Gå til innhold

Bygge budsjett spill-pc


Anbefalte innlegg

Setter virkelig stor pris på at dere gidder å lese specs osv på mitt gamle hovedkort :) Jeg trodde jeg hadde max 95W på det (mener at jeg leste det et sted), men jeg kan fort huske feil. Så da prøver vi å fikse bios :)

 

edit:

BIOS-oppgradering gikk glitrende, så nå er det vel strengt tatt bare å begynne å kjøpe delene. Begynner med strømforsyningen siden den er mest gåen, deretter blir det vel kanskje skjermkortet før prosessoren, litt avhengig av om jeg "rekker" tilbudet på komplett eller ikke. 500W fant vi ut at holdt i massevis? Det blir dårlig med SLI osv i denne maskinen ;) Da tipper jeg pengene er bedre investert i en SSD-systemdisk, men vi får se.

 

Takker igjen for hjelpen!

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500W holder bra.

 

Det finnes kun en Phenom II X4 955, det er Black Edition.

Uansett støtter hovedkortet ditt Phenom II X6, som alle er 125W, så da er det nok bare en glipp på siden fra ASUS.

 

Hvilken prosessor har du når egentlig? Skjermkortet er nok det du merker best i spilling, men jeg er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Jaja, så datt tilbudet fra komplett ut i intet, dessverre. De har satt prisen til 1199,- nå, og det blir i meste laget. Er det noen som har mulighet/gidder å sjekke komplett for et skjermkort som gir value for pengene og samtidig er kompatibelt med det hovedkortet jeg har? Altså Asus M3N78-CM. Skal vel handle i slutten av uka tenker jeg, så jeg er litt ivrig på å få bestemt meg.

 

Har forøvrig fått tilbud på en ny strømforsyning (corsair CX 650W) og et forholdsvis nytt Radeon HD6850 for totalt 1400,-, men er litt usikker. Passer dette skjermkortet med hovedkortet? Er tilbudet ok?

Lenke til kommentar

Jaja, så datt tilbudet fra komplett ut i intet, dessverre. De har satt prisen til 1199,- nå, og det blir i meste laget. Er det noen som har mulighet/gidder å sjekke komplett for et skjermkort som gir value for pengene og samtidig er kompatibelt med det hovedkortet jeg har? Altså Asus M3N78-CM. Skal vel handle i slutten av uka tenker jeg, så jeg er litt ivrig på å få bestemt meg.

 

Har forøvrig fått tilbud på en ny strømforsyning (corsair CX 650W) og et forholdsvis nytt Radeon HD6850 for totalt 1400,-, men er litt usikker. Passer dette skjermkortet med hovedkortet? Er tilbudet ok?

 

Ja, grafikkortet passer hovedkortet. Om det passer i kabinettet er en annen sak.

 

EDIT: Forresten, er det et Coolermaster Centurion 534 kabinett du har?

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

 

 

Ja, grafikkortet passer hovedkortet. Om det passer i kabinettet er en annen sak.

 

EDIT: Forresten, er det et Coolermaster Centurion 534 kabinett du har?

 

For å være helt ærlig har jeg ikke snøring. Kjøpte en pakke fra datakjeden de hadde satt sammen. Det ligger et bilde på side en eller to i tråden her, med mål. Men målte akkurat nå, og det kan fort bli trangt ja :p

 

 

Her er bildet

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar

Har et Midi-tower med forholdsvis god plass, men skal dobbeltsjekke målene. Hvordan er tilbudet egentlig? Er det ok, eller finnes det bedre løsninger?

 

Nei, vil helt ærlig ikke si det. CX650 koster jo 1000 kr, og datadeler synker ca 50% med en gang det er kjøpt, og deretter 30% per år. Vet ikke hvor gammal denne er, men du skal ihvertfall ikke gi noe mer enn 500 kr. Grafikkortet koster vel noe sånt som 1500 kr, og 50% av dette er 750 kr. 500 + 750 = 1250. Noe høyere enn det burde du ikke gå.

