Gå til innhold

Test: Dell XPS 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi ble litt overrasket da vi så at XPS 15 holdt ut i over fem timer på sterkeste lysstyrke på skjermen, og over seks og en halv time på svakeste lysstyrke.

Hvis dere rangerer de fire maskinene etter batteritid så er det stikk motsatt rekkefølge av tilsvarende sortering etter skjermens lysstyrke. Hvilket ikke er helt overraskende. Hadde dere justert ned lysstyrken på de andre maskinene til de samme 145 cd/m2 så ville batteritidene blitt likere.

Lenke til kommentar

Siden jeg har en XPS 15 tommer fra før av så tenker jeg av erfaring "HELL NO!" når jeg ser muligheten for å kjøpe en ny XPS fra Dell.

 

Bluescreens, flere velkjente konstruksjonsfeil som bla. koker ladeenheten var noe av snadderet man fikk med på kjøpet på forrige XPS 15 tommer.

 

Med tanke på at det er mest sannsynlig de samme folka som har laget denne så kommer jeg ihvertfall til å styre langt unna.

Lenke til kommentar

@Revox

Packard Bell har i mange år vært å sammenligne med Lada, i pc-world ble det også kåret til verdens dårligste etter at de konsekvent hadde tapt samtlige tester 10 år på rad.

Mulig de har blitt bedre nå, men har mine tvil iogmed at de fortsatt er billige.

 

 

 

Lav oppløsning på skjerm kan være fordel om man skal spille vil jeg tro, da høyere oppløsning antagelig vil kreve såpass av skjermkortet at du blir tvunget til å spille svært gamle spill.

Lenke til kommentar
Lav oppløsning på skjerm kan være fordel om man skal spille vil jeg tro, da høyere oppløsning antagelig vil kreve såpass av skjermkortet at du blir tvunget til å spille svært gamle spill.

 

Det burde vel ikke være noe problem å skru ned oppløsningen når du spiller krevende spill?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for en måneds tid siden 17" versjon av denne fra usa.

XPS 17 med i7 2720QM, 8GB ram, GT550, 500gb hdd og 1080P skjerm og betalte 6500kr, og puttet inn en SSD, siden pcen har plass til 2 disker. Knall pc som ikke blir spesielt varm, meget god ytelse både till spill og multimedia. I usa har man også muligheten til å velge bakgrunnsbelyst tastatur, noe jeg valgte til $20 ektra.

Kan absolutt anbefales, dama har xps 15, knall pc!

Lenke til kommentar
Lav oppløsning på skjerm kan være fordel om man skal spille vil jeg tro, da høyere oppløsning antagelig vil kreve såpass av skjermkortet at du blir tvunget til å spille svært gamle spill.

 

Det burde vel ikke være noe problem å skru ned oppløsningen når du spiller krevende spill?

 

Blir jo bare søl eller lite bilde om man bruker noe annet enn maks

Lenke til kommentar

Det går selvfølgelig å sette ned oppløsningen i spillmenyen, men hvis man da har en 1920x1080 skjerm, og må sette oppløsningen i spillet til f.eks. 1366x768, så får man ikke lenger det som kalles pixel-mapping - altså når spilloppløsning og skjermoppløsning stemmer overens. Dette er en fordel for å kunne oppnå klareste og skarpeste bilde, All skalering opp eller ned skjermen må gjøre, fører med seg litt ekstra grums.

Lenke til kommentar

@Revox

Packard Bell har i mange år vært å sammenligne med Lada, i pc-world ble det også kåret til verdens dårligste etter at de konsekvent hadde tapt samtlige tester 10 år på rad.

Mulig de har blitt bedre nå, men har mine tvil iogmed at de fortsatt er billige.

 

Du er kanskje ikke klar over det faktum at NEC solgte ut Packard Bell i 2008. Og du er kanskje ikke klar over hvem som tok over? Det er Acer Group som både lager, designer og selger Packard Bell. Og Acer har vel plassert seg som verdens nest mest selgende produsent av bærbare maskiner og Norges største.

 

Så at Packard Bell er billig drittmaskiner stemmer nok ikke så veldig bra lenger nei. De er priset temmelig likt som Acer sine egne modeller. Meget konkurransedyktig med andre ord. Acer Group er ute etter å ta rotta på HP og de er godt på vei.

Lenke til kommentar

Vel, nå ligger jo ikke Acer selv akkurat på toppen av listen over de mest feilfrie laptopenene heller da, akkurat ... faktisk heller nærmere bunnen. Så om Acer har tatt over Packard Bell merkenavnet, så trenger det ikke nødvendigvis være noe heidundrende positivt, gjør det vel?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...