Gå til innhold

Generell diskusjon rundt bilister og syklister


Anbefalte innlegg

 

Han er grunnen til at slike forslag kommer: http://www.varden.no/nyheter/ferskinger-kan-miste-lappen-pa-et-blunk-1.6246166

 

Håper han blir rammet.

Jeg er den som kjører mest forsiktig av alle jeg kjenner, så hvordan jeg skal bli rammet av slikt ser jeg ikke helt for meg.

 

Men idiotiske syklister som sykler i veibanen når de har en sykkelsti/vei de kan bruke 0.5m fra der de sykler, har jeg ingenting til overs for. Beklager.

Endret av Runar
Personangrep fjernet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som er så mye farligere med sykkelstien en den trafikkerte veien.

 

Hvis det er faren for punktering med uheldige konsekvenser så kan det også skje på en trafikkert vei.

 

Det er også mye lettere å svinge unna hindre med en sykkel en med en bil.

 

 

Angående straff ( prikkbelastning o.s.v) så virker det mot sin hensikt når man blir så nervøs for å gjøre feil at man gjør alvorlige feil.

altså straffen skremmer nybegynneren til å være veldig nervøs i trafikken.

 

Man kan alltids si at hvis man er nervøs av å kjøre bil så har man ingen ting i trafikken å gjøre.

hvis man skulle praktisere det slik så vil det få veldig uheldig konsekvenser på sikt.- at kan de eldste bildørene får lov til kjøre.

 

Det vil heller ikke nytte forskyve alderen på oppkjøring da man uansett er (nervøs og ) usikker de første gangene man kjører alene

 

Er man forsiktig så vil det sikekrt være andre bilister som maser

Lenke til kommentar

Ja, stakkars de som sykler til jobben hver morgen, de kan jo ikke dra hjemmefra 10 minutter før så de kan ta sykkelstien i stedet. Og gud forby om de må løfte sykkelen over noen steiner for å bytte vei.

Samme resonnement kan lett brukes andre veien.

 

Ja, stakkars de bilistene som blir noen minutter forsinket på vei til jobb pga et par syklister. Og gud forby om de faktisk må vente til det er klart med å kjøre forbi...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, stakkars de som sykler til jobben hver morgen, de kan jo ikke dra hjemmefra 10 minutter før så de kan ta sykkelstien i stedet. Og gud forby om de må løfte sykkelen over noen steiner for å bytte vei.

Altså, du klager over at syklistene ikke gidder å bruke litt mer tid så du kan bruke bittelitt mindre tid til og fra jobben? Dobbeltmoralen lenge leve... :roll:

 

Du viser en veldig vanlig mentalitet blant bilister, nemlig at det at jeg kommer fort fram til jobben er viktigere enn liv og helse til alle de jeg møter på jobben. Og at en person som kjører en bil på en eller annen mystisk måte er mer verdt enn en syklist, selv om begge er like opptatt av å komme seg fra A til B.

 

Poenget er jo at det er en bilvei.

Hva du kaller veien for er irrelevant. Dagens politikk er at syklister kan bruke veien på lik linje med bilister på de fleste veier. Den dagen du kan peke på en lov hvor det står svart på hvitt at syklister ikke har lov til å bruke veien, skal jeg gi deg rett.

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle så eier jeg ikke egen bil, så jeg sykler til skolen hver jævla dag. Og det har jeg gjort de siste 10 årene. Jeg bruker gangveien. Hadde kanskje kommet frem til skolen 5 minutter før om jeg hadde sykla uti veien, men jeg vet hvor irriterende det er om jeg skulle ha kjørt bil selv, så jeg står heller opp 5 minutter før om morran.

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle så eier jeg ikke egen bil, så jeg sykler til skolen hver jævla dag. Og det har jeg gjort de siste 10 årene. Jeg bruker gangveien. Hadde kanskje kommet frem til skolen 5 minutter før om jeg hadde sykla uti veien, men jeg vet hvor irriterende det er om jeg skulle ha kjørt bil selv, så jeg står heller opp 5 minutter før om morran.

Det er ditt valg, og jeg skal ikke si deg mot på det. Hvis jeg ser at jeg kan være et betydelig hinder for annen trafikk velger jeg også å unngå veien.

