Gå til innhold

Nå skal fildelere jaktes i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ G - Det går fint å nappe ut ethernet-kabelen for å skippe dette, måtte faktisk gjøre det for å få Robin Hood til å spille uten hakking (merkelig bug på PS3). Men det styrker jo bare poenget når en må løpe bort for å nappe ut en kabel for å slippe unna reklame på ett produkt som i bunn og grunn er ganske dyrt (200,- i butikk for ny bluray) :/

Lenke til kommentar

Det som er ekstra tragisk er jo at det eneste bransjen egentlig trenger å gjøre for å tjene penger er å sette opp en paypal konto hvor folk kan betale inn noen kroner hver gang de laster ned noe fra ett fildelingsnettverk. Verre er det ikke.

 

Bare la oss sende de $5 for en film og $20 for en sesong av en tv-serie med tittelen på filmen/serien som tekst til betalingen som bevis for fremtiden. På denne måten kunne man utnyttet dagens systemer til de selv fikk fingern ut av ræva og lansert en skikkelig tjeneste selv.

En mulig løsning det der.

 

Folk får jo så frihet til å betale for akkurat det de selv liker best av materialet som lastes ned. Men, ikke glem å henge på en løsning hvor den som betaler/donerer har anledning til å si hvilken film/serie han/hun betalte for med donasjonen sin.

 

På den måten ville det kanskje økt potensialet for at det kommer kvalitet eller noe folk faktisk liker å se på rullende ut fra filmbransjen for all fremtid. :thumbup:

flattr?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk Torrent til nedlastning...?

Usenet er jo mye sikrere og har et bedre utvalg.

 

Usenet mot Torrent: For de som ikke vet hva jeg snakker om...

 

Mye sikrere? Sikkerheten består i at få bruker det, og dermed at det får liten oppmerksomhet.

 

AtW

Jepp, fungerte veldig fint for ma Bell i sin tid. Ikke-oppførte telefonnummer med modem kobla rett til terminalen på telefon-sentralen, uten passord eller lignende. Ring inn og vips så kunne en sette opp konferanser og annet uten å betale en cent. Wardialing ftw.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk Torrent til nedlastning...?

Usenet er jo mye sikrere og har et bedre utvalg.

 

Usenet mot Torrent: For de som ikke vet hva jeg snakker om...

 

Mye sikrere? Sikkerheten består i at få bruker det, og dermed at det får liten oppmerksomhet.

 

AtW

 

Leste du i det hele tatt linken jeg viste til? Din kommentar er jo bare svada. Jeg må vist forklare deg hvorofor det er sikrere, fordi du ikke har giddi å trykke deg inn å faktisk informere deg selv før du kommenterer.

 

Med Usenet henter du data fra servere som er kryptert med SSL. Kontra Torrent, der alle deler med alle. Hele poenget med Torrents er at alle skal dele med alle. Når du bruker laster ned torrents, er IP adressen din på ett eller annet tidspunkt utsatt, fordi den må vite hvor den skal sende trafikken. For å sende filer via IP må du vite de to IP adressen snakker om. Teknologien som Torrent baserer seg på er jo at alle skal dele med alle; Det er bare å sette opp en logger og fange alle de aktive IPene som laser ned en fil via Torrent. Så sitter du igjen med en liste over alle IP adressene som har lastet ned filen. Med Usenet communiserer du bare med en server som krypterer infoen den sender til deg, slik at det er umulig å finne ut hva du laster ned.

 

Hvorfor bruker folk Torrent til nedlastning...?

Usenet er jo mye sikrere og har et bedre utvalg.

 

Finn siste episode av London Hearts på Usenet, så skal gjerne skifte.

 

Ikke det nei...

 

Ikke det nei? Så du har allerede bekreftet at jeg ikke kommer til å finne det, før jeg har søkt? London Hearts er et Japansk live show som blir kalt hva på Japansk?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk Torrent til nedlastning...?

Usenet er jo mye sikrere og har et bedre utvalg.

 

Usenet mot Torrent: For de som ikke vet hva jeg snakker om...

 

Mye sikrere? Sikkerheten består i at få bruker det, og dermed at det får liten oppmerksomhet.

 

AtW

 

Leste du i det hele tatt linken jeg viste til? Din kommentar er jo bare svada. Jeg må vist forklare deg hvorofor det er sikrere, fordi du ikke har giddi å trykke deg inn å faktisk informere deg selv før du kommenterer.

 

Med Usenet henter du data fra servere som er kryptert med SSL. Kontra Torrent, der alle deler med alle. Hele poenget med Torrents er at alle skal dele med alle. Når du bruker laster ned torrents, er IP adressen din på ett eller annet tidspunkt utsatt, fordi den må vite hvor den skal sende trafikken. For å sende filer via IP må du vite de to IP adressen snakker om. Teknologien som Torrent baserer seg på er jo at alle skal dele med alle; Det er bare å sette opp en logger og fange alle de aktive IPene som laser ned en fil via Torrent. Så sitter du igjen med en liste over alle IP adressene som har lastet ned filen. Med Usenet communiserer du bare med en server som krypterer infoen den sender til deg, slik at det er umulig å finne ut hva du laster ned.

