Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kunne heller ikke finne noen offisiell oppdatering, måtte registrere meg og laste ned via sammobile.com. Oppdateringen heter P7310XXKJ4 Den er europeisk, ikke nordisk, men beholdt oppsettet med språk osv. Merket klart bedring på batteri og mindre lagging når jeg bruker adw launcher.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Merkelig at det ikke skrives mer om versjon 3.2 for norsk 10.1 WiFi utgave. Er vel et par uker siden jeg fikk opp spørsmål på skjermen om jeg ønsket å oppgardere software, etter at jeg svarte ja skjedde alt automatisk over WiFi.

 

Jeg hadde registrert en Samsung konto og krysset av for autoppdatering. De som ikke har gjort detet får ikke varsel om ny software, jeg oppgraderte 2 tableter for venner i helga som ikke visste om dette.

 

De eneste problemene jeg merket var at linken til Marked ikke virket lenger, var bare å slette shortcut og legge inn ny, samt at det tar rimelig lang tid før WiFi er oppe å gå igjen når enheten vekkes opp igjen fra dvale. Anbefaler å koble til lading når oppdateringe starter, den tar ei god stund og siden det skrives mye til flash går det med en del strøm, vil nok være vel spennende å bli den som skal finne ut hvordan brettet oppfører seg hvis det går strømtomt midt under flashingen.

 

Synes 10.1 ble marginalt raskere samt at minnebruken er blitt litt mer beskjedent etter oppdateringen. Har ikke hatt noen stabilitestproblemer etter oppdateringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdaterte nettopp til ICS, og for en forskjell! Det føles som et nytt nettbrett. Bruker også Chrome beta nå, og den virker veldig lovende. Det virker som Google har jobbet godt i det siste.

Kanskje jeg skal oppdatere min Galxy 10.1 også. Hvor lastet du ned Ice Cram Sandwich egentlig?

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer videospilling på taben nå? Leste at de ikke klarer HW acceleration, men noe man merker noe til?

Noen andre bugs du har merket deg, annet enn det som står nevnt øverst i XDA-tråden?

Vurderer sterkt å bytte, men har ikke rootet taben, og mener å huske det er et slit.

Vet du om eventuelt en ny CM-rom an flashes rett på den du lastet ned?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Jeg har fått noen merker midt på skjermen som ser ut som vannskade eller trykkskade eller noe slikt. Jeg lånte den vekk en stund og når jeg fikk den tilbake var den slik. Vedkommende er fast bestemt på at den var slik før hun fikk den, så det er litt vanskelig å få ut av henne hva årsaken kan være. Uansett utrolig kjipt siden jeg hadde planer om å selge den og dette gjør at den synker veldig i verdi. Er det noen som vet om det er mulig å bli kvitt merkene på noen måte?

 

 

Bilde:

post-139521-0-98129300-1329087949_thumb.jpg

 

Det viser ganske dårlig på bildet.

Lenke til kommentar

Jeg har fått noen merker midt på skjermen som ser ut som vannskade eller trykkskade eller noe slikt. Jeg lånte den vekk en stund og når jeg fikk den tilbake var den slik. Vedkommende er fast bestemt på at den var slik før hun fikk den, så det er litt vanskelig å få ut av henne hva årsaken kan være. Uansett utrolig kjipt siden jeg hadde planer om å selge den og dette gjør at den synker veldig i verdi. Er det noen som vet om det er mulig å bli kvitt merkene på noen måte?

 

 

Bilde:

post-139521-0-98129300-1329087949_thumb.jpg

 

Det viser ganske dårlig på bildet.

Det er ingen sin skyld. Er ein svakhet frå Samsung sin side. Det er noko som kallas Newtonringar. Einaste du kan gjere for å fjerne dei er å sende den inn til service, så byttar dei heile skjermen.

 

Håpar eg svarte på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Så da bare sender jeg den inn til Best Buy og det skal ikke være noe problem selv om det begynner å bli en del måneder siden jeg kjøpte den? Er det mulig å få pengene tilbake eller bytte den i en Prime? Jeg vet ikke hvordan USA er på slikt. Jeg regner ikke med det, men hadde jo vært greit om noen visste det.

 

Bør jeg unroote den før jeg sender den inn?

Lenke til kommentar

Hei alle nettbrett entusiaster og andre randoms :p

 

Gikk til anskaffelse av mitt første nettbrett(10.1) for 2 uker siden, det er vel egentlig mine første touch ting også :)

 

 

1: Jeg er ute etter tips til en slags beskyttelse på tab'n min, et slags skinnetui eller noe den kan ligge i? Syns jeg har sett noe sånt en gang, man bare vippa opp fronten på det så kom nettbrettet tilsynet.

 

2: Hva rengjør dere skjermen med? Blir litt flekker osv etter litt bruk.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Jeg har fått noen merker midt på skjermen som ser ut som vannskade eller trykkskade eller noe slikt. Jeg lånte den vekk en stund og når jeg fikk den tilbake var den slik. Vedkommende er fast bestemt på at den var slik før hun fikk den, så det er litt vanskelig å få ut av henne hva årsaken kan være. Uansett utrolig kjipt siden jeg hadde planer om å selge den og dette gjør at den synker veldig i verdi. Er det noen som vet om det er mulig å bli kvitt merkene på noen måte?

 

 

Bilde:

post-139521-0-98129300-1329087949_thumb.jpg

 

Det viser ganske dårlig på bildet.

Jeg hadde faktisk akkurat samme problemet med min Galaxy 10.1, var veldig irriterende og skulle til å reklamere på det. Men plutselig var det borte, og nå er skjermen helt fin. Eneste jeg gjorde var å ikke bruke den en liten periode, så forsvant det av seg selv. :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

 

Denne du tenker på?

-random movie-

 

Jeg har denog er veldig fornøyd med den. Men koster jo en del, kjøpte min av en kar her på forumet til 200 inkl frakt.

 

Jepp, var vel en slik en ja :)

Er det den samme som denne? Syns de så forksjellige ut i forhold til filmen du posta..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645616

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Dette er den som er vist på videoen, og også er den de som vil ha beskyttelse for Galaxy Tab bør gå for.

 

Flip Case / Book Case

 

Har handlet Samsung Flip Case (eller book case som den også kales) 2 ganger på amazon.co.uk, har kommet på 260-290kr med frakt.

 

Bruker en microfiberklut av den typen som brukes til bilpolering til å rense skjermen på min tab, bruker den også til brillene. Så lenge en ikke har sølt noe på skjermen, blir den helt ren og blank med microfiber.

 

Microfiberklut

 

 

Etter at jeg oppgarderte til 3.2 tar det veldig lang tid før WiFi er operasjonell etter at Tab'en har vært i dvale, var ikke slik med 3.1. Pleier nå å gå inn i statusvinduet og slå av og på WiFi for at det skal skje fortere, da kommer WiFi nesten umiddelbart.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...