Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Hmmm... Mandags vare er vel heller tvilsomt, for alt flyter sømløst, og telefonens funksjonalitet er uovertruffen, men dessverre har den ikke kraft nok til å følge med på ordinært bruk uten å lades underveis.

Om det var en mandagsavare i utgangspunktet så skulle jo dette være rettet ved bytte av programvare?! :ph34r:

 

@elf_man....

forstår jeg deg riktig at du kjører skjermen kontinuerlig på 85%

Og at nettverk står på kontinuerlig (telefonen toggler dette selv).

Samt at du ikke har disablet Friendstream, HTC sync/Hub?

Og at du fremdeles har nok til 1,5 døgn med normalt bruk?!

 

(Hva er normalt bruk for deg (ca?)?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner nesten med det, men spør likevel :p :

Er du innom oppgavebehandling nå og da? Kan jo være noe som suger en del strøm uten at du vet det, så sjekk der (og velg drep alle). Hvis noen da kommer automatisk opp igjen så har du sannsynligvis skrudd på en eller annen innstilling som du kanskje burde skru av.

 

Been there done that.... :ph34r:;)

Lenke til kommentar

@elf_man....

forstår jeg deg riktig at du kjører skjermen kontinuerlig på 85%

Og at nettverk står på kontinuerlig (telefonen toggler dette selv).

Samt at du ikke har disablet Friendstream, HTC sync/Hub?

Og at du fremdeles har nok til 1,5 døgn med normalt bruk?!

 

(Hva er normalt bruk for deg (ca?)?)

 

Har alt på bortsett fra Friendstream og HTC sync; disse er fortsatt syndere.

 

Under forrige periode var skjermen på i ca fem timer, hadde utført rundt 30 min med samtale, 10 meldinger, 20 min surfing, 20 min lesing av epost, litt spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@KLB har du lastet ned watchdog?? Har lagt merke til at smsappet ligger og plutselig drar 50-70% CPU, da er det ikke rart du sliter med batteri.. har faktisk slitet mer med batteri etter jeg oppdaterte til 1.35, vurderer å ta en factory reset og reflash.. (klarer meg dog en dag fra 04.00-22.00 selv med en del mer bruk enn elf_man selv med friendstream og alt på full sync og autobrightness..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ikke lastet ned noe overhodet.

Tenkte å la den gå noen lade sykluser, og i mer eler mindre "standard" utgave før jeg prøvde meg på noe annet.

 

Så du mener Watchdog kan lastes ned for å avsløre synderen?

 

Hvilket sms app tenker du på?

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ikke lastet ned noe overhodet.

Tenkte å la den gå noen lade sykluser, og i mer eler mindre "standard" utgave før jeg prøvde meg på noe annet.

 

Så du mener Watchdog kan lastes ned for å avsløre synderen?

 

Hvilket sms app tenker du på?

Ja watchdog overvåker alle prossesser på telefonen og gir deg beskjed hvis det overstiger ett visst %(jeg har den som oftest på moderat).. den innebygde smsappen som er standard har gått litt rogue på meg til tider, hold også ett øye med syncen da jeg ser den av og til syncer veeldig lenge, det suger også veldig strøm har jeg lagt merke til..

Lenke til kommentar

Har nå hatt på telefonen i 12 timer. Brukt den mye i dag, blant annet vr/overlay for restaurant (mere for testing enn for faktisk behov), kino-app intensivt (bladd gjennom mange forskjellige filmer på forskjellige kinor, sett på plasser osv..), en god del meldinger og telefon-samtaler, pluss knipset noen bilder og filmet litt. Sitter nå på 60% batteri.

 

Igjen, jeg kan ikke si meg annet enn fornøyd. Vet ikke om jeg har vært heldig, eller dere som fortsatt sliter med batteri er uheldige :/

Endret av elf_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes fremdeles batteriet suger. Ingen forbedring over hodet!

Dere andre...... Har dere disablet alt, og justert ned skjermen.til 0?

Synes ærlig talt at en telefon av denne typen bør ha juice til grunnleggende bruk + +

Det har den ikke.

Helt uholdbart imo.

Vurderer å selge, og kjøpe noe som dekker mine behov bedre.

Tydeligvis ikke beregnet på proff markedet :/ (frustrert).

