Gå til innhold

Sniktitt: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Min første blir ein Sith Pureblood Sith Warrior med speccen Juggernaut, blir ikkje meir badass enn det 8). Har allereie skaffa meg ein lvlling partnar, og eg kan nesten ikkje vente på dette! :p

 

 

Men har høyrd frå andre anmeldingar at det ikkje er "grind" i TOR, men stod veldig lite om det i denne artikkelen, så er spent på det.

 

 

Edit: Space-combat ser faktisk gøy ut, syns eg, sjølv om det er "on rails".

Endret av Vistula Uhlan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du har rett. Jeg liker spill som LotRO. Hvordan er for øvrig verdenene i Old Republic? Er det små soner som i Age of Conan eller er hver planet en stor, åpen verden som i WoW og LotRO?

 

Greit nok at space combat bare er et minispill og ser bra ut, men jeg vil heller ha gameplay enn grafikk. Tenk deg et spill som Old Republic med PvP-kamper som i Battlefront? Da hadde selv jeg likt PvP. :) Jeg likte on-rails i Rebel Assault da jeg fikk cd-rom for første gang, men gikk fort lei. Og det begynner å bli en stund siden. ;)

 

Planetene er instancer, men utover det så er det helt åpent. Perfekt etter min smak. Alderaan skal være rundt 7-8 wow zoner stor :) Så det blir veldig likt WoW med tanke på hvordan verdenen er bygd opp, MASSE å utforske! Så for explorers kommer dette til å bli perfekt.

 

 

 

Si hva du vil, men jeg syns rett og slett det ser j*vlig fett ut!

 

 

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Får inntrykk av at Bioware krangler litt med seg selv, når de må klemme KoTOR-narrativ og dialog inn i et erketradisjonelt MMO-skall. Kampsystemet høres ut som om det kunne trengt en injisering av "button = awesome"-tanken som ser ut til å prege de andre spillseriene deres, det hadde nok blitt bedre mottatt her.

Lenke til kommentar

*snip*

 

For å si det på denne måten: Det første MMOet jeg spilte var WoW, så jeg hadde ganske store forventninger. Jeg spilte det i to måneder. Jeg hadde null forhåpninger til LotRO, men spilte det i to år. :p Samme hva jeg sier om The Old Republic nå, jeg må nok teste det før jeg bestemmer meg om det er noe å stase på. Men det virker helt klart interessant. :)

Lenke til kommentar

Nivået av nyskapende elementer virker altså å være fraværende. Level 10, choose your path, 3 skill tre. Høres småkjent ut. Alle spillere skal få drive med passiv crafting og mining? Hmm. Tank, dmg dealer, support class? Grøss

 

Eneste grunn til å teste blir pga historiene virker det som. Raid og grind for uberlewt begynner å gå ut på dato.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at dere bare testet spillet i 2 dager eller ville dere bare få skrevet noe før resten av artiklene? Ellers så synes jeg det er teit at Bioware fokuserer så mye på alle disse rollespillelementene som f.eks at du måtte være ond for å bruke den rustningen du fikk tak i. I praksis så vil vel det si at den type rustning enten er like meningsløs som f.eks defias leather settet i WoW eller noe drit man må grinde frem og tilbake hver gang man vil bruke forskjellig gear.

 

Ellers så gleder jeg meg til å høre hvordan raiding og pvp blir, for det er tross alt det som driver MMOs i lengden, historiefortelling og alt det der er jo morro en stund men for at det skal fungere å spille 1-2 timer dagen gjennomsnittlig (er vel det som er gjennomsnittlig på andre mmos) må det mer til.

Lenke til kommentar

Historie og alt det der ser genialt ut, og eg elsker KotOR spillene.. men eg erger meg over at ingen lager sikkelige første / tredje person MMO. Eg elsket Face of Mankind, (heilt til den dagen den eine factionen tok over heile universet) som hadde begge deler. Det var ikkje akkurat fin polert, men det fungerte! Har snust litt over Darkfall om det er noe godt, gameplayet interesserer meg. Klarte å spille WoW til lvl 41-42ish, og LotRO til 35 eller noe, men point and click 1, 2, 1, 4, 3, 1, 4... er ikkje godt nok spør du meg. Eg vil ha litt skill inn i kampene, noe som eg syns dei fleste MMO ikkje klarer å komme over.

