Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg personlig ser ikke verdien i musikken, digitalt kart (det ser du ofte på inngame), etc.

Kjøpte pre alpha å har spillt siden det. Er vel spille du og har tenkt å gjøre sikkert.

 

Ville kjøpt en av dem billigste DDL nøkklene, lastet ned å hivd meg på. Mye gøy å teste. Sikkert en form som passer for deg. Om det er wasteland, dayz, arma-life, domination (min favoritt) escape altis\stratis med flere.

Lenke til kommentar

Bruker nok mer enn en tråd, men ikke så mye. Bruker 3 av mine.

Men det er alt for dårlig ja. Virker ikke som dem har tenkt å gjøre noe med det.

Kanskje dem trodde dem laget til mobil for en stund siden

 

Spillet i seg selv er absolutt ikke dårlig. Hadde dem fått utnytta cpu å gpu hadde det blitt konge.

Det trengst når 27kvadrat kilometer eller hva altis er, er innlastet hele tia.

 

Sikkert ingen som bryr seg i bohemia

Lenke til kommentar

Fytt i katta for et møkkaspill! At dette spillet koster penger i det heletatt er jo skandale :eek:

 

Trodde ikkje det var mulig å lage et "entråd" spill nå i 2013.

Spillet har fire tråder, men hva de forskjellige trådene gjør er så absolutt ikke optimalisert. Sitter selv på 40--50% på to kjerner med 60% på GPU :( (Forøvrig, ingen endring fra Arma 2 på den fronten IIRC)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Altis er 270 kvadratkm, det er enormt.... CPU bruken er ikke optimalt såklart, men å kalle det et møkkaspill er nå en overdrivelse knapt Se og Hør kan matche. Jeg har ikke akkurat noen state of the art PC, (bytta ut all innmat minus strømforsyning for kr 6000 for 2 år siden), men kjører da med settings på high, uten AA \ vsync i full HD oppløsning uten problemer. Det er ikke alt spillet kan by på, men det er bra nok grafikk for meg.

 

Noen opplever nok noe lag ja, men det er pga ræva optimaliserte (brukergenererte) oppdrag. Noen mods gir ytelsesdropp som er helt latterlige, men det er nå mulig å finne andre servere. Spiller selv ofte med egen klan, og selv med meg selv som host har vi da spilt med 16 - 17 spillere samtidig VS en god del AI uten desync, lag eller andre problemer for noen av oss. Ikke minst, det er ufattelig mange timer med god underholdning i spillet, så at det er et møkkaspill Nizzen, den går jeg ikke med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen opplever nok noe lag ja, men det er pga ræva optimaliserte (brukergenererte) oppdrag. Noen mods gir ytelsesdropp som er helt latterlige, men det er nå mulig å finne andre servere. Spiller selv ofte med egen klan, og selv med meg selv som host har vi da spilt med 16 - 17 spillere samtidig VS en god del AI uten desync, lag eller andre problemer for noen av oss. Ikke minst, det er ufattelig mange timer med god underholdning i spillet, så at det er et møkkaspill Nizzen, den går jeg ikke med på.

 

Nei, det er pga. Arma 3 ikke klarer dra nytte av nyere maskinvare.

Selvom hvilket oppdrag som kjøres sikkert spiller en rolle er det server i seg selv og dets FPS som har størst påvirkning på din egen FPS, som i seg selv ikke gir den minste mening og tyder på elendig koding atter en gang fra Arma 3-teamet, mtp at man i de tilfeller fortsatt ser kraftig desync som man skulle trodd var grunnen til at server sin FPS påvirket din FPS. Arma 3 er desverre den mest åpenbare cash-grabben av BI i nyere tid IMO, og at så mange forsvarer spillet er trist. De gjorde en helt ok jobb med kartet, men alt annet har de tatt grove snarveier i og det meste i kjernen er totalt uendret.

 

Dog med det sagt, enig i at møkkaspill er litt feil beskrivelse, selvom jeg har full forståelse for at folk kaller Arma 3 nettopp det.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

 

Nei, det er pga. Arma 3 ikke klarer dra nytte av nyere maskinvare.

 

Så hvorfor går jeg fra 2 fps til 35 -40 med samme server, de samme medspillerne og alt annet helt likt, med unntak av noen mods \ oppdrag? Da sier det seg selv at det er noen mods \ oppdrag (særlig et zombie oppdrag...) som skaper problemer.

