Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Hei, har fått meg en sensation XE som jeg forøvrig er kjempefornøyd med med unntak av:

 

Jeg får 2 - 3 ganger om dagen "Begrenset tjeneste", jeg kan sette telefonen i flymodus og tilbake, eller skru den av og på så får jeg signal igjen. Har netcom abbonement med et simkort som er 4mnd gammelt. Hadde samme simkort i en Nokia E6 uten problemer.

 

Noen tips?

Har "vanlig" Sensation men har begynt å få de samme problemene som deg.. har også netcom og mistenker det er simkortet.. Har dog custom sense 3.5 rom og sensation xe radio så kan være det ogxD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har fått meg en sensation XE som jeg forøvrig er kjempefornøyd med med unntak av:

 

Jeg får 2 - 3 ganger om dagen "Begrenset tjeneste", jeg kan sette telefonen i flymodus og tilbake, eller skru den av og på så får jeg signal igjen. Har netcom abbonement med et simkort som er 4mnd gammelt. Hadde samme simkort i en Nokia E6 uten problemer.

 

Noen tips?

Har "vanlig" Sensation men har begynt å få de samme problemene som deg.. har også netcom og mistenker det er simkortet.. Har dog custom sense 3.5 rom og sensation xe radio så kan være det ogxD

 

Ja, lurer på å ta det med netcom, men er jo usikker på om dette problemet ligger hos de. Funka jo finfint på E6'n jeg hadde.

 

Kommer helt random, noen dager går det fint, andre ganger skjer det 3 ganger på en dag..

Lenke til kommentar

Har faktisk også opplevd noe lignende, og jeg kjører fullstendig stock 2.3.4 ROM, Netcom abo. Samme greia også med min samboers DHD (stock 2.3.3, Chess), som faktisk har vært enda verre. Mistenker derfor at det er noe rart med Netcoms nett.

En annen ting som er rart når dette skjer er at det er umulig å endre til f.eks "Bare GSM" under mobilnetverk. Den hopper bare tilbake til "GSM/WCDMA-auto", som pleier å stå på. En tur innom flymodus, eller en reboot fikser problemet, men det er jo irriterende.

Lenke til kommentar

Hei, har fått meg en sensation XE som jeg forøvrig er kjempefornøyd med med unntak av:

 

Jeg får 2 - 3 ganger om dagen "Begrenset tjeneste", jeg kan sette telefonen i flymodus og tilbake, eller skru den av og på så får jeg signal igjen. Har netcom abbonement med et simkort som er 4mnd gammelt. Hadde samme simkort i en Nokia E6 uten problemer.

 

Noen tips?

Har "vanlig" Sensation men har begynt å få de samme problemene som deg.. har også netcom og mistenker det er simkortet.. Har dog custom sense 3.5 rom og sensation xe radio så kan være det ogxD

 

Mitt simkort (chess) ble plutselig for en liten stund siden også tullete. Mistet dekning og var helt ute å gjøre. Ringte kundeservice i dag og skulle få tilsendt nytt uten ekstra kostnad. Men det var da definitivt simkortet, for prøvde det i flere telefoner og i noen av de ville det ikke låse opp overhode.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått et morsomt problem. Jeg bestilte nytt SIM fra Chess siden det jeg hadde var defekt. Fikk det nye, stappet det inn, logget inn på HTC sense og alt var godt. Men nå får jeg ikke dekning! Det pekuliære er at telefonen finner både nettverket til Telenor og Netcom, men jeg må velge Chess (ja, vet de bruker netcoms nett). Prøver jeg å velge enten Tln eller Ntc så får jeg bare feilmelding "SIM-kortet tillater ikke tilkobling til dette nettverket".

 

Hjelp?

 

Edit: Prøvde SIMet i min gamle legend og fikke samme problem. Blir vel å ringe chess kundeservice first thing in the morning!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hei. Dette er første gang jeg skriver i denne tråden.

Fikk min HTC Sensation i dag. Har rootet den og lagt inn recovery v5.0.0.8 for Sensation. Har ikke lagt inn noen ROM enda. Ser at jeg har Android versjon 2.3.3. Har fått en oppdatering på ca 42 MB, regner med at det er for 2.3.4,men den får jeg ikke lagt inn. Er dette fordi jeg har rootet telefonen? Når jeg skal installere oppdateringen slår den av tlf for å begynne, men så kommer det opp en trekant med et utropstegn inni og en android figur nedenfor, den blir aldri ferdig. Er det noen annen måte jeg må oppdatere på ettersom jeg har rootet den?

 

Mvh/Gal

Lenke til kommentar

Hei. Dette er første gang jeg skriver i denne tråden.

Fikk min HTC Sensation i dag. Har rootet den og lagt inn recovery v5.0.0.8 for Sensation. Har ikke lagt inn noen ROM enda. Ser at jeg har Android versjon 2.3.3. Har fått en oppdatering på ca 42 MB, regner med at det er for 2.3.4,men den får jeg ikke lagt inn. Er dette fordi jeg har rootet telefonen? Når jeg skal installere oppdateringen slår den av tlf for å begynne, men så kommer det opp en trekant med et utropstegn inni og en android figur nedenfor, den blir aldri ferdig. Er det noen annen måte jeg må oppdatere på ettersom jeg har rootet den?

 

Mvh/Gal

Du må innstallere custom rom evt stock rootet rom, du får desverre ikke innstallert ota oppdateringer når du er rootet :thumbup:

 

 

@Optimus Prime

Tror ingen vet når HTC Watch kommer desverre.. min ble tydeligvis aktivert når jeg var i nederland og får opp watch butikken på nederlandsk nå..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Har du noen favoritt ROMs du kan anbefale? Har sittet og lest endel på XDA, men klarer ikke å bestemme meg. Har ikke prøvd noen av dem.

er veldig smak og behag, men personlig foretrekker jeg enten energy eller insertcoin.. bruker dog for tiden insertcoin men sitter bare å venter på gjennombrudd i aosp iskremen :)

Lenke til kommentar

Heisann :) har sitti å lest litt i tråden her, sporadisk.. Har ikke gidda å lese alle 50 sider.. :p

 

Men jeg kjøpte min HTC Sensation på torsdag, og er veldig fornøyd med overgangen fra Nokia N8..

 

Men, noen spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på;

 

1. Er det mulig å lage album i galleriet? Evt hvordan?

2. Prøvde å overføre alle gamle sms'er fra Nokia'n til Htc'n men får bare feilmelding... Noen som har tips til hvordan jeg får med meg dette?

3. Når man skal avslutte en app, eller et program.. Er det bare "tilbake" knappen man bruker da? Og da avslutter appen/programmet? Har ikke klart å finne noen "avslutt" knapp.. :S

 

Håper noen kloke hoder her har noen tips til dette.. :)

Storfornøyd med telefonen iallefall :)

Lenke til kommentar

Tilbake er stort sett avlsutt, men noen programmer blir liggende i minnet hvis du gjør det. Ofte er det tryggest å avlsutte et program ved å trykke på menytasten (den mellom hjem og tilbake) og velg exit/avslutt derfra. Har ikke programmet noen avslutt knapp derfra er det mest sansynlig at tilbake gjør nettop det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...