Gå til innhold

Kjøpe Motorola Xoom?


Anbefalte innlegg

Ja, emnetittelen sier vel det meste. Trenger egentlig ikke spørre om det i denne teksten en gang. Det jeg kan spørre om er om noen har erfaringer med dette nettbrettet? Vet det er ganske nytt i Norge, men er alltid lov å håpe. Priser og abonnement har jeg tenkt på allerede, er bare erfaringer jeg er ute etter.

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok drøye litt selv også. Har veldig lyst på, men ser samtidig at nødvendigheten for et nettbrett ikke er særlig stor. Enda ;)

 

Jeg ser heller ikke den helt store nødvendigheten, men et morsomt leketøy likevel. Har tro på merkbart bedre modeller om ikke veldig lenge, og da kan det være greit å vente.

 

Kanskje en transformer-variant, som virker genialt. Virker bare som at de (eller den) er på et tidlig stadie.

Lenke til kommentar

Må nok drøye litt selv også. Har veldig lyst på, men ser samtidig at nødvendigheten for et nettbrett ikke er særlig stor. Enda ;)

 

Jeg ser heller ikke den helt store nødvendigheten, men et morsomt leketøy likevel. Har tro på merkbart bedre modeller om ikke veldig lenge, og da kan det være greit å vente.

 

Kanskje en transformer-variant, som virker genialt. Virker bare som at de (eller den) er på et tidlig stadie.

 

 

Ja, jeg liker hva Asus prøver å få til med sin EEE-pad. Tror kanskje de er litt tidlig ute, men ser absolutt at det er et potensiale for den typen transfomer-produkter. I første omgang blir nok jeg å velge et nettbrett, så får man heller vurdere en "transformer" dersom det skulle bli aktuelt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv hatt Xoom 3G siden slippdagen i usa. Må si meg meget fornøyd, på tross av trege oppdateringer i forhold til funksjonalitet som ble lovet.

 

Da jeg var der i sommer vurderte jeg sterkt å bytte ut Xoomen mot GT 10.1, men etter om og men ble det til at jeg beholdt den, fordi;

 

- SD-kort

- HDMI-ut

- USB-inn

 

GTen har en egen plugg der man kan kjøpe en overgang til HDMI/USB, men da blir det mer å bære på, samt mer stress. Ellers er ytelsen identisk, bortsett fra at Xoomen faktisk er målt til å være hakket kjappere til å loade nettsider med default browseren.

 

Ja, den er litt tykkere og tyngre, men er har ikke vært noe problem for meg.

 

Der positive med GTen er skjermen, som er en del bedre, men igjen, her fungerer Xoomen uansett greit for mitt bruk (film og surfing).

 

Venter heller til neste generasjon før Xoomen byttes ut;-)

 

PS: Karakteren i VG var helt på jordet...!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vudere selv denne Xoom nå. Eller kanskje transformer.

Velger ikke samsung pga mangel på sd card, hdmi ut og usb støtte.

 

 

Lurer på om det er noen andre ROOM til Xoom?

Isåfall hvilke anbefalles?

 

Når kommer det nye Zoom/transformer's?

 

Ville nok ventet nå, da du i løpet av de neste måneden vil få mer informasjon angående neste generasjon tablets (tegra 3). Ellers er min Xoom oppdatert til 3.2 for en god stund siden. Nei det finnes ikke custom roms til den enda, kun en del forskjellige kerneler (m/ ganske så imponerende overklokkingsmuligheter).

Lenke til kommentar

Mer informasjon om neste generasjon får man nok, men tror nok man skal vente en god stund før tablets med Tegra3 faktisk dukker opp. Man skal nok gjennom noen måneder med rykter om leaks av rykter før de første bildene av testversjoner dukker opp. Den prosessen har ikke startet enda. Tipper derfor det tar et halvårs tid før neste generasjon blir tilgjengelig. Og da er man jo tilbake til spørsmålet "Vil jeg kjøpe første versjon av Tegra3-tablets, eller venter jeg et par revisjoner?". Og da har jo allerede ryktene om Tegra4 satt igang.

 

Er man skeptisk til hvor funksjonabel en tablet kan være, er Transformer verdt en titt, imo. Etter å ha blitt totalt avhengig av min, ser jeg ikke nytten av en "ren" tablet. Transformer har alt det de andre har, men ingen andre har det Transformer har. (Bortsett fra full-size USB på Iconia. Det trenger man dock til på Transformer... og 3g. Det har ikke Transformer.)