 

Jeg kan si hva jeg har på siste lading nå:

 

Har på Wifi hele tiden.

Har lysstyrken på ca 60%.

Syncer vær, facebook, facebook for HTC, mail og google. Mail hver time, facebook hver 4 time og vær hver 3 time.

 

Har nå hatt skjermen på i 40 minutter (og noen sekunder), ringt i 14 minutter, samt sendt ca 10 meldinger.

Har hatt GPS på i ca 5 minutter, da jeg aktiverte Aura (navigasjonsprogram). Har også tatt noen bilder, og surfet i noen minutter med den medfølgende nettleseren (da på mobilt nettverk, da jeg ikke hadde wifi tilgjengelig, men wifi var fortsatt på, da jeg ikke gidder å slå av og på).

 

Har nå 61% igjen av batteriet, etter 1 dag, 5 timer og 51 minutter siden siste lading til 100%.

 

 

Det må også sies at det er veldig dårlig dekning hjemme. Såpass dårlig at om jeg snur meg feil vei med hodet når jeg snakker i telefonen, så brytes ofte samtalen. Når jeg er på jobb, så er det litt bedre dekning der, men mesteparten av dagen, så er telefonen (og jeg) hjemme.

 

Vet ikke om det hjelper deg, men du burde i alle fall ha noe å sammenlikne med. Jeg synes batteriet er ok til å være en slik telefon, men i det hele tatt, så er batterikapasitet på slike telefoner allt for dårlig, noe man ser når man ser på slike forum. Alltid en masse styr om batteriet, og det burde strengt tatt ikke være nødvendig.

 

Om HTC (eller andre) hadde kommet med en tilsvarende telefon som Sensation, men da gjerne litt mer klumpete for å få plass til et dobbelt så kraftig batteri, så hadde jeg kjøpt den på flekken.

 

Det er litt skuffende å se at det ikke er flere mAh i batteriene nå, enn da jeg hadde SE P900 for mange mange år siden.

Lenke til kommentar

Jeg har nå slettet en god del krangling og litt off-topic fra denne tråden. Slikt skal ikke forekomme på forumet. Det er trist når nyttig (i dette tilfelle ikke særlig mye) informasjon går tapt fordi man er opptatt av å krangle og/eller være spydig. Om noen ønsker å omformulere postene sine slik at de blir saklige, ta kontakt på PM og kopi av postene kan sendes. Videre slik oppførsel fra de innvolverte vil ikke tolereres, og strengere reaksjoner vil bli tatt i bruk.


Etter en mer nøye rydding av tråden er det en del av brukerne her inne som henger i en tynn tråd. Det skal ikke særlig mye krangling, off-topic og personangrep til fra enkelte før en liten ferie innvilges. Dere er herved advart!


Jeg er nå endelig ferdig med mastergraden min, og har dermed endelig mer tid til overs til forumet. Derfor vil det bli kampanjer mot kranling, off-topic og personangrep her på mobilforumet. Dette er en uting som må ryddes opp i.

Når dere kommer over slikt skal dere ikke krangle selv, be vedkommende å ryke og reise, eller komme med annet off-topic. Da bryter dere selv retningslinjene og vil oppleve reaksjon på lik linje med dem dere irriterer dere over. Bruk Rapportér-knappen, eller send meg en PM, så unngår dere å havne i trøbbel.
Endret av cyclo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå får jeg oppdateringen direkte fra HTC på mobilen.

 

Trykk "sjekk etter oppdatering" (eller noe slikt på mobilen), så er det bare å oppdatere bugfixen fra HTC.

 

Jeg avventer litt selv.

 

Skal kjøre noen batteri tester på gammel software vs ny.

 

Har samme problem som mange andre her, nemlig at batteriet er nede i 40% etter noen timer og tomt før kvelden er over.

Lenke til kommentar

Nå får jeg oppdateringen direkte fra HTC på mobilen.

 

Trykk "sjekk etter oppdatering" (eller noe slikt på mobilen), så er det bare å oppdatere bugfixen fra HTC.

 

Jeg avventer litt selv.

 

Skal kjøre noen batteri tester på gammel software vs ny.

 

Har samme problem som mange andre her, nemlig at batteriet er nede i 40% etter noen timer og tomt før kvelden er over.

