Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Nærmer meg slutten på Castlevania: Portrait of Ruin. Lurer litt på om jeg skal plukke opp Dawn of Sorrow og Order of Ecclesia og.

 

Er det den ekte slutten du tenker på? ;) Som i mange andre Castlevania-spill kan du fullføre spillet og se slutten på vanlig måte, men du kan også gjøre noen ting for å åpne opp resten av spillet og få den ekte slutten.

 

Har kost meg lenge med Aria of Sorrow og Dawn of Sorrow, og anbefaler begge to. Order of Ecclesia er også svært bra, men husk det kan være ganske vanskelig. Det er også mye mer lineært enn Portrait of Ruin. Men så lenge det står Castlevania på coveret skal det mye til for å ikke få et bra spill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke spilt Portrait of Ruin selv, men Order of Ecclesia er et av mine favorittspill til DS. Det er vansekelig, men også ufattelig givende når man kommer videre. Områdene blir forresten større og mindre linæare etterhvert, og det kan lønne seg å gå tilbake til tidligere områder når du får nye egenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg liker variasjonen, definitivt. På godt og vondt er det ganske annerledes enn tidligere spill jeg har spilt i serien. Det føles egentlig ikke veldig som Castlevania, iallefall ikke ennå, men på den annen side føles det ikke som jeg bare spiller en ekspansjon til et tidligere spill heller. :p

Lenke til kommentar

Har gitt opp å ta sistebossen i Resi: Revelations, og begynner å gå lei Raid mode. (er lvl 21 og har S-rank på samtlige brett fra 1 til 15 unntatt nr 9), og uten å ta sistebossen får jeg ikke åpnet opp neste vanskelighetsgrad. Da blir det å surre rundt på de samme brettene om igjen og om igjen. Da venter jeg heller på Resi 6. Det ser faktisk svært lovende ut. :)

 

Men nå da Resi er pensjonert (tok sin tid) :p blir det vel noe annet. Kid Icarus er jo en klassiker, men er hektet på Rune Factory 3. (tenk Harvest Moon med monstre, dungeons osv). Det eneste som irriterer meg der er hvor utrolig bra et Rune Factory Online hadde vært. :love: Da kunne vi ha sittet i månedsvis og spilt et vanlig, tradisjonelt MMORPG som WoW og LotRO, men vi kunne også ha droppet slossing fullstendig og drevet en bondegård og så videre om vi ville. Eneste problemet er at mange folk tydeligvis ikke ser forskjell på "må" og "kan", så om vi "kan" drive bondegård ville de trodd vi "må" gjøre det, ergo hadde det blitt et kjedelig spill. :p

 

On-topic driver jeg som sagt med Rune Factory 3, Castlevania: Dawn of Sorrow, Picross og Kid Icarus: Uprising, i tillegg til en del spill på eShop, som Super Mario Bros 1, Zelda: Minish Cap og WarioLand.

Lenke til kommentar

 

Jepp. Etter noen litt slappe utgivelser med Jurassic Park og Law and Order er de tilbake med en ny god serie. Dette har potensiale til å bli den beste serien de har laget.

 

Var en stor fan av Telltale i starten, så hyggelig å høre at nivået her holder god gammel kvalitet. Skal definitivt testes etterhvert!

 

Jeg spiller forresten Blackthorne/Blackhawk på Snes, noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Joda, det er et spill i samme stil som Another World, Flashback, Prince of Persia og andre slike spill. Faktisk utviklet av Blizzard før de skjøt gullfuglen med Warcraft.

 

Da jeg spilte det hadde jeg knapt spilt Prince of Persia og Flashback, så regnet det mest om "en Another World-klone". :p Men bra var det, helt klart. Anet ikke at det var utviklet av Blizzard? Interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...