Lenke til kommentar

Nei, vil helt ærlig ikke si det. CX650 koster jo 1000 kr, og datadeler synker ca 50% med en gang det er kjøpt, og deretter 30% per år. Vet ikke hvor gammal denne er, men du skal ihvertfall ikke gi noe mer enn 500 kr. Grafikkortet koster vel noe sånt som 1500 kr, og 50% av dette er 750 kr. 500 + 750 = 1250. Noe høyere enn det burde du ikke gå.

 

Strømforsyningen er helt ny, fortsatt forseglet. Skjermkortet ble kjøpt 8. mars i år, men ble visst byttet ut pga oppgradering (les: sikkert ikke nok plass i kabinett :p ).

 

Men nå er visst annonsene (bruktmarkedet her på hardware.no) borte, kanskje de har timet ut. Uansett har han sagt 1400,- totalt, og jeg vurderer det i hvertfall. Hadde egentlig tenkt å kjøpt HD 5850 fra komplett for 895,-, men misset tilbudet, dessverre... Tar gjerne imot tips til gode skjermkort (gjerne litt fysisk mindre) som ikke koster fletta, dette er budsjett-oppgradering til de grader :)

Lenke til kommentar

Nei, vil helt ærlig ikke si det. CX650 koster jo 1000 kr, og datadeler synker ca 50% med en gang det er kjøpt, og deretter 30% per år. Vet ikke hvor gammal denne er, men du skal ihvertfall ikke gi noe mer enn 500 kr. Grafikkortet koster vel noe sånt som 1500 kr, og 50% av dette er 750 kr. 500 + 750 = 1250. Noe høyere enn det burde du ikke gå.

 

Strømforsyningen er helt ny, fortsatt forseglet. Skjermkortet ble kjøpt 8. mars i år, men ble visst byttet ut pga oppgradering (les: sikkert ikke nok plass i kabinett :p ).

 

Men nå er visst annonsene (bruktmarkedet her på hardware.no) borte, kanskje de har timet ut. Uansett har han sagt 1400,- totalt, og jeg vurderer det i hvertfall. Hadde egentlig tenkt å kjøpt HD 5850 fra komplett for 895,-, men misset tilbudet, dessverre... Tar gjerne imot tips til gode skjermkort (gjerne litt fysisk mindre) som ikke koster fletta, dette er budsjett-oppgradering til de grader :)

 

Ville ikke kjøpt noe lavere grafikkort enn 5850. Du kan jo gi karen et tilbud for strømforsyninga på 500 kr max, eller du kan kjøpe brukt.

Lenke til kommentar

CX 650W finnes ikke. Høres lite troverdig ut

 

Mulig at jeg husket feil navn ettersom annonsen var borte. Uansett, den var solgt nå så da er det problemet ute av verden ;) Føler jeg har flaks på ting som stiger i pris og blir borte fra markedet :p Hvilken strømforsyning og skjermkort burde jeg velge NÅ da? :s

Lenke til kommentar

Har jo strengt tatt fortsatt muligheten til å kjøpe 5850 her, men det koster 300 mer enn tilbudet. La merke til at komplett endret prisene sine til de samme som mpx. Men er dette det samme kortet? Trodde det 5850 vi så på var PCI 2.0 og ikke PCI 2.1? Har dette noe å si? (For ordens skyld, så kan kanskje noen fortelle meg hva jeg skal lete etter på utvidet info for å se om det passer hovedkortet?)

Lenke til kommentar

Det er samme kortet. Fra Wikipedia:

 

PCI Express 2.1 supports a large proportion of the management, support, and troubleshooting systems planned to be fully implemented in PCI Express 3.0. However, the speed is the same as PCI Express 2.0. Most motherboards sold currently come with PCI Express 2.1 connectors.

 

Det er nok kompatibelt.

Lenke til kommentar

Det er samme kortet. Fra Wikipedia:

 

PCI Express 2.1 supports a large proportion of the management, support, and troubleshooting systems planned to be fully implemented in PCI Express 3.0. However, the speed is the same as PCI Express 2.0. Most motherboards sold currently come with PCI Express 2.1 connectors.

 

Det er nok kompatibelt.

 

 

Thank you :) Er det fortsatt verdt å kjøpe for 1200 spenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...