Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Okai. Men hva går det ut på? Er det story eller er det mer stort kart med fiender på og overlev?

 

Både og. Du har en singleplayer-del, hvor du har campaign (følger en soldat gjennom en story), og du har enkelt-oppdrag som viser forskjellige aspekter i spillet. Er også sånne konkurranse-baner hvor du skal skyte forskjellige mål langs en hinderløype, på raskest mulig tid.

 

Så har man multiplayer-delen som er "the big thing" vil jeg si. Man har tonnevis med missions man kan laste ned fra Armaholic eller Steam Workshop (også singleplayer-baner). Du kan joine en server og spille med de som er der, eller du kan samle en gjeng med folk og virkelig jobbe sammen for å løse oppdraget. Er en del slike alternative game-modes også (ikke bare military-missions). Disse kan være alt fra deathmatch til capture the island, til Wasteland, til ja mye rart.

 

Først og fremst anbefaler jeg deg å sjekke ut en del gameplay av spillet først. Dette er ikke det vanlige run-and-gun shooter ala CoD og BF. Her trenger du mye tålmodighet!

Deretter, hvis du tror dette er noe for deg, så kjøp det. Er et utrolig stort og rikt spill som kan gi hundre og tusenvis med timer med morro.

Så vil jeg anbefale deg en fast gjeng å spille med. Sikkert mange her på forumet som gjerne blir med noen kvelder. Om man er litt mer dedikert kan man joine en klan. Noen klaner er mer casual, andre er hardcore realisme-styrt. Klanen jeg styrer er mer av det sistnevnte.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det i morgen arma3 kommer ut? Hva innholder spillet osv? Noen snakker i at det ikke er singel player? Er det noen norske servere der ute for norsk teamspeak?

 

Som du sier, så kommer det ingen singelplayer ut i morgen da spillet kommer. Dette vil komme seinere og dem slipper ut multiplayer for denne gangen. Det blir også flere ''mini'' missions som du kan utføre aleine, og det blir flere våpen og kjøretøyer + så kommer et meget stort kart du kan spille på. Kartet som er i betaen er vel rundt 20 Km2, mens det som kommer i fullversonen i morgen har et kart som er rundt 200 km2 ca. som kan spilles på :)

 

Tror det er norske servere der ute, men har nettopp handlet spillet så kan ikke si for sikkert. :)

Lenke til kommentar

 

Som du sier, så kommer det ingen singelplayer ut i morgen da spillet kommer. Dette vil komme seinere og dem slipper ut multiplayer for denne gangen. Det blir også flere ''mini'' missions som du kan utføre aleine, og det blir flere våpen og kjøretøyer + så kommer et meget stort kart du kan spille på. Kartet som er i betaen er vel rundt 20 Km2, mens det som kommer i fullversonen i morgen har et kart som er rundt 200 km2 ca. som kan spilles på :)

 

Tror det er norske servere der ute, men har nettopp handlet spillet så kan ikke si for sikkert. :)

virker sspillet bra?
Lenke til kommentar

Spent å se hvordan spillet blir mottatt. Det eneste som spilles i multiplayer er Wasteland som er litt buggy enda og veldig ubalansert. Co-op lider av dårlig AI. Men det kommer nok noen knallgode mods etterhvert og gamle kart blir vel porta over.

Er ihvertfall vanskelig å finne noe konkret å spille i betaen som det er nå.

Lenke til kommentar

virker sspillet bra?

Jeg syntes spillet er veldig bra nå! Var vanskelig å komme inn i kontrollene og åssen ting fungerer. Men er moro når du kan kotrollene :)

 

Som mange har på pekt før, så er dette ikke Battlefield eller Call of Duty men et mest mulig simulator i krigføring. For dem som ikke har spilt Arma noe før (som meg) så er det litt vanskelig i starten, men har lært meg med å ta det med ro og ikke stresse og løpe rundt som i bf og cod serien.

Lenke til kommentar

Ha tålmodighet når du spiller er kjempeviktig. Rusher du for fort fram, finner du deg selv plutselig uten dekning, og ikke lenge etter er du død. Ha litt mentalitet at du har ett liv. Samt vær en teamplayer. Dekk de hullene som du ser.

 

 

sliter de enda med AI'n?

Hva mener du med sliter? Tenker du på at de har sinnsyk presisjon?

