Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feh:

 

Dioden lyser gult/orange under lading. Skifter til grønn når batteri er fullt enten telefonen er påslått eller avslått.

 

Ser ellers at det er folk som er kritiske til hva jeg skrev. Må da minne på siste avsnitt hvor jeg sier at dette ikke nødvendigvis er oppskriften for alle som sliter med batteri, men at det hjalp hos meg og at jeg derfor valgte å dele min erfaring her. Det er vel litt av hensikten med slike forum som dette, er det ikke?

 

Normalt bruk for min del er push på Mail for exchange, synker gmail, facebook og andre ting manuelt. 6-8 sms/mms i døgnet, 6-8 kortere samtaler, spiller av litt podkast, surfer noen minutter.

 

Det gjenstår jo å se om dette holder seg, jeg skal forsøke å komme tilbake med mere info når jeg får prøvd mere, dvs ladet på normal måte og brukt telefonen. Det som imidlertid er sikkert er at min telefon har endret seg veldig.

Lenke til kommentar

Imorgen får jeg HTC Sensation, men er usikker på dette med batteritiden. Det er jo en vesentlig del av telefonen.

 

Hvor fornøyd er dere med telefonen og da mener jeg det helhetlige bildet?

 

Batteritiden har aldri vært noe problem for min del siden jeg er vant med Android fra HTC fra før (Magic og Legend) som jeg har hatt i snart to år. Android telefoner, som iPhone, må lades OFTE uansett i forhold til enkle nokia telefoner og enklere Android telefoner der skjermene er vesentlig dårligere enn f.eks Sensation og Galaxy S2. Hadde det ikke vært for at jeg har blitt hektet på Angry Birds Rio ville nok batteriet vart i 2-3 dager (som med min gamle Legend) ved min normale bruk som er 20-40 min browsing pr. dag, ca. 10 min samtale og alt fra 10-100 SMS.

 

Uansett, den eneste reelle konkurrenten pr. dags dato til Sensation er Galaxy S2. To av kompisene mine har den og jeg har fortsatt til gode å bli overbevist når det kommer til daglig bruk. Ja, skjermen på SGS2 er overlegen Sensation når det kommer til kontrastforhold og fargegjengivelse og innsynsvinkel. Når det er sagt skal det dog sies at jeg ikke opplever at min Sensation holder noe tilbake for SGS2. Men når det kommer til responsivitet er det så og si det samme. Både i spill og i vanlige apps. Et annet ankepunkt jeg hadde var at det må være mulig å se hva som står på skjermen i sollys og det er ikke noe problem på noen av de to. Faktisk så synes jeg SLCD skjermen på Sensation er bedre enn SGS2 i sollys hvis du ikke holder skjermen rett mot sollysed, men snur deg vekk. Også i direkte sollys på skjermen er det ikke noe problem å se hva som står.

 

Men, det siste og langt fra det minste er at Sense 3.0 ser så uendelig mye bedre ut enn Touchwiz grensesnittet til Samsung. Mens Sense grensesnittet og medfølgende widgets ser meget bra og profesjonelt ut ser Touchwiz ut som en barnehage i forhold. Sense appene er bedre laget, mer intuitive og ser bedre ut. En annen ting er byggekvaliteten. SGS2 føles ut som om du kan knekke hvis du holder litt hardt i den, mens Sensation følger den gode byggekvaliteten HTC er kjent for. Litt mye gummi/plastikk på baksiden, men heldigvis er ca. 1/3 av baksiden i tillegg til hele rammen i aluminium i motsetning til SGS2 som er utelukkende plast.

 

Jeg kjøpte Sensation ene og alene av den grunn at SGS2 ikke var på lager på komplett, men jeg ser nå i ettertid at det var det riktige valget.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Sensation.

Spesielt etter at jeg oppdaterte, merket jeg enorm forbedring på batteritiden.

Nå kan jeg fint ha telefonen i halvannet til to døgn mellom hver lading. Jeg er litt inne på Market, sender en del sms og sitter mye i telefon. I tillegg spiller jeg litt Angry Birds osv.

 

Det eneste som jeg lar meg irritere over enkelte ganger, er at skjermen noen ganger blir treg. Det hender jeg må trykke ekstra hardt og opptil flere ganger for å gjøre en kommando. Har lagt merke til at dette spesielt skjer når batteriet er på vei til å gå tomt, selv om jeg sliter med å se logikken mht akkurat det.

 

Telefonen anbefales absolutt!

Lenke til kommentar

Imorgen får jeg HTC Sensation, men er usikker på dette med batteritiden. Det er jo en vesentlig del av telefonen.

 

Hvor fornøyd er dere med telefonen og da mener jeg det helhetlige bildet?

 

.... Men, det siste og langt fra det minste er at Sense 3.0 ser så uendelig mye bedre ut enn Touchwiz grensesnittet til Samsung. Mens Sense grensesnittet og medfølgende widgets ser meget bra og profesjonelt ut ser Touchwiz ut som en barnehage i forhold. Sense appene er bedre laget, mer intuitive og ser bedre ut. En annen ting er byggekvaliteten. SGS2 føles ut som om du kan knekke hvis du holder litt hardt i den, mens Sensation følger den gode byggekvaliteten HTC er kjent for. Litt mye gummi/plastikk på baksiden, men heldigvis er ca. 1/3 av baksiden i tillegg til hele rammen i aluminium i motsetning til SGS2 som er utelukkende plast.

 

Må bare si meg svært enig med det Feh skriver i sitt innlegg. Jeg har selv hatt en rekke HTC mobiler, både windows og android og byttet nå fra Desire til Sensation.

