Gå til innhold

Å dø før man blir kristen


Anbefalte innlegg

Kommer barn som dør i krybbedød og lignende før de er døpt til himmelen?

 

Et kjapt søk på Google svarer i grunn at generelt sett så går det greit med disse barna, selv om arvesynd ikke er noe man skal spøke med, tydeligvis.

 

http://www.usatoday.com/news/religion/2007-04-20-popelimbo_N.htm

http://nyt-i-natten-manus.blogspot.com/2011/05/gar-udpte-barn-fortapt.html

 

Men, dette hjelper dessverre ikke de voksne som dør før de blir kristne!

Altså... Med tanke på innholdet til de sidene du linket til:

Er det virkelig mulig å bli så dum(e)? For å snakke om dette, så må man jo være helt banan i hodet... Nå forstår jeg dette uttrykket bedre: "Dumheten er udødelig" og "dumheten har ingen grenser" ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja alle barn begynner sitt liv i den bekymringsløse verden. Veien tilbake dit går gjennom Jesus Kristus.

Så hvis et søskenpar på 8 og 13, som begge tror på karma og gjenfødelse, men ikke på hverken Jesus eller Jehova, dør i en bilulykke så kommer den yngste til himmelen mens med den eldste bærer det lukt til helvete, er det så å forstå?

Barn er i en bekymringsløs verden (himmelriket) etter at de fødes. Om de fortsatt er det som 8 og 13 år gammle, kommer ann på hvem de lever sammen med.

Lenke til kommentar

Ja alle barn begynner sitt liv i den bekymringsløse verden. Veien tilbake dit går gjennom Jesus Kristus.

 

For en menneskefientlig holdning egentlig.... jeg synes synd på dem som ikke anerkjenner livet som vakkert og rent i seg selv...

 

Jeg er en større skaper av liv enn din gud noen sinne kan bli..

 

Vi er homodeus

Jesus Kristus er det guddommelige menneske. Utenfor dette sanne menneskets verden (himmelriket) er de urene.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus er det guddommelige menneske. Utenfor dette sanne menneskets verden (himmelriket) er de urene.

Dette er såkalt umenneskeliggjøring.

 

Det er et kjent triks som blir brukt av fanatikere til å forsvare sitt syn eller handlinger.

 

Det er det perfekte argumentet for å sverte de du ikke liker, enten det er hedninger i dette tilfellet, eller jøder, homofile, afrikanere osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jesus Kristus er det guddommelige menneske. Utenfor dette sanne menneskets verden (himmelriket) er de urene.

Dette er såkalt umenneskeliggjøring.

 

Det er et kjent triks som blir brukt av fanatikere til å forsvare sitt syn eller handlinger.

 

Det er det perfekte argumentet for å sverte de du ikke liker, enten det er hedninger i dette tilfellet, eller jøder, homofile, afrikanere osv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1351996&view=findpost&p=18150546

Lenke til kommentar

Vi kan jo alle trøste oss med at ABB, morderen bak bomben i Regjeringskvartalet og massakren på Utøya, er kristen og i følge kristendommens lære - ønskes velkommen inn i himmelen.

Kristendommens lære vet du tydelivis ingen ting om.

Av tro er du frelst står det... Det er hva du tror som liksom skal være saliggjørende og sikre deg frelse og evig liv...

 

Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv dersom du tror...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan jo alle trøste oss med at ABB, morderen bak bomben i Regjeringskvartalet og massakren på Utøya, er kristen og i følge kristendommens lære - ønskes velkommen inn i himmelen.

Kristendommens lære vet du tydelivis ingen ting om.

 

NT > Men nå er Guds rettferdighet, som loven og profetene vitner om, blitt åpenbart uavhengig av loven. Dette er Guds rettferdighet som gis ved troen på Jesus Kristus til alle som tror. Her er det ingen forskjell, for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus. Ham har Gud stilt synlig fram for at han ved sitt blod skulle være soningsstedet for dem som tror. Slik viste Gud sin rettferdighet. For han hadde tidligere i tålmodighet holdt tilbake straffen for de synder som var begått. Men i vår tid ville han vise sin rettferdighet, både at han selv er rettferdig, og at han erklærer den rettferdig som tror på Jesus. Hva har vi da å være stolte av? Ingenting! Hvilken lov sier det? Gjerningenes lov? Nei, troens lov. For vi hevder at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger.

 

tl;dr: Det er ingen forskjell, for alle har syndet og mangler Guds herlighet.

