Gå til innhold

Bygge budsjett spill-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da linker jeg det direkte her, vet ikke helt hva som skjedde med handlevognen...

 

Prosessor Phenom II 955

Hovedkort Asus M4A87TD/USB3

Minne Corsair 2x2gb

Strømforsyning Corsair 500W

 

Jeg fant litt ekstra utstyr som jeg kommer til å kjøpe etterhvert (må bare trykke pengene først):

 

Skjermkort Sapphire Radeon HD5850

CPU-vifte Cooler Master Hyper 212+

SSD-systemdisk Corsair 80gb

 

Som sagt, tar veldig gjerne imot kommentarer til dette. De tre siste på listen er ikke prioritert i øyeblikket så før jeg kjøper de komponentene vil det være naturlig å forhøre seg på nytt om hva som gjelder. Men hadde jeg hatt råd til det akkurat nå, hadde jeg kjøpt de, for å si de sånn.

 

Kommenter i vei!

 

Listen komplett, hos komplett.no ;)

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar

Har konsekvent gått for nVidia-kort opp gjennom tidene, men jeg kan jo se at dette er et bedre skjermkort. Burde jeg da bytte tilbake til tidligere nevnt hovedkort for tilgang til Crossfire? Har ikke helt snøring på hva det er, men gidder jo ikke blokke meg for gode muligheter :)

Lenke til kommentar

CrossfireX er når du har 2 (eller fler) skjermkort i samme pc (må være like kort) og som da jobber sammen og gir bedre ytelse..

 

Nvidia har også det samme, men det heter SLI.. Og hovedkortet ditt må støtte Crossfire eller SLI for å kunne bruke det..

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Bare hvis du får det betydelig billigere enn 900, HD 5850 yter bedre enn HD 6850.

 

Da linker jeg det direkte her, vet ikke helt hva som skjedde med handlevognen...

 

Prosessor Phenom II 955

Hovedkort Asus M4A87TD/USB3

Minne Corsair 2x2gb

Strømforsyning Corsair 500W

 

Jeg fant litt ekstra utstyr som jeg kommer til å kjøpe etterhvert (må bare trykke pengene først):

 

Skjermkort Sapphire Radeon HD5850

CPU-vifte Cooler Master Hyper 212+

SSD-systemdisk Corsair 80gb

 

Som sagt, tar veldig gjerne imot kommentarer til dette. De tre siste på listen er ikke prioritert i øyeblikket så før jeg kjøper de komponentene vil det være naturlig å forhøre seg på nytt om hva som gjelder. Men hadde jeg hatt råd til det akkurat nå, hadde jeg kjøpt de, for å si de sånn.

 

Kommenter i vei!

 

Listen komplett, hos komplett.no ;)

Ser bra ut. Jeg lenket jo til mer eller mindre identisk liste, og det er definitivt bang for the buck. HD 5850 er utgående, og jeg mistenker at Komplett har priset det såpass lavt for å bli kvitt det. Samtidig er det en betydelig prisforskjell mellom Phenom II og i5-2500K, og selv om ytelsesforskjellen også er betydelig, er begge to mer enn gode nok til allslags spill en god stund fremover.

 

Ta forøvrig også en titt på Crucial m4 SSD 2,5" 128GB. Ser ut som en oppfølger til C300-serien, med noe forbedret lese- og skriveytelse til en hundrings mindre enn C300 128GB. Noe dyrere enn den du allerede har satt opp, men så får du også nesten 50GB ekstra lagring - og mye raskere leseytelse.

 

Du trenger mest sannsynlig en slik for å få montert SSD i en vanlig harddiskbrønn, med mindre det følger med disken (typisk for enkelte OCZ-modeller).

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ok, da blir det heller komplett sitt nye enn et semibrukt 6850 til hundre kroner mer. Spørsmål: Jeg har currently et Asus M3N78-CM-kort som jeg kjører mitt GF9400GT-kort på.

 

Har jeg da PCIe 2.0? Dvs - det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe det nye skjermkortet og bruke det i denne maskinen?

 

Vurderer om det er strømforsyningen som skaper alle problemene mine, og hvis jeg bytter den pluss slenger inn et nytt skjermkort burde ting begynne å se bedre ut, i hvertfall inntil videre.

 

Takk for info angående SSD, men det ser ut som om jeg venter litt med det av økonomiske årsaker, og da vet man jo aldri hva som skjer med markedet. Skulle gjerne sett en 200gb SSD til en rimelig penge ;)

Lenke til kommentar
PCI-e (PCI-express) Yes

PCI-E 2.0 No

Dette fant jeg etter 30 skunder på sida du lenka til...

 

PCIe 2.0 Ready betyr vel at det takler PCIe 2.0-kort? Samme med HT 3.0

 

EDIT: Oppdater BIOS, kjøp en Phenom II X4 955 og et HD 5850 Xtreme til ~ 1900 kr. Stock-kjøleren er god i utgangspunktet, men du klarer nok ikke å overklokke langt på den. Om du har kun 2GB RAM, kjøp 2GB DDR2 ekstra og sett inn. Da har du oppgradert og sannsynligvis fått over fire ganger så god ytelse i spill som du har nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt støtter da vel ikke Phenom II prosessorer når den har AM2+-socket? Og jeg kjøper ikke et skjermkort som jeg ikke vet om jeg kan bruke (ettersom 5850 bruker "1 x PCI Express 2.1 x16")... Har 3gb ram, men bare 32-bit windows, så da holder vel det uansett. Pluss uansett må jeg ha ny strømforsyning :)

 

Men forslaget ditt er altså ny prosessor og nytt skjermkort? (Veldig fint om noen kan bekrefte/avkrefte om Phenom II X4 955 passer på dette hovedkortet, og for den saks skyld om jeg kan bruke HD 5850 Xtreme :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...