 

Irriterende når fantastiske utviklere og spill med god historie ødelegger det heile med kampsystemet. Bah!

Lenke til kommentar

Jeg antar at kampene må være som de er for øyeblikket grunnet lagg.. Er ingen ekspert på området.. men, jeg tror at for å få det rettferdig er dette eneste måten å gjøre det på: rundebasert med tidtaker.. Har jo vært veldig kjipt å tape kamper bare fordi du har litt større lagg enn motstanderen også.. !?

 

Eller, kanskje det finnes måter.. og kanskje det var ikke dette du tenkte på.. !?

Lenke til kommentar

Historie og alt det der ser genialt ut, og eg elsker KotOR spillene.. men eg erger meg over at ingen lager sikkelige første / tredje person MMO. Eg elsket Face of Mankind, (heilt til den dagen den eine factionen tok over heile universet) som hadde begge deler. Det var ikkje akkurat fin polert, men det fungerte! Har snust litt over Darkfall om det er noe godt, gameplayet interesserer meg. Klarte å spille WoW til lvl 41-42ish, og LotRO til 35 eller noe, men point and click 1, 2, 1, 4, 3, 1, 4... er ikkje godt nok spør du meg. Eg vil ha litt skill inn i kampene, noe som eg syns dei fleste MMO ikkje klarer å komme over.

 

Irriterende når fantastiske utviklere og spill med god historie ødelegger det heile med kampsystemet. Bah!

Er da så absolutt skill med i kampene i WoW, problemet er bare at du må gjennom så utrolig mye drit før du kommer til de skikkelig vanskelige kampene.

Lenke til kommentar

Lagg er eit klart problem ja. Eit kampsystem som Oblivion ville nok ha lagget på grunn av det avanserte systemet og grafikken, men tenk på Jedi Outcast eller Mount and Blade, eller som sagt Face of Mankind eller Darkfall. Er meir primitivt, men det funker.

 

Er lov å håpe at ein gang i framtida kommer det eit skikkelig godt kampsystem =D

Lenke til kommentar

For å svare på noen spørsmål og forklare noen ting i litt større detalj.

 

Vi var spilljournalister fra hele Europa som alle satt ved hver vår PC i ett rom. Vi fikk testet spillet i to dager.

 

Jeg nådde nivå 13 som Bounty Hunter. Det høyeste noen ble var lvl 14, men jeg fokuserte på å gjøre hovedhistorien etter jeg ble nivå 10. Slik ble jeg den eneste som rakk å få et romskip.

 

Alt det klassiske innholdet i spillet dreier seg rundt oppdrag. Oppdragene i hovedhistorien utgjør kun en liten del, men de leder deg til områder hvor du får andre typer oppdrag. På Hutta drepte jeg stort sett folk for huttene, mens på Dromund Kaas gjorde jeg oppdrag for Sith. Alle slike sideoppdrag var like interessante som de man finner i et klassisk Bioware-rollespill.

 

Alle klasser får eget romskip, og som Bounty Hunter måtte jeg stjele mitt fra en hangar på Dromund Kaas.

 

Romskipet fungerer på veldig lik måte som i KotOR. Kompanjongene dine kommer til å være der og du bruker det til å reise mellom planeter.

 

Vi fikk se en av utviklerne prøve se på litt romkamp. Han utførte et oppdrag i et asteroidebelte, og kjørte "on rails" mens han skjøt ned fiender. Oppdraget hadde likevel ekstra bonusmuligheter, og slik døde utvikleren mens han angrep en rombase for ekstra poeng. Det er ikke påkrevd at noen skal gjøre romkamp, det er kun en ekstra bonus som folk kan ha det gøy med.

 

I tillegg til denne sniktitten vil det snart bli publisert et intervju med sjefsforfatteren for spillet, og det kommer i tillegg en egen sniktitt som kun tar for seg spiller-mot-spiller-kamp. Vi fikk teste dette i et par timer den siste dagen.

 

Vi spilte i en klassisk battleground, og var Republic vs Empire. Endelig fikk jeg prøve å spille som Jedi. Det var knallgøy, så folk kan bare glede seg til å lese om kampene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...