 

 

Kryptering er relativt irrelevant for sikkerheten, fordi man ikke sniffer trafikk for å ta fildelere. Essensen er at det baserer seg på noen få sentrale servere, som logger trafikk. Det er bare å ta disse serverene, så har kan man ta alle som kjøper tjenester fra de. JEg skal vedde en del på at om torrents hadde vært en obskur greie fåtallet bruker, og news dominerende på andre fronter, hadde det vært mye mer trøbbel rundt sistnevnte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke det nei? Så du har allerede bekreftet at jeg ikke kommer til å finne det, før jeg har søkt? London Hearts er et Japansk live show som blir kalt hva på Japansk?

 

Du kan prøve med ロンドンハーツ, men vet ikke om det hjelper. Jeg har hatt seriøse problemer med å finne nye episoder på noe annet enn BT.

Lenke til kommentar

Det som er ekstra tragisk er jo at det eneste bransjen egentlig trenger å gjøre for å tjene penger er å sette opp en paypal konto hvor folk kan betale inn noen kroner hver gang de laster ned noe fra ett fildelingsnettverk. Verre er det ikke.

 

Bare la oss sende de $5 for en film og $20 for en sesong av en tv-serie med tittelen på filmen/serien som tekst til betalingen som bevis for fremtiden. På denne måten kunne man utnyttet dagens systemer til de selv fikk fingern ut av ræva og lansert en skikkelig tjeneste selv.

En mulig løsning det der.

 

Folk får jo så frihet til å betale for akkurat det de selv liker best av materialet som lastes ned. Men, ikke glem å henge på en løsning hvor den som betaler/donerer har anledning til å si hvilken film/serie han/hun betalte for med donasjonen sin.

 

På den måten ville det kanskje økt potensialet for at det kommer kvalitet eller noe folk faktisk liker å se på rullende ut fra filmbransjen for all fremtid. :thumbup:

flattr?

Flattr

Den tjenesten var ny for meg. Da lærte jeg noe nytt i dag også. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk Torrent til nedlastning...?

Usenet er jo mye sikrere og har et bedre utvalg.

 

Usenet mot Torrent: For de som ikke vet hva jeg snakker om...

Usenet har man brukt til binaries lenge før torrents så jeg tror nok de fleste vet hva du snakker om. Men det virker som du ikke har helt oversikt over det opplagte.

 

Med Usenet henter du data fra servere som er kryptert med SSL. Kontra Torrent, der alle deler med alle. Hele poenget med Torrents er at alle skal dele med alle. Når du bruker laster ned torrents, er IP adressen din på ett eller annet tidspunkt utsatt, fordi den må vite hvor den skal sende trafikken. For å sende filer via IP må du vite de to IP adressen snakker om. Teknologien som Torrent baserer seg på er jo at alle skal dele med alle; Det er bare å sette opp en logger og fange alle de aktive IPene som laser ned en fil via Torrent. Så sitter du igjen med en liste over alle IP adressene som har lastet ned filen. Med Usenet communiserer du bare med en server som krypterer infoen den sender til deg, slik at det er umulig å finne ut hva du laster ned.
Her var det mye som ikke var helt på greip. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men...

 

Hva skal man med alternative modeller for ulovlig fildeling?

 

Rettighetshaverne er vel bare tjent med at folk bryter loven, når erstatningssummene har et forhold på 500000:1 i forhold til tapssummen og tilgangen på jurister er så sterk at den "lille mann i gata" ikke har sjans til å vinne uansett, må det jo bare være gull verdt at folk deler ulovlig. Det rettighetshaverne her vinner på, er jo at man privatiserer politi og domstolsvesen ved å dele ut rett til å sjekke ip-adresser ikke til en objektiv lov-instans men til en interesse-organisasjon og kjøre sivile erstatningssaker med spesialister på å vinne slike.

 

Et privat park-selskap som del-finansieres av bøter de henter inn fra bilister går vel neppe hjem og gliser om folk en dag bare har parkert lovlig og tenker "strålende, folkens, 0 kroner i kassa".

Lenke til kommentar

At det er håpløst for de å gå etter fildelere er jo godt dokumentert, og om MPAA/RIAA hadde vert aksjeselskap som jeg hadde hatt eierandeler i så hadde jeg nok skreket høyt om deres forbruk kontra inntekter. Har vel brukt flere millioner dollar og bare klart å kreve inn noen titalls tusen.

Lenke til kommentar

Hvor sikker er man egentlig hvis man fildeler med feks IPREDATOR? Hva er forskjellen på strongVPN og IPREDATOR?

 

Og hvis anit-piratene nå skal få lov til å kartlegge ip-adresser vil ikke peerblock hjelpe mot det?

 

Veldig noob, jeg vet :ohmy:

 

Ipredator er vel en VPN-tjeneste, isåfall ganske sikker, peerblock er neppe effektivt på noen som helst slags måte.

 

AtW

 

 

Ipredator påstår at all trafikk mellom ISP og meg er kryptert, og at ISP dermed ikke kan se om jeg fildeler eller leser epost. Er det riktig?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...