Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Det har vært fleire her som tideligare i tråden har hatt problem med byer med ÆØÅ i seg, har sjøl Førde som gjeldane og har ikkje hatt noko problem, virker som eit rart problem når det ikkje gjelder alle. Husker også det var fleire som hadde problem med plasser i Nordland (sjøl om det ikkje var ÆØÅ i namnet). Så vidt eg husker sa nokon det hjalp å slette vær widget-en og legge den innpå igjen (står lenger bak i tråden) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært fleire her som tideligare i tråden har hatt problem med byer med ÆØÅ i seg, har sjøl Førde som gjeldane og har ikkje hatt noko problem, virker som eit rart problem når det ikkje gjelder alle. Husker også det var fleire som hadde problem med plasser i Nordland (sjøl om det ikkje var ÆØÅ i namnet). Så vidt eg husker sa nokon det hjalp å slette vær widget-en og legge den innpå igjen (står lenger bak i tråden) ;)

 

 

Jeg har Meråker (N-Trønderlag) framme på min HTC S og det er ingen problem med "å" i det hele tatt. :D

Lenke til kommentar

Hiver ut et innlegg før telefonen går tom for strøm. Den er nå på 4%, og da har vært gående i 29:49:37! Strålende fornøyd med det! :D

 

Moderat bruk hele tiden, sjekket mail et par ganger om dagen, litt sms, noe tlf, en del nettsurfing, litt nedlasting, et par timer musikk, litt foto og noe spilling. Trådløst nett og mobilt nettverk står på hele tiden, samme gjør gps-tracking. Alt synker hver 4 time (tror jeg) frem til det er 25% igjen, deretter synker ingenting automatisk, med unntak av aksjer som ikke synker i det hele tatt.

 

*Edit, friendstream bruker jeg btw ikke i det hele tatt.

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Hei HTC folk!

 

Har hatt Sensation en ukes tid nå og er fornøyd med den. Har imidlertid et problem som jeg ikke finner ut av:

 

Når jeg starter vær-appen, dvs klikker på vær-widgeten på startskjærnen, starter programmet men jeg får opp en melding: "Beklager - Weather har stoppet uventet. Fortell HTC om dette problemet. Hvis du vil hjelpe HTC med å forbedre Weather, velger du "Fortell HTC" for å sende en feil til HTC"

 

Har forsøkt å resette telefonen, har lastet ned siste oppdatering, men feilen er der fremdeles.

 

Er det noen her som har noen erfaring med dette? Evt noen gode forslag?

 

Hei,

 

Har akkurat samme problemet.

Prøvde å slette "data/catch" i vær applikasjonen, men ingenting hjelper. Om jeg dog scroller ned med en gang applikasjonen starter, slipper jeg at den krasjer. Kan da scrolle gjennom de andre seks byene som er forhåndsvist, men med en gang jeg kommer til "gjeldene posisjon" igjen(som er Bodø) krasjer den!

Noen som vet? Har det noe med "Ø" eller tidssoner å gjøre kanskje?

 

Hei der.

 

Holder som du til i Bodø til vanlig. Er nå i Saltdal. Får feil på begge posisjonene. Da er det nok noe feil med posisjoner i Nordland eller noe sånt. Om jeg gjør som du, scroller ned til en annen posisjon, feks Tokyo så funker det greit.

 

Ikke noe big real men irriterende :-)

Lenke til kommentar

Batteriet holder ikke en halv dag en gang for min del. Og skruer jeg av flere funksjoner nå, så kan jeg likegodt gå for en billig standard telefon fra Nokia eller noe.

Helt uholdbart! Vurderer seriøst å bytte til noe annet.

Det kan da umulig være at en telefon av denne typen skal ha så j*glir dårlig kapasitet.

Jeg har snakket med en kompis nå, og han sliter med det samme.

Endret av KLB
Lenke til kommentar

Men _hva_ er det som bruker mest batteri når du ser på oversikten over strømforbruk? Hos meg er det utlukkende to ting som virkelig sluker batteri: skjerm (som sannsynligvis inkluderer endel apps), og samtaler. To timer samtale tar f.eks. glatt halve batteriet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg måttet lade den så mange ganger at jeg har mistet oversikten.

