Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

1. Er det mulig å lage album i galleriet? Evt hvordan?

 

Jeg synes det er rart det ikke ser ut til å være støtte for dette i galleriet, men jeg gjorde følgende:

1. La inn en filbehandler. F.eks. Astro file manager.

2. Opprettet nye billed kataloger (der du ønsker).

3. Flyttet bilder til nye billedkataloger.

 

Alle skritt over, er sannynligvis enklest å gjøre med mobilen koplet til pc.

 

Jeg fikk da nye alum opp i galleriet (de nye billedkatalogene jeg laget). Jeg kan nå trykke på menytasten inne i galleriet, og velge om jeg vil skjule, eller vise forskjellige album (kjekt å kunne skjule nakenbildene av dama).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg på min tredje Sensation. Den første hadde jeg inne til rep 2x, før jeg hevet kjøpet. Den andre slo seg av hele tiden, og jeg fikk hevet kjøpet med Elkjøps 30 dagers feilgaranti. Denne 3. telefonen derimot ser foreløbig ut til å fungere smertefritt.

 

Hva var feilen med den første?

 

Er selv ikke spesielt fornøyd med kvaliteten på min Sensation og har hatt den inne på rep en gang.

 

Elendig dekning/samtalekvalitet - noe som sluker batteri...

 

Telefonen var noe bedre når den kom tilbake fra rep men er nå like dårlig igjen - opplever ofte å miste dekning der andre har god dekning eller på steder jeg vet jeg har hatt god dekning tidligere med andre telefoner.

 

Mistenker at det er disse antennene som sitter i dekselet som ikke har en god løsning når det gjelder kotnaktene mellom deksel og telefon. Hadde en HTC Desire HD og der var problemet GPS'en som kun virket hvis jeg presset inn ved blitsen så tror ikke disse kontaktene er speiselt gode.

 

Nå har også skjermen løsnet, skulle bytte minnekort og så da at skjermen var på vei ut i høyre hjørne nede. Det var bare å dytte den inn igjen og det er ikke slik at den faller ut men den er tydelig løsnet fra ramma og telefonen "knirker" altid når jeg bruker skjermen.

Lenke til kommentar

Min tlf tar også stadig skjermbilder, ofte av alt mulig rart jeg er inne på uten at jeg trykker på noe annet enn "hjem" knappen.

 

En annen ting som irriterer meg grenseløst, er knappen øverst. Vet ikke hva jeg skal kalle den. Kanskje stand-by knappen?

Uansett. Det er stadig sånn at jeg må trykke på denne flere ganger (3-4-5 ganger) før telefonen aksepterer det og går i stand-by modus. Jeg tenkte at det kanskje var fordi jeg kom nær skjermen eller noe liknende mens jeg trykket på knappen, og har selvsagt forsøkt å være oppmerksom på å ikke gjøre det. Men likevel må jeg altså trykke flere ganger før den går i stand-by.

Er det flere som har dette problemet? Det er mildt sagt irriterende. Det føles nesten som at knappen har mistet litt følsomhet eller hvordan jeg skal forklare det.

 

 

Herregud det må være noe galt med programvaren her. Det er mange som opplever det samme problemet. Skjermbilder blir tatt ved at man trykker på home-knappen, som om at slepp/wake knappen er trykket inn.

Sliter veldig med å få telefonen min i stand-by. Sjeldent at jeg klarer å sette den i stand-by ved å trykke en gang på stand-by knappen. Det værste tilfellet måtte jeg trykke 16-ganger :S

 

Har også funnet en video på youtube, hvor problemet blir demonstrert. Skulle gjerne ha laget en video selv, for jeg vet om flere måter å trigge problemene nå, etter snart en måned med problemene.

 

youtube:

Lenke til kommentar

Sliter med å komme meg inn på Spotify. Valgte å kjøre hard reset på telefonen pga litt tull med at den resatte seg selv, og begynte å ta skjemdumpinger umotivert.

Når jeg installerte Spotify på nytt fikk jeg opp en advarsel om at det kostet mye datatrafikk å bruke Spotify. Når jeg trykker ok på advarselen kommer den bare på nytt og på nytt. Når jeg forsøker å trykke bakover kommer den også på nytt og på nytt.

Eneste mulighet er å trykke hjem, og avbryte innloggingen.

 

Er det noen som kjenner til dette, og og vet hvordan jeg kan få logget inn?

Lenke til kommentar

Sliter med å komme meg inn på Spotify. Valgte å kjøre hard reset på telefonen pga litt tull med at den resatte seg selv, og begynte å ta skjemdumpinger umotivert.

Når jeg installerte Spotify på nytt fikk jeg opp en advarsel om at det kostet mye datatrafikk å bruke Spotify. Når jeg trykker ok på advarselen kommer den bare på nytt og på nytt. Når jeg forsøker å trykke bakover kommer den også på nytt og på nytt.

Eneste mulighet er å trykke hjem, og avbryte innloggingen.

 

Er det noen som kjenner til dette, og og vet hvordan jeg kan få logget inn?

 

Gå inn på Market og finn frem Spotify. Småbugs fikses jo hele tiden, så det er viktig å alltid laste ned de nyeste versjonene. Anbefaler at du gjør dette med alle programmene dine.

 

Evt... vet ikke om det finnes da, men kanskje du har et abbonement som begrenser nettbruken din? Nå er jeg ikke sikker på om du trenger nettilgang for å logge på selve Spotifyen, for du kan jo spille av sanger offline... Selv pleier jeg å si til folk at om man har en touchmobil uten "fri" bruk av nett, evt veldig høy begrensing, har man valgt et dårlig abbonement! ;)

 

Eller.. Prøv å avinnstallere hele Spotify, og last ned på nytt.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å skrive en sms, og så velge et tidspunkt slik at den sendes automatisk uten at jeg trenger å godkjenne det/etc?

