Gå til innhold

Asus ee pad transformer og videofiler


Anbefalte innlegg

Har hatt Asus eee pad transformer med tastatur et par uker og er generelt meget fornøyd. Har riktignok ikke prøvd andre nettbrett men det fyller mitt behov. Bare en ting har jeg hatt problemer med og det er å spille av videofiler. Har prøvd mange forskjellige apper men fungere for meg kun med Rock Player Lite v 1.7.2 Fungerer med avi og mpeg ikke med flv. Prøver å finne ut mer. Det er egne nettsteder for asus eee pad og vet at enkelte andre har samme problemet. Er det andre her som har liknende problem?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med videoavspilling gjelder alle enheter med tegra 2 chip. Men ville for all del prøvd videospilleren Moboplayer. Denne har vist seg å fungere best for meg på min Xoom.

 

Visst ikke denne fungerer kan du også prøve:

 

- vPlayer

- QQplayer

Lenke til kommentar

Prøv DicePlayer. Den kjører visstnok hardwaredekoding av video og softwaredecoding av AC3-lyd. Fungerer fint her, dog jeg får noen framedrops innimellom. Den har en trialversjon som varer i 3 dager, så du man kan finne ut om den er verdt 21kroner.

 

Edit: Nå også med link

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv denne:

 

https://market.android.com/details?id=com.mxtech.videoplayer.ad&feature=more_from_developer

 

...a) MULTI-CORE DECODING - MX Video Player is the first Android video player that performs multi-core decoding. According to test results on dual-core devices, it shows up to 70% performance improvement over single-core decoding..

 

b) CPU OPTIMIZE - Provides CODECs and Rendering Engines highly optimized for processors including ARM® NEON™ and NVIDIA® Tegra™ 2.

 

c) SUBTITLE SCROLL - When you scroll subtitle text, video playback position also will be changed to the text show-up position.

 

d) CLEAR TEXT - Increased subtitle readability with ticker border and shadow.

 

 

[Video Playback]

 

a) Plays almost every movie files including .3gp .avi .divx .f4v .flv .mkv .mp4 .mpeg .mov .vob .wmv .webm .xvid and many more.

 

b) Processor optimization - (1) High speed rendering for ARM® NEON™ compliant processors. (2) Provides processor specific CODECs including for NVIDIA Tegra 2 processor.

 

c) Audio track selection, if a movie contains multiple audio tracks.

 

d) Quick decoding mode change - Just by simply clicking S/W or H/W button, you can change decoding mode seamlessly....

Endret av hallerakern
Lenke til kommentar

Har testet litt med en episode av Entourage i 720p på Dice Player og MX Player.

 

MX Player: Fikk ikke lyd når jeg brukte HW dekoder, men når jeg brukte SW fikk jeg lyd, men bildet og lyd hakker, og går ut av sync, så det funket dårlig.

 

Dice Player: Fungerte bedre, bilde og lyd hakker litt og lyden er litt ute av sync noen ganger. Med litt mer optimalisering hvis det er mulig så blir det veldig bra..

 

Skal teste med noen fler filer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...