Gå til innhold

– Battlefield 3 er et bedre spill (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var mye diskusjon om salgstall og hvilket spill som er best.

jeg for mindel venter til det er kommet ut sniktitter på spillene før jeg vurderer å kjøpe dem i det heletatt.

når det kommer til hvem som selger mest så har jo det mye med hvordan man presenterer spillet for kjøperen. fikk dritlyst på BF3 etter jeg så BF3 traileren.

å egentlig i bunn å grunn synes jeg ikke disse spillene er i helt samme klasse, fordi som sakt tidligere er CoD et spill som egner seg best for de som spiller alene(ikke misfårstå, det er fult mulig å gruse det andre laget hvis man samler en gjeng) mens BF er et større og mer lagbasert spill.

Lenke til kommentar

Håpar at BF3 leverar varene. Eg følte BFBC2 var eit skikkeleg dårleg spel i MP. Det var for 'seigt', og kontrollarane føltes berre heilt feil ut. Mykje på grunn av at eg då var langt inne i MW2, som tross sine feil var eit vannvittig bra MP spel. Det gjekk kjapt, og kontrollen satt som ei kule.

 

Har lagt CoD: BO heilt på hylla. Kanskje eg er meir open for eit litt 'annleis' spel når det er så lenge sidan eg har spelt CoD. Men forskjellen på 30 FPS og 60 FPS er stor, så eg vonar at BF3 ikkje satsar i for stor skala, og går på ein 30FPS smell.

 

Hva mener du med at kontrollene føltes feil? Er jo bare å tweeke musfølsomheten, slå av musakselerasjon og alt er som i alle andre spill.

 

Og hva mener du med 30FPS smell? Jeg har en ganske gammel pc nå, men har godt over 100FPS i BFBC2 å regner med å få tett oppunder i BF3 og. Mulig jeg må ned litt i kvalitet bare, men enig i at flyt er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det er realistisk at BF3 overgår salgene til neste COD spill. De fleste i venneflokken spiller COD, men de har vært mindre og mindre fornøyde siden COD4 kom ut. Samtlige sier at BF3 ser veldig kult ut, og at de kommer til å kjøpe det.

 

Tror det også er en tendens som flere deler.

Lenke til kommentar

Håpar at BF3 leverar varene. Eg følte BFBC2 var eit skikkeleg dårleg spel i MP. Det var for 'seigt', og kontrollarane føltes berre heilt feil ut. Mykje på grunn av at eg då var langt inne i MW2, som tross sine feil var eit vannvittig bra MP spel. Det gjekk kjapt, og kontrollen satt som ei kule.

 

Har lagt CoD: BO heilt på hylla. Kanskje eg er meir open for eit litt 'annleis' spel når det er så lenge sidan eg har spelt CoD. Men forskjellen på 30 FPS og 60 FPS er stor, så eg vonar at BF3 ikkje satsar i for stor skala, og går på ein 30FPS smell.

 

Hva mener du med at kontrollene føltes feil? Er jo bare å tweeke musfølsomheten, slå av musakselerasjon og alt er som i alle andre spill.

 

Og hva mener du med 30FPS smell? Jeg har en ganske gammel pc nå, men har godt over 100FPS i BFBC2 å regner med å få tett oppunder i BF3 og. Mulig jeg må ned litt i kvalitet bare, men enig i at flyt er viktig.

 

Konsoll ...

 

Jeg liker "-COD suger balle! BF3 eier COD på alle måter!!!"

Når alt man har å gå utifra så langt er en BF3- trailer som er ... vel, COD: MWx, bare i BF- drakt :)

 

Det har vært styrker og svakheter med både BF- og COD- spilla så langt. Sånn blir de neste i rekka også.

Personlig har jeg lagt flest timer ned i BF1942 (+Desert Combat- mod) og BC2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk gidde å samenligne di to spillene i hele tatt.

BF er mye mer taktisk å coop.

CoD er mer Solo Rush.

Liker Mw2 fordi der kan eg rushe hvordan eg vil å klare noen kule ''quicscope'', eller spiller privat match med kompiser bare for kødd

 

Liker også BC2 å BF, mye mer taktikk å sammarbeid, spesielt i BC2, der eg spiller som vanligt med noen kompiser. De er kjekt ! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Call of duty kommer til å slå BF3 mtp salg men battlefield serien frir mot en helt annen spill masse enn call of duty serien. Etter flere år med cod og bf spilling har jeg lagt merke til ett par ting med bruker massen:

 

