Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter også med stående roing, så jeg skal heller prøve å kjøre med rundt 45 graders vinkel neste gang istedet for å stå vannrett, føler at jeg har mer kontroll da.

Jeg gikk over til pendlay rows fordi jeg ikke følte jeg fikk noe særlig ut av stående roing. Holder fortsatt på med å forbedre teknikken, men jeg liker denne øvelsen mye bedre enn den forrige.

Lenke til kommentar

Uke 1 - dag 3

 

Markløft:

5x 115kg

5x 125kg

5x 105kg

 

Chins:

2x5 - BW+5kg

2x5 - BW+2.5kg

1x5 - BW

 

Militærpress:

5x5 - 40kg

 

Kommentar

Forsøkte meg på reverse pyramid training, men det blir vanskelig når jeg kjører toppsett. Måtte øke 10 kilo for å for å få nok motstand i mark. Kommer til å kjøre lineær økning i både chins og millitærpress fra og med nå. Begynner på BW og øker med 1.25 i uka på chins og 2.5 i press.

 

Filmet marken i dag, hadde satt pris på noen innspill på teknikken.

 

 

Lenke til kommentar

Er det noko grunn for at du slepp vektene på vei ned?

 

Startposisjonen ser grei ut frå den vinkelen.

Du er litt tidleg med hoftene og flater litt ut før ryggen rettar seg opp igjen. Det er kanskje litt mangel på spenn i magemusklane, eller styrke i dei.

 

På toppen ser det ut som du framleis har bøy i knea og hoftene litt langt bak. Du ser at stanga flyttar seg horisontalt mot deg mot toppen. Hadde du fått hoftene meir fram ville og stanga vore meir fram.

 

Dette får og konsekvensar for vegen ned igjen. Frå toppen får du enda meir knekk i knea og stanga vil difor vandre horisontalt på veg ned fordi du treff låra.

 

Prøv å rett ut beina på toppen, kne og hofter, og begynn nedgangen ved å bøye deg framover. Ikkje knekk i knea før stanga er kome så langt ned at den ikkje blir flytta framover av beina.

Lenke til kommentar

Ser poenger med å rette ut knærne og skyte hoftene frem, det er noe jeg må jobbe med. Jeg slipper vektene fordi jeg føler jeg får en uheldig belastning på ryggen om jeg føre den sakte ned på såpass tunge vekter, mulig det bare er innbilning, men liker ikke å ta noen sjanser. Mye enklere å bare slippe :p

 

Takker for innspill, har fortsatt mye å jobbe med!

Lenke til kommentar

Ikkje noko problem å senke kontrollert så lenge du har ryggen rett og gjer det i riktig sekvens.

 

The eccentric (or lowering) portion of the squats, presses and pull-ups (Deadlifts and cleans will be discussed separately) should be "controlled". Not excessively slow, but under control. It should not look like you are dropping the bar (or from the bar), but you shouldn't spend all day lowering the weight.

Starting Strength Wiki

 

http://myrevolution.no/forum/f4/markloft-bli-med-stanga-ned-4063/

 

Spør han om det er noe vits i å utføre den eksentriske fasen i markløft?

Han har tidligere sagt i en podcast at han gjorde forbedringer i mark etter han begynte å senke stanga saktere ned. Dette var litt artig fordi grunnen til at han begynte med det var at noen naboer hadde klaget på at det ble så mye bråk når vektene smallt i gulvet, så han startet å kontrollere vektene mer nedover, og merket fremgang ved å gjøre dette.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77538.msg1091669#msg1091669

Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 2

 

Benkpress

3x90kg

5x85kg

5x75kg

 

Knebøy

x

 

Pendlay rows

5x5 - 65kg

 

Chins

5x5

 

Kommentar

Tar pause fra knebøy i ubestemt tid. Sliter med et eller annet i området over lysken på høyre side av benet. Vet ikke om det er en betennelse eller bare en strekk. Kjørte leg curl og leg extensions istedet for bøy, men tror det blir leg press fra og med neste gang.

 

Kommer heller ikke til å kjøre RPT på toppsettdager lenger, det fungerer ikke å kombinere det med autoregulering. Trodde jeg skulle klare 90x5 i benken, men det ble for tungt. Kommer til å kjøre pyramide, men med færre sett før toppsettet.

Lenke til kommentar

Det er helt klart et utrolig bra program og liker det godt. Har opplevd god fremgang, men det er vanskelig å si hvor god når jeg bare har kjørt programmet en omgang. Anbefaler det helt klart, jeg liker særlig å ta det litt rolig på volumdagene og så kjøre hardt på toppsettdagene. Det gjør treningen mye morsommere, særlig når man ser klare økninger i styrke.

 

Fredag trener jeg 1930, be there or be without hair... :p

Fredag 19.30!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...