Gå til innhold

Sigm 18-50 f2.8 vs Sigma 17-70 f2.8-4 for Nikon


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nytt kamera, Nikon D7000. Men er litt usikker på hvilket objektiv jeg skal kjøpe det med. 18-50'en har jo f2.8 hele veien, men 17-70 har jo større zoomområde. Hva mener dere her er det beste objektivet av de to? Eller er det et annet som er bedre til ca samme pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe meg nytt kamera, Nikon D7000. Men er litt usikker på hvilket objektiv jeg skal kjøpe det med. 18-50'en har jo f2.8 hele veien, men 17-70 har jo større zoomområde. Hva mener dere her er det beste objektivet av de to? Eller er det et annet som er bedre til ca samme pris?

 

Det spørs hvor viktig blenderen er. Personlig ville jeg sett på Nikon 16-85 i tillegg. Ellers har den nyeste Sigma 17-50 F2.8 EX DC OS HSM fått bedre omtaler enn den gamle 18-50 du nevner.

Lenke til kommentar

Ville også kikket på Nikon 16-85 og Tamron 17-50/2.8 uten VC

 

Nikon 16-85 har jo et veldig bra zoomområdet, men er jo f3,5-4,5. Jeg vil gjerne ha et lyssterkt objektiv, men savner innimellom de ekstra 20mm mellom 50 og 70 på den linsen jeg har på mitt nåværende kamera. Litt i tvil med meg selv om jeg virkelig trenger de ekstra 20mm og om f2.8 over hele linjen er en større fordel. Er vel egentlig det jeg, når jeg tenker meg og, ønsker meninger på. :)

Men skal ta en titt på Tamron sitt. Takk for tipsene så langt. :)

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg nytt kamera, Nikon D7000. Men er litt usikker på hvilket objektiv jeg skal kjøpe det med. 18-50'en har jo f2.8 hele veien, men 17-70 har jo større zoomområde. Hva mener dere her er det beste objektivet av de to? Eller er det et annet som er bedre til ca samme pris?

 

Det spørs hvor viktig blenderen er. Personlig ville jeg sett på Nikon 16-85 i tillegg. Ellers har den nyeste Sigma 17-50 F2.8 EX DC OS HSM fått bedre omtaler enn den gamle 18-50 du nevner.

Takk for tipset, men tror de 2500 kronene i mellomlegg mellom 18-50 og 17-50 får budsjettet mitt til å sprekke. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...