Gå til innhold

Spillertråd: Ashley Young


Sameboe

Anbefalte innlegg

Ashley-Young-England.jpg

 

Fullt navn:Ashley Simon Young

Kallenavn: Youngy

Nasjonalitet: wen.gif

Født: 9. juli 1985

Fødested:Stevenage, England

Posisjon:Venstreving, Spiss

Høyde:175 cm

Vekt: -

Overgang: 23. Juni 2011 fra Aston Villa

Kontrakt til:1. Juli 2016

United-debut: Ikke debutert enda

 

Informasjon om Ashley Young fra wikipedia:

 

Watford

 

Han debuterte som 18-åring og scoret mot Millwall. Han spilte fem kamper sesongen 2002 som innbytter. Han scoret tre mål den sesongen. Han debuterte fra start i Ligacupen. Han slo igjennom for fullt i sesongen 2004/2005 da han spilte 34 kamper for Watford i The Championship. Han hadde mange målgivende pasninger den sesongen og det var stor interesse fra mange klubber. Han fikk tildelt prisen for beste yngste spiller den sesongen i Watford.

 

I 2005/2006-sesongen startet han 41 kamper for Watford og scoret 15 ganger. Han spilte mye spiss den sesongen under trener Andy Boothroyd og Watford spilte playoff mot Leeds United det året og vant 3-0 som gir billett til Premier League.

 

I januar 2007 da overgangsmarkedet var åpent var det tre klubber som la inn bud på £5 millioner. De tre klubbene var ukjente, men alle budene ble avslått. 12. januar 2007 la enda en klubb inn et bud på £7.0 millioner, men Watford avslo også dette budet.

 

Den engelske storklubben West Ham United inn et bud på £10 millioner, men Young var ikke fornøyd med den personlige avtalen, så han ville vente på et bedre bud.

 

Aston Villa

 

18. januar kom Aston Villa på bordet med et bud på £8.0 millioner og da sa han ja med en gang. To dager senere var også den personlige kontrakten helt i boks. Young passerte den medisinske testen 21. januar. Han debuterte 31. januar mot Newcastle United på St. James Park hvor Aston Villa tapte 3-1. Ashley Young startet sesongen 2007/08 veldig bra og det gjorde så han ble kalt opp i A-laget til England, og scoret på et fantastisk frispark mot Blackburn som overlistet Brad Friedel.

 

Manchester United

 

Den 23. juni 2011 ble det klart at han har signert en 5 års kontrakt med Manchester United.

 

Landslaget

 

I 2005 var han tatt opp i Englands U-21 landslag sammen med lag-kamerat Chris Eagles. Young startet kampen hvor England vant 1-0. Hans fantastiske form på landslaget fortsatte i 2006. Han spilte også mot Sveits da England vant og det gjorde slik at U-21 laget kom til EM 2007. Han storspilte de kampene han spilte. Nå er han for gammel til U-21, men nå er han på A-landslaget.

 

31. august 2007 kalte Steve McClaren han opp til kampene mot Russland og Israel til EM-kvalifiseringen, men han spilte ingenting da. England klarte dessverre ikke å kvalifisere til EM. Han debuterte for det engelske landslaget mot Østerrike i en privatlandskamp i november.

 

http://www.youtube.com/watch?v=eojZfoVujss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se han i United-drakta. Tror han kan bli en suksess! :)

Fullstendig enig! Har et enormt rykk, god innleggsfot, god på dødballer og god passningsfot. Samt at han fyller britekvota vår med Phil Jones.

 

Scholes og Neville ut, Jones og Young inn.

 

Tror du han tar 7 trøya til Owen?

Lenke til kommentar

Blir spennende å se han i United-drakta. Tror han kan bli en suksess! :)

Fullstendig enig! Har et enormt rykk, god innleggsfot, god på dødballer og god passningsfot. Samt at han fyller britekvota vår med Phil Jones.

 

Scholes og Neville ut, Jones og Young inn.

 

Tror du han tar 7 trøya til Owen?

 

Jeg tror Young får nummer 7, jeg synes han passer bedre som nummer 7 en Owen! Hvis man ser på de gamle sjuerne ser man at Young er en 7'er. (George Best - Bryan Robson - Eric Cantona - David Beckham - Cristiano Ronaldo - Michael Owen - (Ashley Young?)

Lenke til kommentar

Konge kjøp! Gleder meg vilt til å se han i aksjon. Om han får nr 7 i år skal jeg ha hjemmedrakta med Young bakpå. Om ikke avventer jeg et år, og ser om han eventuelt tar over nummeret etter Owen når han forsvinner. Drakt med Young skal jeg ha en gang uansett.

 

Han har lenge vært min favorittspiller utenfor United i Premier League, og hva passer vel bedre da enn at han kommer til United? :D

Lenke til kommentar

Synes litt for mye av det som skjedde i den videoen i åpningsinnlegget foregikk på høyresiden, er det noe vi ikke trenger så er det en ving som er best på høyresiden.

 

Synes litt for mye av det som skjedde i den videoen i åpningsinnlegget foregikk på høyresiden, er det noe vi ikke trenger så er det en ving som er best på høyresiden.

Lenke til kommentar

Young skal ha blitt tildelt nummer 18. :) Synd ubrukelige Owen skal ta opp nr 7...

 

Edit: I følge norsk Wiki. :p Finner ikke spillerprofil på han på manutd.com en gang..

 

Synes litt for mye av det som skjedde i den videoen i åpningsinnlegget foregikk på høyresiden, er det noe vi ikke trenger så er det en ving som er best på høyresiden.

 

 

Neh. Synes nå han er mest sentralt her, jeg. Både fordi han har spilt en del OM/spiss denne sesongen, og fordi han har vandret inn fra venstre. I PL har han utvilsomt spilt mest venstrekant, men denne sesongen har han blitt flyttet en del rundt, av diverse årsaker. Når Agbonlahor har vært skadet har han spilt en del spiss, og han har også blitt flyttet bort fra venstrekanten fordi Downing har prestert godt, og bort fra høyrekanten fordi Villa har ønsket å bruke både Young, Downing og Albrighton.

 

Young er en utrolig anvendelig spiller, og er nok vel så god på venstrekant som noe annet sted.

Endret av Ashley Young
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Blir spennende å se han i United-drakta. Tror han kan bli en suksess! smile.gif

 

Så feil kan man ta. Ikke bare ødelegger han ryktet til klubben med dives og overspillinger, men han tilfører laget absolutt null og niks. Young, gjør oss alle en tjeneste og få deg bort. Kan ikke skjønne hvordan en så udugelig spiller kan ha klippekort i Manchester United.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...