.

 

Det skal sies at jeg bruker telefonen stort sett til ringe, melding, surfing og fun 'n games.

Jeg bruker ikke mobilkamera til å ta brudebilder med, og trenger derfor ikke 12 megapixels kamera.

 

Så min mening er at med mindre du bruker mobilkameraet som en erstatning til ekte kamera, eller liker å fikle mye med softwaren, så er iphone uansett versjon det aller mest behagelige å bruke, smootheste, og kompatible.

 

Hvis du med fikling mener utseendet til telefonen, type hjemmeskjermer og docks og slikt, er jeg forsåvidt enig i at da kan du like gjerne beholde din iphone 3gs. Den har nett, sms og telefon. Penger spart!

 

iPhone 4 er selfølgelig bedre enn Galaxy xx, med Android går du jo

glipp av Apples app store, iTunes, bøttevis med tilbehør, etc etc. så det hjelper ikke en dritt om prosessoren spinner på en ghz eller to... iPhone er rask nok. iPhone har bedre skjerm, bedre størrelse og et tidløst design. du kan jo også se på skjebnen til Androidtelefoner som kom samtidig med 3GS, feks HTC hero, hvilken android kjører den i dag og hva kjører 3gs til høsten? hva er bruktprisen på en hero vs bruktprisen på en 3gs?

 

Du... tuller nå? Du "mister" ikke itunes, du trenger det ikke lengre. Iphone er rask nok. Helt klart. En Nokia 3310 er rask nok. Kommer an på hvor raskt du liker å ha det. Dualcore er jo en liten forskjell, ikke bare "et par mhz". Designene er ganske så like mellom de der to, bare at sgs2 er tynnere og litt større overflate.

 

Men hva har skjebnen til Hero å gjøre med SGS2? That part puzzles me.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Sier meg enig med Slai at itunes er et handicap.

 

Prossessorhastighet er viktig på PC, for noen også viktig på telefon, men om du ikke vet om du trenger en telefon med kjapp prossessor eller ikke, så trenger du det ikke. I vanlig bruk så merker du ikke noen forskjell, syntes til å med galaxy s II var tregere i menyer osv. en iphone. Kraftigere spill krever selvfølgelig en kraftigere telefon, men så er jo ikke mobiltelefonen akkurat den mest behagelige platformen å spille store spill på.

 

HTC, samsung, LG etc.. bruker spesifikasjoner som ikke kan brukes til noe spesielt for å prøve å danke ut apple. Vi kjøper det, noen får en god følelse av å tenke på at den nye mobilen er kjappere (selvom man i praksis ikke ser noe til det), mens andre innser at man ikke har fått noe mer. Jeg synes det er kult av LG å komme med en 3D mobil da, blir gal i hodet av å se på filmer på den, men er litt kult å kunne ta bilder i 3D og vise på TV'n.

Lenke til kommentar

Joda, enig i det. Man merker det i browseren though, dualprosessoren. Den er i alle fall crazy rask, og uten at jeg er en scholar på området har jeg lest diverse reviews som har påpekt at dette er pga dualcore. Uten at jeg kan slå hardt i bordet og si at det er derfor.

 

Selv foretrekker jeg android over iOS siden jeg er en av de som liker å forandre på homescreen, bruke widgets, forandre ikoner, tegne egne ikoner, den type ting.

 

Det er ikke like bra som maemo5, f.eks, men er et god kompromiss grunnet maemo5s app-system kontra android sitt.

 

I tillegg liker jeg å flashe roms, som f.eks litening rom, MIUI som er på vei til sgs2, og slike ting som den normale iphone-jenta kanskje ikke bryr seg med.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært spesielt fan av Apple og måten de driver på, men etter mye positiv omtale av Iphone 4, byttet jeg ut min HTC Hero. Omtalene hadde rett! Iphone 4 var en glimrende telefon!! Alt bare funket! Jeg savnet imidlertidig muligheten til å legge notater direkte på skjermen. Likevel var Iphone 4 den beste telefonen jeg hadde prøvd. Men som den gadgetfreaken jeg er, så må jeg alltid ha det nyeste og det beste. Jeg var derfor rask med å bytte telefon igjen da Galaxy S II kom. Telefonen er nå, etter en måneds bruk, den beste androidtelefonen jeg har prøvd! Likevel er det noe som ikke stemmer for meg. Samme hva all verdens tester sier: Den flyter ikke like bra som iphone! Jeg har for eksempel et guitar-tunerprogram både på Iphonen og på Galaxyen. På iphone flyter grafikken prikkfritt. På galaxy hakker det betydelig! Fra du legger på en samtale tar det ofte et par sekunder før man kan benytte telefonen til andre ting. Batteritiden er også BETYDELIG dårligere enn på Iphone! Flere ganger har telefonen skrudd seg av. Dette skjer både på natten - når telefonen ligger i ro, og når jeg har den på meg.

Kort sagt så savner jeg iphonen min! Jeg får holde ut med Galaxy frem til iPhone 5 kommer, men jeg tror jeg blir blandt de første til å bytte - til tross for at jeg er uenig i måten de driver butikk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
noen får en god følelse av å tenke på at den nye mobilen er kjappere (selvom man i praksis ikke ser noe til det), mens andre innser at man ikke har fått noe mer.

