Gå til innhold

BioWare utforsker nye settinger (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

[For man har ikke mange nok RPG spill satt til fortiden?

Bioware ville nok aldri finne på å lage et FPS spill, om det var det du mente.

 

Faktisk kommer jeg ikke på noen RPGer satt til fortiden (altså historiske spill). Jeg har i hvert fall ikke spilt et før.

Tenkte det kunne vært gøy å spille en soldat under romertiden eller på 1700 tallet eller lignende. Eller bare en vanlig borger for den saks skyld. Med et godt RPG system bak så kunne det vært morsomt.

 

Og igjen så brukte jeg feilaktig forkortelsen FPS når det selvsagt skal være 3 person skytespill.

Bruker FPS litt for ofte som forkortelse for alle skytespill så det er bare jeg som surrer her.

 

Jeg er bare redd for at de vil prøve å nå de som liker skytespill ved å forenkle systemet til ME såpass mye at det ikke er et RPG lenger, men et rent skytespill.

Da ville de jo absolutt nådd et nytt marked. Jeg er redd for at de vil prøve å gape over for mye, og miste mange fans i prosessen.

 

Argoniel: Det er sant det ja (dog jeg synes ikke Bioware lager spesielt gode historier så der er vi nok uenige).

Jeg synes nesten alle spill bør ha en slags historie og litt dialog. Jeg elsker strategi spill f.eks. men blir ofte fort lei fordi det sjelden er noen historie å følge.

Synes spill som Disciples 2 er perfekte for meg av den grunn siden de har en grei historie i tillegg til strategi. :)

 

Edit: Kom på at "RPG spill" egentlig er smør på flesk.

Endret av Nether
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker Bioware jeg :)

 

jaha, var det ikke noe mer du ønsket å dele med oss?. Veldig intetsigendet i beste fall et trollete forsøk.

 

Tja, jeg kan jo si at jeg liker det de lager av spill, ett lite unntak blir vel DA2. Men digger ME-serien, og har ordentlig trua på SWTOR.

Har ingenting negativt å si om Bioware, så hvorfor kunne jeg ikke si at jeg liker de? :)

Alle kan lage en feiler som DA2, men jeg har trua på at en eventuell DA3 blir fantastisk. Universene de har klart å lage i både DA og ME er fantastisk store og utrolig bra lagde. Bakgrunnen til alle rasene og indexen er kjempefantastisk :)

 

Håper rett og slett de fortsetter i samme bane :)

-Men noe nytt er jo bra da ;)

 

 

Nå gir innlegget pluttselig litt mer mening, det du kom med først lignet mest på et forsøk på å starte flaming.

 

Smileys er du i alle fall glad i...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

Argoniel: Det er sant det ja (dog jeg synes ikke Bioware lager spesielt gode historier så der er vi nok uenige).

 

Du svarte på fps med god story eller? :p

Synes at Bioware har veldig god og fyldig story og bakstory. Se f.eks rasene i ME, de har historiske slag datoer og alt. De har raser som er under andre raser, trosretnigner og alt. Synes de har gjort en ganske god jobb med historiene i spillene :) Men så er det jo en smaksak ;)

 

Jeg synes nesten alle spill bør ha en slags historie og litt dialog. Jeg elsker strategi spill f.eks. men blir ofte fort lei fordi det sjelden er noen historie å følge.

 

Enig. Jeg likte C&C Tiberian Sun fordi der hadde man story og filmer som var litt kule. Nå var jeg ganske liten når jeg spilte det, så storyen er sikkert ikke fantastisk :p men jeg synes det blir produsert mange spill i sjangeren FPS og Strategi som har dårlig eller ingen story. Alt de fokuserer på er hvordan man spiller det.. Jeg vil gjerne at neste BF skal ha en 10-15 timers lang GOD story. Ikke en utvannet dårlig 5 timers rush. Men skal nok se langt etter ett godt langt FPS som også ikke er sandkasse (Borderlands er jo veldig bra) :p *kresen*

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig Bioware jeg også, men jeg misliker den tilsynelatende retning utviklleren tar. Bredere appell, gjøre spillene mer tilgjengelige og mindre avanserte... Det er noe dritt. Jeg vil ha avanserte rpg spill. Spill hvor det er mye valg, og mange måter å gjøre tingene på. Spill som tar titalls timer før du egentlig har forstått hvordan det fungerer.

