Gå til innhold

BioWare utforsker nye settinger (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Speculative fiction is an umbrella term encompassing the more highly imaginative fiction genres, specifically science fiction, fantasy, horror, supernatural fiction, superhero fiction, utopian and dystopian fiction, apocalyptic and post-apocalyptic fiction, and alternate history in literature as well as related static, motion, and virtual arts.

Selv innbiller jeg meg at alt av underholdning kan klassifiseres enten som sci-fi, fantasy, eller realistisk. Og jeg liker ikke uttrykket "Science Fantasy". Enten eller.

 

What the Hell Is STAR WARS Anyway — Science Fiction or Fantasy?

Er ingen ekspert på Star Wars men utfra det jeg leste her er det soleklar sci-fi.

Lenke til kommentar

Vi kan alle stole på Wikipedia!

 

"Fantasy is a genre of fiction that uses magic and other supernatural phenomena as a primary element of plot, theme, or setting."

 

"Science fiction is a genre of fiction dealing with the impact of imagined innovations in science or technology, often in a futuristic setting."

 

Utifra det er vell star wars mer sci-fi enn fantasy! Spørsmålet er om du ser på "The Force" som et fantasy element eller ikke. Science fantasy is here to destroy your genre! DeAL WITh IT!

Lenke til kommentar

"Science fiction is a genre of fiction dealing with the impact of imagined innovations in science or technology, often in a futuristic setting."

 

Utifra det er vell star wars mer sci-fi enn fantasy! Spørsmålet er om du ser på "The Force" som et fantasy element eller ikke. Science fantasy is here to destroy your genre! DeAL WITh IT!

Det er ikke nok med bare en futuristisk setting eller utrolige nye oppfinnelser. En enkel lakmusprøve er å fjerne alle "sci-fi-elementene", i SW sitt tilfelle ting som lyssabler og romskip (the force var helt klart mer magi enn vitenskap, før Lucas gikk bananas og dro inn midichlorians), for så å se om historien fortsatt fungerer. For SW er det null problem; det er i bunn og grunn en veldig typisk eventyrfortelling.

 

Til sammenligning kan man gjøre det samme med Blade Runner og Moon, som begge vil gi absolutt ingen mening uten sine sci-fi-elementer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

DA1 og 2 spillene finansierer utviklingen av Mass Effect 3.

 

Det har noe med at De selger mye mindre av Dragon Age. Mass Effect er rett og slett deres hovedfokus. Bare se på salgstallene.

 

En positiv ut av dette er vel at Dragon Age 3 vil bli utviklet mes de tjener penger på ME3.

Dermed kan spillet bli bra alikavel. DA 2 var bare uheldig. Men det er Ikke dritt fordet.

Lenke til kommentar

Ah, "bredere appell", utviklersnakk for så kjedelig at ingen liker det.

 

Tusen takk for at du ødela spillindustrien med salgstallene dine, Halo, og enda flere takk for de rævva oppfølgerene dine.

Husker da utviklere lagde gode spill som homeworld, alpha centauri, jagged alliance og lignende. Nå er civilization det eneste gjenværende spillet for ikke-dumminger.

Takk!...Kunne ikke vært mer enig. Civilization, Mount & Blade og Total War er stort sett de spillene jeg holder meg til om dagen. Spiller også en del Oblivion, selv om det ikke helt lever opp til sin storebror Morrowind (nivåskalering, bah).

 

Kan ikke fordra at spill skal gjøres så enkle at en hvilken som helst person skal kunne "like" det. Tenkes det for mye på hvordan spillet dksl selge og ikke hvordan spillet i sin essens bør være, har resultatet en tendens til å bli som EA slapp "alle" sine spill en periode: Upersonlig, overfladisk, lett, men ikke spesielt belønnende.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Vi kan alle stole på Wikipedia!

 

"Fantasy is a genre of fiction that uses magic and other supernatural phenomena as a primary element of plot, theme, or setting."

 

Dvs The Force. Om det regnes som magi vil jeg si den er rimelig tam. Det er mer telekinese, telepati og så videre. Siden når er det magi?

 

"Science fiction is a genre of fiction dealing with the impact of imagined innovations in science or technology, often in a futuristic setting."

 

Dealing with the impact of innovated innovations, som for eksempel en Death Star? :p

 

Utifra det er vell star wars mer sci-fi enn fantasy! Spørsmålet er om du ser på "The Force" som et fantasy element eller ikke. Science fantasy is here to destroy your genre! DeAL WITh IT!

 

Enig. Star Wars er sci-fi med noen få fantasy-elementer, akkurat som Warhammer er fantasy selv om det har enkelte sci-fi elementer. Og med det sier vi takk og farvel til denne off-topic diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...