Gå til innhold

Test: Nettlesere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høy ytelse = høyere minnebruk.

 

Det kan være tilfellet ja. Men hele poenget er jo at jeg aldri har påstått at det ikke kan være tilfellet.

 

AtW

Det er visst folk her som tror at høyere minnebruk automatisk er sløsing. Vet ikke om du er en av de som tror dette, så det var ikke nødvendigvis rettet direkte mot deg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det hadde vært tøft om man kunne hatt en løpende status på alle nettlesere, slik at man kan oppdatere den ene som har fått en ny versjon, mens de andre forsatt står på den versjonen som er ute.

 

Jeg brukte en gang i tiden firefox, men byttet straks til opera da jeg observerte den overlegne farten. Og alle de innebygde funksjonene er et stort pluss, kjører fortsatt uten utvidelser. Jeg la merke til at opera sin meny-knapp blir omtalt som mye av det samme som den i firefox. Dette er tull, siden den kom i opera lenge før firefox. Dette er faktisk refrenget i sammeligningen min av funksjoner også, mye av det du installerer addons til i firefox er i opera fra før. Speed Dial er noe av det opera folka jobber mest med, en viktig del av browseren. Ctrl + z åpner lukkede faner, men vent, du har en søppelkasse øverst til høyre, den husker flere lukkede faner enn jeg noen gang trenger.

 

Når det kommer til ytelse, er opera suveren, i hvertfall når du bruker mange faner, bytting av faner går som en lek. Forresten, kan du forsatt ikke se alle faner samtidig i firefox? I opera blir bredden på fanene stadig mindre når du åpner flere, så du ser alltid alle. I tillegg viser opera deg at fanene er ferdig lastet uten å engang holde musa over dem.

 

Og forresten, hvordan kjører man en 30 faners test i chrome når den til vanlig er begrenset til kun 25?

 

Konklusjonen er at opera er rask og du kan endre mange innstillinger, uten addons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

OPERA:

Bare herlig med spesialsøk (egenkonfigurert) http://bildr.no/view/1007204

Å kunne ta med seg bokmerkene, notater, passord, alle innstillinger til eks. Bokmerkelinje fra den ene mappa.

Faneklikke for å bringe fanen til bakgrunn/forgrunn for denne fanen (egenkonfigurert).

Hurtigtaster (Z-tilbake, X-frem (egenkonfigurert)).

Bokmerkelinje (Ikoner) under Meny-linje (egenkonfigurert).

Åpner alle bokmerker i en mappe, også mappe som er dratt over på Bokmerkelinje.

Scroll-zoom som knapp på Adresselinjen (egenkonfigurert).

Ctrl+mousescroll forstørrer/forminsker side.

 

osv.osv.

d.Psee

Endret av DalisPC
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...