Gå til innhold

En oppdatert "Mine innlegg" er på plass!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har problemer med at tråder forsvinner fra Mine innlegg. Finner stadig flere tråder i "Siste 24 timer" som burde poppe opp i mine innlegg men som ikke gjør det.

Hvilket tidsperiode-valg har du på?

 

Kan du se om det bedrer seg dersom du har på valget "alle"?

Lenke til kommentar

Skal sjekke, men dette er tråder som det er aktivitet i relativt ofte.

Hvis du hadde på 1 måned, er det f.eks tråder du har deltatt i siste 30 måneder? Kunne du kontrollert at trådene du savner ikke har havnet under "Ignorerte tråder"? (Trykk "Administrere")

Lenke til kommentar

Første gang jeg går inn på "mine innlegg" er det bare gamle tråder som dukker opp. Når jeg oppdaterer så ordner det seg

 

Dette er i orden nå

 

Samme skjedde nå. Siden låser seg fra da jeg lukket det i går kveld, har aldri vært sånn før, nå må jeg oppdatere, er det ikke automatisk oppdatering når man går inn her?

Lenke til kommentar

Hvis du hadde på 1 måned, er det f.eks tråder du har deltatt i siste 30 måneder? Kunne du kontrollert at trådene du savner ikke har havnet under "Ignorerte tråder"? (Trykk "Administrere")

 

Er ikke tråder jeg poster så mange innlegg i. Tror jeg har missforstått "tidsperiode" funksjonen. Trodde det var tråder som var aktiv.

Lenke til kommentar

 

Er ikke tråder jeg poster så mange innlegg i. Tror jeg har missforstått "tidsperiode" funksjonen. Trodde det var tråder som var aktiv.

Nei, det skal i teorien fungere slik at den kun viser tråder du har deltatt i siste måneden.

Lenke til kommentar

Første gang jeg går inn på "mine innlegg" er det bare gamle tråder som dukker opp. Når jeg oppdaterer så ordner det seg

 

Dette er i orden nå

 

Samme skjedde nå. Siden låser seg fra da jeg lukket det i går kveld, har aldri vært sånn før, nå må jeg oppdatere, er det ikke automatisk oppdatering når man går inn her?

Jeg skal se om jeg finner ut av det selv eller høre med noen mer kyndige personer for å se hva problemet kan skyldes og hvorfor det ikke skjedde før.

 

Beklager ulempene det medfører.

Lenke til kommentar

Kunne godt stått "Fjern tråden" over tikkeboksene på høyresiden ja. Jeg lurte på hva det var for noe helt til jeg spurte i forumkafeen.

 

Forresten, er Mine Innlegg en helt egen modul dere har kodet inhouse?

Jeg tenker at tikkeboksene skal erstattes med en liten knapp så snart jeg får anledning, har allerede kodet inn denne muligheten i siste oppdaterte kildefil jeg sitter på, men denne er ikke lastet opp til forumet.

 

 

"Mine innlegg" er en egenkodet seksjon som er lagt inn i en modul som heter "extras", den ligger igjen innenfor app-en "forums". Du kan se dette i url-en som du besøker "Mine innlegg" med. "Mine innlegg" har tidligere blitt kodet av Mads (etter IPB 3.0 kom) og Ueland som begge jobber/har jobbet i drift.

 

Når jeg har kodet den om nå har jeg gjort koden litt mer modulær og tatt mer i bruk noen av metodene som IPS tilbyr til modulene, noe som igjen har gjort det mulig å kutte ned på metodene som var i koden. Det var og en del av metodene i den gamle koden jeg synes ble alt for lange og hvor det syntes å være en del doblet kode, så der førte det til at jeg lagde en del nye metoder.

 

Videre flyttet jeg over nesten all HTML fra PHP-filen over til template-systemet, for det at HTML-en lå i php-filen synes jeg bare ble rot, i tillegg til at man ved å legge det inn template-systemet til IPB lettere kan spesifisere at mobil-utseender skal ha et annet utseende f.eks.

 

Jeg har ingen anelse om hva som har skjedd, men når jeg sto opp i dag var plutselig alt tilbake til normalen... Alle tråder jeg har posta i de siste månedene dukka plutselig opp igjen på mine innlegg.

Vel, det virker åpenbart at noe ikke er helt som det skal, bare si fra hvis det oppstår problemer igjen. Prøv gjerne å bruke "Alle" en stund for å se om du ender opp med å savne tråder derfra og eller ei.

Lenke til kommentar

 

Første gang jeg går inn på "mine innlegg" er det bare gamle tråder som dukker opp. Når jeg oppdaterer så ordner det seg

 

Dette er i orden nå

 

Samme skjedde nå. Siden låser seg fra da jeg lukket det i går kveld, har aldri vært sånn før, nå må jeg oppdatere, er det ikke automatisk oppdatering når man går inn her?

Jeg skal se om jeg finner ut av det selv eller høre med noen mer kyndige personer for å se hva problemet kan skyldes og hvorfor det ikke skjedde før.

 

Beklager ulempene det medfører.

 

 

Samme nå, lukket igjen pc'en c kl 12, da jeg åpnet opp explorer, klikket oppdater, da var siden den samme som kl 12. Måtte oppdatere en gang til så ordnet det seg. Er det bare jeg som har denne feilen?

Endret av Jason Something
Lenke til kommentar

Hvis du hadde på 1 måned, er det f.eks tråder du har deltatt i siste 30 måneder? Kunne du kontrollert at trådene du savner ikke har havnet under "Ignorerte tråder"? (Trykk "Administrere")

 

Er ikke tråder jeg poster så mange innlegg i. Tror jeg har missforstått "tidsperiode" funksjonen. Trodde det var tråder som var aktiv.

Tiddsperiode-funksjonen funker slik at det kun viser tråder DU har deltatt i den perioden :)

Lenke til kommentar

Ny oppdatering på plass:

 

  • Fikser problem med at "Administrer" ikke fungerte dersom man hadde tidsperiode-valget på noe annet enn "Alle".
  • La til filtreringsvalg for "aktivitet siste" og satte standard til 3mnd. Du kan fremdeles endre til å se "Alle" tråder du har deltatt i. Sparer databasen siden den ikke trenger hente inn tråder som ingen har svart i siste 3/X måneder.
  • Filtreringsvalgenes oppsett og utseende forbedret, takk til god venn som kom med css/html
  • Byttet ut avkryssningsbokser med knapper for å ignorere tråder i emnevisning. La til info når man tar musen over
  • Begynte å legge til enkelte språkalternativer for lettere språkendring i fremtiden (ikke synlig for dere)
  • La til sidevalg i bunn av siden
  • Annet småtteri

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra at buggs ble fikset, men synes det så bedre ut før. Var litt mere nøytralt før.

Jeg har da knapt endret på utseendet? Hvis det er endringen av filtreringsboksene du tenker på synes jeg det i alle fall er bedre når det tar opp mindre plass enn det gjorde før.

Lenke til kommentar

Tror det ville sett bedre ut om du fjerner det lyseblå rammen rundt. Ikke at det er så viktig da, er jo funksjon som er viktigst.

Vi får se om noen andre også har noen ord å si om det.

 

 

Mads i drift har forøvrig funnet ut at han for lenge siden laget en kort url til "Mine innlegg", men som vi kanskje glemte å annonsere, snarveien er følgende url: https://www.diskusjon.no/mine-innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...