 

Ønsker å skrive inn meldingen nå, velge at den skal sendes på mandag, og sendes til en bestemt kontakt - uten at jeg trenger å gjøre noe utover dette :)

 

En slags auto-sender hvis dere skjønner... Evt, er det noen som kjenner til en app som gjør noe slikt? :)

Lenke til kommentar

Sliter med å komme meg inn på Spotify. Valgte å kjøre hard reset på telefonen pga litt tull med at den resatte seg selv, og begynte å ta skjemdumpinger umotivert.

Når jeg installerte Spotify på nytt fikk jeg opp en advarsel om at det kostet mye datatrafikk å bruke Spotify. Når jeg trykker ok på advarselen kommer den bare på nytt og på nytt. Når jeg forsøker å trykke bakover kommer den også på nytt og på nytt.

Eneste mulighet er å trykke hjem, og avbryte innloggingen.

 

Er det noen som kjenner til dette, og og vet hvordan jeg kan få logget inn?

 

Gå inn på Market og finn frem Spotify. Småbugs fikses jo hele tiden, så det er viktig å alltid laste ned de nyeste versjonene. Anbefaler at du gjør dette med alle programmene dine.

 

Evt... vet ikke om det finnes da, men kanskje du har et abbonement som begrenser nettbruken din? Nå er jeg ikke sikker på om du trenger nettilgang for å logge på selve Spotifyen, for du kan jo spille av sanger offline... Selv pleier jeg å si til folk at om man har en touchmobil uten "fri" bruk av nett, evt veldig høy begrensing, har man valgt et dårlig abbonement! ;)

 

Eller.. Prøv å avinnstallere hele Spotify, og last ned på nytt.

har forsøkt å avinstaleres Spotify, og laste det ned på nytt, flere ganger uten at dette har hjulpet. Abonnementet mitt er gjennom jobben, og har 500 mb i måneden med data trafikk. Dette holder fint for mitt bruk, siden mesteparten av databrukere skjer på wlan. :-( Endret av juni6
Lenke til kommentar

Sliter med å komme meg inn på Spotify. Valgte å kjøre hard reset på telefonen pga litt tull med at den resatte seg selv, og begynte å ta skjemdumpinger umotivert.

Når jeg installerte Spotify på nytt fikk jeg opp en advarsel om at det kostet mye datatrafikk å bruke Spotify. Når jeg trykker ok på advarselen kommer den bare på nytt og på nytt. Når jeg forsøker å trykke bakover kommer den også på nytt og på nytt.

Eneste mulighet er å trykke hjem, og avbryte innloggingen.

 

Er det noen som kjenner til dette, og og vet hvordan jeg kan få logget inn?

 

Gå inn på Market og finn frem Spotify. Småbugs fikses jo hele tiden, så det er viktig å alltid laste ned de nyeste versjonene. Anbefaler at du gjør dette med alle programmene dine.

 

Evt... vet ikke om det finnes da, men kanskje du har et abbonement som begrenser nettbruken din? Nå er jeg ikke sikker på om du trenger nettilgang for å logge på selve Spotifyen, for du kan jo spille av sanger offline... Selv pleier jeg å si til folk at om man har en touchmobil uten "fri" bruk av nett, evt veldig høy begrensing, har man valgt et dårlig abbonement! ;)

 

Eller.. Prøv å avinnstallere hele Spotify, og last ned på nytt.

har forsøkt å avinstaleres Spotify, og laste det ned på nytt, flere ganger uten at dette har hjulpet. Abonnementet mitt er gjennom jobben, og har 500 mb i måneden med data trafikk. Dette holder fint for mitt bruk, siden mesteparten av databrukere skjer på wlan. :-(

Forsøkte en gang til. Kjørte hard reset. Lastet ned Spotify før jeg kjørte systemoppdatering. Vet ikke om det var det som gjorde det, men da gikk det rett inn. :-)

Endret av juni6
Lenke til kommentar

Eg har fått eit problem med skjermen på sensation-en :( natt til tirsdag døde tlfen for strøm, på tirsdagsmorning heiv eg den logisk nok på lading, men fekk berre lada den i 20 min før eg måtte ha den, hadde ca 14% strøm og starta den, da var det heilt sjukt mørkt lys på skjermen, tenkte det var pga. lite batteri, men når eg fekk lada den opp 100% var det ikkje noko forandring, tappa batteriet til den døde igjen og lada den oppigjen, men alikavel like dårlig lys. Har tatt ut batteriet og latt den låge ei stund uten for så å starte den igjen uten hell. Har lysstyrken på fult uten at det har noko invirkning. Skjermen har også dårligare farger, på kvite bilder er den gåaktig og det er "striper" loddrett over skjermen med mørkere felt igjen. Skrur eg ned lysstyrken heilt blir skjermen så og sei uleslig. Nokon som har peiling? Den har aldri vært utsatt for slag, vatn eller noko!

Lenke til kommentar

Da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å sende den på service. Høres ut som hw-feil for meg. Du kan eventuelt prøve om det hjelper å kjøre en factory reset etter at du har tatt backup av det du vil ta vare på. Personlig ville jeg gjort det uansett før jeg sendte telefonen fra meg.

Lenke til kommentar

korleis er den lettaste måten å ta backup av kontakter og bilder? og korleis kjører eg en resett av tlfen? visst eg må sende den inn, kan eg levere den til min lokale mobilbutikk som forhandler HTC eller må eg sende den inn til nettbutikken eg kjøpte den fra? tlfen er jo under 1 år så det er jo garanti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...