Gå til innhold

Erfaring med Think Tank Retrospective 30?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen her på forumet som har den. Det er noen av oss som sitter med følelsen at den kommer med eget postnummer :) Den er nemlig diger.

 

Fra spøk til revolver. Den ser ikke så stor ut, men sluker en imponerende mengde utstyr. Slik at hvis du fyller den helt, så bærer du på deg brokk :D

Lenke til kommentar

jeg har siklet litt på den hver gang jeg har vært inne på FotoVideo og er enig i at den ser bittelitt liten ut. (noe må jo jeg også kunne kjøpe der inne). det høres bra ut at den er overraskende stor. tror det er en lettere fototur-bag enn Lowepro Flipside 300.

Lenke til kommentar

jeg har siklet litt på den hver gang jeg har vært inne på FotoVideo og er enig i at den ser bittelitt liten ut. (noe må jo jeg også kunne kjøpe der inne). det høres bra ut at den er overraskende stor. tror det er en lettere fototur-bag enn Lowepro Flipside 300.

Jeg har jo også Flipside 300, og jeg har følelsen at Retrospective 30 har plass til 50-100% mer utstyr. Det er mulig at Retrospective 10 holder.

Lenke til kommentar

jeg har et kamerahus (Pentax K20), et kompaktkamera (Canon G9), DA* 16-50, Sigma 30mm f1.4 og Tamron 90mm macro i tilleg til diverse filter som alltid er med så det er godt mulig jeg kan klare meg med en mindre utgave. det eneste jeg kan si jeg med stor sikkerhet kommer til å kjøpe i tilleg til det jeg har nå er en vanlig blitz, en ringblitz og kanskje Pentax 55-300.

Lenke til kommentar

Mange som har erfaringer enkeltvis med alle tre - har kun sett positive erfaringer.

Har selv Retrospective 10, og er veldig fornøyd - er glad jeg ikke kjøpt en av de større! :D

 

Pakker til vanlig 5DmkII med grep og objektiv, 125mm, 50mm, 16-35mm og 580EXII. Kamera med et av objektivene påmontert i midten, 125mm + 580EXII på høykant på den ene siden og 50mm + 16-35mm plassert sidelengs over hverandre med etasjeskiller. Og enda har jeg den enorme forlommen fri til alt mulig annet - til flere-dagers tur tar jeg også med fjernutløser til blits, ekstra batterier til blits, batterilader til både kamera og blitsbatterier, rensesett til objektiv og diverse annet småtteri.

 

 

Det er plass til seriøst mye når du pakker for å lagre/transportere - men når du er ute i felten er det ok å ha plass til overs så det er enkelt å bytte. Har som sagt til "vanlig" hus, tre objektiver og blits - men til transport kan jeg putte alle tre objektiver og blits på sidene og ha plass til en påmontert 70-200/2.8 i midten, selv om det står at du skal opp på Retrospective 20 eller 30 for å få plass til det - Think Tank er noe konservative i beskrivelsene av hva du får plass til. :)

Lenke til kommentar

Jeg har 30 bagen. Bruker den med 50d, 70-300 IS USM, macro 100L og 15-85 mm i veska. Alle objektiver med solblender. Plass til 430 blitz og G9 og S90 i tillegg. Henger Gorillapod på siden. Eneste er at den blir litt tung. Meget god kvalitet. Eneste jeg savner er et netting rom på siden som det kunne være plass til en vannflaske.

 

Arne M.

Lenke til kommentar

Jeg har retrospective 30 :w00t: :w00t: :w00t:

 

Virkelig flott bag, får plass til en del. Om jeg skal fylle opp tar jeg med: Nikon D7000, 35/1.8, 70-200/2.8, Nikon 17-55/2.8 og Tokina 116/Tamron 90mm.

 

Av de to sistnevnte får jeg bare plass til en av dem, men Tamronen kan ligge i den store frontlomma, om jeg legger noe beskyttelse inni der! :) Ellers får man god plass til filtere, batterier, kamerastropp(om du ikke har den på..), osv. :)

 

Tror du trygt kan kjøpe denne bagen. Den er stor nok du at du får med nok utstyr til at du legger igjen noen hjemme pga tyngden, og baggen i seg selv er solid og god å bære. Den er også relativt vanntett uten regntrekket sitt. Jeg har ihvertfall gått med den èn gang i øsepøseregn, og den ble ikke våt inni. :w00t:

Lenke til kommentar

En litten oppdatering: Ominnreder bagen min nå. Får nå plass til ALT utstyret jeg nevnte i forrige innlegg, og har plass til en blitz ved siden av 35mmern :)

 

 

Edit på editen: Evt istede for blitz kjører jeg da en 28mm Ais 2.8. :)

 

Deilig med stor bag! :w00t:

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

da har man kjøpt Retrospective 20. jeg så på alle tre i butikkog det stemte det dere sa om at 30 vill ebli for stort til mitt bruk.

Vel - 20 er egentlig bare bittelitt mindre i volum*), men bredden på 30 er jo enorm! :)

 

Til en bag som typisk skal brukes mens du har den på deg - ta med plass til å legge fra deg det ekstra objektivet mens du skifter.

Da jeg dro på romjulsakamtreff pakket jeg til den store gullmedaljen, og kom fram til at 5DmkII+grep, 24-70L med solblender, 16-35L, Voigtländer 125mm, Zeiss 50mm, 580 EXII, Cokin Z filterholder med tre adapterringer og seks filtre, batterier til blits og polafilter i eske til sammen ble litt for mye sammen med diverse kabler, fjernutløser til blits og annet småtteri. Fikk helt fint plass til alt sammen i en Retrospective 10, men det ble litt krøkkete når jeg skulle sette på annet utstyr.. :D

 

*) 0.15 liter

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...