Gå til innhold

Trailer: Age of Conan: Unchained (PC)


Anbefalte innlegg

De gir seg ikke nei. Makkverk. Spilte det kanskje en dag så gadd jeg ikke mer. Utrolig kjedelig, elendig grafikkmotor

 

Du har spilt det en dag...et mmo spill for så å konkludere med at det er kjedelig og sier at spillet har en elendig grafikkmotor noe alle vet det ikke har så har jeg ikke noe hyggelig ord å kalle deg.... så jeg holder kjeft og lar fantasien din fylle ut resten thumbup.gif

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye grafikk motoren er veldig god. Og skulle den funke dårlig, ja då må folk begynne å spørre seg hva som gjør det, og hva kan en gjøre med det. En brukbar spill pc er svaret!

 

Endel av spillet har gått f2p. Dvs 3-4 classes av 12., 2 t1 raids av 3., 0 av t2., 0 av t3., 0 av t4., MEN en kan kjøpe access til valgte., Usikker på om det er pay pr access., eller om det er pay pr week access osv. Personlig ikke prøvd ut.

 

Ingame shop huser endel gode items for f2p, men som premium finner du fort bedre items gratis via pve/pvp

 

Så i bunn og grunn er f2p en teaser., ikke noe mer., heldigvis! :) Men en veldig fin teaser for dem som vil teste ting ut

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte AoC Collectors Edition eller hva den het når spillet ble lansert. Men har ikke fått spilt annet enn at jeg testet en times tid i starten. Betyr dette at jeg kan installere den pakken, få alle oppdateringer og spille gratis nå?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor Age of Conan ikke innfridde. Kanskje fordi det ble fremstilt som et spill der strategi var viktig, der du kunne blokke og bruke sverdet den veien du ville etc. og med episke kamper, omtrent som de man så i Ringenes Herre.

 

Så viste det seg at det var like mye/lite startegi som i WoW, og angrepsretningene bare gjør grinding enda kjedeligere. Og de episke kampene ble det aldri noe av, og ifra de filmene jeg har sett er det bare en gruppe på 20 folk som hamrer løs på bygninger uten noe motstand.

 

Å reise mellom steder er også kjedelig. Der man på WoW får 1 loading screen per kontinent, får man her 1 loading screen for hvert område. Den prisen betaler jeg ikke for god grafikk.

 

 

Her brast det. Etter å ha spilt Age of Conan aktivt, siden sommerdagen spillet kom ut, må jeg rette på alt eg ser galt i slike tråder. Om du lurer på hva Age of Conan er, les gjerne videre :)

 

[klipp] Du sier du ikke føler strategi er viktig? Min gode mann, strategi er noe av det aller viktigste å Age of Conan. Med 12 SVÆRT unike klasser, må man alltid være smart og vite hva man gjør når man slåss i pvp. Timing av Crowd Control er essensielt, og Stamina og Mana drains spiller større rolle enn det folk aner. Flere klasser har også flere måter å spilles på, og her kommer det enda flere muligheter om man kombinerer rett utstyr, med rett specc, og rette strategier.

 

Gameplayet i seg selv er hvor Age of Conan, i mine øyne, skiller seg mest ut ifra andre mmorpg. Som melee klasse må man tenke på fra hvilken side du slår fienden din fra (høyre, venstre, bak), og dette varierer fra combo til combo. Ser man flere spillere samlet, kan man også treffe flere fiender samtidig, og øker drastisk team-dps. I tillegg har våpnene forskjellige rekkevidder, som kan utnyttes (alt fra polearm til daggers).

 

 

 

Må faktisk si jeg er litt enig med de som sier at strategi mangler. Ja fra og med utvidelsen krever pve raid instansene endel ulik koordinasjon og kreativitet, men på PvP siden er det litt left to be decided.

 

Ja et godt PvP team består av alle typer klasser (bortsett fra at Guardian banker alle som Warrior i WoW, digresjon). Melee klasser holder fienden unna caste klasser, healere er ekstremt viktige etc, men utover dette mangler det litt.

 

Ser at en over skriver det er lite taktikk i WoW. Har man den holdningen er det mikroskopisk i AoC. men da må jeg spørre hvilke MMOer har da mye taktikk? Er uening i at det er lite taktikk i WoW. Bare tenk på hva Rogue, Priest (Disc), Mage (Ice) kan gjøre for hverandre i WoW, eller Druid+Hunter.

