Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det vel på tide å avslutte 2011 for min del, så jeg skriver her om de tre siste spillene jeg gjennomførte det året:

 

Det første som jeg spilte tidlig i desember, er Professor Layton & Pandora's Box (2007). Dette er som det forrige spillet i serien en samling puzzles som er innpakket i en stemningsfull og interessant historie om Professoren og hans assistent Luke. Det er ikke egentlig så mye å skrive om disse spillene om en har skrevet om et av de, da de er veldig like i oppbygning, men generelt så føler jeg at både puzzles og historie var hakket svakere i Pandora's Box enn i Curious Village. Uansett er dette et utmerket spill for de av oss som er glad i spill som krever at du bruker hodet snarere enn refleksene for å komme videre, og et rikt persongalleri, fin musikk og flotte cutscenes gjør dette etter min mening til et must-play på DS. 8/10

 

Videre gjennomførte jeg Castlevania: Order of Ecclesia (2008) som er det tredje og siste spillet av de tre til DS. Order og Ecclesia er et metroidvania som de andre nyere spillene i serien, men det skiller seg ut ved å ha en rekke mindre brett i stedet for et samlet hele, og er slik bedre tilpasset den måten å spille på som man gjerne forbinder meg håndholdte plattformer. I tillegg, så er man endelig tilbake på den Transylvanske landsbygden, og spillet får slik betydelig mer varierte omgivelser enn det som er vanlig i de spillene som alle foregår innenfor Castlevanias vegger, og det er etter min mening et meget frisk pust. En variant av soul-systemet fra Sorrow-spillet er også tilbake, og gir både gjenspillingsverdi og stor grad av frihet i hvordan du vil spille spillet. Viktigst er uansett at både kontroll, utfordring og leveldesign i Order of Ecclesia er glimrende, og en får slik det som kanskje er det beste spillet i serien siden Symphony of the Night, til tross for at historien enda en gang er forglemmelig. 9/10

 

Avslutningsvis, så spilte jeg i 2011 gjennom Ghost Trick: Phantom Detective (2011) som er det nyeste spillet fra Ace Attorney-skaper Shu Takumi. Dette er som AA-spillene et lineært eventyrspill med fokus på en sterk og kreativ historie, og relativt enkle puzzles. Premisset er at du er et spøkelse som akkurat har dødd - og må finne ut hvem du var og hvorfor du ble drept. Selve historien er noe av det beste jeg har sett i et spill noensinne, og også gameplayet er veldig innovativt til tross for at det foregår innenfor en gammel sjanger ved at du bruker dine "ghost tricks" til å manipulere små aspekter ved virkeligheten, og slik forklarer spillet også hva som egentlig hender når "det spøker". Uansett er Ghost Trick et av de beste spillene jeg har spilt på lenge, og enda et i rekken av fantastiske DS-spill. Anbefales alle. 10/10

Lenke til kommentar

Litt statistikk:

 

- Totalt fullførte jeg 52 spill i 2011

 

- I tillegg til dette kommer spill som jeg enten har fullført før (blant annet Sonic the Hedgehog) eller ikke lar seg spille gjennom (Europa Universalis 3, Civilization 4 etc) men som jeg likevel har brukt en del tid på.

 

- Det eneste spillet utgitt i 2011 som jeg fullførte, var Ghost Trick

 

- Jeg påbegynte 44 spill som jeg ikke enda har fullført, deriblant Skyward Sword, Mass Effect og Yakuza 4 - selv om jeg liker alle disse spillene.

 

- Snittåret for de spillene jeg gjennomførte er 1996

 

- Dette viser vel at jeg generelt er flinkere til å gjennomføre de gamle spillene jeg starter på, kanskje ikke så rart siden de jevnt over er kortere.

 

- DS er den plattformen hvor jeg har fullført flest spill (10), etterfulgt av Nes (9), PC (7) og Snes (6)

 

- Castlevania er den serien hvor jeg har fullført flest spill i, med hele 6 Castlevania-spill gjennomført i løpet av 2011. Mega Man følger så med 4.