Her er i så fall en løsning:

 

 

If you do difficulty settings from in-game, the AI skill and accuracy are linked. In order to get reasonable AI accuracy, you have to drop them to 20 skill. This also makes them f**king retarded. There is a way to have them have high skill, but lower accuracy for MUCH more immersive gameplay.

You can change your system side AI settings for all missions unless the mission creator has SPECIFICALLY hard-locked their settings for the particular mission(they very rarely do this). Go to:

My Documents>ArmA 3 Other Profiles>Yourprofilename>Yourprofilename.arma3profile. Scroll down until you see 4 sections that looks like this:

class regular{    class Flags    {        Armor=1;        FriendlyTag=1;        EnemyTag=0;        MineTag=1;        HUD=1;        HUDPerm=0;        HUDWp=1;        HUDWpPerm=0;        HUDGroupInfo=0;        AutoSpot=1;        Map=0;        WeaponCursor=0;        AutoGuideAT=0;        ClockIndicator=1;        3rdPersonView=1;        UltraAI=0;        CameraShake=1;        UnlimitedSaves=1;        DeathMessages=0;        NetStats=0;        VonID=1;        ExtendetInfoType=0;    };    skillFriendly=0.80000001;    skillEnemy=0.80000001;    precisionFriendly=0.63999993;    precisionEnemy=0.63999993;

The number you want to change is precisionEnemy=0.63999993;

.63 is 63% accuracy. This is insanely high for ArmA AI. The ideal number for AI accuracy is commonly .2 or 20%. This makes for MUCH more immersive firefights where the AI are still accurate enough to provide a challenge but aren't laser snipers. Change the value for all 4 difficulty levels. I personally keep the skill high, and the accuracy low. I like fighting tactically intelligent enemies, I just don't want them all to snipe me with their 9mm pistols from 500m away.

Keep these in mind:

  1. If you don't see these sections in your .arma3profile, go into game and into the difficulty settings and change ONE value from ANY difficulty setting. It will generate all of the difficulty setting sections in your .arma3profile that you can then edit.

  2. Changing any setting in-game via the difficulty menu will make the AI accuracy revert back to the same level as the AI skill setting, so if you change something in-game, you have to go back to your .arma3profile and change the AI accuracy again.

  3. These are HOST settings. Meaning that the host is the one that has to change their settings to match this. So get whoever is hosting the games to change theirs. This is why you see most of the co-op vs AI servers that are up right now for ArmA 3 with AI that have laser accuracy. Most people, including server hosts, don't know how to properly set the difficulty settings.

Please upvote this ticket on the issue tracker to get the AI skill and accuracy sliders under the game difficulty options in-game separated: http://feedback.arma3.com/view.php?id=11474 Then you can do all the stuff I explained above in game with a simple slider and still have smart AI that are more reasonably accurate.

 

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Ser det kom ut idag. Er oppgradene i det bedre enn "showcase" greiene, hvor jeg ble drept at den samme granaten hver gang jeg kom til ett viss sted? Prøvde 6-7 ganger, funka bare ikke på elite, eller hva som er vanskeligst.

 

Og på toppen av det hele er UI samme i SP og MP. Fjernet masse for med realisme (ammo stats etc), og i MP også.

Lenke til kommentar

Jeg var på dev branchen, og jeg må si, har noe forandret seg i det heletatt med fullversjonen? Er det virkelig bare independent som har fly o.l.? Det er i såfall litt skuffende. Regnet jo med at siden det var så nærme release så ville det ikke være så mye ekstra, men jeg håpet i allefall å se noe nytt. I allefall litt mer enn bare en patch på 600mb eller noe.

 

Liker heller ikke at jeg ikke finner noen sånn Civilian module i modulene. Sånn hvor man kunne bare sette ned en modul så ville sivile bli spawnet rundt om kring, de hadde det jo før men nå finner jeg den pluttselig ikke lenger.

Custom Loadouts greine lurer jeg også på hvor er. Mener å huske det var snakk om å gjøre det mulig å velge loadouts i editoren uten å måtte bruke scripts.

 

Men får vel se det positive i det at nå er det ute, og det betyr at jeg setter av tid til å lage baner uten å trenge å tenke på at alt plutselig kan bli forandret :9

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...