Gå til innhold

Bygge budsjett spill-pc


Anbefalte innlegg

Regner med at uansett om jeg velger skjermkort eller prosessor, så vil den ene flaskehalse den andre ettersom jeg ikke bytter begge to samtidig. Og det virker smartere å kjøpe GPU først og heller kjøpe hovedkort/prosessor/ram samtidig pga pris+ytelse og de nye hovedkortene som kommer. Hadde jo vært clever å kjøpe et AM3+ kort slik at hvis jeg blir hardcore gamer en gang, så kan jeg bytte prosessor og bare prosessor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, jeg trenger et eller annet form for adapter slik at jeg konverterer DVI/HDMI/Displayport til S-video eller RCA (typ gul ledning) for å koble soveroms-tv til pcen. Skjermen er koblet via DVI, og jeg kan fort finne på å koble Stue-TV via HDMI. Uansett, Soveroms-tv har prioritet da jeg uansett kan kjøre video via PS3 i stua.

 

Noen som vet om et slikt adapter?

Lenke til kommentar

Mye kort for penga. Får ikke mer bang-for-the buck en det der atm tror jeg... Burde holde bra til den bruken du skisserer :)

 

edit: men pass på at du har nok plass i kabinettet. er litt sånn smålangt, 26 cm eller no. Har sammer kortet selv, og strømkablene går inn på baksiden av kortet så må nok beregne litt mer plass enn det, ev passe på at du kan tre kablene gjennom hardiskbrønnene.... Passer akkurat i mitt CM storm scout

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt kortet XfX HD 5850 i demovare. 900 spenn kan vel ikke være så ille, siden benchmarken viser at kortet er 10 (TI!!) ganger så bra som det jeg har nå :D

 

Men trenger hjelp til å finne et adapter som gjør det mulig for meg å koble boks-tv (scart/RCA) til dette kortet. Håper noen kan svare på dette sånn at jeg kan fikse tv i morgen når jeg henter det (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar

Selvsagt taper signalet seg på den strekningen. Det ender jo tross alt opp i RCA. Men støtter TVen din kun RCA/scart tror jeg ikke det er noe merkbart problem.

 

Og vi snakker ikke 100 spenn, vi snakker under 5 dollar totalt, inkl gratis frakt ;)

 

Finner også denne (antar den gule gir bilde, som vanlig?)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, må bare overføre penger til paypal-kontoen min - men en DVI -> VGA, og derfra til RCA blir nok bra det. Synd det tar litt tid før jeg får tak i disse duppedingsene, men det løser seg med tiden. Er bare glad for at jeg har fikset strøm og skjermkort for 1500,-.

 

Tusen takk for all hjelp - jeg har garantert flere dumme spørsmål underveis ;)

Lenke til kommentar

Heh, maskinen har blitt helt stille - ingen ulyder på noen som helst måte - DET var najs ;) Skjermkortet var stort som fy, men fikk plass etter at jeg flytta en harddisk. Fikk i tillegg skrudd til alle skruene så jeg slipper å høre "risting" i kabinettet. Er i hvertfall veldiog fornøyd med de to delene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...