Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Moro å se at taterfyrings er tilbake. Har savnet deg! Ok, jeg har fått i meg en flaske rødvin og er litt emosjonell. Dama sover.

 

Jeg er en geek som jobber med tall og liker tall. I 1985 laget jeg plattformspill på Dragon 32 i maskinkode mens alle andre spilte fotball, og siden ble det verre.... Jeg er ikke stolt av det, men det er sånn jeg er skrudd sammen. Derfor følger jeg med på alle rykter om Wii U og poster innegg i forskjellige forum. Som gamer gir jeg egentlig litt f... i rå ytelse, men blir provosert av de som håper Wii U skal bli dårlig. Hva er poenget med det? Jeg håper neste xbox blir kjempebra. Hvorfor skulle jeg ikke håpe det?

 

Mitt tips er at Wii U blir helt fin. Topp. Ikke veldig rå, men tidsriktig ytelse. Jeg tror vi får en 3.0 GHz power basert prosessor med fire kjerner, hvorav hver kjerne kan kjøre 4 tråder. 1 GB RAM. Mye kraftigere en PS360, men ikke idiotisk, dyrt, støyende og unødvendig kraftig.

 

Spiller for tiden Bioshock på PC. Skulle spilt det for lenge siden. Sorry, Nintendo, men det er en ny kandidat til all time high for min del. SMG2 og Descent må passe seg...

 

Hyggelig med god respons, jeg er ikke tilbake for godt, men jeg er her i kveld! Har selvsagt savnet både diskusjoner og å kunne monologisere over Nintendo med dere også :)

 

Ellers synes jeg de specsene som du kommer med ser veldig riktig ut. 3.0GHZ PowerPC7-basert prosessor med 4 kjerner og rundt 1gb ram er ihvertfall i tråd med de ryktene jeg har hørt. Dog tror jeg bare 3 av kjernene vil bli frie til utvikling i starten, da den siste vil bli dedikert som en "master"-core, og vil også kjøre OS-et og dynamikken mellom Upaden og selve konsollen, så i utviklingssettet nå skal det vistnok bare være 3 kjerner.

 

Og seriøst, vi er alle geeks her inne :) Og det er det ingen grunn til å være flaue over!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noen PS360 spill med slike lys-effekter nei. Hvis det neste Zelda spillet får slik grafikk som i den demoen, så kan jeg ikke skjønne hvem som blir skuffet. Det er jo bare en tech demo, som ikke på langt nær viser hva det ferdige produktet faktisk klarer å levere. Wii U må være betraktelig kraftigere enn PS360 for å kjøre slike lys-effekter på 1080p oppløsning, og vi får håpe Nintendo virkelig vet hva de driver med denne gangen; får inn et skikkelig god-spill at launch. Får de og med en haug med utviklere, noe som kan være tilfelle da diverse har vist interesse.

Wii U må faktisk være svært, svært kraftig for å kjøre Zelda-demoen i native 1080p, noe jeg tror kan være å ha for store forhåpninger.

Lenke til kommentar

 

Litt off topic, men ja, kan ikke se hvorfor du ikke skulle være stolt over det. Og ja, godt å ha taterfyrings tilbake, en med virkelig peil på sitt felt her på forumet.

 

Takk for det! Når det kommer til Nintendo, er det vel få som ihvertfall er så dedikerte som meg :) Jeg tar en ny pause fra forumet fra i morgen, men er tilbake for godt utpå nyåret.

 

Det finnes ikke noen PS360 spill med slike lys-effekter nei. Hvis det neste Zelda spillet får slik grafikk som i den demoen, så kan jeg ikke skjønne hvem som blir skuffet. Det er jo bare en tech demo, som ikke på langt nær viser hva det ferdige produktet faktisk klarer å levere. Wii U må være betraktelig kraftigere enn PS360 for å kjøre slike lys-effekter på 1080p oppløsning, og vi får håpe Nintendo virkelig vet hva de driver med denne gangen; får inn et skikkelig god-spill at launch. Får de og med en haug med utviklere, noe som kan være tilfelle da diverse har vist interesse.

Wii U må faktisk være svært, svært kraftig for å kjøre Zelda-demoen i native 1080p, noe jeg tror kan være å ha for store forhåpninger.

 

Den demoen kjører bare i 720p dog, kanskje det kan være noe av forklaringen?

