Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte tidligere i år gjennom en av de virkelig største klassikerne til Nes, nemlig Castlevania III: Dracula's Curse (1989).

 

Cv3_na_box.jpg

 

Etter det mer eventyr-aktige Simon's Quest, så er Simons bestefar Trevor tilbake i et enklere og mer lineært actionspill hvor fokuset igjen er på en Belmont, hans pisk og den evige kampen mot Dracula. Spillet har likevel tatt med seg en del av nyvinningene fra forrige spill, for denne gangen har en mye større valgfrihet når det kommer til hvordan du vil takle veien frem mot Dracula. Om du synes Trevor blir kjedelig, så kanskje det frister mer med en pirat som kan klatre langs veggene? En mystisk karakter som kan kaste kraftig magi? Eller hva med Draculas egen sønn, Alucard som kan forvandle seg til en flaggermus og fly over de vanskeligste hindringene?

 

http://youtu.be/R4Zo6fcIdfg

 

På samme måte som med valg av ulike karakterer som endrer kjernegameplayet, så kan du også velge ulike veier mot slottet. En del av brettene må du igjennom uansett, men noen steder kan du velge noen totalt ulike veier. Går du innom skogen eller myren? Og stikker du innom gravplassen? Det unike med Castlevania III er dermed at det i prinsippet er et enkelt spill - men det gir deg likevel så voldsomt mye frihet til å spille det slik du ønsker. Dermed passer det for de fleste, og det har en gjennspillingsverdi som gjør at det fremdeles er måter å gå gjennom spillet på som jeg ikke har utbrukt enda - 20 år etter at det dukket opp i Norge for første gang. Castlevania III har også den teknisk mest avanserte grafikken på Nes takket være Konamis egen VRC6-chip, og har som vanlig et latterlig bra soundtrack.

 

http://youtu.be/xFvTpDmZLkc

 

Det eneste som trekker litt ned er en veldig høy vanskelighetsgrad som gjør spillet til tider mer frustrerende enn det burde, men alt i alt er det likevel et av de aller beste spillene både i Castlevania-serien og til Nes. 89/100

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Spilte gjennom Alpha Polaris igår. Det er et pek-og-klikk spill hvor du spiller som nordmannen Rune Knudsen og handlingen foregår på Grønnland. For å være et indie-spill var spillet veldig bra. Fin grafikk, over gjennomsnittet god voice acting, en spennende historie, til tider litt skummelt og noen gode gåter. Minuset var at spillet var veldig kort. Det tok bare noen timer å fullføre spillet. Men vel verdt de 70,- jeg ga for det på gamersgate.com

 

Ellers har jeg spilt litt på Zelda: The Minish Cap på 3DS. Har rundet det flere ganger før, men det er likevel et fantastisk bra spill.

Lenke til kommentar

Har endelig kommet i gang med Skyward Sword, som har ligget å støvet ned i hylla mi siden desember. Veldig fin stemning i spillet, gleder meg til å spille videre :)

Synes spillbarheten er bedre enn noen gang før.

 

Dere som har spilt gjennom det, hvor vanskelig er det i forhold til de andre spillene? I forhold til gåtene tenker jeg mest på, ikke slåssinga.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Other M er et av mine favorittspill til Wii. Hadde det bare vært litt mindre lineært og hatt en brukbar historie, så ville det vært omtrent perfekt. Håper på en oppfølger som ordner opp i problemene fra Other M på Wii U!

 

Tok du forresten den ekstra-bossen?

phantoon

Det var et av de kuleste øyeblikket i spillet etter min mening.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Other M er et av mine favorittspill til Wii. Hadde det bare vært litt mindre lineært og hatt en brukbar historie, så ville det vært omtrent perfekt. Håper på en oppfølger som ordner opp i problemene fra Other M på Wii U!

 

Tok du forresten den ekstra-bossen?

phantoon

Det var et av de kuleste øyeblikket i spillet etter min mening.

 

Visst tok jeg ekstrabossen! Har bare 46% av items, så jeg vil nok ta spillet opp igjen for å plukke mer. Absolutt enig i ar det er et bra spill.

 

Historien har sine patetiske sider. Veldig melodramatisk, men jeg tilgir folk som i alle fall vil formidle noe og våger å prøve. De som bare er livredde for å lage noe dårlig vil aldri lage noe skikkielig bra. Det aller beste ville jo vært om historien faktisk var bra.... Det var i alle fall noen spektakulære cut scenes.

Lenke til kommentar

Historien hadde potensiale den, men enig i at den var alt for melodramatisk.

Dessuten ble det deleter-greiene bare plutselig droppet, og forholdet mellom Adam og Samus var jo helt fucked.

Mulig det forsvant en del her i oversettelsen dog. Jeg har hørt at Sakamoto selv insisterte sterkt på bruken av bestemte ord på engelsk, men de av oss som har hørt han prate engelsk vet at han ikke egentlig er mannen til å gjøre dette. Ellers er det lett verdt å gå for alle itemsene, er skikkelig digg når hele skipet er åpnet opp på slutten (dog er det litt av en tease også, da det ville vært fantastisk om dette ville hendt tidligere).

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg gåtene kanskje var et lite hakk vanskeligere i Skyward Sword, men det er ikke sånn at du vil sitte bom fast.

Nei vil nok ikke si sitte fast men var iallfall engang jeg satt såpass fast at jeg måtte gå bort fra tv, tenke litt og komme tilbake! Ellers er det jo et fint spill, underholdene og ganske så lett :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...