 

Men jeg opplever at enkelte (langt fra alle, heldigvis) bilister fortsatt gjør farlige forbikjøringer tett på selv når det er optimale forhold for forbikjøringer (flere kjørefelt i samme retning, eller bred vei med lite trafikk mot). Jeg kan ikke se at det er noen rasjonell grunn for slik oppførsel annet enn at de enten ikke følger med på det som skjer utenfor rundt bilen, eller at de er ute etter å presse meg ut av veien med vilje. En slik oppførsel kan knapt begrunnes ut fra at jeg "blokkerer veien" eller noe slikt, siden det som sagt er optimale forhold for forbikjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med alle de syklisten som bar buser over veien ( der det er gangfelt) uten å bry seg om bilen som kommer.

 

ikke nok med at de risikerer å blir påkjør men det er også fare for kjede kollisjoner når første bil ( i køen) for søker å stopp på raskeste måte.

 

Er det gang felt der så skal syklisten se seg god for før han aller helst leier sykelen over.

 

Her har faktisk bilisten "lov" å kjøre på syklisten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det dummeste eg har hørt. Det finnes INGENTING som heter PÅKJØRSRETT!

 

Det finnes idioter i begge leirer. Noen syklister oppfører seg som drittsekker, og det samme gjør noen bilister. Det er ikke til å komme unna. Problemet er at vi kan ikke greie over alle med samme kam. Eg tror de færreste bilistene vil bli sett på som idioter fordi det finnes noen få bilister som er det. Samme gjelder syklister.

 

Og det at det finnes idioter gjør ikke at vi kan overse regelverket, presse grensene eller skade motparten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med alle de syklisten som bar buser over veien ( der det er gangfelt) uten å bry seg om bilen som kommer.

 

ikke nok med at de risikerer å blir påkjør men det er også fare for kjede kollisjoner når første bil ( i køen) for søker å stopp på raskeste måte.

 

Er det gang felt der så skal syklisten se seg god for før han aller helst leier sykelen over.

 

Her har faktisk bilisten "lov" å kjøre på syklisten

 

 

Litt klønete formulert der...du mener selvfølgelig at når syklisten velger å sykle over et gangfelt så har syklisten vikeplikt for biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det dummeste eg har hørt. Det finnes INGENTING som heter PÅKJØRSRETT!

 

Det finnes idioter i begge leirer. Noen syklister oppfører seg som drittsekker, og det samme gjør noen bilister. Det er ikke til å komme unna. Problemet er at vi kan ikke greie over alle med samme kam. Eg tror de færreste bilistene vil bli sett på som idioter fordi det finnes noen få bilister som er det. Samme gjelder syklister.

 

Og det at det finnes idioter gjør ikke at vi kan overse regelverket, presse grensene eller skade motparten.

 

siden jeg skrev "lov" til kjøre på syklisten der ordet "lov" var i hermetegn må de være innlysende at jeg ikke ment at bilisten har direkte lov til å kjøre ned syklisten.

 

Derimot så betyr det at syklisten har det fulle ansvare her vist han ( eller henne) blir påkjørt .

bilisten vil gå fri

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med alle de syklisten som bar buser over veien ( der det er gangfelt) uten å bry seg om bilen som kommer.

 

ikke nok med at de risikerer å blir påkjør men det er også fare for kjede kollisjoner når første bil ( i køen) for søker å stopp på raskeste måte.

 

Er det gang felt der så skal syklisten se seg god for før han aller helst leier sykelen over.

 

Her har faktisk bilisten "lov" å kjøre på syklisten

 

Er du hjernedød? Du har ikke lov til å kjøre på syklisten, men du er ikke pliktig å stoppe for den, slik du ville vært for en fotgjenger.

Lenke til kommentar

Hva med alle de syklisten som bar buser over veien ( der det er gangfelt) uten å bry seg om bilen som kommer.

 

ikke nok med at de risikerer å blir påkjør men det er også fare for kjede kollisjoner når første bil ( i køen) for søker å stopp på raskeste måte.

 

Er det gang felt der så skal syklisten se seg god for før han aller helst leier sykelen over.

 

Her har faktisk bilisten "lov" å kjøre på syklisten

 

Er du hjernedød? Du har ikke lov til å kjøre på syklisten, men du er ikke pliktig å stoppe for den, slik du ville vært for en fotgjenger.

 

les innlegget mit over grundig så forstår du hva jeg mener .

