Gå til innhold

Test: Dell XPS 15


Anbefalte innlegg

Vel, nå ligger jo ikke Acer selv akkurat på toppen av listen over de mest feilfrie laptopenene heller da, akkurat ... faktisk heller nærmere bunnen. Så om Acer har tatt over Packard Bell merkenavnet, så trenger det ikke nødvendigvis være noe heidundrende positivt, gjør det vel?

 

Nei Acer ligger ikke på topp når det gjelder feilprosent. Men det gjør ikke Dell heller som denne tråden handler om. Langt ifra. På toppen sitter ,sist jeg sjekket, Asus. Toshiba som nummer to og Lenovo som nr 3. Men Acer gjør et eller annet riktig for å ha blitt så store som de er. HP som er verst i klassen er jo enda større. Poenget var vel at Packard Bell har blitt vesentlig bedre enn de var pga Acer og de er definitivt ikke noe verre enn Dell som har tapt seg voldsomt de siste årene, både kvalitetsmessig og salgsmessig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke min favoritt heller.

Det er dessverre mangel på fine pc'er etter min mening, og de forbrukermodellene som er litt mer påkostet er ofte rene etterligninger av Macbook (HP Envy og Dell XPSz).

 

Jeg synes HP's nye Elitebook-serie er ganske fine, spesiel w-serien:

HP%2BEliteBook%2B8460w%252C%2B8560w%252C%2Band%2B8760w.jpg

 

Sony Vaio SB:

95e2b1%7Ca235_sabrownhero1lg.jpg

 

Lenovo u260:

small_lenovo-u260-colors.jpg

 

 

Ellers er jo også Thinkpad ganske lekre, men det er jo på en annen måte.

Lenke til kommentar

Noen av de aller beste laptop-kjøpene jeg vet om er laget i plast. Noen er laget i plast med en tynt lag aluminium utenpå, som gjør absolutt ingenting fra eller til i forhold til byggekvalitet eller pålitelighet. Igjen, utseendet på maskinene er smak og behag. Jeg kan ikke fordra designet på Alienware sine bærbare for eksempel. Det forhindrer meg ikke fra å objektivt se at de er gode maskiner til sin bruk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Noen av de aller beste laptop-kjøpene jeg vet om er laget i plast. Igjen, utseendet på maskinene er smak og behag. Jeg kan ikke fordra designet på Alienware sine bærbare for eksempel. Det forhindrer meg ikke objektivt fra å se at de er gode maskiner til sin bruk.

 

Plast er ikke bare billig, men også svært robust. Forskjellen ligger i tykkelsen og kvaliteten på plasten. Er plasten skikkelig robust, så er det mye bedre enn metall som kan bulke og bøyes.

Lenke til kommentar

Noen av de aller beste laptop-kjøpene jeg vet om er laget i plast. Igjen, utseendet på maskinene er smak og behag. Jeg kan ikke fordra designet på Alienware sine bærbare for eksempel. Det forhindrer meg ikke objektivt fra å se at de er gode maskiner til sin bruk.

 

Plast er ikke bare billig, men også svært robust. Forskjellen ligger i tykkelsen og kvaliteten på plasten. Er plasten skikkelig robust, så er det mye bedre enn metall som kan bulke og bøyes.

 

Enig. Man skulle tro ut i fra noen her at plast= dårlig kvalitet. Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Har denne maskina. Ikke spesielt pen, men i forhold til innmat var den vesentlig billigere enn tilsvarende Asus (på tidspunkt jeg kjøpte). I tillegg har den bedre lyd enn standard laps. Plass for sim-kort har den også. En helt grei pc til de med passe allround behov.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Stusser litt på at det er et helt annet tastatur på denne testens XPS 15, enn på min XPS 15. Ifølge nettsidene til dell, så selges den enda med "vanlig" tastatur slik jeg har:

 

Noen som aner hvorfor det er to ulike tastaturer på en ellers lik pc?

post-71656-0-65234600-1306758654_thumb.jpg

Endret av Thomas-A
Lenke til kommentar

Stusser litt på at det er et helt annet tastatur på denne testens XPS 15, enn på min XPS 15. Ifølge nettsidene til dell, så selges den enda med "vanlig" tastatur slik jeg har:

 

Noen som aner hvorfor det er to ulike tastaturer på en ellers lik pc?

 

Det der er en XPS 15 L501x, dvs gen1. Den nye med sandy bridge, har nytt tastatur. :thumbup:

 

Dette er min XPS 17 L702x

post-65292-0-12152800-1306940753_thumb.jpg

Endret av marius883
Lenke til kommentar

Stusser litt på at det er et helt annet tastatur på denne testens XPS 15, enn på min XPS 15. Ifølge nettsidene til dell, så selges den enda med "vanlig" tastatur slik jeg har:

 

Noen som aner hvorfor det er to ulike tastaturer på en ellers lik pc?

 

Det der er en XPS 15 L501x, dvs gen1. Den nye med sandy bridge, har nytt tastatur. :thumbup:

 

Dette er min XPS 17 L702x

 

 

Da skjønner jeg det :) personlig liker jeg tastaturet på gen1. Prøvd et lignende tastatur på sony vaio.

Men skulle gjerne ha hatt bakgrunns belysning slik det er på din xps 17 :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funderer på denne til min 30 års dag, primært foto og nettbruk og endel gaming, glad i å spille, vil den holde til å dra spillene som kommer de neste årene? Hvordan kan jeg forvente å dra Skyrim og Battlefield 3? tenkte da på konfigirasjonen med i7-2630QM, B+RGLED, 8 Gb ram. og GT 540 kortet.

 

Noen som vet hvordan disse føles kvalitetsmessig i forhold til XPS M1330?

Lenke til kommentar

Alltids dårlig deal å kjøpe pc til spill som ikke har kommet ut enda :)

 

En bekjent kjøpte seg ny pc til starcraft 2, 18mnd før det kom ut, for han var så sikker på at det kom. Han ville lett spart endel tusen og fått bedre maskin ved å vente

Endret av findon
Lenke til kommentar

 

Vi ble litt overrasket da vi så at XPS 15 holdt ut i over fem timer på sterkeste lysstyrke på skjermen, og over seks og en halv time på svakeste lysstyrke. Dette holder til mye moro, og hadde vi hatt 9-cellers batteriet, ville moroa også vart enda lengre.

 

 

Tja, har selv denne maskinen og med 9 cellers batteri. skulle se Molde - Start på TV2Sumo og etter 80min måtte jeg springe og hente ladern. Var absolutt ikke noe annet enn Opera som kjørte på maskina. Men dette kommer vel ann på hvilke HW man har i maskinen.

 

Ser også at dere skriver at det ikke er mulig å sette inn en SSD. Dette stemmer ikke, fikk selv tilbud om dette fra 2 forskjellige selgere når jeg kjøpte maskinen og når den var inne på service i ettertid.

 

Kan vel også bytte ut CD/DVD rom med en HD plass(?)

 

Jeg er fornøyd med pc'en og det er verdt å nevne at Dell har en SUPER garanti/support.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...