Har du hørt noe sånt tull! Har hatt mange mobiler opp gjennom årene. Byttet en Galaxy S mot SII. Og forskjellen er bare helt utrolig. SII er bare fantastisk rask. Høres ikke ut som du har prøvd SII. Og i så fall bør du ikke uttale deg om det heller...

 

Har en iphone4 her også. Har aldri sagt noe stygt om den. Kul nok telefon. Men verden går videre. Men klart. Moren min klarer seg godt med en gammel samsung med tastatur. Men skal du ha den raskeste og beste telefonen i dag, så er det SII. Vanskeliger er det ikke. Om noen foretrekker iphone, blir en annen sak. Men kom ikke å fortell at den har bedre skjerm eller er raskere. For det har den ikke.

Lenke til kommentar

Skal ha ny mobil, og har idag Iphone 3gs

da venter du noen uker på iPhone 5. iPhone 4 er selfølgelig bedre enn Galaxy xx, med Android går du jo

glipp av Apples app store, iTunes, bøttevis med tilbehør, etc etc. så det hjelper ikke en dritt om prosessoren spinner på en ghz eller to... iPhone er rask nok. iPhone har bedre skjerm, bedre størrelse og et tidløst design. du kan jo også se på skjebnen til Androidtelefoner som kom samtidig med 3GS, feks HTC hero, hvilken android kjører den i dag og hva kjører 3gs til høsten? hva er bruktprisen på en hero vs bruktprisen på en 3gs?

 

I mangel av et bedre ord; WHAT?! :ohmy:

 

Iphone 4 er på ingen måter bedre enn Galaxy S2, på NOEN punkter. Hvis du av en eller annen grunn LIKER Iphone 4 så er det individuelt.

Jeg har hverken Iphone 4 eller Samsung Galaxy S2 (bruker selv en HTC Desire S), men jeg har nære venner som har både Galaxy S2 og Iphone 4. Og vi er enstemmig; Galaxy S2 er en bedre mobil. Men det er naturlig da den er nyere.

Den er stor, og noen synes den er for stor.

 

 

"... gå glipp av Apples app store, iTunes, bøttevis med tilbehør, etc etc."

 

Er du tilbakestående?!

* Android Market er VEL så bra som App store (jeg har selv brukt App store i 3 år nå på min Ipod Touch, og jeg liker Android Market bedre. Det er mer oversiktelig, men det er vel en smakssak).

* iTunes er forferdelig tungvint. Det er generellt treigt (og nei, jeg har ikke en treig PC), henger seg opp og uoversiktelig (mtp når man gjøre flere ting samtidig, så får man bare beskjed om EN prosess. Hvis man da spiller av en sang får man ikke oversikt over NOEN prosesser som foregår).

Drittprogram uten like. Med Android har du full kontroll over hvilke filer du vil ha på PCen, og du kan lett organisere musikken din på telefonen (bruker selv Spotify så har liten erfaring med akkurat dette).

* Bøttevis med tilbehør?! Hva da om jeg tør spørre?

 

Herregud det er jo som om du er religiøs og Apple er din gud, naivitet uten like

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du hørt noe sånt tull! Har hatt mange mobiler opp gjennom årene. Byttet en Galaxy S mot SII. Og forskjellen er bare helt utrolig. SII er bare fantastisk rask. Høres ikke ut som du har prøvd SII. Og i så fall bør du ikke uttale deg om det heller...

 

Har som sagt eid SII, og ja den er kjappere, den har kjappere prossessor. Det jeg sier at med mindre du har behov for å kjøre tunge spill på mobilen, eller bruke noen form for programmer som krever en slik prossessorkraft, så har det i praksis ingenting å si. På mobiltelefoner så er det stort sett nett hastigheten som blir trakten uansett.

 

kom ikke å fortell at den har bedre skjerm eller er raskere. For det har den ikke.

 

Sa som sagt ikke at iphone er kjappere, men bare at den er kjapp nok, i haugevis for de fleste. Galaxy S II har bedre skjerm, ikke bare teoretisk, den ser finere ut, men igjen mener jeg helt ærlig at det ikke er noe vits, iphone 4 har kjempe god skjerm og med mindre du ser filmer på mobilen så har heller ikke det stor betydning. Jeg ser at det kanskje blir litt sånn "Joda den er litt bedre på ditt og litt bedre på datt men det betyr ikke så mye" men det jeg vil frem til er at brukervenneligheten, stabiliteten, og kompabiliteten til iphone gjør opp for "spec krigen" til de andre merkene.

 

Det er grenser for hva man trenger i en mobiltelefon, og jeg vil heller ha funksjoner, og muligheter foran ubetydelige specs. SII er et godt alternativ til iphone, det er mange gode alternativer til iphone, men jeg ser ikke noen grunn (annet en kamera) til å "oppgradere" fra noen som helst iphone versjon til SII. For det var det jeg snakket om, går man fra iphone 3gs til SII får man... et bedre kamera, litt bedre skjerm, en prossessor man aldri vil ha nytte av... OP skriver han er glad i apple, vel, han får ikke noe særlig mer i andre telefoner.

 

that's it, jeg ville ikke byttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...