Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Tror ikke nintendo leger penger i harware :ph34r: wii u padden er deres fokus at den blir krafrigere en x360 og ps3 håper jeg virkelig men å tro at den slår neste gen av de 2 :!: er vel optimistisk

 

Samco, fint om du leser det vi skriver. Det er absolutt ingen som tror eller hevder at den blir kraftigere enn PS4/720!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke nintendo leger penger i harware :ph34r: wii u padden er deres fokus at den blir krafrigere en x360 og ps3 håper jeg virkelig men å tro at den slår neste gen av de 2 :!: er vel optimistisk

 

Samco, fint om du leser det vi skriver. Det er absolutt ingen som tror eller hevder at den blir kraftigere enn PS4/720!

Virker ikke som han leser det han selv skriver heller. Så mange skrivefeil syns jeg virker mystisk, nesten som om det er gjort med vilje.

Lenke til kommentar

Har litt med et sliten laptop tast :thumbup: mystikken løst

 

Wii u trenger 3party spille støtte, akkurat som nintendo viste på e3

men.. :ph34r: hvem er intresert i å kjøpe årets multi platform spill som batman og assisn creed seint neste år på wii u?

Merkverdig E3 line up av spill

Endret av samco
Lenke til kommentar

Virker ikke som han leser det han selv skriver heller. Så mange skrivefeil syns jeg virker mystisk, nesten som om det er gjort med vilje.

 

Haha, du sier noe :) Jeg la akkurat merke til at du er han jeg pleide å diskutere med i sommer, da under navnet Only Chaos. Vi entes vel ikke om stort, men uansett hyggelig å se deg igjen!

Lenke til kommentar

Så flott da :thumbup: greit med en bekreftelse

 

Her snakker vi om en familivennelig konsoll som skal selge i massive quantum og med nintendos erfaring med 3DS dålig salg med en høy lanserings pris, må ninteno ned mot 2000kr grensen og da går det nok utover hardware specks

Litt av målet til Nintendo med Wii U er vel også å appellere til kjernespilleren, noe de ikke fikk til i stor grad med Wii.

 

Nylig listet den fransk forhandleren Carrefour Wii U med prisen 450 Euro. Dette høres nokså urealistisk ut, men siden Nintendo tidligere uttrykte bekymring for at Upaden ville bli for dyr til at forbrukerne ville ønske å kjøpe en ekstra(eller flere) tror jeg ikke vi kan forvente i underkant av $299, kanskje opp mot $399, som lanseringspris i USA.

Lenke til kommentar

Virker ikke som han leser det han selv skriver heller. Så mange skrivefeil syns jeg virker mystisk, nesten som om det er gjort med vilje.

 

Haha, du sier noe :) Jeg la akkurat merke til at du er han jeg pleide å diskutere med i sommer, da under navnet Only Chaos. Vi entes vel ikke om stort, men uansett hyggelig å se deg igjen!

Jepp, en liten pause fra forumet, tilbake med nytt brukernavn og ny avatar, hehe. Greit å forandre imaget en gang i blant. Og som du sier, hadde vi vært enige hadde det vel ikke vært så mye å diskutere ;)

Lenke til kommentar

450 euro er selvmord, det håper jeg Nintendo innser. De har ikke riktig merkevare til å kunne selge en konsoll såpass dyrt, omtrent uansett hvilke spesifikasjoner den har. Personlig tror jeg på $299 eller $349, men det kommer litt an på om Nintendo velger å ta et lite tap per konsoll (299), eller en liten profitt (349), avhengig av slik jeg tror konsollen blir altså.

 

Jepp, en liten pause fra forumet, tilbake med nytt brukernavn og ny avatar, hehe. Greit å forandre imaget en gang i blant. Og som du sier, hadde vi vært enige hadde det vel ikke vært så mye å diskutere ;)

 

Hehe, det har du rett i!

