Gå til innhold

Sony E3 Presse konferanse 2011


Anbefalte innlegg

Denne konferansen var et eneste stort gjesp for min del. Tror jeg så opp i taket mer enn det jeg så på tv-n. Eneste som så nogenlunde gøy ut var Sly, så skal bli spennende å se gameplay av det senere idag. Forøvrig er det helt teit å inkludere Cole(?) fra Infamous i SFxT... Forhåpentligvis er han PSVita exclusive. Passer rett og slett ikke inn i spillet. Hvis han blir inkludert i Xbox 360-versjonen blir jeg kjempe skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne konferansen var et eneste stort gjesp for min del. Tror jeg så opp i taket mer enn det jeg så på tv-n. Eneste som så nogenlunde gøy ut var Sly, så skal bli spennende å se gameplay av det senere idag. Forøvrig er det helt teit å inkludere Cole(?) fra Infamous i SFxT... Forhåpentligvis er han PSVita exclusive. Passer rett og slett ikke inn i spillet. Hvis han blir inkludert i Xbox 360-versjonen blir jeg kjempe skuffet.

 

Jeg kan garantere deg at han ikke dukker opp i 360-versjonen så du kan puste lettet ut. Jeg lurer forøvrig på hvilken konferanse du har sett på, for jeg kan ikke fatte annet enn at dette var en meget god konferanse.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke med meg konferansen i natt, men etter det jeg har lest høres det ut som om Sony hadde en solid presentasjon. Playstation Vita høres ut som en våt drøm, og den har i tillegg en akseptabel prislapp. Jeg hadde aldri tippet at den ville koste 249$. Imponerende.

 

Jeg gir konferansen en A-(ga MS sin en B). PS3-spillene ser for så vidt kule ut, men det er Vita som trekker opp karakteren. :)

 

Så langt er jeg fornøyd med alle konferansene jeg har sett/lest om. Har også store forhåpninger til Project Cafe og Nintendo. Håper at også denne kvelden leverer.

Lenke til kommentar

Uff... Skulle rett inn på denne tråden etter konferansen, men ble mer trøtt av det hele at jeg bare la meg. Forventet meg i det minste The Last Guardian demo gameplay, men fikk bare vite når ICO og Shadow of the Colossus skulle komme.

 

Xbox kom i dem minste med masse nye kinect spill. Sony bare ramset opp det vi visste fra før av... Tror jeg gir denne D-. Synes det var dårligere enn Microsofts konferanse.

Lenke til kommentar

Ikke stort å si wow for hos Sony heller. Felles for både MS og Sony var vel at de ikke viste noe særlig som vi ikke visste fra før. Ryktemaskinen og internettlekkasjer gjør sitt til at disse konferansene ikke er så givende som de var før. Gir MS kudos for å pushe så bredt som de gjør, og de har på E3 vist mer kjærleik til Kinect enn Sony ga til Move. Dog er neppe det så interessant for hardcore-gamere så det blir vel ganske lave karakterer til begge. Så langt har vel bare Ubisoft imponert og det er 4 timer til Nintendo sparker igang...

Lenke til kommentar

Microsofts konferanse var katastrofalt dårlig, remakes og oppfølgere og forferdelig mye Kinect over alt. Problemet er at Kinect ikke kan brukes til noe som helst 'even remotely' hardcore, noe Move med sine nøyaktige bevegelsesensorer og knapper kan. Sony hadde kanskje ingen 'mindblowing' overraskelser, men de gjorde en grei deal av det de hadde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisen på Vita er den største nyheten som har kommet på hele E3 så langt - utrolig at de selger den så lavt - men bra for oss seff.

Så vidt jeg forstår er det godt mulig at Sony har spart en god del på å hovedsakelig bruke deler som allerede produseres i store kvanta for mobil og nettbrett industrien.

 

Det står i stor motsetning til PS3en som hadde en spesialutviklet CPU og mye annet som i 2006 var kostbar "cutting edge" teknologi. På Vita er det vel den firekjerners ARM prosessoren som er det mest eksotiske, og det tar nok ikke så veldig lang tid før vi finner tilsvarende i Apple & Co. sine produkter.

Lenke til kommentar

Prisen på Vita er den største nyheten som har kommet på hele E3 så langt - utrolig at de selger den så lavt - men bra for oss seff.

Så vidt jeg forstår er det godt mulig at Sony har spart en god del på å hovedsakelig bruke deler som allerede produseres i store kvanta for mobil og nettbrett industrien.

 

Det står i stor motsetning til PS3en som hadde en spesialutviklet CPU og mye annet som i 2006 var kostbar "cutting edge" teknologi. På Vita er det vel den firekjerners ARM prosessoren som er det mest eksotiske, og det tar nok ikke så veldig lang tid før vi finner tilsvarende i Apple & Co. sine produkter.

Dessuten la de vel opp et prisoverslag før de gikk i gang med å designe maskinen. Sony bruker rett og slett taktikken til Nintendo uten å være grådige.