 

Men jeg har enda ikke mistet troen på Bioware, jeg tror at de enda har mange gode spill inne.

 

Jeg mener også at det er mye potensial i Jade Empire universet. Se for dere en oppfølger, med bedre (mer avansert) karakter bygging, lengre og åpnere historie og univers, og muligens et mer GoW aktig kampsystem (uten QTE).

 

Det høres for min del fantastisk ut

Endret av BionicPanda
Lenke til kommentar

Argoniel: Svarte på det du sa med god historie i FPS ja. Prøver bare å unngå å drukne innlegget mitt i sitater. :p

Bioware lager gode universer bak spillene sine ja. Var en av grunnene til at jeg kjøpte Mass Effect. Leste om at det var mange forskjellige arter og slikt.

Men jeg synes ikke selve historiene deres er spesielt gode. Men som du nevnte så er det en smaksak.

 

Edit: Så nettopp anmeldelsen av den nyeste utvidelsen til Mount & Blade og kom på at det spillet kan jo nesten kalles et historisk RPG spill dog ikke helt. Det har i hvert fall litt karakterutvikling og er satt i en ganske realistisk versjon av først middelalderen og nå 1600 tallet tydeligvis.

Men det er utrolig få slike spill, og Mount & Blade er ikke akkurat basert på historiske hendelser.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Hvilke Rpg spill er satt i fortiden? er ikke de fleste satt i annen verden? som for alt vi vet kan ligge på lik linje med vår i tid? dog bare ikke utvikling.

 

De eneste jeg kommer kommer på er indie-spillet Nethergate og Vampire: The Masquerade – Redemption. Sistnevnte har jeg ikke spilt, men deler av handlingen er i fortiden. Begge disse blander inn fantasy-elementer, men foregår likevel i bestemte tidsperioder i "vår" verden.

Lenke til kommentar

Jeg tror Bioware vil være mest tjent med å velge et konsept og en setting som appellerer til en målgruppe på bekostning av en annen, og med mindre team/budsjett. Kreative mennesker arbeider best når de er sultne, og dårlig når de er stinne på ressurser. Det er risikabelt, men jeg tror de vil selge mer på sikt om brukerne assosierer Bioware med integritet og kvalitet snarere enn minste-felles-nevner-produksjoner. I motsatt fall kan de ende opp som guitar hero franchisen.

Lenke til kommentar

Har fryktelig lyst å spille et superbra spill som setter vikingene i ekstremt dårlig lys! Et RPG hvor man blir med på plyndring av inntetanende europeere og som virkeligjør den norrøne mytologien. "Frels oss, o Gud, fra nordmennenes vrede." Det blir superbra om BioWare utvikler. Superbra! (Spillet inneholder naturligvis også masse deilig pixelsex.)

Lenke til kommentar

For min del er ikke Bioware merket et sikkert kjøp lenger, stoppet med ME2 som jeg trolig ikke har spilt mer en et pr timer, har jeg lyst til å se sci-film tar jeg meg en tur på Kino, for å forklare det enkelt. Samme gjelder selvagt Fantasy film, så DA 2 er det første spillet fra Bioware som jeg har hoppet helt over.

Lenke til kommentar

ME2 er jo fantastisk, gamle gode Riverton!

 

Likte du Baldurs gate serien eller Never winternights?, profil bildet ditt forteller meg egentlig at sin nye komersielle hollywood film stil passer deg mye bedre, uten at jeg kan spikre fast det selvsagt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For min del er ikke Bioware merket et sikkert kjøp lenger, stoppet med ME2 som jeg trolig ikke har spilt mer en et pr timer, har jeg lyst til å se sci-film tar jeg meg en tur på Kino, for å forklare det enkelt. Samme gjelder selvagt Fantasy film, så DA 2 er det første spillet fra Bioware som jeg har hoppet helt over.