Lenke til kommentar

450 euro er selvmord, det håper jeg Nintendo innser. De har ikke riktig merkevare til å kunne selge en konsoll såpass dyrt, omtrent uansett hvilke spesifikasjoner den har. Personlig tror jeg på $299 eller $349, men det kommer litt an på om Nintendo velger å ta et lite tap per konsoll (299), eller en liten profitt (349), avhengig av slik jeg tror konsollen blir altså.

Ja, men spillprisene i Europa og USA er jo ikke helt like, ofte oversettes prisen direkte, de bare endrer valuta fra USD til Euro, men som sagt $450 blir nok også for dyrt, spesielt hvis Microsoft kommer med en ny boks hakk i hæl.

 

Som du sier er nok $300-$350 mest sannsynlig, og Nintendo solgte jo da også GameCube med et lite tap i starten(lanseringspris $199), så det er ikke usannsynlig at de tar en lignende tilnærming.

Lenke til kommentar

Edram er superraskt minne som sitter på selve prosessoren, det er dyrt men meget effektivt, og om Wii U skulle ha 768Mb av det, så ville den knuse all motstand.

 

Det ryktet tror jeg vi bare kan stryke først som sist. Ifølge bl.a. denne artikkelen( http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397198,00.asp ) er det i beste fall snakk om 32mb eDRAM, noe som fortsatt er velig bra. 768mb eDRAM er derimot helt urealistisk, ihvertfall for en hjemmekonsoll.

 

Mer sannsynlig er det snakk om 768mb ram, noe som gir mening gi å med at WiiU skal være en del sterkere, men ikke veldig mye sterke enn PS3 og 360. Så spørs det om denne rammen er delt med grafikkortet heller ikke, det vil jo også ha mye å si.

 

Slike specs er uansett veldig mye lureri og forvirring, og det er lett å henge seg opp i tall og betegnelser som kanskje ikke er så viktige.

 

WiiU vil sannsynligvis være i stand til å produsere mer avanserte grafikkeffekter enn PS3 og 360 alene fordi den baserer seg på ny maskinvare.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Det ryktet tror jeg vi bare kan stryke først som sist. Ifølge bl.a. denne artikkelen( http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397198,00.asp ) er det i beste fall snakk om 32mb eDRAM, noe som fortsatt er velig bra. 768mb eDRAM er derimot helt urealistisk, ihvertfall for en hjemmekonsoll.

 

Mer sannsynlig er det snakk om 768mb ram, noe som gir mening gi å med at WiiU skal være en del sterkere, men ikke veldig mye sterke enn PS3 og 360. Så spørs det om denne rammen er delt med grafikkortet heller ikke, det vil jo også ha mye å si.

 

Slike specs er uansett veldig mye lureri og forvirring, og det er lett å henge seg opp i tall og betegnelser som kanskje ikke er så viktige.

 

WiiU vil sannsynligvis være i stand til å produsere mer avanserte grafikkeffekter enn PS3 og 360 alene fordi den baserer seg på ny maskinvare.

 

Jeg vet ikke om du leste alt jeg skrev, men min argumentasjon var som din at det var såpass urealistisk at vi bare kan stryke hele ryktet. Det er selvsagt mulig at det er en oversettelsesfeil, og at de mente 768 ram, men med tanke på at utviklings-settene nå har mellom 2gb og 3gb ram, så tror jeg dette ryktet bare er å se bort fra ja.

Lenke til kommentar

Jeg overdrev litt det jeg skrev. Jeg *vet* selvsagt ikke at utviklersettene har dette, men på flere ulike forum har folk som har en historie med å ha kunnskap om hardware, gått ut og sagt at de har mellom 2 og 3gb ram (det har variert med utviklingssettene). Det er ingen grunn til at man skal tro på slikt uansett, men med tanke på historien til flere av disse folkene, så anser jeg det ihvertfall som den mest troverdige informasjonen vi har på det nåværende tidspunktet, og ihvertfall betydelig mer troverdig enn den 768 edram-greien som ble postet på forrige side :)

 

Dog, det er, som jeg også skrev ovenfor, helt vanlig at utviklingssettene har betydelig mer ram enn den endelige konsollen, så det kan fremdeles bety at vi bare får 1 gb ram, og personlig tror jeg Nintendo velger enten 1gb eller 1.5. Mer enn det blir det ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Moro å se at taterfyrings er tilbake. Har savnet deg! Ok, jeg har fått i meg en flaske rødvin og er litt emosjonell. Dama sover.

