Gå til innhold

Erfaringstråd: Nikon D5100


Anbefalte innlegg

Kan ikke se at en er startet, så jeg foregriper begivenhetenes gang med et eks. på 100% crop, med duganes optikk.

 

Orginal: D5100 + Tamron 28-75mm @ 75mm, f/8, ISO100, 1/500s - manuell fokus

 

5800312981_2dc21a06a9_o.jpg

Hammerfest, Hurtigruta by emmkayfive, on Flickr

 

100% crop

 

DSC_0935c_1280.jpg

 

Slettes ikke verst, ingen tvil om at 16Mp gir mer å se på :D TorVilde er vel enig?

Endret av fcuk_IT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja fikk mitt nettopp. flott kamera ..eneste som irriterer er at jeg veldig lett kommer borti multivelgeren og forandrer på innstilt fokuspunkt :dontgetit: bruker mest midtpunkt fokus

 

Jeg ser flere opplever dette, merkelig nok er ikke jeg plaget av det i like stor grad som på D5000. Jeg tror utformingen av paden er bedre denne gangen, selv om det tydeligvis ikke har løst problemet 100%.

Lenke til kommentar

Tror jeg må se meg omm etter et ekstra batteri...Lada 2 ganger på 3 dager :whistle: billigste jeg har funnet til nå er ca 40 daler + frakt på 20 :cool:

Betyr dette at batterikapasiteten er elendig eller er det en feil kun hos deg? Eller har du bare "misbrukt" kameraet? :ph34r:

Jeg vurderer selv å anskaffe meg D3100 men blir litt betenkt nå.....

Lenke til kommentar

Nyutpakka kamera bruker mye mer strøm pr bilde enn et kamera man har blitt kjent med :yes:

Helt klart; når man er vant til hvor ting er i menyer og ikke skal fingranske hvert eneste bilde etter man har tatt det øker antall bilder man får ut av en lading betraktelig.

 

Jeg får fint 400+ bilder ut av et batteri på min D5100 (men har nesten alltid med et ekstra batteri uansett og drar sjelden ut med et batteri i kameraet som har begynt å miste 'ladestreker').

Endret av satchman
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har fått til og bruke uorginalt batteri på kamera nå :new_woot:

-du trenger 1 batterigrep

-1 orginalbatteri

-1 uorginalbatteri

med orinalbatteri isatt setter du i det uorginale...om det er ønskelig kan du deretter ta ut det orginale og sette inn enda et uorginalt batteri uten problem, eller bare bruke det uorginale.. :whistle: måtte bare prøve :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har fått til og bruke uorginalt batteri på kamera nå :new_woot:

-du trenger 1 batterigrep

-1 orginalbatteri

-1 uorginalbatteri

med orinalbatteri isatt setter du i det uorginale...om det er ønskelig kan du deretter ta ut det orginale og sette inn enda et uorginalt batteri uten problem, eller bare bruke det uorginale.. :whistle: måtte bare prøve :thumbup:

Takk for innputten. Kom over det samme svaret da jeg søkte på battery grip på ebay (var en som solgte med 2 uoriginale batterier som forklarte samme fremgangsmåte)

 

Kommer nok til å kjøpe et originalt batteri til, men har du fått sjekket at batteri indikatoren på kameraet funker skikkelig med 1 org + 1 uorg batteri? Generelt så virker det som det er lite info om hva man kan forvente seg ved å prøve dette.

Evt om du har prøvd med et batteri med utvidet kapasitet (standard kapasitet er 1030mAh, men finnes batteri med 1200mAh som jeg kunne tenkt meg å prøve, men forutsetter at indikatoren funker skikkelig) mAh er mengden energi som batteriet kan holde så jo høyere tall jo bedre levetid på kameraet pr batteri i teorien, men det forutsetter at kameraet er istand til å ta all strømmen å ikke bare tro at etter 1030mAh så er det "tomt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...