 

Avslutningsvis, her er en topp ti spill jeg har fullført i 2011:

 

1. Chrono Trigger (DS)

2. Castlevania: Symphony of the Night (PS1)

3. Mega Man X (Snes)

4. Ace Attorney: Phoenix Wright (DS)

5. Ghost Trick: Phantom Detective (DS)

6. VVVVVV (PC)

7. Ninja Gaiden/Shadow Warriors (Nes)

8. Shadow of the Colossus (PS2)

9. Castlevania: Rondo of Blood (TurboGrafx-16)

10. Final Fantasy V (Snes)

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fullførte ikke ETT spill i 2011..eller 2010..eller 2009..eller 2008..jeg er sånn som begynner på et spill men aldri avslutter det. Noe PC'n min lider under, siden harddiskene er stappet med gamle spill jeg bare har spilt halvveis og ikke "kan" slette.

 

Har vært innom de fleste tater nevner, men Prof Layton får meg bare til å føle meg som en idiot. "Åja det var SÅ enkelt" (når man har sett alle hintene til puzzle #4).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da var Assassins Creed: Revelations fullført. Synes ikke det var like bra som AC2 (som er min favoritt i serien) og AC:B, men det kan jo ha med at jeg begynner å bli lei nå. Det er jo så å si det samme som de andre spillene, bare at de her har inkludert bomber og at fienden kan ta tilbake områder du har tatt over (noe jeg synes er kjipt, så håper de går bort ifra det til AC3). Opplevde også en del mer problemer med AC:R, der det verste var at jeg ble drept i en cutscene når det ikke var meningen at jeg skulle det. Ellers følte jeg det ikke var like mye å gjøre og at oppdragene ikke var like artige som i AC2 og AC:B. På den positive siden ser spillet pent ut og det har god spillbarhet. 7/10

Lenke til kommentar

Har kommet til Chapter 2 i Resident Evil: Revelations og elsker det. Personlig vil jeg si det er nesten like bra som Resident Evil 2, og det sier mye. Spesielt siden Resi 2 var det første jeg spilte, og dermed automatisk får noen ekstra poeng. Litt usikker på om Revelations eller Zero er på andreplass, men det får tiden vise. Jeg har svært god tid til Revelations. wub.gif Etter litt Old Republic, selvsagt.

Lenke til kommentar

Får håpe de endrer litt på formelen i Assassins Creed 3. Det er en genial serie på den måten at de kan velge ganske fritt i områder og tidsepoker å sette den til, og dermed skal det mye til at man blir skikkelig lei selv om gameplayet kanskje blir litt repetivt, men håper som sagt de får endret litt på det likevel. Litt mer Zelda-elementer hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser du liker statistikk rundt spillingen din, taterfyrings. Har du hørt om Backloggery? Du kan registrere hele spillsamlingen din, se hva du har runna, hva du har runna 100% osv. Anbefales på det sterkeste!

 

Det siste Nintendo-spillet jeg har vært borti er vel Metroid Fusion som jeg fikk som en del av Ambassador programme. Kirby's Epic Yarn er derimot det jeg har spilt 'grundigere'. I år har jeg runna både Kirby's Epic Yarn, Skyward Sword og Super Mario 3D Land 100%.

Lenke til kommentar

Har startet på en haug spill, men RE0 er det eneste jeg har kommet ordentlig i gang med, er ved siste stedet nå tror jeg.

 

Ellers fikk jeg endelig satt meg ned med A link to the past som jeg kjøpte til VC for evigheter siden, og jeg ble forøvrig positivt overrasket over hvor raskt ting skjedde i begynnelsen. Ikke 15 år med små ærender slik som andre Zelda spill jeg har prøvd.

 

Kjøpte også noen nye VC spill, Super Metroid, Megaman 2 og King of fighters 97. Har prøvd alle sammen, KoF97 hater jeg slik som de fleste fighting spill (forstår ikke hvorfor jeg gang på gang kjøper slikt -_-), men metroid og Megaman 2 er jo bra spill.

Har fortsatt 800 poeng igjen, og lurer på hvilke SNES spill jeg skal kjøpe...hmmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...