Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet aspekter med wii u er kontroll problematikken

Her har vi en konsoll som skal virke med wii u padden wii remoten wii classic controlleren .. virker som det kan skremme vekk kjøpere at du må kansje ha alle til enkelelte spill, Rot?

Customer lock in. Ufattelig mange mennesker har kjøpt Balance board, Wiimotes og Wii spill. De vil kjøpe Wii U for å forsvare investeringen. Jeg vil, i alle fall.

Lenke til kommentar

Forvirring rundt kontrollene til Wii U er definitivt noe som kan bli et problem, det tror jeg ingen kan nekte for. Spesielt det at bare en eller to Upader vil virke med hver konsoll, men vi får se. Jeg tror ingen, selv ikke hardcore Nintendo-fans som undertegnede, tror at Wii U vil lanseres uten problemer. Det er tross alt Nintendo vi snakker om her :) Men jeg tror ikke vi trenger å være redde for at det blir en ny Wii spec-messig. Den blir nok svakest, men ikke i nærheten på samme måte som Wii var.

 

Har fått med meg glitchen dessverre. Nintendo har alltid vært fantastiske med bugs, men virker dessverre som om de er blitt litt dårligere nylig. Både Metroid Other M og Twilight Princess hadde jo noe lignende. Heldigvis vet de fleste av oss om dette nå før vi er kommet dit.

 

 

Customer lock in. Ufattelig mange mennesker har kjøpt Balance board, Wiimotes og Wii spill. De vil kjøpe Wii U for å forsvare investeringen. Jeg vil, i alle fall.

 

Dette er et fint poeng, og jeg tror også at det vil bli en naturlig oppgradering for mange på grunn av dette.

 

Hva nintendo må få til med wii u.. er en solid online hub med en venneliste som funker slutt med tall kodene å gi oss navn vi kan forholde oss til ..

 

Venneliste må de ha, det tror jeg ingen vil nekte for. Om det ligger noen tall man må taste inn én gang, så er det ikke noen krise, men det må ihvertfall gjøres mye bedre enn Nintendo har tradisjon for. Så vidt jeg forstår så er Mario Kart 7 et steg i riktig retning, men de har nok langt å gå enda.

Lenke til kommentar

Ja, det er rimelig å anta at enhver ny konsoll blir kraftigere enn det som kom ut et år tidligere. Jeg tror ikke forsljellen blir dramatisk denne gangen. Nintendo fokuseter på core gamere. MS fokuserer på liten, billig og kinect. I følge ryktene altså.

De ryktene omhandler nok en mindre 360. Neste Xbox kommer nok MS til å gå knallhardt ut med på hardware-fronten for å stjele showet fra Nintendo og samtidig gi Sony et lite vink om at her gjelder det å forte seg

Kanskje litt far-fetched, men likevel, tror ikke det er helt urealistisk. At MS kan ha en såpass kraftig konsoll klar neste høst tviler jeg egentlig på, men i løpet av 2013-2014 bør det ikke være noe problem.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

Lenke til kommentar

Wow, der var det mange glitches. Den jeg mente var at ganske tidlig i spillet så blir Eldin-broen ødelagt. Om du skrur av spillet etter dette (altså før du er kommet til et save point), så vil du begynne igjen på andre siden, men med broen ødelagt, og ergo er saven din ødelagt. Så pass på!

Lenke til kommentar

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG!

 

Jeg fikk endelig satt meg ned med Skyward Sword, også blinker batteriet rødt på wiimoten. Jeg leter huset rundt etter nye batterier, og finner bare feil størrelse. Fant to batterier som hadde halv styrke, men etter en time in-game døde de også. Så jeg ble bare sparka ut midt i den flyvejakten etter en gullfugl.

 

Men faen så vanskelig det er å styre den fuglen skikkelig..brukte 2 minutter på å komme meg ut av en sky helt i bunnen av "banen"..

 

Skikkelig epic, tutorialen forklarer om hvordan jeg skal gi gass og bruke speed boosts for å fly fortere mens jeg står med trynet planta i en sky og kommer meg ikke opp igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Her er dere inne på to av de mest irriterende tingene med Skyward Sword. Fi og flygingen er begge to uforståelige designavgjørelser fra Nintendo. Heldigvis er begge mindre deler av spillet, men Skyward Sword har dessverre ganske mange slike ting som ikke burde vært der (det aller verste er at spillet hele tiden gir deg beskjed når du har funnet en ting - selv om du har funnet 50 av de tidligere). Resten av spillet er riktig bra heldigvis!

 

Wii U har utgang til lader, så vi slipper forhåpentligvis dette batteri-problemet på neste Nintendo-konsoll :)

Lenke til kommentar

Jeg traff ikke på en eneste glitch under hele TP-spillingen min. Og jeg har fullført det. Trenger ikke huske på noenting, disse glitchene må du vel vite om og lete etter aktivt.

 

 

Fi har jeg tydeligvis ikke funnet/møtt enda. Det er en annen variant av Na'vi, right? HEY, LISTEN!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg traff ikke på en eneste glitch under hele TP-spillingen min. Og jeg har fullført det. Trenger ikke huske på noenting, disse glitchene må du vel vite om og lete etter aktivt.

 

Fi har jeg tydeligvis ikke funnet/møtt enda. Det er en annen variant av Na'vi, right? HEY, LISTEN!

 

Nja, kan være uheldig. Får vel se om jeg kommer over noe i TP eller ikke. I SS er det tilsynelatende 33% sjans for å ødelegge "saven" ettersom jeg har lest.

Lenke til kommentar

Twilight Princess var fantastisk. Det er en av få spill som ikke blir kjedeligere jo lengre man kommer. Man blir bare bombardert med nye ideer og mekanikker så man ikke føler det blir bare repetisjon.

Siste delen er jo helt sprø. Bære en lysende ball gjennom masse rom med feller mens en flyvende hånd følger etter og prøver å stjele ballen. Hva røyka Nintendo? Må være noe fermentert Shiitake-sopp.

Lenke til kommentar

Nei, det er bare den med Eldin Bridge som man risikerer å få om man spiller vanlig, så gjelder bare å passe på akkurat når broen kollapser at man får savet på andre siden før man skrur av konsollen!

 

Fi er Navi ja - men jeg hadde egentlig aldri noe problemer med Navi, men Fi er skikkelig plagsom. Spesielt når du har lite batteri :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...