Lenke til kommentar

Er mere en realist en en dagdrømmer som ser på en demo som wii u som standarden på kommende spill :thumbup:

 

Noen tror på nisssen jeg velger det motsatte :ph34r:

 

Vel, vi har ihvertfall den demoen som kan si oss noe om specsene. Det er konkret kode laget av Nintendo for å demonstrere hva vi kan forvente oss av konsollen. Da de laget slike demoer for N64 og Gamecube endte vi opp med å få veldig mye bedre grafikk etterhvert. Vi har empiri for å backe opp vårt syn, enten det er realistisk eller ei. Hva har du?

Lenke til kommentar

Jeg har en deadline på det jeg skriver på 22. desember, så jeg har gitt meg selv forum-sperre. Jeg ble dog tipset om at det var skrevet om meg her tidligere i dag, så da valgte jeg å gjøre et unntak. Og dere kjenner meg, jeg klarer ikke å bare ta 15 raske minutter :) Jeg må argumentere opp og ned med Samco og de andre uansett hvor lite håp det er, så, jeg tar to uker til ferie fra forumet, så er jeg klar for noen episke Wii U-spekulasjoner utpå nyåret igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel sett i årevis at demoer ikke har levd opp til ferdig produkt :ph34r: exs som da sony bevist sa kz2 demoen ikke var c.g.i på en tidlig e3 til et produkt som ikke var i nærheten av hva som ble vist :thumbup:

 

To eksempler, begge fra Sony. Ikke at ikke Nintendo også fint kan overdrive sine specs akkurat slik som konkurrentene sine, men de har ihvertfall ikke en historie for å gjøre det, slik mitt innlegg på forrige side burde gjøre klart.

 

Når det er sagt, jeg tror overhodet ikke at den Zelda-demoen kan kjøre 60fps, 1080p på Wii U. Men nettopp derfor ble den laget i 720p. Forøvrig er det hyggelig at vi alle enes om at den demoen er nydelig, mener å minnes at det var flere (ikke nødvendigvis noen her) som ikke var like imponert under E3, men jeg er ihvertfall veldig imponert, spesielt over lys-effektene som sagt.

Lenke til kommentar

At den vil være svakere enn PS4 og Xbox3 er nok alle enige om. Personlig tror jeg vi vil få se Wii U ligge omtrent midt mellom PS360 og Xbox3, og at PS4 vil være enda noe kraftigere enn det igjen. Om det er det du også argumenterer for, så er det ingen uenighet :)

 

Dog, i en sånn situasjon så vil forskjellen være en helt annen enn i denne generasjonen, og vil ligne mer på forrige generasjons PS2/Gamecube/Xbox-forhold. Jeg vil ikke si PS2 tapte så voldsomt mye på å være noen ganger svakere enn sine konkurrenter, eller hva sier dere?

Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund at den slår ps3 og x360 :love: Men så å bli forbi gått igjen av neste generasjon av de 2, slik at nintendo nok engang havner i en wii situasjon der 3parti spill ikke blir eller kan bli ported pga svak hardware mot sony og ms sine konsoller

 

Men om PS3 og 360 blir såpass like som denne generasjonen er det jo smartere å skaffe seg en Wii U sammen med sin "ultrasupermoderne" PS4/720. Jeg har en ålreit spill-PC, PS3, 360 og Wii, og 360en er den som blir brukt aller minst (rett og slett fordi den er nesten kliss lik PS3). Bedre med konsoller som er litt forskjellige.

Lenke til kommentar

 

Men om PS3 og 360 blir såpass like som denne generasjonen er det jo smartere å skaffe seg en Wii U sammen med sin "ultrasupermoderne" PS4/720. Jeg har en ålreit spill-PC, PS3, 360 og Wii, og 360en er den som blir brukt aller minst (rett og slett fordi den er nesten kliss lik PS3). Bedre med konsoller som er litt forskjellige.

 

Dette er det aller beste argumentet for at jeg er Nintendo-fan. Som alle andre så er jeg glad i spill som Uncharted, Arkam City og Skyrim, men jeg er også ekstremt glad i mangfold. På konsollsiden, så er det i dag Nintendo som først og fremst tilbyr det, fordi de velger å putte ressurser inn i litt andre ting enn bare specs, og det skaper unike spillopplevelser som Skyward Sword (enten man liker eller misliker kontrollene). Jeg ønsker mangfold, derfor er jeg fan av Nintendo sin filosofi for konsollutvikling. Dog, om man bare har råd til å ha en konsoll, kan jeg forstå at det kan være irriterende å måtte velge mellom Nintendo-spill og tredjepartsspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...