Det jeg har sett tidligere er at skjerm tar mye. Til tross for at den er justert ned til under 40%.

Jeg registrerer at "sync" merket til venstre for nettverk symbolet, vises 24/7.

Til tross for at all sync er satt til minimum, og med lange intervaller. I flere tilfeller med manuell sync.

Syns det er fortvilelse siden telefonen ellers er så bra :/

Lenke til kommentar

Høres ut som noe som synkroniserer blir hengende da, men skjønner at det er irriterende. Min all time low på batteri er nok faktisk i dag som jeg har vært dårlig og brukt telefonen MYE til surfing. 9t, 11min på batteri,skjerm på i 5t, 1 min (lysstyrke auto), WiFi på, synk av sense, Facebook, Google inkl gmail, vær, og Exchange, kun gsm og strømsparing aktivert ved 10% batteri. Batteriet var på 3% da jeg satte på lader, og skjerm hadde brukt 98%(!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg måttet lade den så mange ganger at jeg har mistet oversikten.

Det jeg har sett tidligere er at skjerm tar mye. Til tross for at den er justert ned til under 40%.

Jeg registrerer at "sync" merket til venstre for nettverk symbolet, vises 24/7.

Til tross for at all sync er satt til minimum, og med lange intervaller. I flere tilfeller med manuell sync.

Syns det er fortvilelse siden telefonen ellers er så bra :/

der sier du jo faktisk hva som feiler telefonen din.. følg med neste gang henger sync symbolet i mer enn 5-10sek så gå inn på accounts&sync og kanseller syncen.. så vil batteriet ditt sannsynligvis bli vesentlig bedre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å teste hva som henger seg (hvis det er en bestemt konto) ville jeg gjort no som dette:

- slå av all synkronisering,

- starte telefonen på nytt for å bli kvitt ev. prosesser som henger igjen

- starte synkronisering på en konto av gangen i prioritert rekkefølge til problemet oppstår igjen.

 

Den siste kontoen som ble aktivert er sannsynligvis synderen. - Så blir spørsmålet om det er noe man må ha slått på. Tidligere versjoner av HTC-programvaren på andre telefoner har såvidt jeg vet hatt feil knyttet til kalendren og sense-kontoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hepp...

 

Hehehe.... hva i all verden... hvor mange "jeg har nettopp blitt 17 og kjøpt sensation" poster har det dukket opp den siste uken? lol

 

Topic:

 

Etter siste (strengt tatt første) OTA har det blitt en del forbedringer, men har oppdaget en meget irritabel bug!

 

Når jeg er på jobb sliter jeg med å koble til trådløsnettet. Telefonen melder at den mottar IP fra DHCP server, for så å starte samme prosess på nytt, og der er den som oftest "stuck in a loop". Den får ikke IP, og får ikke tilkoblet nettet. På loggen til DHCP serveren står det bare at telefonen spør etter IP, og dette gjenntar seg i det uendelige.

 

Dette er et klassisk "funket fint før oppdateringen" fenomen. Idèer?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hepp...

 

Hehehe.... hva i all verden... hvor mange "jeg har nettopp blitt 17 og kjøpt sensation" poster har det dukket opp den siste uken? lol

 

Topic:

 

Etter siste (strengt tatt første) OTA har det blitt en del forbedringer, men har oppdaget en meget irritabel bug!

 

Når jeg er på jobb sliter jeg med å koble til trådløsnettet. Telefonen melder at den mottar IP fra DHCP server, for så å starte samme prosess på nytt, og der er den som oftest "stuck in a loop". Den får ikke IP, og får ikke tilkoblet nettet. På loggen til DHCP serveren står det bare at telefonen spør etter IP, og dette gjenntar seg i det uendelige.

 

Dette er et klassisk "funket fint før oppdateringen" fenomen. Idèer?