 

Er i såfal samme oppdatering vi allerede har testet her i tråden; jeg fikk beskjed om at jeg allerede har siste programvare. Og den er funnet fungerende for rimelig mange brukere ;) Har fortsatt ikke ladet telefonen min siden sist, og den er nå på 26 timer oppetid, 40% batteri igjen.

Lenke til kommentar

føler batteriet klarer seg lengre etter oppdateringen ja :-)

Ikke i mitt tilfelle!

 

post-223596-0-68690300-1310063594_thumb.jpg

 

Fikk problemer med at synkronisering hengte seg opp, med påfølgende strømtap.

Etterhvert som jeg ble klar over problemet fikk jeg avbrutt all sync, etter det viste telefonen "ikke aktiv" i batterigrafen når den ikke var aktiv, men batterinivået fortsatte og rase nedover, I morges var det tomt.

Løsningen ble å synkronisere "htc sense" manuelt.. telefonen ser ut til og fungere normalt foreløbig.

 

Normalt sett vil batteriet ligge på 75-80% da den gikk tom, (skjerm på 1,27t)

Lenke til kommentar

Får ein slik "Systemvareoppdateringen er klar" under "varsler" på Sensation. Er dette den oppdateringen flere av dere har instalert fra før som har hjelpt på batteriet? (berre at denne logisk nok er fra HTC offesielt)

ja er samme som vi har.. bare dette er OTA, vi flashet med den like offisielle men dog lekkede RUU´en..

Lenke til kommentar

Hmm, 13t 54m 12s på batteri med ALT på(Wi-Fi friendstream osv.) og alt så har eg 61% igjen på batteriet, ikkje brukt den så heftig mye, 50 SMS, 3-4 samtaler, litt mailsjekking, 10 min surfing ca. Bruker ca 9% når den ligger med skjermen av, det som drar strøm er skjermen, med 61%.

Endret av Intel94
Lenke til kommentar

Hei HTC folk!

 

Har hatt Sensation en ukes tid nå og er fornøyd med den. Har imidlertid et problem som jeg ikke finner ut av:

 

Når jeg starter vær-appen, dvs klikker på vær-widgeten på startskjærnen, starter programmet men jeg får opp en melding: "Beklager - Weather har stoppet uventet. Fortell HTC om dette problemet. Hvis du vil hjelpe HTC med å forbedre Weather, velger du "Fortell HTC" for å sende en feil til HTC"

 

Har forsøkt å resette telefonen, har lastet ned siste oppdatering, men feilen er der fremdeles.

 

Er det noen her som har noen erfaring med dette? Evt noen gode forslag?

Lenke til kommentar

Er det noe man kan gjøre for å få skjermen mer responsiv?

Føler at den de siste par dagene har blitt tregere, og at jeg må trykke hardere for å få ikonene til å reagere.

Har ikke installert noe eller andre ting den siste tiden. Det eneste jeg gjorde var å laste ned den siste oppdateringen for over en uke siden, noe som har gitt meg merkbart bedre batteritid. I tillegg føltes telefonene "smoothere" i bruk.

Lenke til kommentar

Hei HTC folk!

 

Har hatt Sensation en ukes tid nå og er fornøyd med den. Har imidlertid et problem som jeg ikke finner ut av:

 

Når jeg starter vær-appen, dvs klikker på vær-widgeten på startskjærnen, starter programmet men jeg får opp en melding: "Beklager - Weather har stoppet uventet. Fortell HTC om dette problemet. Hvis du vil hjelpe HTC med å forbedre Weather, velger du "Fortell HTC" for å sende en feil til HTC"

 

Har forsøkt å resette telefonen, har lastet ned siste oppdatering, men feilen er der fremdeles.

 

Er det noen her som har noen erfaring med dette? Evt noen gode forslag?

 

Hei,

 

Har akkurat samme problemet.

Prøvde å slette "data/catch" i vær applikasjonen, men ingenting hjelper. Om jeg dog scroller ned med en gang applikasjonen starter, slipper jeg at den krasjer. Kan da scrolle gjennom de andre seks byene som er forhåndsvist, men med en gang jeg kommer til "gjeldene posisjon" igjen(som er Bodø) krasjer den!

Noen som vet? Har det noe med "Ø" eller tidssoner å gjøre kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...