Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har huket av på telefonen at han skal brukte dette tastaturet, men Sensation bruker helt vanlig standard tastatur fra HTC.

 

Har du husket å reaktivere swiftkey som input metode? Du må jo både krysse av, og så gå inn på f.eks en sms, longpress på tekstfeltet og velge swiftkey på nytt.

 

 

Takk. Nå fungerer det. Men Smooth calendar får jeg ikke til å fungere, så jeg bruker bare standard HTC widets.

Lenke til kommentar

Gikk over til Sensation fordi jeg var så fornøyd med Desire, men fikk et par nedturer. Apper som legges på minnekortet blir ikke vist på telefonen med tilhørende logo. Det vises bare "handleposen" fra Marked med applikasjonens navn under. Noen ganger opplever jeg også at ikonet til widgets for slike program, selv om de ligger på telefonen, blir grafisk forstyrret på skjermen. Dette skjer ved en pikselering som bare viser en rekke farger. Dette kan være stiper eller felt som dekker området logoen viser.

Har prøvd å omgå problemet med å legge "viktige" program på telefonen og bruke så mye som mulig av det som ligger som widgeter i Sense, men dette blir ofte litt kjedelig og ikke alltid helt det jeg ønsker. Ser på engelske forum at problemet er kjent og har noe med at program fra kortet starter etter Sense. Dette er for dårlig av HTC!

 

Har noen andre kjennskap til dette problemet og eventuelt en løsning?

Lenke til kommentar

Hva angår bruk av internminne til lagring av programmer i stedet for å putte dem på minnekortet, så har jeg med erfaring fra Desire sett at det ikke er så god plass som man i første omgang tror. Riktignok oppgis minnet på Sensation å være dobbelt så stort, men noe er allerede brukt. Program som Kart, Flash Player og Tango er på over 10 MB hver, og flere slike program er inne. Spill kan være over dobbelt så store. Systemoppgradering krever også mye ledig plass for å kunne gjennomføres. Et program som APP2SD sier i fra når det innstalleres et program som kan legges på kortet (alle kan ikke det - foreløpig), så hvorfor ikke gjøre det? Dette er jo HTC være klar over at folk gjør, men sørger ikke for at det blir en god integrasjon. Dårlig!

APP2SD er med blant programmene som er listet opp i HTC Likes og er et utmerket program til å holde oversikt over hvilke program som ligger hvor, og hvor mye som er ledig/brukt plass på området.

Men igjen: Har andre dette problemet? Rådet om å skifte skin funker faktisk, men bare til du slår av telefonen. Når du slår den på igjen ser man at HTC ikke har gjort jobben ferdig.

Lenke til kommentar

Hva angår bruk av internminne til lagring av programmer i stedet for å putte dem på minnekortet, så har jeg med erfaring fra Desire sett at det ikke er så god plass som man i første omgang tror. Riktignok oppgis minnet på Sensation å være dobbelt så stort, men noe er allerede brukt. Program som Kart, Flash Player og Tango er på over 10 MB hver, og flere slike program er inne. Spill kan være over dobbelt så store. Systemoppgradering krever også mye ledig plass for å kunne gjennomføres. Et program som APP2SD sier i fra når det innstalleres et program som kan legges på kortet (alle kan ikke det - foreløpig), så hvorfor ikke gjøre det? Dette er jo HTC være klar over at folk gjør, men sørger ikke for at det blir en god integrasjon. Dårlig!

APP2SD er med blant programmene som er listet opp i HTC Likes og er et utmerket program til å holde oversikt over hvilke program som ligger hvor, og hvor mye som er ledig/brukt plass på området.

Men igjen: Har andre dette problemet? Rådet om å skifte skin funker faktisk, men bare til du slår av telefonen. Når du slår den på igjen ser man at HTC ikke har gjort jobben ferdig.

mener dog å mene at kart og flashplayer og de ligger på systempartisjon og ikke bruker noe av det oppgitte internminnet.. ble litt usikker nå, men mener at det er sånn..

Lenke til kommentar

Hva angår bruk av internminne til lagring av programmer i stedet for å putte dem på minnekortet, så har jeg med erfaring fra Desire sett at det ikke er så god plass som man i første omgang tror. Riktignok oppgis minnet på Sensation å være dobbelt så stort, men noe er allerede brukt.

 

Det er ikke akkurat korrekt. Desire har rundt 130 mb ledig for egne apps, mens Sensation har 1.1 gb for apps. Det er nesten 10 ganger så mye som på Desire.

 

Man må huske at Sensation har 4 gb internminne, der 1.1 gb er for egne apps, ca 0.9 gb er dedikert telefonens programvare samt systemapps. 2 gb er satt av til framtidig bruk... Korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil.

 

Jeg har noe over 120 apps/spill installert, og har fortsatt over 400 mb ledig. Jeg har ikke flyttet noen apps/spill til sd-kortet.

Lenke til kommentar

Flott å lese at plassen som er satt av på telefonen for spill og program er så stor. Var kanskje unødvendig bekymret da jeg kjøpte et ekstra hurtig sd-kort. Fant forresten noe som kan være en forklaring under App Storage på denne linken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1159184

Den grafiske forstyrrelsen av tredjeparts widgets-logoer, synes det imidlertid ikke å være noen god forklaring på: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1169704 Det finnes forøvrig flere bilder av dette fenomen på nettet, for de av dere som ikke har opplevd dette problemet selv.

Lenke til kommentar

Hadde telefonen i nøyaktig 5 dager, begynte å få alt på plass av apps og innstillinger o.l.

Og så skjer det no galt med skjermen. Nå er det en sort flekk under glasset. Når man trykker på skjermen med skjermen skrudd av blir den sorte flekken klemt mot der man trykker, litt som om det er en vanndråpe under skjermen. Med skjermen på er den knall-lys der flekken er, og trykker man på skjermen noen plass blir det misfarginger rundt flekken.

 

Med unntak av et uhell med en dårlig konstruert HTC Touch Diamond og en fylleulykke med en Sony Ericsson P800 for mange år siden er dette første skjermproblemene jeg har hatt med noen touchtelefon i de 8 åra jeg har hatt det. Nå må jeg vente på retur-pose fra Chess og så vente på at den skal fikses og så sendes tilbake, og jeg må gå tilbake til min gamle Motorola Milestone. Ikke den beste starten på helga m.a.o.

 

Ellers, så er det en knallbra telefon, og med de enkle triksa for å ikke knekke batteriet så holder den overraskende lenge selv med en god del spilling og surfing.

 

EDIT: Etter forrige post gikk jeg og la meg, og fire-fem timer senere, når jeg våkna hadde den fiksa seg selv. Den hadde lugget med strømmen av og simkortet ute, og jeg har ingen peiling hva som har foregått. Håper det ikke vender tilbake.

Endret av unimann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...