Lenke til kommentar

 

Han er grunnen til at slike forslag kommer: http://www.varden.no/nyheter/ferskinger-kan-miste-lappen-pa-et-blunk-1.6246166

 

Håper han blir rammet.

Jeg er den som kjører mest forsiktig av alle jeg kjenner, så hvordan jeg skal bli rammet av slikt ser jeg ikke helt for meg.

 

Men idiotiske syklister som sykler i veibanen når de har en sykkelsti/vei de kan bruke 0.5m fra der de sykler, har jeg ingenting til overs for. Beklager.

 

Akkurat det tviler jeg på når du synes det er helt ok å kjøre ned syklister.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sykelister som oppfører seg i veien og kan trafikk reglene er ikke et problem, men når du kjører og forventer at de stopper ettersom de har høyre vikeplikt men driter i det kan jeg forstår at folk blir forbannet noen ganger. Kjører du de ned da faktisk så er det han/hun sitt problem som ikke overholdt vikeplikten sin. Samme med sykelister som fiser ut i rundkjøringene og bilene må stoppe pga de, kjører du de ned så er det IKKE din feil.

 

Feil gjør man alle, men fleste sykelister dritter i alt og alle. Men bilister kan jo være forsiktig når de kjører forbi også, til og med ta det med ro.

 

Men når det er farlige veier også sykkelsti og gangfelt på veien til venstre hvorfor er det så farlig å bruke det når du veit det er farlig å sykle der når det bare er svinger osv? Jeg sier ikke at det var tilfeldige her på dette som var på nyhetene DB eller VG.

 

Men når bilen tuter hvorfor skal du heve fingrene eller neven da? Dette kan provosere folk og kan faktisk gjøre at hjernen tenker at han/hun skal lage bråk hvorfor gidder man? Det er lov å ha bil lappen til og med om du er psykisk problemer noen ganger så du veit aldri hva du treffer på. Men når du er så tøft å heve neven din etter at en bilist tuter så fortjener du å bli snakket med FORDI det er en "tut" på en sykkel. Han fyren var like god som bilisten. Men jeg støtter ingen av de, men når man tuter på hverandre så må man merke at neven er noe man forventer bråk med og kan aktivere ting i hjernen din.

 

Du vil ikke havne i bråk gjør du? Du prøver å komme deg unna men vist du ikke kan så kan dette skje at du kjører de ned pga at hjernen ikke klarer å komme seg ut av situasjonen der og da.

 

Så tenk sykelister og bilister alle er like gode og ingen er er bedre enn andre.

Lenke til kommentar

 

Han er grunnen til at slike forslag kommer: http://www.varden.no/nyheter/ferskinger-kan-miste-lappen-pa-et-blunk-1.6246166

 

Håper han blir rammet.

Jeg er den som kjører mest forsiktig av alle jeg kjenner, så hvordan jeg skal bli rammet av slikt ser jeg ikke helt for meg.

 

Men idiotiske syklister som sykler i veibanen når de har en sykkelsti/vei de kan bruke 0.5m fra der de sykler, har jeg ingenting til overs for. Beklager.

 

Akkurat det tviler jeg på når du synes det er helt ok å kjøre ned syklister.

 

AtW

Det har jeg ikke sagt. Men om de av en eller annen grunn skulle bli kjørt ned, synes jeg at det er deres egen skyld og at de fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han er grunnen til at slike forslag kommer: http://www.varden.no/nyheter/ferskinger-kan-miste-lappen-pa-et-blunk-1.6246166

 

Håper han blir rammet.

Jeg er den som kjører mest forsiktig av alle jeg kjenner, så hvordan jeg skal bli rammet av slikt ser jeg ikke helt for meg.

 

Men idiotiske syklister som sykler i veibanen når de har en sykkelsti/vei de kan bruke 0.5m fra der de sykler, har jeg ingenting til overs for. Beklager.

 

Akkurat det tviler jeg på når du synes det er helt ok å kjøre ned syklister.

 

AtW

Det har jeg ikke sagt. Men om de av en eller annen grunn skulle bli kjørt ned, synes jeg at det er deres egen skyld og at de fortjener det.

Hva er forskjellen? Om noen gjør noe mot noen som mottakeren fortjener, hvorfor er det ikke OK å gjøre det? Ellers er det jo uansett en mildt sagt merkeverdig holdning å mene at noen fortjener å dø på bakgunn av at de sykler i veibanen. Det er ikke akkurat en særlig sunn holdning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...