Gå til innhold

Ønsker tips om ny skjerm: full-hd, 3ms respons, 1000kr


Sandwich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå heller input lag som forårsakes av scalere og maskinvare som merkes mest på skjermer mener jeg å ha hørt.

 

Input lag til skjermer pleier visstnok ofte å ligge i 18-20 ms på gode skjermer, mens enkelte trege PVA-paneler kan komme opp i 50-60ms... De fleste legger vel ikke merke til input lag så lenge den er lav nok, men enkelte er jo mer sensitive enn andre på slikt. Jeg hater hvertfall å spille med input-lag.

Lenke til kommentar

Ponget er at 5ms gtg TN har en ekstrem ghosting og mye mer enn på IPS slik at dersom man skal ha TN må man være obs på å få et panel med 2ms gtg.

 

Nyere 120 Hz TN har 1-5 ms input lag pga eget modus for kort signalvei. 60 Hz TN ligger mellom 10-15 ms input lag, 22-24" IPS i området 14-20 og 30" ips har 25-50 ms input lag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ponget er at 5ms gtg TN har en ekstrem ghosting og mye mer enn på IPS slik at dersom man skal ha TN må man være obs på å få et panel med 2ms gtg.

 

Nyere 120 Hz TN har 1-5 ms input lag pga eget modus for kort signalvei. 60 Hz TN ligger mellom 10-15 ms input lag, 22-24" IPS i området 14-20 og 30" ips har 25-50 ms input lag.

 

Ok.. em inputlagen skapes av scallering? jeg skal jo ikke skalere bildet med skjermen! graffikkortet tar seg av det hvis det så skal være nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...