Gå til innhold

Er Android et døende OS?


Anbefalte innlegg

Apples anklager om at Samsung har kopiert design m.m. ble forkastet av dommeren.

 

Men dommeren mente at tre Samsung mobiler med Android 2.X brøt med Apples softwarepatent på å bla gjennom et bildegalleri vha. av fingerbevegelser. Android 3.X bruker ikke denne måten på å bla gjennom bildegalleriet og er derfor ikke berørt av dette softwarepatentet.

 

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwebwereld.nl%2Fnieuws%2F107696%2Frechtbank-den-haag-verbiedt-galaxy-s--sii-en-ace.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at hverken LG eller Samsung vil droppe Android. Det vil fortsatt være en førsteprioritet uansett, om ikke det nye sør-koreanske OS`et skulle være bedre. Om det skjer. Så er det bare et stort pluss for oss forbrukere!

 

Det vil også ta en god å kode et helt nytt OS. Om de skal hente igjen de nåværende på funksjon og brukervennlighet, så tar det fort 2-3år med intens jobbing. Da er jeg redd det kan komme litt sent. Hva tror dere?

Her tror jeg du ser forskjellen på Android leiren og Apple leiren. Apple gjengen vil nok ikke ønske noe annet OS velkommen, men ser alt som en stor trussel mot deres kjære i-produkter. Android gjengen derimot, ser store fordeler med en ny aktør på markedet. Enten blir det et bedre produkt, eller så skjerper det Android til å bli enda bedre. Uansett utfall, er det vi forbrukere som vil tjene på det. En vinn-vinn situasjon for oss, en trussel for eple-folket...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gubedre meg... Så apple har patent på å bla i bilder med fingeren på en touch skjerm...

Dette møkkaselskapet fortjener en real boikott!

Fremdeles så er det vel systemet det er noe galt med?

 

Greit nok at du hater Apple noe intenst, siden de går løs på dine favorittprodukter, men prøv å ta det litt rolig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At du argumenterer med at det er systemet sin feil, ene og alene, at Apple oppfører seg som idioter, er oppbrukt. Finn på noe annet.

Apple tåler ikke konkurransen fra Samsung, og bruker skitne triks for å prøve å stoppe dem.

Systemet er feil, men ingen tvinger Apple til denne idiotiske oppførselen. Men noterer meg at enkelte "skylder" på systemet, og nekter å innse at Apple er kardinaleksemplet på "drittungen som springer til frøken og sladrer på alt og alle". Ta av deg iBrillene....

 

Samsung er ikke mitt favorittprodukt. De har flere interessante produkter, men de er ikke mine favoritter. Hvorfor tror du det?

 

A new study has found that iOS remained untouched by malware during the second quarter, while Android faced 76 percent more threats than in the first quarter, making it the most targeted mobile platform.

 

 

http://www.appleinsider.com/articles/11/08/24/apples_ios_unaffected_by_malware_as_android_exploits_surge_76.html

 

Forventer du å bli tatt seriøst? Apple insider...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A new study has found that iOS remained untouched by malware during the second quarter, while Android faced 76 percent more threats than in the first quarter, making it the most targeted mobile platform.

 

 

http://www.appleinsider.com/articles/11/08/24/apples_ios_unaffected_by_malware_as_android_exploits_surge_76.html

 

Hva har dette med topic å gjøre?

 

Dette er en propaganda om hvor "bra" Apple er på sin Isensur, og Isier hvordan et Iprogram skal fungere.

 

Men innerst inne kan alle som eier en Android telefon rekke opp hånda, dersom du har blitt svindlet, blitt tappet for informasjon o.l?

Lenke til kommentar

McAfee Reports iOS Spared from Malware, Android not so Lucky

...

"What about malware on iOS? So far, while Android malware has spiked (with 44 cases in Q2), iPhones, iPads, and iPod Touches have remained safe and untouched.

 

This is an unsurprising find, since earlier this month security firms warned that Android was more susceptible to attacks than Apple’s platform. Symantec declared that iOS offered full protection against malware attacks, while Android offered little to none."

 

http://www.padgadget.com/2011/08/24/mcafee-reports-ios-spared-from-malware-android-not-so-lucky/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

McAfee Reports iOS Spared from Malware, Android not so Lucky

...

"What about malware on iOS? So far, while Android malware has spiked (with 44 cases in Q2), iPhones, iPads, and iPod Touches have remained safe and untouched.

 

This is an unsurprising find, since earlier this month security firms warned that Android was more susceptible to attacks than Apple’s platform. Symantec declared that iOS offered full protection against malware attacks, while Android offered little to none."

 

http://www.padgadget.com/2011/08/24/mcafee-reports-ios-spared-from-malware-android-not-so-lucky/

Nei huff og huff. Jeg kjører Windows 7 som har MYE mere spywares og virus enn det Mac OSX har. Da må jeg jo skifte OS i fra Windows til Mac OSX siden det er et enormt problem at det finnes så mange spywares og viruser til Windows.

 

Windows er jo skikkelig skummelt og fælt da liksom :!:

 

EDIT: Jeg sitter ikke bare med min MacBook Air som kjører Windows 7 nå, men jeg har en MacBook Pro 13.3 tommer med Thunderbolt muligheten som kjører Max OSX i tillegg nå.

 

MacBook Pro'en bruker jeg i skolesammenheng siden jeg går på Medier og Kommunikasjon nå :thumbup:

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindicator: Hvilket eller hvilke OS du kjører er ditt valg. Selv har jeg aldri hatt en Windows-PC, og den betydelige malware-trusselen er én av grunnene til det.

Du vet at jeg har selv aldri hatt noen problemer med Spywares og virus etter at jeg sluttet å bruke Internet Explorer selv uten Firewall og Antivirus program?

 

Og virus og spywares har aldri vært noe problem for bekjente og venner heller. Så jeg vil nok si at dette ikke er noe problem om man kan bruke huet litt.

 

Men så er spørsmålet, kan du bruke huet litt da?

 

EDIT: Om du ikke har prøvd Windows før, så vil jeg anbefale deg i å prøve Windows uten å bruke Internet Explorer og uten å klikke på alle tullesider du kommer over.

 

Gjør du disse få tingene så kan jeg garantere deg at du er ganske sikker i Windows.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindicator: Jeg sa ikke at jeg ikke har prøvd Windows, jeg sa at jeg aldri har hatt en Windows-PC selv. Bruk huet litt selv, og tenk over forskjellen.

Jeg har altså ikke kastet bort mine egne penger på en Windows-PC. Kan det tenkes at jeg likevel har brukt Windows ganske ofte helt siden versjon 3.1, på f.eks skole, universitet og arbeidsplass? Kan det tenkes at jeg har sørget for å installere Opera eller Firefox på ganske mange Windows-PCer? Kan det tenkes at jeg har såpass kunnskap og erfaring med Windows at jeg faktisk har foretatt et ganske veloverveid valg når det gjelder hva jeg ikke velger å bruke eller ikke bruke mine penger på? Kanskje det, ja...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...