Men ufortjent og av hans nåde blir de som tror erklært rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus er det guddommelige menneske. Utenfor dette sanne menneskets verden (himmelriket) er de urene.

 

Det er en påstand fremmet i en bok du velger å anerkjenne som den absolutte sannhet.

 

Det er like usaklig som at jeg ville velge å regne manifestet til ABB som den absolutte sannhet.

 

Du velger å se på mennesket som en uren ting som ikke er fullkomment uten din guds velsignelse og derfor er du menneskefiendtlig.

 

I et teologisk aspekt er til og med Jesus en horesønn unnfanget utenfor ekteskapet. Stakkars Josef manifesterer seg som datidens mest blåøyde idiot som på mirakuløst vis gikk fem på etter at Maria hadde solgt kroppen sin for penger..

 

Kanskje snekkerlønnen til josef ikke strakk til??

 

Som om ikke det å ofre sin sønn for noe så absurd som en grunn man selv har funnet på er gale nok så blir det ikke bedre når de kristne leker kanibaler...

 

Og for HVA DA??

 

For å bli gudommelig??

 

det er en skam spør du meg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi kan jo alle trøste oss med at ABB, morderen bak bomben i Regjeringskvartalet og massakren på Utøya, er kristen og i følge kristendommens lære - ønskes velkommen inn i himmelen.

Kristendommens lære vet du tydelivis ingen ting om.

Av tro er du frelst står det... Det er hva du tror som liksom skal være saliggjørende og sikre deg frelse og evig liv...

 

Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv dersom du tror...

Hvor sier Johannes det ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vi kan jo alle trøste oss med at ABB, morderen bak bomben i Regjeringskvartalet og massakren på Utøya, er kristen og i følge kristendommens lære - ønskes velkommen inn i himmelen.

Kristendommens lære vet du tydelivis ingen ting om.

Av tro er du frelst står det... Det er hva du tror som liksom skal være saliggjørende og sikre deg frelse og evig liv...

 

Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv dersom du tror...

Hvor sier Johannes det ?

Joh 3,16-18: "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Et eksempel til, på at det er tro og ikke gjerninger som avgjør om du får evig liv eller ikke:

 

For vi hevder at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger. 29 Er vel Gud bare jødenes Gud? Er han ikke også Gud for andre folkeslag? Jo, også for dem. 30 For Gud er én, han som rettferdiggjør omskårne av tro og uomskårne ved samme tro.

 

 

Legger man disse sammen, og plusser to pluss to er det fire:

"Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn." - "For vi hevder at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger. "

 

 

Mark 16,16Den som tror og blir døpt, skal bli frelst. Men den som ikke tror, skal bli fordømt.

Endret av turbonello
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vil satanister komme til himlen? De tilber og tror på Satan, og må dermed også tro at gud finnes?

 

Jævlig kjipt for dem da, ønsker seg til helvete og havner i himlen.

Men greia er at de ikke tror på Jesus, men på Satan. Dermed tror jeg saken blir litt annerledes. :)

 

Dersom himmel og helvete faktisk eksisterer, så ønsker jeg i alle fall å finne ut hvor varmt det er der. :) haha... Men det er dette kipe med kunnskap da vett... I det hele tatt vite hva som er opprinnelsen til helvetes-ideen og sånne ting.. Det gjør saken litt mindre spennende. :) Helvete var ingen kristen idé, det har sitt opphav i en hedensk mysterie-religion, som jeg ikke helt husker navnet på nå.. :)

Lenke til kommentar

Vil satanister komme til himlen? De tilber og tror på Satan, og må dermed også tro at gud finnes?

 

Jævlig kjipt for dem da, ønsker seg til helvete og havner i himlen.

Men greia er at de ikke tror på Jesus, men på Satan. Dermed tror jeg saken blir litt annerledes. :)

 

Dersom himmel og helvete faktisk eksisterer, så ønsker jeg i alle fall å finne ut hvor varmt det er der. :) haha... Men det er dette kipe med kunnskap da vett... I det hele tatt vite hva som er opprinnelsen til helvetes-ideen og sånne ting.. Det gjør saken litt mindre spennende. :) Helvete var ingen kristen idé, det har sitt opphav i en hedensk mysterie-religion, som jeg ikke helt husker navnet på nå.. :)

 

Man kan ikke kun tro på Satan og ikke Gud, klarer ikke forestille meg hvordan det skal kunne skje?

