Gå til innhold

Stasjonær gaming pc 20k


Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Jeg skal kjøpe meg en stasjonær pc som vil bli brukt til gaming, da css og l4d2 spesielt, men med tanke på å være forberedt for nyere spill i fremtiden(BF3). Har rundt 20 høvdinger å bruke på komponenter og dette er det jeg har kommer opp med so far!

 

(1200w PSU fordi når BF3 kommer vil jeg kjøpe et gtx 590 til og kjøre SLi.)

 

Med dette oppsettet vil jeg bestille ett par "G.SKILL Ripjaws-X 8GB DDR3 Kit"(http://bit.ly/imotKR) fra Multicom fordi Vengeance ram ikke passer med NH-D14.

 

874330.jpeg

 

Thoughts?

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blu-Ray virker ikke egentlig som en god investering for meg.

 

Caviar Black har veldig lik ytelse som Spinpoint F3, men koster 200 kr ekstra.

 

Vanvittig dyrt lydkort. Hvorfor ikke ASUS Xonar?

 

AX 1200W er overkill. Du kommer ikke til å trekke 1000W engang, selv med to GTX 590.

 

GTX 590 trekker maks 365W da det har OCP på konstant, det vil nedklokke seg selv om det når denne grensen. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 6990 og legge på et HD 6970 senere, dette vil yte en god del bedre og vil være billigere og mer støysvakt.

 

Har du planlagt vannkjøling? Ellers er ikke 800D noe særlig bra kabinett for luftkjøling, det er fordi avstandende er så store. Når du skal legge så kraftig maskinvare inn, bør du nok ha litt bedre kjøling. Folk har klagd på at kabinettet har blitt en ovn med et GTX 590, jeg tør ikke tenke på hvordan to blir da.

Lenke til kommentar

Blu-Ray virker ikke egentlig som en god investering for meg.

 

Caviar Black har veldig lik ytelse som Spinpoint F3, men koster 200 kr ekstra.

 

Vanvittig dyrt lydkort. Hvorfor ikke ASUS Xonar?

 

AX 1200W er overkill. Du kommer ikke til å trekke 1000W engang, selv med to GTX 590.

 

GTX 590 trekker maks 365W da det har OCP på konstant, det vil nedklokke seg selv om det når denne grensen. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 6990 og legge på et HD 6970 senere, dette vil yte en god del bedre og vil være billigere og mer støysvakt.

 

Har du planlagt vannkjøling? Ellers er ikke 800D noe særlig bra kabinett for luftkjøling, det er fordi avstandende er så store. Når du skal legge så kraftig maskinvare inn, bør du nok ha litt bedre kjøling. Folk har klagd på at kabinettet har blitt en ovn med et GTX 590, jeg tør ikke tenke på hvordan to blir da.

 

Ok, da har jeg byttet til Samsung Spintpoint F3! (http://www.dustinhome.no/pd_5010329452.aspx?)

 

Ang. lydkortet så trenger jeg EAX HD/OpenAL og CMSS-3D til headsettet.

 

Hvilket kabinett vil du anbefale for 6990 og 6970 i Trifire? Skal kun bruke luftkjøling, kan gjerne bytte ut stock vifter med et par 120mm noctua's.

 

Takk for hjelp! :D

Lenke til kommentar

Som Arni skriver er det kanskje overkill med så stor strømforsyning. Jeg mener dog det kan forsvares, først fordi du har som du selv sier da kan klare en oppgradering og den vil vare i mange år. Dernest fordi en strømforsyning som må jobbe hardere over tid med høyere belastning (les opp i mot 80% hvis du kjører sli) sannsynligvis vil ta kvelden tidligere, enn om du hadde gått for AX1200 med en gang.

 

Case: Kjøpte meg nettopp 800D selv og kan bare si at jeg er utrolig fornøyd med det. Er vel litt smak og behag når det kommer til valg av kabinett. 800D får i reviws faktisk helt ok score på luftgjennomstrømning. Selv instalerte jeg 3x noctua 120mm i top og det tar godt unna for å si det sånn:)

 

Mvh

tetro

Lenke til kommentar

"Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 6990 og legge på et HD 6970 senere, dette vil yte en god del bedre og vil være billigere og mer støysvakt."

 

Du mener at et HD6990 vil være mer støysvakt enn et GTX 590? Det er tvert om.

 

Mtp at du skal game i 1920x1080 så ville jeg uten tvil anbefalt å gå for ett GTX 580 i denne omgang, kanskje også gå ned til et GTX 570. Dersom det skulle bli behov for et kort til (noe jeg ikke regner med) så kan du jo alltids kjøpe det ved en senere anledning. 2 x 590 skalerer ikke veldig bra, og det samme med 2x HD6990

Endret av fflex
Lenke til kommentar

HD 6970 + HD 6990 vil nok være mer støysvakt enn to GTX 590 jo....