 

Men må si at ARMA ikke kommer til sin rett før du spiller med andre.. Og da tenker jeg ikke akkurat på en mer eller mindre tilfeldig online server, men en der man spiller med venner \ klan eller tilsvarende. Et samarbeid i en slik setting er ufattelig artig, og overraskende realistisk til å være et spill, som selvfølgelig ikke kan direkte sammenlignes med virkeligheten. Men forstår godt at dette kan bli for seriøst for en casual gamer, og da er nok ikke ARMA spillet for deg.. Men det er ikke spillets skyld, det er bare det at du er utenfor målgruppen spillet er tiltenkt.

 

Synd å se at du mener det er trist at jeg med flere forsvarer spillet. Mitt spørsmål er hvorfor det plager deg, når det tydeligvis er flere av oss som virkelig liker spillet (selv etter snart 250 timer for min del)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så hvorfor går jeg fra 2 fps til 35 -40 med samme server, de samme medspillerne og alt annet helt likt, med unntak av noen mods \ oppdrag? Da sier det seg selv at det er noen mods \ oppdrag (særlig et zombie oppdrag...) som skaper problemer.

Du leste hva du quotet? I fare for å gjenta meg selv - pga. Arma 3 ikke klarer dra nytte av nyere maskinvare. Gjetter på at oppdraget har en god del flere entiteter, noe motoren ikke takler først og fremst pga. sitt utdaterte tråd-system hvor en til to(tror faktisk kun en benyttes) tråder tar all lasten for disse entitene mens resterende tråder står nærmest ubrukt.

 

 

 

Men må si at ARMA ikke kommer til sin rett før du spiller med andre.. Og da tenker jeg ikke akkurat på en mer eller mindre tilfeldig online server, men en der man spiller med venner \ klan eller tilsvarende. Et samarbeid i en slik setting er ufattelig artig, og overraskende realistisk til å være et spill, som selvfølgelig ikke kan direkte sammenlignes med virkeligheten. Men forstår godt at dette kan bli for seriøst for en casual gamer, og da er nok ikke ARMA spillet for deg.. Men det er ikke spillets skyld, det er bare det at du er utenfor målgruppen spillet er tiltenkt.

Og dette har ikke en dritt å gjøre med hva jeg skrev over. Jeg prater om det tekniske ved Arma 3 og alle snarveiene og half-assed løsningene som utvikler har foretatt i den itterasjonen av Arma, men likevell tar fullt betalt for.

 

 

 

 

Synd å se at du mener det er trist at jeg med flere forsvarer spillet. Mitt spørsmål er hvorfor det plager deg, når det tydeligvis er flere av oss som virkelig liker spillet (selv etter snart 250 timer for min del)?

Det plager meg pga. det setter en åpenbar benchmark for utvikler til å gjøre en tilsvarende half-assed jobb igjen senere, da de ser at brukerbasen ikke reagerer på retexturing og en tilnærmet uendret motor, men likevel tar fult betalt for(Skal dog sies at de har mottat kraftig kritikk på BI-forumet). Forøvrig om du virkelig vil måle penis-størrelse har jeg litt over 300 timer i Arma 3 nå, så der har du den.

 

Jeg liker å spille Arma 3 utelukkende for lagspillet, men at jeg betalte full pris for det er så absolutt ikke forsvarlig og er hva jeg angriper. Hadde spillet vært priset halvparten av hva det var ville du ikke hørt et slikt angrep fra min side, selvom jeg definitivt ville kommentert mangelen på et skikkelig tråd-system i et spill utgitt i 2013 hvor en stor majoritet av spillere sitter på quad-cpu, og latskapen rundt kjøretøy i spillet. Men, da hadde det vært litt mer forsvarlig fra BI sin side, at hva du fikk sto mer i stil med prislappen.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg har bare en 225 timers penis jeg da :tease: men den vokser nok. :rofl:

Det som kan angripes er nok demmers jobb med å utnytte det folk har. Att det ikke virker som noe blir gjordt.

Har vel vert ett faktum dette siden arma 2. Det er og endel av dem som lager servere som kan angripes, for det er stor forskjell på hvor mye du får ut av forskjellige oppsett dem har laget.

 

Gikk å testet med min settings igår i 2560x1440 view distance 3000\3000. Gikk på en high fps stratis wasteland server. Der stillte jeg litt opp igjenn på noen ting. Men der hadde jeg med stock 7970 å 3930K @ 4Ghz, alt fra 120fps+ til så lavt som 70-80fps. Ikke mye cpu bruk der heller. For det meste full bruk av gpu.

 

Så man kan teste litt på stratis å en high fps server. Starte med litt lavere settings å justere opp etter ønske. Desverre må man regne med att det vil gå litt ned i fps etter som tiden går, flere kommer på, og ting blir ødelagt.

 

BI burde kommet med bedre optimalisering i den campaign som skal komme 31oct var det vel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...