 

Prelaunch prøvde FunCom å selge AoC på at noen klasser ville være farlige for fienden og få: Mage-klassene, mens Tankeklassene (Soldier) ville beskytte dem og Rogue-klassene ville skape kaos, mens Assassins ville ta ut viktige klasser som healere etc bak fiendens linjer. veldig enkelt sagt.

 

Her selv etter alle årene har ikke AoC greid å finne seg selv. De vil at klassene skal være komplette å greie seg selv (altså ikke såkalte "one trick ponies"), samtidig som de sier at klassene ikke er matchet 1vs1. Altså en aldri så liten motsigelse.

 

Uansett dette med å unngå "one trick pony" hindrer spennende kombinasjoner som altså WoW kan skilte med.

 

Ser at noen skrev at "spillere slår på bygninger etc". Dette har heldigvis blitt tunet slik at man må bruke siege-våpen for å gjøre skade. Før var det slik at karaktere gjorde for mye skade på bygninger, mens siege-våpnene gjorde for puslete skade.

 

Derfor er det forsatt noe taktikk i 48vs48 kamper der man bør holde fienden unna steder de kan sette opp siege-våpen. Det er også mulig å time angrep her og der, noe forsvarerene må forholde seg til.

 

For ca et år siden lanserte FunCom Call of Jhebbal Sag, som er et 12manns pvp-kart og det nærmeste kan kommer Arathi Basin i WoW. Personlig hadde jeg ventet på noe lignende lenge siden jeg savnet AB. Men i motsetning til AB hvor man kan ha mye taktikk (lønner seg å forsvare baser man har, time angrep osv) og hvor instansen generelt er utrolig bra designet, faller AoC sin versjon veldig igjennom. Her var det til å begynne med bare enekltspilelre som surret rundt. Heldigvis har små justeringer blitt gjort slik at sentrum basen av kartet nå betyr mer, litt som Blacksmith i AB.

 

Slike strategiske ting er bedre i WoW.

 

I tilegg har klassene AoC blitt forenklet, noe etter min smak ikke gjorde spillet bedre.

 

CC revampen er dog "alle" enige om at var bra.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Spør i vei om dere lurer på noe!

Er casters fortsatt OP i PVP?

Det vil jeg ikke påstå. Husker en periode der Necromancers og Demonologists gikk rundt og meide ned players som ingenting, og Tempests of Set kunne one-shotte folk.

 

En høy pvp lvl caster vil gjøre myye damage, men dem tåler logisk nok lite. En low pvp lvl mage er kanon føde. Får dårlig samvittighet av å knerte sånne :)

 

Ellers lever caster klasser av L2P issues. Har spist opp en pvp10 Demo i fult gear (dette er liksom veldig bra) men så ble jeg eid på samme char av en pvp4 Demo. Man kan si castere er ikke rambo lenger. Dem bruker å få mest kills, men en rouge som vet hvordan man spiller kan lett gjøre livet surt for en caster.

Lenke til kommentar

Spør i vei om dere lurer på noe!

Er casters fortsatt OP i PVP?

Det vil jeg ikke påstå. Husker en periode der Necromancers og Demonologists gikk rundt og meide ned players som ingenting, og Tempests of Set kunne one-shotte folk.

 

En høy pvp lvl caster vil gjøre myye damage, men dem tåler logisk nok lite. En low pvp lvl mage er kanon føde. Får dårlig samvittighet av å knerte sånne :)

 

Ellers lever caster klasser av L2P issues. Har spist opp en pvp10 Demo i fult gear (dette er liksom veldig bra) men så ble jeg eid på samme char av en pvp4 Demo. Man kan si castere er ikke rambo lenger. Dem bruker å få mest kills, men en rouge som vet hvordan man spiller kan lett gjøre livet surt for en caster.

 

Jepp working as intended der.

 

Var en stund tilbake der Necromancers var veldig OP hvor de ved hjelp as stunnen sin basically kunne 2shotte. Denne tiden er forbi ja. Synes denne klassen nå er ganske balansert.

 

Demonoligsts var også veldig OP for lenge siden når de hadde crazy AoE og ikke minst et hav av CC både i mangfold og hvor lenge de varte etc. Dette har også blitt tuned endel (tatt bort/nerfet cc) slik at Demo er ganske balansert. En god en kan fortsatt dominere, men folk flest greier seg brukbart.

 

Den siste klassen som er litt i grenseland til å kunne kalles caster er vel Herald of Xloti. Denne klasssen er sammen med Tempest of Set den mest UP klassen i spillet. De er altfor squishy og har etter min mening for lite burst damage nå. Eneste som gjør det bara her er de som har veldig mye Alternate Advancement, Battle Keep buffs og PvP10 gear.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...