Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, det så helt sykt ut. Jeg har ikke spilt SF3 på evig lenge, men hadde nesten ikke trodd at det der var mulig en gang. Sinnsykt imponerende! Når vi snakker om Street Fighter, så håper jeg vi får en versjon på Wii U. Bet i det sure eplet i går og bestilte meg Arcade Edition til PS3 (argh tredje versjonen av dette fantastiske spillet), men håper Street Fighter 5 kommer på Wii U i tillegg så jeg kan bruke en skikkelig d-pad :)

Lenke til kommentar

Ja, forskjellen på parry i sf3 og block i de andre sf-spillene er at hvis man dytter stikka mot motstanderen akkurat på riktig tidspunkt, parryer man og taper ingen health. Block chipper bort litt health. Så Daigo (japansk fighting-spill-legende) timer hele chun li sin super og rekker samtidig å få inn sin egen uten at Justin (Wong, en av USA's beste fighting-spillere) får gjort noe. Daigo hadde 1hp left når han gjorde det. Så kom den videon på youtube og han ble worldwide berømt. Nå er han 100% pro gamer og tjener fett på å vinne turneringer rundt i verden.

 

Man får tilogmed kjøpt t-shirts med "Let's go justin!" og silhuett av chun li og Ken på brystet.

"Let's go justin!" får justin wong høre fremdeles :D Det er en som roper det like før chun li-superen.

 

 

Jeg kom plutselig på at jeg har jo 800 SNES spill i zsnes emulator-folderen min, og en wired xbox360-pad som kobler rett i PC sin USB. Da blir det Yoshis Island!

 

Snodig spill for å si det mildt, etter 10 minutter played :D

 

Ah en av mine favoritt youtubers har anmeldt spillet

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som har spilt Order of Ecclesia? Sitter og spiller det litt på DS-en her innimellom skrivingen. Et av de aller beste Castlevania-spillene jeg har spilt, men ufattelig vanskelig. Heldigvis er det på en fair måte, og ikke noe Rayman-dritt :)

 

Sjekker ut videoen nå Bytex!

 

Jeg har ikke spilt det, men tipper at Vikingkylling har spilt det.

 

Hehe, tror du begynner å kjenne meg, nouse4aname. :p Ja, jeg har spilt Order of Ecclesia og er enig i at det er et av de beste Castlevania-spillene, men jeg holder en knapp på Portrait of Ruin. OoE er for lineært og for vanskelig for min smak. Jeg kom til en boss jeg ikke klarte å ta, og etter xxx antall forsøk gav jeg opp. Jeg gikk derimot gjennom Portrait of Ruin, mer eller mindre. Dvs jeg gikk gjennom det, men tok aldri Dracula. Aner ikke hvorfor, og dessverre solgte jeg spillet igjen. Har tenkt å kjøpe en ny kopi, men har aldri klart å finne det igjen til en billig penge.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Pullblox på eShop? Jeg hater navnet dypt, og foretrekker det originale navnet (Pushmo). Først og fremst kan jeg si det er laget av Intelligent Systems, folkene bak blandt annet Advance Wars, Fire Emblem, Paper Mario og WarioWare. Det burde være nok til å vekke interessen hos en del. :)

 

Hele konseptet er svært lett: Man tar en noen blokker i forskjellig fasong, stabler dem opp på hverandre og må klatre til topps. Dette gjøres ved å dytte eller dra blokkene fremover eller bakover, så man kan klatre opp. Enkelt og greit... i teorien. I realiteten er det langt fra like enkelt, og mange puzzles kan være direkte vanskelige å løse, spesielt når man må klatre opp og ned hele tiden og dytte forskjellige blokker for å få dem i rett posisjon. Men som med alle bra puzzlers er det veldig lett å sette seg inn i og utrolig avhengighetsskapende, og varer veldig lenge. Det er 250 puzzles i den vanlige utgaven, men når man fullfører tutorialen får man muligheten til å lage egne puzzles og dele dem med venner og på nettet. Med andre ord kan dette leve veldig lenge, og jeg håper det er begynnelsen på en ny franchise. Anbefales.

 

Ign.com har som vanlig en anmeldelse og gav det småpene 9.5. Ikke verst, spesielt ikke for et spill på eShop. ;)

 

Lenke til kommentar

Det gjør hele WiiU greia litt meningsløst.

 

Men whatever. Gleder meg til jeg får Zelda: SS

 

SS er et brillefint zelda-spill, selv med litt knotete motion kontroll. Er i Narayudo desert nå. Brilliant konsept der, man manipulerer tiden med å slå på krystaller som ligger enkelte steder, og hele området rundt der man er blir sendt noen år tilbake i tid. Skal begynne på dungeonen der neste gang jeg spiller.

 

Dungeon-designet er ganske puzzle-basert også. Så det kan ta lang tid å bare finne ut hvordan du skal komme deg til den sida som den bryteren er som du VET må trykkes for å komme videre fremover er. Det kan være en svakt synlig weakspot på en vegg som kan sprenges e.l.

Lenke til kommentar

Om du ikke finner det der kan du jo kjøpe det på siden jeg linket til. Har handlet der 3-4 ganger før, og det har gått helt fint. En gang fikk jeg en defekt SNES-kontroller, sendte en mail og fikk en ny tilsendt dagen etter. Tror det er to brødre som eier nettbutikken.

 

Jeg vil forresten også ha Eternal Darkness. Blir vel til at jeg kjøper det fra samme siden siden ebay og slikt er for innviklet for meg :p

Lenke til kommentar

3DS Ambassadors Get Zelda, F-Zero, And Fire Emblem: The Sacred Stones This Week. :new_woot:

 

When? December 16. That’s the release date for a slate of Virtual Console GBA gifts in Japan.

 

News about the lineup comes from the a SpotPass notification from the Ambassador Program application. Nintendo released the NES games like Super Mario Bros. and Metroid on the eShop worldwide, so we’ll probably get the same list of games on December 16 too.

 

Here’s what games you’ll get:

 

The Legend of Zelda: The Minish Cap

Fire Emblem: The Sacred Stones

F-Zero: Maximum Velocity

Kirby and the Amazing Mirror

Wario Land 4

Mario Kart Advance

Mario vs. Donkey Kong

WarioWare, Inc.: Mega Microgame$!

Yoshi’s Island: Super Mario Advance 3

Metroid Fusion

Lenke til kommentar

The Legend of Zelda: The Minish Cap

Fire Emblem: The Sacred Stones

F-Zero: Maximum Velocity

Kirby and the Amazing Mirror

Wario Land 4

Mario Kart Advance

Mario vs. Donkey Kong

WarioWare, Inc.: Mega Microgame$!

Yoshi’s Island: Super Mario Advance 3

Metroid Fusion

 

Så listen var kommet ja.

Bra liste med gode spill, bare synd jeg allerede eier 6 av dem på ekte gba hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...