Gå til innhold

Android størst hos NetCom


Anbefalte innlegg

iPhone kan vel ikke kjøpes uten abbonement? Da kan jeg se hvordan den er på topp i og med at de andre telefonen kan du bare ta en tur til f.eks elkjøp og plukke opp, for så å sette inn hvilketsomhelst sim-kort. :] Men er fortsatt ikke en overraskende seier for android

 

Velkommen til juni 2010.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' timestamp='1304688995' post='17717133']

Rart at det ikke har skjedd før...

 

Det er to iPhone modeller.

 

Det er flere titalls Android modeller tilgjengelig.

 

For ikke å snakke om at Android-modellene appellerer til mange flere brukere, siden prisen på mange av modellene er mye lavere en noen iPhone.

 

Godt poeng!

Samme er det med Symbian vs Android også... Symbian^3 har vell 3 modeller tilgjengelig pr. idag (N8, C7, E7). Tar man det i betraktning er egentlig 11% ikke dårlig.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det sinnsyke utvalget med Android-telefoner syntes jeg gir følelsen av at de er 'white goods' - det kommer en ny latest and greatest telefon som er 'BEST!1' annenhver uke. Helt umulig å holde oversikt for forbrukere.

 

Det er bevis på at om fabrikantene har kontroll på både hardware og software på telefonen gir det en bedre opplevelse for forbrukeren. Selv Google har nå skjønt det med Gingerbread.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Vi merket lignende tendenser når vi undersøkte blant Bergensstudenter tidligere i år:

 

http://nyemedier.com/2011/02/d%C3%B8dt-l%C3%B8p-mellom-android-og-apple/

 

Det er ikke overraskende egentlig, Apple bør være kjempefornøyde med å ha holdt ledelsen såpass lenge. De vokser også kraftig, det er bare at Android-telefoner vokser enda kraftigere :)

 

 

(og jeg likte personlig Apple bedre før de ble størst. Savner gamleselskapet)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de som sier det er rart dette ikke har skjedd før.

Samtidig ser jeg for meg flere kanskje kjøper android uten abbonnement, siden mange modeller ikke har en fullstendig avskrekkende pris.

I tillegg, lurer på hvordan dette ser ut hos Telenor, ettersom de er endel større enn NetCom.

Lenke til kommentar

iphone er uten tvil på vei til å bli "damemobilen". vi ser ihvertfall den trenden på jobben vår, hvor damer og eldre menn velger iphone mens gutta går stadig mer mot android.

I min krets er det ganske omvendt.

Fellesnevneren er også at de fleste jeg kjenner som ikke interesserer seg for IT og har en Android telefon ikke bruker den som en smarttelefon. De kun ringer og sender meldinger. De har ikke Google-konto, og bruker ikke Market.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1304726417' post='17719325']

iphone er uten tvil på vei til å bli "damemobilen". vi ser ihvertfall den trenden på jobben vår, hvor damer og eldre menn velger iphone mens gutta går stadig mer mot android.

I min krets er det ganske omvendt.

Fellesnevneren er også at de fleste jeg kjenner som ikke interesserer seg for IT og har en Android telefon ikke bruker den som en smarttelefon. De kun ringer og sender meldinger. De har ikke Google-konto, og bruker ikke Market.

 

Godt poeng!

Sannheten er att en stor del av de som har smartmobil idag bruker den som en "vanlig" mobil, dvs. de ringer og sender SMS/MMS og for mange stopper det der... Hadde vært artig å sett en brukerundersøkelse på det der, tror mange hadde blitt overrasket..

 

Se bare på deg selv, når åpnet du nettleseren sist på mobilen ??

For min del har jeg PC rundt meg hvor jeg er, på jobben, hjemme, hos kompiser+++, hvorfor skal man da knotte på en 3,5" skjerm når man har PC.. bare en liten tankevekker ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Damer og eldre kan også lære seg android...

Symbian er jo på vei ut, selv Nokia har lagt den ballen død.

Iphone har vært litt inne på bedriftsmarkedet, men android er representert med flere modeller (også med tastaturmodeller, som noen foretrekker).

 

Når det er sagt, det tar ca 2-3 dager for en "eldre" eller mindre teknisk interessert å lære seg android sine mer avanserte funksjoner. Etter den tiden, driver de å legger widgets ut på homescreens, linker kontakter, sender/mottar epost via exchange, via gmail klienten, de bruker kalenderen, syncer over nettet, etc.

 

Det blir nok vanskelig for Nokia å komme seg inn på bedriftsmarkedet igjen, siden de fremdeles ikke har fått ut noe Windows-telefon... OS'et er heller ei fullverdig enda, så jeg vet ikke om firmaer vil ta det inn før neste år eller.no

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor Androidfans tror det er noe unikt med iPhonebrukere at de bruker fryktelig basic mobil, og "ikke har peiling", imens iPhonefans tror det er stikk motsatt. Og begge mener selvfølgelig at det er de virkelig bevisste mobilbrukerene velger sitt eget fanmerke.

 

Jeg tror at selv om mange velger smartphones, er ikke det fordi de bruker mobilen så utrolig smart.

 

Av de nærmeste vennene mine som jeg vet sånn nogenlunde hvordan bruker mobilen sin, har 6 iPhone og 11 Android. Jeg har nok også påvirket så Android-delen er større, da jeg har aktivt hjulpet fire av dem til å velge mobil.