 

Bør vel advare om at jeg er fanboy og bør taes med en god klype salt. ;)

 

Edit: Mer avgjørende enn Tegra3 for min del, er hvorvidt de ulike tablets blir oppdatert til Icecream Sandwich. Det er det ikke sagt noe om. Hadde jeg fortsatt sittet på gjerdet ville jeg nok ventet til slik info kommer.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Mer informasjon om neste generasjon får man nok, men tror nok man skal vente en god stund før tablets med Tegra3 faktisk dukker opp. Man skal nok gjennom noen måneder med rykter om leaks av rykter før de første bildene av testversjoner dukker opp. Den prosessen har ikke startet enda. Tipper derfor det tar et halvårs tid før neste generasjon blir tilgjengelig. Og da er man jo tilbake til spørsmålet "Vil jeg kjøpe første versjon av Tegra3-tablets, eller venter jeg et par revisjoner?". Og da har jo allerede ryktene om Tegra4 satt igang.

 

Er man skeptisk til hvor funksjonabel en tablet kan være, er Transformer verdt en titt, imo. Etter å ha blitt totalt avhengig av min, ser jeg ikke nytten av en "ren" tablet. Transformer har alt det de andre har, men ingen andre har det Transformer har. (Bortsett fra full-size USB på Iconia. Det trenger man dock til på Transformer... og 3g. Det har ikke Transformer.)

 

Bør vel advare om at jeg er fanboy og bør taes med en god klype salt. ;)

 

Edit: Mer avgjørende enn Tegra3 for min del, er hvorvidt de ulike tablets blir oppdatert til Icecream Sandwich. Det er det ikke sagt noe om. Hadde jeg fortsatt sittet på gjerdet ville jeg nok ventet til slik info kommer.

 

Hadde jeg ikke kjøpt en Xoom, ser jeg for meg at det hadde ligget en Transformer på bordet foran meg nå og ikke en xoom;-).

 

Du har nok rett i at det er en stund til enda, men, jeg tror nok ikke det er alt for mange uker til vi begynner å høre mer konkrete rykter. Tipper i løpet av slutten på september/begynnelsen av oktober. Og jeg vil også tro vi får den første tableten med tegra 3 før jul. Ryktene sier vel at dette enten vil være en Xoom 2 eller en ny versjon av transformer. Nvidia har forlengst startet produksjonen av Tegra 3 og vil tro utviklingen av neste generasjon tablets er godt i gang om ikke ferdig hos leverandørene. Den neste fasen med produksjon/markedsførin/lansering trenger ikke ta veldig lang tid, selv om det ofte tar det.

 

Tegra 4 er planlagt utgitt i 2012, mest sannsynlig i slutten. Jeg forstår hva du mener med å kjøpe nå fordi det alltid vil komme noe nytt og bedre litt lengre frem i tid, men neste generasjon kommer nok mer direkte til Norge enn førstegenerasjon slik at ventetiden blir mindre og perioden fra produktet er utgitt til neste generasjon trapper frem blir lengre.

 

Vil nok tro at de vil kunne oppdateres uten problem, men selvfølgelig spørs det jo hva de ulike produsentene velger å gjøre. Her vil jeg ivertfall tro at min Xoom er en sterk kandidat til en oppdatering siden det tross alt er en clean umanipulert honeycomb tablet.

Lenke til kommentar

Du har nok rett i at det er en stund til enda, men, jeg tror nok ikke det er alt for mange uker til vi begynner å høre mer konkrete rykter. Tipper i løpet av slutten på september/begynnelsen av oktober. Og jeg vil også tro vi får den første tableten med tegra 3 før jul. Ryktene sier vel at dette enten vil være en Xoom 2 eller en ny versjon av transformer. Nvidia har forlengst startet produksjonen av Tegra 3 og vil tro utviklingen av neste generasjon tablets er godt i gang om ikke ferdig hos leverandørene. Den neste fasen med produksjon/markedsførin/lansering trenger ikke ta veldig lang tid, selv om det ofte tar det.

Ice Cream Sandwich er planlagt lansert med TI OMAP 4 i 4. kvartal i følge CNET, så det kommer antagelig før nettbrett med Tegra 3.

 

En grunn til å vente er hvis man ser på en del film/tv-serier, da Tegra 2 ikke støtter H.264 High Profile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...