Call of duty spillere vil ofte ha noe kjapt og ikke så veldig "vanskelig" å hoppe inn i. De vil ta ett par runder, skyte litt folk og skrike litt på ventrilo. Jeg syntes selv cod1/2 og mw/2 var morsomme spill men man ser at de fleste cod spillene vinkler mot å være veldig individuell spesielt på multiplayer. Folk bryr seg egentlig ikke om at du ikke klarer å dekke den gangen alene eller det rommet, mens i battlefield og spesielt i bad company 2 som er det jeg har spilt mest i det siste så florerer lag arbeidet ofte mye mer og man føler at det å hjelpe en kompis som blir skutt i senk bak en tønne er morro og givende fordi at hvis jeg redder den medic'en som sitter fast der nå så blir han kanskje med meg å angriper og gjen oppliver meg hvis jeg dør, eller gir meg helse hvis jeg tar skade. Kan ta ett annet eksempel fra igår. Jeg kjørte rundt i en stridsvogn på atacama desert brettet i bc2 og kom med opp imellom flagget på B(conquest). Der ser jeg en stakkar engineer som prøver å ta flagget for oss helt alene mens det er en hel squad fra fienden som legger ild på han. Han hadde kanskje 10% helse igjen og virket litt desperat der han satt bak blikkskuret. Jeg skøt en velplassert runde med vogna rett inn i fiende squad'n slik at han kunne løpe i dekning bak meg. Til gjengjeld fulgte han meg tett de neste 10 minuttene og reparerte og skøt fra mg'n på vogna til stor hjelp for laget vårt. Slike scenarioer skjer aldri i cod.

 

Oi, dette ble lengre enn jeg mente. Er visst litt mer forelska i bad company 2 enn jeg trodde selv :).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden Infinity Ward mistet noen "kjernepersoner", så er jeg litt i tvil om Modern Warfare 3 vil levere like god kvalitet som de forrige spillene, men jeg tror uansett at det vil selge i bøttevis. Tror veldig mange kjøper Call of Duty spill bare fordi det er Call of Duty.

 

Personlig tror jeg Battlefield 3 vil bli det bedre spillet og ser veeeldig fram til det. :dribble:

Lenke til kommentar

Er selv i stor grad en Battlefield-fan, men ser også CoD sine kvaliteter. I all hovedsak foregår nok dette på konsoll, og her er det noen punkter som CoD briljerer:

 

- Split-screen: Multiplayer med kamerater og en øl. Split-screen er i alle modus med unntak av single-player. De fleste jeg kjenner spilelr primært PC og var nærmest sjokkert da de fikk høre at BC2 ikke hadde split-screen, da konsoll for dem var ensbetydende med multiplayer foran samme TV.

 

- Effektiv matchmaking, lite til ingen tid til lasting av brett, nivåer og lag/forstyrrelser via nettverk kamufleres såpass godt at man ledes til å tro at det ikke eksisterer. På dette punktet har CoD briljert siden CoD4, og er den absolutt regjerende mester. Mange andre spill har spennende multiplayer på papiret, men ødelegges kraftig av tilsynelatende elendig nettkoding (Gears of War og UE3-spill, jeg ser på dere).

 

Det er disse tilsynelatende enkle, forbrukervennlige tingene som får CoD til å briljere år etter år på konsollfronten i multiplayer.

Lenke til kommentar

plastikk-CoD spilles mest av konsoll-folk. Mens Battlefield serien hører hjemme hos kjennere og ekte gamere ; oss PC-folk. Slik vil det alltid være. Cod-menneskene vil ha kjapp arcade-action og Battlefield-folka vil ha mer realtistisk action (kulebane , bedre grafikk-motor osv) nerve-krig. Cod vil alltid vinne salgstallene fordi det har veldig suksess på konsoll. Men , who cares ;)

Lenke til kommentar

plastikk-CoD spilles mest av konsoll-folk. Mens Battlefield serien hører hjemme hos kjennere og ekte gamere ; oss PC-folk. Slik vil det alltid være. Cod-menneskene vil ha kjapp arcade-action og Battlefield-folka vil ha mer realtistisk action (kulebane , bedre grafikk-motor osv) nerve-krig. Cod vil alltid vinne salgstallene fordi det har veldig suksess på konsoll. Men , who cares ;)

Spillt cod på pc siden cod 1 selv spiller jeg nå kun cod4 Fordi activision ikke har klart og gjøre det optimalt med Dedicated server og ikke minst mod tools til pc. Siste gode er cod4.

MW2 Var størtste bomkjøpet jeg har gjort og BO Lovte dem mod tools som ikke har komt enda dem har glemt hvem som fikk dem inn i varmen nemlig pc gamere. cod4 Er et fantastiks spill for pros med promod. Desverre har de fleste gått over til konsoll pga dem er noobs og tror alle cheater på pce og fordi noen ikke har råd til og drive og oppgradere pcen hele tiden det skjønner jo eg.

console is for noobs xD

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Relativt ny til BF-serien, men koser meg som et helvete med BFBC2 om dagen (og det siste halvåret egentlig). Black Ops havnet fort på hylla...

 

Jeg tror egentlig Infinity Ward eller hvem det nå er som skal utvikle det neste COD-spillet sitter og venter på de første multiplayervideoene av BF3 for å se hva de kan stjele av idèer. Heldigvis virker det som Dice er såpass kalde og venter en stund til før de letter på sløret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...