 

Av disse er det 1 iPhone-bruker og 1 Android-bruker, som bruker mobilen kun til å ringe og sende meldinger, og som synes at ting som kamera og slikt bare er sånn ekstra som ikke er noe vits. Resterende iPhone-brukere har vært noe innom AppStore, men programmene de har lastet ned er ikke noe de bruker, annet enn noen spill, og mye av det de har lastet ned, er mer sånn som de syntes var gøy akkurat der og da, da de lastet ned appsene... "Drikk øl"-programmer, "quotes fra [sett inn random kjendis eller lignende]", diverse spill, osv. 6 av de siste Android-brukerene har gjort akkurat det samme. Og de siste 4, har faktisk et bevisst forhold til smartmobilen sin og bruker mer avanserte programmer som Locale og lignende aktivt. Her er det nok verdt å nevne at to av dem er mye på grunn av at jeg har forklart og brukt tid på at de skulle forstå hvilke muligheter de faktisk hadde, og at de deretter har lært det og fattet interesse for det.

 

Jeg er litt usikker på hvor mange av disse som surfer aktivt på nettet med mobilen. Jeg vet at 5 Androidbrukere og 3 iPhone-brukere surfer, men er usikker på resten, kan være de gjør det, og kan være de ikke gjør det.

 

Vedrørende kamera og musikkspiller osv, er de forskjellig engasjerte, men samtlige bruker funksjonene, og jeg vet med sikkerhet at 1 iPhonebruker tar mye bilder med telefonen, og jeg tror ikke noen av Androidbrukerene bruker det sånn ordentlig aktivt, men det varierer godt i bruken.

 

Min påstand er at dette er nogenlunde godt representert i forhold til resten av Android og iOS-brukerene. At de fire som er bevisste er Androidbrukere i min vennekrets, er nok mer tilfeldig, og de kunne nok like gjerne vært iOS-brukere, eller 50-50 fordelt... Min påstand er derfor at både iOS og Android-brukere er mobilbrukere som ikke nødvendigvis TRENGER en smartmobil, men at mange av dem bruker flere funksjoner, bare fordi de har dem. Jeg tror også at det blir mer og mer populært å faktisk bruke mobilene som smartmobiler, og at flere og flere virkelig skjønner potensialet i mobilene.

Men allikevel er det nok mange som kjøper en mobil, uten å vite potensialet i mobilen, og alt slikt. Det er ikke akkurat den jevne forbruker som sitter på Amobil :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone -har vært- inne på bedriftsmarkedet? Det er som meg bekjent fler og fler bedrifter som standardiserer iPhone.

Jeg mente ikke å si at de er ute fra markedet, de har jo en fot inne hos noen.. Men jeg vet en del har gått vekk fra Iphone også.

 

Men jeg må jo innrømme at jeg syntes det var utrolig rart at iPhone ble kåret til "Årets Bedriftsmobil" for eksempel... Og noen av grunnene de trakk fram var nettopp MANGEL på minnekort, noe som ikke matcher i mitt hode.

iPhone er mer for den jevne forbruker, enn for bedriften, IMO.

HTC DHD var et ypperlig alternativ til en bedriftsmobil den gang, og nå kommer Galaxy S II, som også er et utrolig godt alternativ (Apropos, så er det utrolig merkelig at det er KUN Amobil som har nevnt noe særlig om bedriftsfunksjonene, til tross for at den er testet svært grundig svært mange plasser?).

 

Men med litt apps, så funker nok iPhone, den også :-) Og Android vil også fungere bedre med litt apps for å bli en ordentlig bedriftsmobil, så sånn sett kan de også like gjerne bruke WP7 :-)

Lenke til kommentar
Men med litt apps, så funker nok iPhone, den også :-) Og Android vil også fungere bedre med litt apps for å bli en ordentlig bedriftsmobil, så sånn sett kan de også like gjerne bruke WP7 :-)

"Og Android vil også fungere bedre med litt apps for å bli en ordentlig bedriftsmobil", rettet. Har lest litt i "Anbefalte programmer til Android" tråden og det kommer stadig forespørsler på funksjonalitet som har vært standard selv i Nokias feature phones i mange år, nyeste eksempel:

 

Jeg [...] liker kalenderen dårlig grunnet mangel på skikkelige alarmfunksjoner. Jeg ønsker meg en kalender hvor jeg kan :

 

- skille mellom hendelsestyper

- sette varsling for en hvilken som helst hendelse på akkurat det klokkeslett jeg selv ønsker

- angi hvor lenge alarmen skal låte, eventuelt til den slåes av

- se ukenummer

 

Min gamle N82 kunne alt dette...savner den kalenderen!

Lenke til kommentar
Men med litt apps, så funker nok iPhone, den også :-) Og Android vil også fungere bedre med litt apps for å bli en ordentlig bedriftsmobil, så sånn sett kan de også like gjerne bruke WP7 :-)

"Og Android vil også fungere bedre med litt apps for å bli en ordentlig bedriftsmobil", rettet. Har lest litt i "Anbefalte programmer til Android" tråden og det kommer stadig forespørsler på funksjonalitet som har vært standard selv i Nokias feature phones i mange år, nyeste eksempel:

 

Jeg [...] liker kalenderen dårlig grunnet mangel på skikkelige alarmfunksjoner. Jeg ønsker meg en kalender hvor jeg kan :

 

- skille mellom hendelsestyper

- sette varsling for en hvilken som helst hendelse på akkurat det klokkeslett jeg selv ønsker

- angi hvor lenge alarmen skal låte, eventuelt til den slåes av

- se ukenummer

 

Min gamle N82 kunne alt dette...savner den kalenderen!

 

Nå er det vell kansje litt feil å sammenligne Nokia da de nettopp er og har vært veldig stor på bedriftsmarkedet og har fokusert på den kundegruppen i lang tid. Eks. Nokias E-serie har derfor flere funksjoner som gjerne ikke vil finne hos andre mobiler...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...