 

 

 

 

 

 

Brodern slett med det samme, men vi oppdaterte firmwaren på routern og da fungerte det fint. Dette var uten oppdateringen, glemte å spørre om han hadde oppdatert telefonen nå. Har fått knotet litt med den nå, og den imponerer meg. Helt klart mange mange skritt foran Desiren min. Men jeg skulle ønske HTC kunne gå litt tilbake til tegnebrettet når det kommer til telefonene deres. Det blir for likt alle andre HTC telefoner. De må rett å slett tørre å eksperimentere litt, ikke bare gå den trygge veien. HWHWHWHW og så design helt til slutt som en ettertanke.

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket batterilevetiden før og etter den nyeste oppdateringen til 1.35.401.1.

 

Når jeg har alt av friendsstream og automatiske synching av varte batteriet veldig lenge,

faktisk så lenge at jeg ikke giddet å vente på at alt skulle bli tomt. Etter 1 dag og 2 timer var

batteri status på 80%.

 

Før oppgradering:

Automatisk synch og HTC Hub: 15% igjen etter 12 timer, og konket ut etter 16 timer.

Automatisk synch og ingen HTC HUB: 38% etter 16 timer.

 

Oppgraderingen til 1.35.401.1.

 

Automatisk synch og HTC Hub: 10% igjen etter 20 timer.

Automatisk synch og ingen HTC Hub: 10% igjen etter 18 timer (har hatt noen tlf samtaler her men de varte ikke mange minuttene).

 

 

Så, alt i alt, så virker denne oppgraderingen ikke så bra for min del.

Men dere andre, hvor lenge varer batteriet med alt av synch og HTC HUB påskrudd? Vesentlig bedre enn min?

 

Har kjøpt den på Elkjøp, muligens jeg må reklamere evt bruke 30 dagers åpent kjøp her?

 

 

PS. jeg bruker ikke fiendsstream/facebook/twitter så dette har aldri vært påskrudd.

Lenke til kommentar

Design er vel smak og behag, selv foretrekker jeg Htc sin design fremfor f.eks Samsung? Eller iphone for den saks skyld...

Absolutt! Men når HTC har kapasitet til å gi ut 30-40 telefoner i året(eller noe slikt) så hadde det vært morsomt om de gjorde dem litt mer forskjellig og kanskje andre materialer?

Lenke til kommentar

Design er vel smak og behag, selv foretrekker jeg Htc sin design fremfor f.eks Samsung? Eller iphone for den saks skyld...

Absolutt! Men når HTC har kapasitet til å gi ut 30-40 telefoner i året(eller noe slikt) så hadde det vært morsomt om de gjorde dem litt mer forskjellig og kanskje andre materialer?

Nå er det ikke bare bare å lage 30-40 mobiler som ser helt forskjellige ut heller.

 

Men er enig i at andre materialer hadde vært kjekt. Fordi det er alltid noen som vil ha mere lettere mobiler, så da er jo plastikk f.eks et alternativ da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Leste gjennom siste siden her nettopp, og ser en del som har problemer med batteriet. Jeg er på utkikk etter ny mobil, og jeg lurer på om Sensation er det jeg skal gå for. Burde jeg kjøpe Sensation? Den har tross alt bra specs. Dual-core .... osv :roll:

 

Eneste dårlige jeg har lest/hørt til nå er batteriet og minne. Men hva syns dere?

Lenke til kommentar

Leste gjennom siste siden her nettopp, og ser en del som har problemer med batteriet. Jeg er på utkikk etter ny mobil, og jeg lurer på om Sensation er det jeg skal gå for. Burde jeg kjøpe Sensation? Den har tross alt bra specs. Dual-core .... osv :roll:

 

Eneste dårlige jeg har lest/hørt til nå er batteriet og minne. Men hva syns dere?

 

Den er helt klart å anbefale!

Dette med batteriet varierer jo litt fra post til post som du selv ser, jeg skrev feks lenger opp på denne siden at mitt batteri hadde vart i nesten 30 timer, med normal bruk. Spørs vel litt på telefon du sammenligner sensation med, men uansett hvem det skulle være, så har det egentlig ikke noe å si, telefonen er nemlig helt fantastisk :D

 

Så spørs det også fra person til person hva slags apps etc som står på/synker, og hvor mye du selv bruker telefonen. Men kan jo si at batteriet iallefall ikke er dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...