 

Jeg er nesten helt enig, men jeg prøvde Dragon Age 2 og storkoste meg i mange timer. Problemet er at en eller annen løkrull fant ut at det var lurt å sette 90% av spillet i én liten by. WTF? Det gjør det vanvittig kjedelig etter noen timer, så jeg gadd ikke engang fullføre driten. Jeg skjønner ikke at noen faktisk gidder å spille gjennom det flere ganger.

 

On-topic tror jeg BioWare misforstår ganske mye. Om man tar en ekte by, skaper den 100% korrekt i et spill, inkludert personer, hendelser osv og legger til litt avansert teknologi (en laserpistol, flyvende bil, tenkende robot osv) er det teknisk sett et sci-fi. Dune på sin side foregår på en oppdiktet planet langt ute i verdensrommet, men det er på mange måter ikke et sci-fi. Det er mer et vanlig historisk drama. Selv Star Wars er på mange måter ikke direkte sci-fi, men et krigsdrama satt til en annen galakse.

 

Hadde jeg vært sjefen i BioWare hadde jeg utnyttet akkurat denne tankegangen. Om de vil lage et mer "ekte" spill kunne de like gjerne holdt seg i DA eller ME-verdenene. The Sims foregår i den "ekte" verdenen, men The Sims: Medieval er i middelalderen. Det gjør det ikke automatisk til et fantasyspill om det så skulle ha drager,svigermødre og andre monstre. Hvorfor kan ikke da BioWare for eksempel lage et politidrama satt til The Citadel, eller kanskje noe alá Heavy Rain, satt i Dragon Age-universet?

Lenke til kommentar

ME2 er jo fantastisk, gamle gode Riverton!

 

Likte du Baldurs gate serien eller Never winternights?, profil bildet ditt forteller meg egentlig at sin nye komersielle hollywood film stil passer deg mye bedre, uten at jeg kan spikre fast det selvsagt.

 

Profilbildet mitt forteller at jeg holder med Newcastle United FC. Et fotballag i England. Og ja, jeg likte Baldur's Gate, NWN spilte jeg aldri siden jeg ikke hadde PC som ville kjøre det på den tiden.

 

Forøvrig liker jeg kommersielle saker som kommer fra Hollywood også, men sier ikke nei takk til tyngre ting. Alt til sin tid.

 

Selv Star Wars er på mange måter ikke direkte sci-fi, men et krigsdrama satt til en annen galakse.

 

Bare for å ta det med, Star Wars er ikke sci-fi i det hele tatt, men fantasy.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Imponerende nok så inneholder Dragon age 2, enda mindre utforsking enn mass effect. Dragon age 2 inneholder faktisk ikke utforskning i det hele tatt. Det er så mission based at det er kvamlt. Spiller for tiden The Witcher 2 og Fallout New vegas og du verden så artig det er. for meg blir Dragon age Origins - Dragon age 2 det samme som Unreal - Unreal 2.

 

For meg er Bioware synonymt med en god historie, så det hadde vært artig å se om de kunne forlaget Draon age/mass effect og kanskje heller tenke i baner som Outcast, eller system shock. Personlig er jeg litt lei spill hvor man hele tiden må tenke på flere enn seg selv så for meg hadde et Bioware spill med en karakter, unik historie og spennende setting vært julaften.

Lenke til kommentar

De eneste jeg kommer kommer på er indie-spillet Nethergate og Vampire: The Masquerade – Redemption. Sistnevnte har jeg ikke spilt, men deler av handlingen er i fortiden. Begge disse blander inn fantasy-elementer, men foregår likevel i bestemte tidsperioder i "vår" verden.

 

Jeg har faktisk nettopp blitt ferdig med Redemption så jeg tenkte på det, men selv om det foregår i virkelige byer så er "World of darkness" universet ikke helt likt vårt.

Selv i manualen så beskriver de hvordan verdenen i "World of darkness" er forskjellig fra vår. Men det er absolutt et RPG satt delvis i fortiden ja så du har rett i det.

Men jeg tenker mer på historiske spill som ikke inneholder magi, alver, vampyrer osv. Jeg liker Fantasy og Sci-fi veldig godt, men vår historie er også såpass spennende at det er mange spill som kunne bli laget basert på historiske hendelser. For nå så er det nesten bare FPS, strategi og noen få action spill som tar inspirasjon fra historien. Jeg synes RPGer også kunne forsøkt seg på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...