 

Jeg er en geek som jobber med tall og liker tall. I 1985 laget jeg plattformspill på Dragon 32 i maskinkode mens alle andre spilte fotball, og siden ble det verre.... Jeg er ikke stolt av det, men det er sånn jeg er skrudd sammen. Derfor følger jeg med på alle rykter om Wii U og poster innegg i forskjellige forum. Som gamer gir jeg egentlig litt f... i rå ytelse, men blir provosert av de som håper Wii U skal bli dårlig. Hva er poenget med det? Jeg håper neste xbox blir kjempebra. Hvorfor skulle jeg ikke håpe det?

 

Mitt tips er at Wii U blir helt fin. Topp. Ikke veldig rå, men tidsriktig ytelse. Jeg tror vi får en 3.0 GHz power basert prosessor med fire kjerner, hvorav hver kjerne kan kjøre 4 tråder. 1 GB RAM. Mye kraftigere en PS360, men ikke idiotisk, dyrt, støyende og unødvendig kraftig.

 

Spiller for tiden Bioshock på PC. Skulle spilt det for lenge siden. Sorry, Nintendo, men det er en ny kandidat til all time high for min del. SMG2 og Descent må passe seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig motivasjonen din samco? Som vanlig så argumenterer du mot noe som ingen har sagt, for INGEN har sagt at en demo er en "benchmark" for hva konsollen kan levere, men fordi Nintendo ikke har gitt oss så mye informasjon som vi ville like, så må vi bruke det vi har. Og til forskjell fra deg som virker å bare være ute etter å senke forventningene mest mulig, så forsøker jeg og de andre her å la den empirien som tross alt eksisterer snakke for seg. Noe av den empirien er denne demoen her, som tross alt er en av to ting som Nintendo har laget for å gi oss en slags oversikt over omtrent hvor kraftig konsollen er (den andre er fugle-demoen). Fint om du kommer med mer konstruktive innlegg fremover!

 

Og forøvrig:

 

N64:

zelda-1.png

 

Gamecube:

zelda-2.png

 

Wii U

zelda-3.jpg

 

Dette betyr selvsagt ikke at vi kan si noe sikkert om hvordan konsollen vil bli - men det sier mer enn ingenting, så la oss benytte oss av den empirien som eksisterer som bakgrunn for diskusjonen fremover og droppe både trolling og ubegrunnet synsing, ok?

Lenke til kommentar

Moro å se at taterfyrings er tilbake. Har savnet deg! Ok, jeg har fått i meg en flaske rødvin og er litt emosjonell. Dama sover.

 

Jeg er en geek som jobber med tall og liker tall. I 1985 laget jeg plattformspill på Dragon 32 i maskinkode mens alle andre spilte fotball, og siden ble det verre.... Jeg er ikke stolt av det, men det er sånn jeg er skrudd sammen.

 

Litt off topic, men ja, kan ikke se hvorfor du ikke skulle være stolt over det. Og ja, godt å ha taterfyrings tilbake, en med virkelig peil på sitt felt her på forumet.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen PS360 spill med slike lys-effekter nei. Hvis det neste Zelda spillet får slik grafikk som i den demoen, så kan jeg ikke skjønne hvem som blir skuffet. Det er jo bare en tech demo, som ikke på langt nær viser hva det ferdige produktet faktisk klarer å levere. Wii U må være betraktelig kraftigere enn PS360 for å kjøre slike lys-effekter på 1080p oppløsning, og vi får håpe Nintendo virkelig vet hva de driver med denne gangen; får inn et skikkelig god-spill at launch. Får de og med en haug med utviklere, noe som kan være tilfelle da diverse har vist interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...