 

Hva ytelse angår er disse oppsettene heller rettet mot gaming over tre eller flere skjermer, så jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kjøre et slikt oppsett på 1920x1080...

 

HD 6990 + HD 6970 skalerer så mye bedre enn det tre GTX 580 gjør at de er bedre på ytelse.

Lenke til kommentar

"Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 6990 og legge på et HD 6970 senere, dette vil yte en god del bedre og vil være billigere og mer støysvakt."

 

Du mener at et HD6990 vil være mer støysvakt enn et GTX 590? Det er tvert om.

 

Mtp at du skal game i 1920x1080 så ville jeg uten tvil anbefalt å gå for ett GTX 580 i denne omgang, kanskje også gå ned til et GTX 570. Dersom det skulle bli behov for et kort til (noe jeg ikke regner med) så kan du jo alltids kjøpe det ved en senere anledning. 2 x 590 skalerer ikke veldig bra, og det samme med 2x HD6990

 

Har lest ett par reviews om to 590s i Sli og det er som du sier, de skalerer rett og slett ikke godt nok. Takk for at du reddet meg fra den fallgruven! :) Tar deg på ordet og kjøper ett 580 nå og heller ett til når BF3 blir lansert ut i høsten.

 

Mangler fortsatt kabinett for optimal luftkjøling dersom to 580s skulle bli aktuelt. Har lest lovende ord om CM Haf X!

 

Oppdatert:

875218.jpeg

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar

HD 6970 + HD 6990 vil nok være mer støysvakt enn to GTX 590 jo....

 

Hva ytelse angår er disse oppsettene heller rettet mot gaming over tre eller flere skjermer, så jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kjøre et slikt oppsett på 1920x1080...

 

HD 6990 + HD 6970 skalerer så mye bedre enn det tre GTX 580 gjør at de er bedre på ytelse.

 

Siden han har en 120 Hz monitor er det jo ikke umulig han vil kjøre nVidia 3D Vision senere, og hva faen skal han med 120Hz monitor på AMD kort?

Lenke til kommentar

@fflex: Jeg ser den, men det er vel ikke noe problem om jeg kjøper ett til fra EVGA istedenfor og kjører SLi med asus sitt. De er jo ganske smale, med ingen annenhåndskjøler.

 

@fruitdealer: Det budsjettet jeg satt opp var kun for å holde meg innen rimelighetens grenser. Jeg vil fortsatt ha mat på bordet til uka dersom jeg spytter inn en ekstra 300 kroner på PSU og mer lagringsplass :p Tror jeg har funnet et ganske praktisk kabinett også med tanke på luftkjøling istedenfor 800D, så der er allerede penger spart. :)

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar

@fflex: Jeg ser den, men det er vel ikke noe problem om jeg kjøper ett til fra EVGA istedenfor og kjører SLi med asus sitt. De er jo ganske smale, med ingen annenhåndskjøler.

 

@fruitdealer: Det budsjettet jeg satt opp var kun for å holde meg innen rimelighetens grenser. Jeg vil fortsatt ha mat på bordet til uka dersom jeg spytter inn en ekstra 300 kroner på PSU og mer lagringsplass :p Tror jeg har funnet et ganske praktisk kabinett også med tanke på luftkjøling istedenfor 800D, så der er allerede penger spart. :)

 

ja sant =)

Lenke til kommentar

hva med http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=604785 altså det er ikke noe vits med 1200W, om du skulle oppgradere PCen din så tror nok jeg at det vil ta en stund før det skjer, med det budsjett du bruker... hehe =)

 

Kanskje denne også? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=491821 du skal jo game right? :)

 

Størmforsyninger fra Cooler Master bær du holde deg unna!

 

Likevel er jeg fullstendig enig i at 1200W er overkill med mindre du skal vannkjøle+overklokke 3x GTX 580 og en 125W CPU.

Lenke til kommentar

hva med http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=604785 altså det er ikke noe vits med 1200W, om du skulle oppgradere PCen din så tror nok jeg at det vil ta en stund før det skjer, med det budsjett du bruker... hehe =)

 

Kanskje denne også? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=491821 du skal jo game right? :)

 

Størmforsyninger fra Cooler Master bær du holde deg unna!

 

Likevel er jeg fullstendig enig i at 1200W er overkill med mindre du skal vannkjøle+overklokke 3x GTX 580 og en 125W CPU.

 

Størmforsyninger fra Cooler Master bær du holde deg unna!

 

TAKK! for tipset =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...