Lenke til kommentar

Teknologinerden i meg digger Vita. Men blir ikke overrasket om ytelsen i neste iPhone, iPad og diverse kommende Android-dingser kan sammenlignes med Vita. Og der er nok hovedproblemet til Sony. De greier ikke helt å differensiere seg fra smartmobilene. 3DS har i det minste 3D-effekten og to skjermer som gjør at den skiller seg ut.

 

Den faller i så måte mellom to stoler. Storslagne spill som Uncharted hvor det audiovisuelle står i fokus vil jeg helst spille i godstolen hjemme foran en stor TV, mens touchbaserte 2D-spill kan jeg likså greit spille på telefonen.

Lenke til kommentar

Teknologinerden i meg digger Vita. Men blir ikke overrasket om ytelsen i neste iPhone, iPad og diverse kommende Android-dingser kan sammenlignes med Vita. Og der er nok hovedproblemet til Sony. De greier ikke helt å differensiere seg fra smartmobilene. 3DS har i det minste 3D-effekten og to skjermer som gjør at den skiller seg ut.

 

Den faller i så måte mellom to stoler. Storslagne spill som Uncharted hvor det audiovisuelle står i fokus vil jeg helst spille i godstolen hjemme foran en stor TV, mens touchbaserte 2D-spill kan jeg likså greit spille på telefonen.

Ytelsen i smarttelefoner er jo allerede på linje med Vita. Men kreftene i Vita kan utnyttes mye bedre enn i en telefon. Dessuten er den større og bedre å holde i tillegg til gode knapper og analogspaker. 3DS ser jeg langt mindre poeng med siden den oppfører seg som en dinosaur rent teknologisk med egenskaper som stylus og kun en analognub, i tillegg til en ekstremt puslete ytelse og høy pris i forhold til hva man får. Vita kan i beste fall være et alternativ for hardcore gamere istedet for nettbrett, mens 3DS ikke har noe marked i det hele tatt. Markedet til DS har DS fortsatt god hånd om, og der slipper ikke 3DS inn før produksjonen av DS er over og prisen på 3DS er senket betydelig.

Lenke til kommentar

 

Dessuten la de vel opp et prisoverslag før de gikk i gang med å designe maskinen. Sony bruker rett og slett taktikken til Nintendo uten å være grådige.

 

Grådige og grådige. Både Sony og Nintendo eksisterer for å tjene penger, og de bruker ulike strategier for å nå det målet. Så er det opp til oss som forbrukere å velge om de fortjener å lykkes.

Lenke til kommentar

 

Dessuten la de vel opp et prisoverslag før de gikk i gang med å designe maskinen. Sony bruker rett og slett taktikken til Nintendo uten å være grådige.

 

Grådige og grådige. Både Sony og Nintendo eksisterer for å tjene penger, og de bruker ulike strategier for å nå det målet. Så er det opp til oss som forbrukere å velge om de fortjener å lykkes.

Nintendo tjener i hvert fall grovt på alle maskinene de selger.

Lenke til kommentar

 

Nintendo tjener i hvert fall grovt på alle maskinene de selger.

 

Det er riktig. Nintendo sin strategi er å tjene penger på å selge konsoller, mens Sony sin strategi er å tjene penger på andre ting å bruke det på å dekke inn underskuddet i spilldelen sin - for så å tjene penger på produktene etterhvert. Hadde Nintendo hatt masse andre ting de solgte, så tipper jeg de hadde kjørt Sony sin strategi, men slik er det altså ikke.

Lenke til kommentar

 

Nintendo tjener i hvert fall grovt på alle maskinene de selger.

 

Det er riktig. Nintendo sin strategi er å tjene penger på å selge konsoller, mens Sony sin strategi er å tjene penger på andre ting å bruke det på å dekke inn underskuddet i spilldelen sin - for så å tjene penger på produktene etterhvert. Hadde Nintendo hatt masse andre ting de solgte, så tipper jeg de hadde kjørt Sony sin strategi, men slik er det altså ikke.

Nåja, tviler på at Sony skal selge Vita med noe særlig underskudd. Tror nok heller at de balanserer såvidt på at det går opp i opp, i motsetning til med PS3 hvor de tapte penger i mange år.

Lenke til kommentar

Prisen på Vita er den største nyheten som har kommet på hele E3 så langt - utrolig at de selger den så lavt - men bra for oss seff.

Så vidt jeg forstår er det godt mulig at Sony har spart en god del på å hovedsakelig bruke deler som allerede produseres i store kvanta for mobil og nettbrett industrien.

 

Det står i stor motsetning til PS3en som hadde en spesialutviklet CPU og mye annet som i 2006 var kostbar "cutting edge" teknologi. På Vita er det vel den firekjerners ARM prosessoren som er det mest eksotiske, og det tar nok ikke så veldig lang tid før vi finner tilsvarende i Apple & Co. sine produkter.

Dessuten la de vel opp et prisoverslag før de gikk i gang med å designe maskinen. Sony bruker rett og slett taktikken til Nintendo uten å være grådige.

 

Det ser dessverre for Sony ut som om de likevel selger Vita med tap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...