Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott og se at noen jobber med norske mods for ARMA og vil følge med hvordan det går.

Har jobbet med terreng siden Januar i år over Stjørdal, dog for ARMA 2, fortsatt en del igjenn og gjøre dog.
Aner ikke når BI vil gi ut terreng verktøy for ARMA 3, men det kommer vel det og etter hvert så man kan porte terreng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje gamle nyheter for noen, men vil tro andre igjen ikke har fått det med seg.

 

 

http://dev.arma3.com/sitrep-00035

 

Another release now in final testing: the Arma 3 Tools package on Steam. Modders will finally receive the first iteration of this suite, focusing on building add-ons. It makes it easier to prepare their new models for the game (Binarize, Oxygen, CfgConvert, etc.). Included as well are special 'render worlds', which are basically single color backdrops for e.g. chroma key machinima work. A collection of Arma 3 sample models and configuration files provide clues as to creating your own characters, cars, tanks, weapons and buildings. In no way is this a one-time final release. As with the game, we will be updating and iterating the package. Later iterations will go beyond add-on building, providing additional and improved tools and samples. When will all this start? It should drop together with the aforementioned game update! After release, you'll find it in the Steam library's Tools section - ready for a quick install.

 

Lenke til kommentar

Flott og se at noen jobber med norske mods for ARMA og vil følge med hvordan det går.

 

Har jobbet med terreng siden Januar i år over Stjørdal, dog for ARMA 2, fortsatt en del igjenn og gjøre dog.

Aner ikke når BI vil gi ut terreng verktøy for ARMA 3, men det kommer vel det og etter hvert så man kan porte terreng.

 

 

 

Kartet ditt ser veldig lovende ut, PS:det er nå 10m data i DEM format tilgjengelig her!http://data.kartverket.no/download/content/digital-terrengmodell-10-m-utm-33

Jeg holder mest på i Cryengine SDK, men håper nye Visitor 4 blir mer bruker vennlig.

Endret av Doffyduck
Lenke til kommentar

 

Hva er best i så måte?

 

Jeg for min del spiller med klanen Brigaden... Da har enten en av oss lagd et oppdrag, eller vi finner et på workshop \ armaholic og kjører et samarbeid på gjennomføringen. Det er slik Arma er skapt for å spilles i mine øyne. Med mods som Acre, som simulerer militære radiosystemer blir det også særs interessant, og overraskende realistisk på flere måter.

Samarbeidet, gitt at en spiller med en seriøs gjeng, Arma åpner opp for lar en virkelig gjennomføre avanserte scenarioer - på en realistisk måte... og DET er hva som holder meg i spillet. Det blir rett og slett det vi kan kalle seriøs moro, for å stjele en amerikansk arma-spillers uttrykk.

Lenke til kommentar

Arma har jo heldigvis endel varierte spille mods, så da er det mer for alle da. Så er det bare spille det mann liker. Det er jo ett spil, så tar det ikke så seriøst. Men om folk bare driver å tuller å raver rundt uten mening når det er noe som skal gjørest, da må mann jo reagere litt.

 

Har blitt wasteland på stratis i starten, så blei det litt på altis. Etter det har jeg likt domination på altis.

Men nå lurer jeg på å teste den Day-z Breaking Point moden. Litt nysjerrig på den. Virker så det er litt krafting i den å. Eks bygge telt trenger du hammer ett par stål stenger etc. Finner bruksanvisninger for ting.

Lenke til kommentar

 

Jeg for min del spiller med klanen Brigaden... Da har enten en av oss lagd et oppdrag, eller vi finner et på workshop \ armaholic og kjører et samarbeid på gjennomføringen. Det er slik Arma er skapt for å spilles i mine øyne. Med mods som Acre, som simulerer militære radiosystemer blir det også særs interessant, og overraskende realistisk på flere måter.

Samarbeidet, gitt at en spiller med en seriøs gjeng, Arma åpner opp for lar en virkelig gjennomføre avanserte scenarioer - på en realistisk måte... og DET er hva som holder meg i spillet. Det blir rett og slett det vi kan kalle seriøs moro, for å stjele en amerikansk arma-spillers uttrykk.

 

Så du spiller coop i mindre skala? Jeg husker jeg spilte en hel masse stor-skala coop på Arma2, men husker ikke helt hva modden het. Evolution eller noe slikt var vel en? Lurte bare på om det var en lignende til Arma3 som "alle" spilte. Jeg har litt for stor backlog jeg må gjennom før jeg tar fatt på Arma3 for fullt, og har bare spilt et par single missions fra Workshop med helikopter for det meste.

 

Ellers ser det ut til at ikke alle helt har fått taket på hva Arma3 går ut på ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=X-sR4iKVNkg

Lenke til kommentar

Orwandel:

 

Stemmer, vi er gjerne 10 - 18 stk som spiller sammen om et felles oppdrag. Ingen mods som sådan, med unntak av noen for å bedre spillrealismen (ACRE radioer, Shacktactical HUD.... Etterhvert får vi inn norske kjøretøy \ uniformer for å nevne noe).

