Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

26 000 i Årspremie


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en Honda Accord fra 2006, 2,0 motor, og gått 240 000km. Kjøpte den for 135 000 kroner. Nå har jeg fått en regning på 26.011,-. Jeg var jo klar over at det ville bli en del penger til forsikringa, men dette er syyyyyykt. Jeg har Bil Best. Er dette normalt, eller har gjort en grov feil et sted?=) Eller kanskje noen råd?==)

 

Please ikke si at jeg heller må ta kollektiv transport:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte i en butikk, og han spurte: Hvilket selskap har du brukt før (reiseforsikring, boforsikring osv), jeg sa DNBNOR, og det var der jeg skulle ta opp resten av beløpet jeg manglet som lån. Så han registrerte det bare der. Jeg er 18 år, gutt.

 

Hvor gammel er du og hvilket kjønn er du?

Gutt, 18

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i en butikk, og han spurte: Hvilket selskap har du brukt før (reiseforsikring, boforsikring osv), jeg sa DNBNOR, og det var der jeg skulle ta opp resten av beløpet jeg manglet som lån. Så han registrerte det bare der. Jeg er 18 år, gutt.

 

Hvor gammel er du og hvilket kjønn er du?

Gutt, 18

Nesten alt vil koste minst 20 000kr, kanskje du finner noe billig på gjensidige.no.

Lenke til kommentar

Hos Storebrand kom jeg frem til 19 900 for full kasko, med 4 000 i egenandel. 16 000 km i året.

 

Om du ikke får samme prisen er det nok fordi jeg var dum nok til å skrive inn fødselsnummeret mitt (gikk ikke an å gå tilbake), og de derfor regnet ut i fra min alder. Jeg er født i 87.

 

Syns uansett det var ekstremt dyrt. Glad jeg har en del mer enn 20% bonus.

 

Da jeg var 18 og kjøpte min første bil, betalte jeg "bare" 8 500 i året, og 1 000 av de (for hver år) fikk jeg igjen da jeg sa opp forsikringen. Dette var hos Gjensidige.

 

Edit: Det blir bedre om noen år. Skulle jeg hatt full kasko med leiebil på Hondaen din hadde det kommet på 9 800 i året.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Hos Storebrand kom jeg frem til 19 900 for full kasko, med 4 000 i egenandel. 16 000 km i året.

 

Om du ikke får samme prisen er det nok fordi jeg var dum nok til å skrive inn fødselsnummeret mitt (gikk ikke an å gå tilbake), og de derfor regnet ut i fra min alder. Jeg er født i 87.

 

Syns uansett det var ekstremt dyrt. Glad jeg har en del mer enn 20% bonus.

 

Da jeg var 18 og kjøpte min første bil, betalte jeg "bare" 8 500 i året, og 1 000 av de (for hver år) fikk jeg igjen da jeg sa opp forsikringen. Dette var hos Gjensidige.

 

Edit: Det blir bedre om noen år. Skulle jeg hatt full kasko med leiebil på Hondaen din hadde det kommet på 9 800 i året.

 

Faen, sykt, at bare 4 år kan senke prisen så sykt:) Så om fire år må jeg betale for den samme bilen 10 000?=) Sykt! Hvor mange bonuspoeng tjener man i året a?

Lenke til kommentar

Hmm... Er det ingen som reagerer på at han har kjøpt en 5år gammel honda, som har gått jorda rundt, for 135K? DET synes jeg var sykt!

Men det er dessverre sånn at kjøreopplæringen her i landet er for dårlig, og 18 åringer tror de er verdensmestere den dagen de får lappen, så derfor er premiene så høye.

Det skulle vært med bil som det er med motorsykkel, du starter med en kjip sak som akkurat klarer 100km/t på motorveien ;)

Lenke til kommentar

Gutt 18 år, akkurat fått lappen er den verste kombinasjonen av alt når det kommer til forsikring. Jeg hadde selv ikke råd til å ha forsikringen på meg selv når jeg starta som lærling. Da hadde jeg 52 kr timen så det måtte stå på mine foreldre og det gjør det enda. Så du sjekke priser om du vil starte med og bygge opp bonus selv med en gang. Lurer på om det å bygge opp bonus tidlig på seg selv lønner seg når forsikringa er like dyr i året som verdien på bil for å ta et eksempel. Nå gjelder ikke det i ditt tilfelle da hu har en litt nyere bil.

Lenke til kommentar

Hmm... Er det ingen som reagerer på at han har kjøpt en 5år gammel honda, som har gått jorda rundt, for 135K? DET synes jeg var sykt!

Hadde den bare gått jorda rundt, så hadde ikke det vært så ille; denne har imidlertid gått bortimot seks runder... (Jordas omkrets er ca. 40.000km)

 

Tviler på at du finner en vei som er rett og går rundt jorda. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...