 

Det er en svært merkbar forskjell på de to telefonene, men ikke så mye i størrelse. Du får imidlertid en mye større skjerm, en skjerm med en fantastisk oppløsning, noe som i seg selv betyr svært mye for meg. En liten nedtur å gå fra AMOLED skjerm på Desire til LCD på Sensation, men sånn til vanlig merker du ikke dette. Forskjellen med litt dårligere innsynsvinkel og noe dårligere sortnivå blir lett oppveid av en krystallklar, stor og lyssterk skjerm.

 

Telefonen ligger svært godt i hånden og er en fryd å bruke, ikke minst på grunn av Sense 3.0 som er helt fantastisk. Både funksjonaliteten til låseskjermen og mulighetene for å fjernstyre/slette telefonen med HTC Sense (hvis du mister den) er av avgjørende betydning. Kikket selv på SGS2, men er glad jeg valgte Sensation. Helt enig med Feh angående byggekvaliteten og menystrukturen til Samsung, HTC ligger flere hestehoder foran. Løp og kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har ett problem med noen av kontaktene mine når jeg skal sende melding til de.

 

enkelte har +1<telefon nr> forran nr sitt, har ikke peiling på hvordan det har blitt slikt.

Har sjekket konktaktene i telefonlista og der står nå alt normalt, så noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar

jeg har ett problem med noen av kontaktene mine når jeg skal sende melding til de.

 

enkelte har +1<telefon nr> forran nr sitt, har ikke peiling på hvordan det har blitt slikt.

Har sjekket konktaktene i telefonlista og der står nå alt normalt, så noen som har en løsning på dette?

 

hehe, akkurat det jeg lurte på. Virker som at det har noe med facebook koblingene til kontakten å gjøre.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt bilholder til sin sensation? Evt hvor?

 

Jeg kjøpte HTC sin originale bilholder på HTC.com. Ser bra ut, fungerer ganske greit, men er litt knotete å skjønne hvordan man skal få den rett vinkelen i bilen. Gikk helt greit når jeg skjønte prinsippet (mulig jeg er litt treig :D ).

 

Har forøvrig også bestilt Evo 3D-batteri fra samme plass for å se om jeg får enda mer glede av denne telefonen :)

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt bilholder til sin sensation? Evt hvor?

 

Jeg kjøpte HTC sin originale bilholder på HTC.com. Ser bra ut, fungerer ganske greit, men er litt knotete å skjønne hvordan man skal få den rett vinkelen i bilen. Gikk helt greit når jeg skjønte prinsippet (mulig jeg er litt treig :D ).

 

Har forøvrig også bestilt Evo 3D-batteri fra samme plass for å se om jeg får enda mer glede av denne telefonen :)

 

Hvor mye større er dette batteriet da? Har forøvrig hatt min i ca 24 timer og jeg er kjempefornøyd. Alt går superrask og Sense 3,0 er smooth:) Savner egentlig ikke min gamle HTC Desire.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt bilholder til sin sensation? Evt hvor?

 

Jeg kjøpte HTC sin originale bilholder på HTC.com. Ser bra ut, fungerer ganske greit, men er litt knotete å skjønne hvordan man skal få den rett vinkelen i bilen. Gikk helt greit når jeg skjønte prinsippet (mulig jeg er litt treig :D ).

 

Har forøvrig også bestilt Evo 3D-batteri fra samme plass for å se om jeg får enda mer glede av denne telefonen :)

 

Nais butikk for HTC tilbehør, alt hva en HTC trenger og en enkel checkout:D

 

Et batteri i bestilling;)

Lenke til kommentar

må jeg laste ned en app for å se hva som bruker strøm og oversikten over hvor lenge telefonen har vært på osv.

Eller er dette et program som ligger på telefonen fra før?

Appmeny - innstillinger - om telefonen - batteri - batteribruk

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt bilholder til sin sensation? Evt hvor?

 

Jeg kjøpte HTC sin originale bilholder på HTC.com. Ser bra ut, fungerer ganske greit, men er litt knotete å skjønne hvordan man skal få den rett vinkelen i bilen. Gikk helt greit når jeg skjønte prinsippet (mulig jeg er litt treig :D ).

 

Har forøvrig også bestilt Evo 3D-batteri fra samme plass for å se om jeg får enda mer glede av denne telefonen :)

 

Nais butikk for HTC tilbehør, alt hva en HTC trenger og en enkel checkout:D

 

Et batteri i bestilling;)

 

Passer EVO 3D Batteriet i Sensation?

Lenke til kommentar

Har nå installert en av mine widets som jeg hadde på min gamle Desire fra HTC, deriblandt SwiftKey X og Smooth Calendar, men etter at de var installert så flyttet jeg dem over på SD kortet og på telefonen så står de over listen på installerte programmer, men får ikke åpnet dem og brukt dem.

 

Kalenderen ligger i listen på programmene, men jeg får den ikke inn på legg til widets listen?

 

Når det gjelder SwiftKey X så fungerte det helt fint inntil jeg flyttet det på SD kortet, og jeg har gått igjennom innstillingene på programmet, men fremdeles fungerer det ikke. Har huket av på telefonen at han skal brukte dette tastaturet, men Sensation bruker helt vanlig standard tastatur fra HTC.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Stor takk.

Lenke til kommentar
Har huket av på telefonen at han skal brukte dette tastaturet, men Sensation bruker helt vanlig standard tastatur fra HTC.

 

Har du husket å reaktivere swiftkey som input metode? Du må jo både krysse av, og så gå inn på f.eks en sms, longpress på tekstfeltet og velge swiftkey på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...