Oppdragene er gjerne noe en av oss har lagd selv, med formål om å bli bedre på F. eks infanteriferdigheter, samspill mellom luft og bakke enheter osv osv osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott og se at noen jobber med norske mods for ARMA og vil følge med hvordan det går.

 

Har jobbet med terreng siden Januar i år over Stjørdal, dog for ARMA 2, fortsatt en del igjenn og gjøre dog.

Aner ikke når BI vil gi ut terreng verktøy for ARMA 3, men det kommer vel det og etter hvert så man kan porte terreng.

 

 

Nice! ville vært kult å kjøre noe dayz eller ACE&ACRE Operations

Lenke til kommentar

Okey, har sittet litt å prøvde å stille inn grafikk innstillingene da "auto detect" ga meg hele 10-15 FPS når jeg spilte mission som var på Altis så virker som at jeg må oppgradere PC'n min enda en gang :p

 

Har lest litt på nett på ulike forum og optimaliserings tips og med følgende innstillinger

 

Sampling: 100%
Texture: Very High
Objects: Very High
Terrain: Very High
Shadows: Standard
Particle Quality: Very High
Cloud Quality: Standard
PIP: High
HDR Quality: Standard
Dynamic Lights: Very High
PPAA: SMAA High
Dynamic Lights: Ultra
Overall View Distance: 3000
Object Draw Distance: 200
Shadow View Distance: 100
Post-Processing: Bloom/Radial&RotationBlur/Depth Of Field = 0
SSAO: High
FSAA: 4x
ATOC: All Tree+Grass
PPAA: FXAA - Very High
Anisotropic Filtering: very High
får jeg 25-30 FPS på Atlis (single player vel å merke).....burde jeg være fornøyd med det? Evt hva spiller dere på?
Lenke til kommentar

 

Okey, har sittet litt å prøvde å stille inn grafikk innstillingene da "auto detect" ga meg hele 10-15 FPS når jeg spilte mission som var på Altis så virker som at jeg må oppgradere PC'n min enda en gang :p

 

Har lest litt på nett på ulike forum og optimaliserings tips og med følgende innstillinger

 

Sampling: 100%
Texture: Very High
Objects: Very High
Terrain: Very High
Shadows: Standard
Particle Quality: Very High
Cloud Quality: Standard
PIP: High
HDR Quality: Standard
Dynamic Lights: Very High
PPAA: SMAA High
Dynamic Lights: Ultra
Overall View Distance: 3000
Object Draw Distance: 200
Shadow View Distance: 100
Post-Processing: Bloom/Radial&RotationBlur/Depth Of Field = 0
SSAO: High
FSAA: 4x
ATOC: All Tree+Grass
PPAA: FXAA - Very High
Anisotropic Filtering: very High
får jeg 25-30 FPS på Atlis (single player vel å merke).....burde jeg være fornøyd med det? Evt hva spiller dere på?

 

Det synes jeg hørtes lavt ut, men jeg har ikke Arma foran meg her så jeg kan sammenligne.

 

SLI funker visst ikke så bra i Arma3, spiller du med det aktivert eller deaktivert?

Lenke til kommentar

Det synes jeg hørtes lavt ut, men jeg har ikke Arma foran meg her så jeg kan sammenligne.

 

SLI funker visst ikke så bra i Arma3, spiller du med det aktivert eller deaktivert?

 

Prøvde uten SLi og da klarte jeg hele 20-25FPS ifølge fraps så fikk ca 5 FPS med å aktivere SLI.

 

Er det noen innstillinger jeg må slakke enda mer ned på? Altså, greit nok med dem som har en "mid-range" PC som må ofre noen av innstillingene for å spille men trodde ikke jeg hadde en "mid-range" PC og dermed kunne tillatte meg å spille med høyere grafikk.

Lenke til kommentar

Kjører du med vsync på? fra spillet eller driver?

Testet campaign litt nå å la merke til att det gikk i 30fps for det messte. Gikk inn i første scenario mission og sjekka grafikk instillinger. Justerer messte til standard. Kjører FXAA på standard, ikke vitts med mere å smaa gjør det bare mer uklårt. SSOA er av, det hjelper litt.

 

Etter litt justeringer testet jeg med vsync av. I starten av dette oppdraget ligger det på 60fps +/-. Fyrer opp campaign å der får jeg 60 istede for 30. Du kan teste uten vsync om du takkler den tearingen som dette spillet har til tider. Har spillt med vsync på i det sisste på grunn av det, men risikerer mye lavere fps ser det ut som.

 

Kanskje jeg skulle gitt eksakte settings så kunne du sammenlignet. Har dog 2560X1440 jeg da. Er vel og edel ting du kan gjøre på nvidia delen, med settings, profiler sikkert.

Ikke sjekka forum ang det, kjører hd 7970 jeg.

 

Kjører dette i launch options for spillet i steam

-nosplash -skipIntro -maxMem=8192 -cpuCount=6 -exThreads=7 -noBenchmark

 

Ikke sikker på om alt er rett max verdi, tenker på minne å threads greia. Det er bare litt av det jeg har sett i tråder for arma 3

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...