Gå til innhold

– Battlefield 3 er et bedre spill (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner personlig ikke hvordan det er mulig å sammenligne Battlefield og Call of Duty-serien, da de to vidt forskjellige franchiser hvor så og si det eneste de har til felles er synsvinkelen.

Spillerne er i mine øyne tjent med at de forblir separate hvor Call of Duty satser på en arkadetilnærming med fokus på spillmoduser a lá deathmatch og CTF, mens Battlefield i større grad tilstreber å være en fullverdig krigssimulator som tar sted på bakken, i vann og i luften.

 

Personlig så liker jeg begge spillestilene, men jeg synes at Battlefield-gjengen har vært langt dyktigere i de senere årene til å perfeksjonere sjangeren sin. Jeg har ikke funnet et skikkelig godt arkade-FPS siden UT99 og originale CS (1.3-1.5).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield har tatt fullstendig over for min del, det skal sies at jeg var en mektig COD fanboy siden COD4 online delen kom til verden og gjorde rent bord. Så kom MW2 og rev ned alt IW hadde bygget opp, årets desidert største skuffelse på samtlige plan egentlig. World at War var bedre enn dette makkverket her, og det ble spillt enormt mye nå det er sagt. Spillet ble lagt kjappt bort til fordel for Bad Company 2 som rett og slett fenget meg fantastisk mye mer. Har spillt BC2 siden lansering egentlig, men noen opphold innimellom av visse årsaker. Bla. at Black OPS kom, men vi havnet ganske raskt tilbake til BC2 :p BO var forøvirg ett mye artige spill enn MW2 syns jeg og resten av venneflokken. Men hver sin smak sierj eg.

 

Så i går handlet jeg inn en brukbar stasjonæ PC, og skal gå i gang med å bygge for første gang på over ett halvt tiår :wee: Dette blir mitt comeback til PC-spillingen, så det skal bli spennende.

 

Når det er sagt blir nok BF3 kjøpt på både Xbox 360 og PC :roll:

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet noe om de satser på multiplayer med BF 3? Dette er det eneste eg bryr meg om, og har ikke spilt et godt FPS multiplayer siden cod4.

 

Så en trailer fra BF 3, og det ser litt rotete ut, dvs bare holde sikte i ca retning og fyre ut kuler uten at aim har så mye å si. Spray and pray altså. Vet du om de legger opp til noe ala promod til cod4? At det hvertfall er mulighet?

 

 

Håper dette BF 3 er det som får vennegjengen min til å samles igjen å gjøre 5v5 igjen.

Lenke til kommentar

Det er ett Battlefield spill, så det sier seg nesten sjøl at Dice vil legge stor vekt på online delen :) De slenger også med en litn enspiller del for de som måtte ønske det. For min del kunne de ha gitt ut spillet kun med en solid online del, men de ønsker jo å kapre litt av markedet fra COD.

Lenke til kommentar

Undrast om eg som nærar meg 30 også går under 'CoD-kidsa'?

 

Mulig :hmm: Satt du og campa rundt første hjørnet du fant eller løp du faktisk rundt og gjorde det du skal? :p

hehe, spørst heilt kva for humør eg var i :-P Neida. Eg spelte stort sett berre domination og ehh... detonation? Nei, den modusen med to bombe-sites der eit lag skal forsvare og eit angripe. Var særs lite camping.

 

 

Håpar at BF3 leverar varene. Eg følte BFBC2 var eit skikkeleg dårleg spel i MP. Det var for 'seigt', og kontrollarane føltes berre heilt feil ut. Mykje på grunn av at eg då var langt inne i MW2, som tross sine feil var eit vannvittig bra MP spel. Det gjekk kjapt, og kontrollen satt som ei kule.

 

Har lagt CoD: BO heilt på hylla. Kanskje eg er meir open for eit litt 'annleis' spel når det er så lenge sidan eg har spelt CoD. Men forskjellen på 30 FPS og 60 FPS er stor, så eg vonar at BF3 ikkje satsar i for stor skala, og går på ein 30FPS smell.

 

Hva mener du med at kontrollene føltes feil? Er jo bare å tweeke musfølsomheten, slå av musakselerasjon og alt er som i alle andre spill.

 

Og hva mener du med 30FPS smell? Jeg har en ganske gammel pc nå, men har godt over 100FPS i BFBC2 å regner med å få tett oppunder i BF3 og. Mulig jeg må ned litt i kvalitet bare, men enig i at flyt er viktig.

På konsoll hadde BFBC2 berre omlag 30 fps om eg ikkje tar heilt feil. Grunnen til at eg skreiv feil i hermeteikn var fordi det var feil for mitt vedkommande, då eg var så vant med MW2 sine kontrollarar. Å skru opp sensitivity hjalp ikkje noko særleg. Det var berre ein preferanse frå mi side. Men, ettersom eg ikkje har spelt COD på snart 3-4 månader, trur eg at eg er meir open for 'anna' kontroll når BF3 kjem ut.

 

Spelet ser magisk ut.

Lenke til kommentar

Eg skjønner lett at det å gå over fra COD sin silkeglatte flyt til BC2 sine 30 fps er en rimelig brå overgang. Sleit også litt i det første Bad Company, men kontrollene satt som ett skudd etter noen timer med intens spilling :)

 

Gleder meg forøvrig til å teste Bad Company 2 på nye maskina mi i løpet av uken, det skal bli helt fantastisk :wee:

Lenke til kommentar

CoD er forsåvidt bare en forenklet versjonen av BF hvor de har strippet mange av elementene og lagt til et langt større arkadepreg. Altså en svært forenklet versjon av BF. Jeg tror CoD er såpass populært fordi det er simpelt (Spray&Pray) og langt mer tilgjenglig. Battlefield serien har aldri vært på konsoll tidligere, så det er ikke rart at CoD selger mer, da 70-80% av gamere sitter på konsoll. Nei, Bad Company er ikke del av BF serien, Bad Company er en egen serie.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

At eit spel er 'forenkla' eller meir tilgjengeleg gjer ikkje spelet til eit dårlegare spel. Det går meir på kva for preferansar ein har.

Det er jo ingen hemmelighet at COD ikkje er noko simulator. Eg for min del føretrekk nok gjerne eit godt arkadeprega spel, sikkert difor eg har brukt meir til i COD enn BF.

 

Er dog utruleg spend på kva BF3 tilbyr.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Battlefield 1942 - HIT!!!

Battlefield 2 - MEGA HIT!!!

Battlefield "3"... Etter 10 år?

Battlefield 3 FOR #%"&/! XD

Det er battlefield 3!!! 3 TALL FOLKENS!

Forestill dere koveret til BF2, bare med en Tre'er bak soldaten istedet for 2! Det er battlefield 2 EXPANDED! :D

Elsker battlefield 2 å spiller d et enda til den dag idag. Beviser hvor lenge spill kan leve! :D

Kall meg fanboy, for jeg er en...

 

Ha ha, så jævelig bra! Bf3 ftw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...