Det handler kun om tro på gud, og det må man ha dersom man tror på "sønnen" hans Satan. Derfor vil jeg tro at enhver satanist slipper inn igjennom perleporten, imens hver jævla fordømte snille og medmenneskelige ateist havner på sin rette post i helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil satanister komme til himlen? De tilber og tror på Satan, og må dermed også tro at gud finnes?

 

Jævlig kjipt for dem da, ønsker seg til helvete og havner i himlen.

Men greia er at de ikke tror på Jesus, men på Satan. Dermed tror jeg saken blir litt annerledes. :)

 

Dersom himmel og helvete faktisk eksisterer, så ønsker jeg i alle fall å finne ut hvor varmt det er der. :) haha... Men det er dette kipe med kunnskap da vett... I det hele tatt vite hva som er opprinnelsen til helvetes-ideen og sånne ting.. Det gjør saken litt mindre spennende. :) Helvete var ingen kristen idé, det har sitt opphav i en hedensk mysterie-religion, som jeg ikke helt husker navnet på nå.. :)

 

Man kan ikke kun tro på Satan og ikke Gud, klarer ikke forestille meg hvordan det skal kunne skje?

Det handler kun om tro på gud, og det må man ha dersom man tror på "sønnen" hans Satan. Derfor vil jeg tro at enhver satanist slipper inn igjennom perleporten, imens hver jævla fordømte snille og medmenneskelige ateist havner på sin rette post i helvete.

Hvis satanisten ikke benekter at Jesus er kristus, eller ikke benekter Jesus Kristus, eller ikke benekter at Jesus Kristus er Gud, og da Abrahams Gud, Jakobs Gud og så videre, så vil den Satanisten sannsynligvis komme seg fint igjennom perleporten, mens en ateist, må ta til takke med et evig opphold i den samme ildsjøen som Platon århundrer før kristendommen og bibelen også snakket om.:)

 

De kristne må ha rappa denne ideen fra Platon... Snakk om å holde budet: "Du skal ikke stjele" ;)

 

Uansett: I følge din logikk, når det kommer til dette, og min faktisk, må bli at Satanisten kommer til paradis, sammen med de kristne, mens vi andre (jeg fordi jeg er en kjetter(gnostiker)) må ta til takke med et evig liv i fortapelsen, sammen med Guds sønn og tjener: Satan... Satan vil da sørge for at vi får som fortjen :yes: ....Satan er jo ikke noe annet enn et redskap Herren Gud selv bruker når han vil "teste" eller "skade folk".. :)

Lenke til kommentar

Vi kan jo alle trøste oss med at ABB, morderen bak bomben i Regjeringskvartalet og massakren på Utøya, er kristen og i følge kristendommens lære - ønskes velkommen inn i himmelen.

Kristendommens lære vet du tydelivis ingen ting om.

Av tro er du frelst står det... Det er hva du tror som liksom skal være saliggjørende og sikre deg frelse og evig liv...

 

Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv dersom du tror...

Hvor sier Johannes det ?

Joh 3,16-18: "For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn."

 

Et eksempel til, på at det er tro og ikke gjerninger som avgjør om du får evig liv eller ikke:

 

For vi hevder at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger. 29 Er vel Gud bare jødenes Gud? Er han ikke også Gud for andre folkeslag? Jo, også for dem. 30 For Gud er én, han som rettferdiggjør omskårne av tro og uomskårne ved samme tro.

 

 

Legger man disse sammen, og plusser to pluss to er det fire:

"Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn." - "For vi hevder at mennesket blir rettferdig for Gud ved tro, uten lovgjerninger. "

 

 

Mark 16,16Den som tror og blir døpt, skal bli frelst. Men den som ikke tror, skal bli fordømt.

Du sa "Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv"

 

Hvor sier Johannes det ?

 

Den som gjør det gode vil ende opp med de gode, den som gjør det onde vil ende opp med de onde. Så enkelt er det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du sa "Uansett hva slags fandenskap du gjør, vil du uansett, i følge Johannes, få evig liv"

 

Hvor sier Johannes det ?

Har Turbonello noen gang påstått at han siterte ordrett fra bibelen? Nei.

 

Den som gjør det gode vil ende opp med de gode, den som gjør det onde vil ende opp med de onde. Så enkelt er det.

Hvor i bibelen står det det ordrett det du skrev om "Den som gjør det gode vil ende opp med de gode, den som gjør det onde vil ende opp med de onde"?

 

Faktisk så er det enda enklere enn det.

Tro på Jesus, så går det bra.

Ikke tro på Jesus, så går det ille.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...